۸ وسیله خانگی که شما را بیمار می‌کند

آفتاب‌ننیوز:

وسایل بسیاری در خانه وجود دارد که میکروب و میکروب بیشتری نسبت به توالت ها دارند زیرا ما نمی دانیم چقدر کثیف هستند و بنابراین مرتباً آنها را تمیز نمی کنیم.

این عناصر مضر می توانند منجر به ناراحتی معده ، سرماخوردگی ، بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، آنفولانزا و اختلالات تنفسی شوند. خلاص شدن از شر این میکروبها به ویژه برای نوزادان و کودکانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند بسیار مهم است.

8 لوازم خانگی که شما را بیمار می کنند

در اینجا چند مورد خانگی رایج وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید تا از تأثیر آنها بر سلامت خانواده خود جلوگیری کنید.

1. جاروبرقی

جاروبرقی یکی از ابزارهای اصلی تمیز کردن خانه است ، اما می تواند باعث شود تا باکتری و حساسیت به وجود آمده در هوا تا حدی که گرد و غبار را از بین ببرد. دستگاه های جاروبرقی قدیمی دستگاه هایی که فیلتر تمیز یا قابل تعویض ندارند ، ابزاری ناسالم برای شما هستند. مطالعات نشان داده اند که باکتری ها می توانند تا دو ماه در یک جاروبرقی زندگی کنند. بنابراین ، سعی کنید به طور مرتب فیلتر را خلاء کنید یا کیسه را بعد از هر بار خالی بشویید تا آلودگی ها از خانه خارج شود.

2. کیسه های غذایی دو برابر

کیسه های یکبار مصرف برای محیط زیست عالی هستند ، اما این کیسه ها می تواند برای سلامتی خانواده شما خطری باشد زیرا میکروب های خام بعد از هر بار خرید در کیسه ها قرار می گیرند. بنابراین لازم است بعد از هر بار استفاده کیسه ها را بشویید.

3. مسواک

تحقیقات بنیاد ملی علوم (NSF) نشان می دهد که مسواک یکی از رازترین ابزارهایی است که به راحتی می تواند بیماری را منتقل کند. محققان شواهدی یافتند که نشان می دهد باکتریهای کلیفرم مدفوع در توالت ها مشترک است. اگر مسواک را در توالت قرار دهید و آن را با مدفوع شخص دیگری بیگانه کنید (که حاوی باکتری ، ویروس یا انگل است) ، میکروب های موجود در مدفوع به راحتی به مسواک منتقل می شوند.

برخی از افراد به جای مسواک برای محافظت از آن از مسواک استفاده می کنند ، اما محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها ایجاد می کند ؛ اما مسواک تا زمان استفاده بعدی خیس باقی می ماند. بنابراین برای جلوگیری از انتقال بیماری با مسواک ، هر سه یا چهار ماه مسواک را عوض کنید ، مسواک را بعد از هر بار استفاده با آب گرم بشویید و بگذارید در خارج از حمام خشک شود.

4- اسپری خوشبو کننده هوا

بیشتر افراد برای خوشبو کردن منزل خود به خصوص حمام از خوشبو کننده هوا استفاده می کنند ، اما آیا می دانید که آنها در آلودگی هوا نقش دارند؟

عطرها ، روغن ها ، شمع ها حاوی مواد شیمیایی مانند لیمونن ، فرمالدئید ، اتر ، الکل هستند که می توانند باعث سردرد ، سوزش چشم شوند. اما برای مقابله با بو ، به جای استفاده از دئودورانت ، درها و پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه وارد خانه شود ، یا از جوش شیرین ، ذغال فعال یا سرکه سفید برای خارج کردن نان استفاده کنید. درگیر کردن بد.

5- فرش

در حالی که فرشها از نظر پذیرایی خوب به نظر می رسند ، شاید باور نکنید که این وسیله می تواند در بیماری شما نقش داشته باشد. فرش ها مکان مناسبی برای ذخیره باکتری ها هستند ، آنها معمولاً هرگز تمیز نمی شوند. این تابلوها مانند فرش و فرش ، گرد و غبار زیادی را جذب می کنند که در صورت تمیز نکردن سریع ، به الیاف فرش می چسبند و منجر به تولید باکتری ها و قارچ ها می شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات ، مرتباً فرش یا جاروبرقی خود را تمیز کنید.

6. حوله های دست

یک حوله به ظاهر تمیز برای خشک کردن دستان شما می تواند کثیف و بیماری زا باشد. به گفته جان فون آکسفورد ، استاد ویروس شناسی در دانشگاه مری لندن ، لندن ، پس از خشک کردن دستان و خیس کردن حوله ، ذرات موجود در هوا زمینه را برای پرورش باکتری فراهم می کنند. آکسفورد برای جلوگیری از رشد میکروب ها توصیه می کند حداقل هر دو روز یکبار از یک حوله کاغذی یا حوله های شستشو استفاده کنید.

7. یخچال

همیشه مواد غذایی ، میوه و سبزیجات را در یخچال و فریزر قرار دهید و فکر کنید غذا در یخچال فاقد هرگونه باکتری است ، اما باید بدانید که گوشه ها و گوشه های یخچال و فریزر مکان خوبی برای رشد باکتری ها هستند. گوشه ها و گوشه های یخچال و فریزر مکان مناسبی برای رشد میکروب ها هستند. همچنین ، messing با قفسه های یخچال به جای رنگ آمیزی مواد غذایی می تواند باعث رشد قارچ ها در مواد غذایی و در نهایت بیمار شود.

همچنین ، مواد غذایی یخچال یافته در مواد غذایی که لکه ها را تمیز نمی کنند می توانند باعث رشد قارچ ها و باکتری ها در مواد غذایی شوند: جذب شده و در نهایت باعث بیمار شدن شما می شوند.

بنابراین ، برای جلوگیری از رشد باکتری ها در یخچال ، این نکات را دنبال کنید:

بیش از 4 روز مواد غذایی و مرغ و گوشت خام را بیش از یک روز نپزید.

– هر چند روز یکبار گوشه ها و گوشه های یخچال را ضد عفونی کنید ، دانه های برف را ذوب کنید.

– در یخچال تمیز کنید ، لکه ها را با آب گرم و صابون بشویید.

– از قرار دادن غذای گرم در یخچال خودداری کنید ، زیرا باعث افزایش رطوبت و در نهایت ایجاد باکتری می شود.

– از بسته شدن بیش از حد درب یخچال به دلیل تغییر دما در داخل خودداری کنید.

8. هدست حمام

سر کنه یکی دیگر از عوامل بیماری زا در خانه است که اگرچه قادر به دیدن باکتری ها نخواهید بود اما می تواند باکتری های خطرناک را به دام بیندازد. مایکوباکتری های غیر سل (NTM) باکتری هایی هستند که از آب و خاک حاصل می شوند و می توان در حمام یافت زیرا دوش گیاه خوبی برای پرورش باکتری ها است. و بیشتر شود

دوش سر دوش

اگرچه 150 گونه باکتری NTM بی ضرر است ، اما برخی از گونه ها می توانند باعث عفونت شدید ریه شوند ، خصوصاً در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

خروج از نسخه موبایل