علمی و پزشکیکسب و کار جدید

13 روش برای بهبود سریع بعد از جراحی بینی

نگرانی ذهنی مهم افرادی که تصمیم به تغییر شکل بینی دارند این است که بعد از عمل چه چیزی در انتظار آنهاست. برای اینکه دوره نقاهت بعد از جراحی بینی سریعتر و راحت تر شود، چه نکاتی را باید رعایت کرد و از چه مواردی در فعالیت های روزمره اجتناب کرد. اگرچه می خواهید نتایج جراحی بینی خود را بلافاصله پس از جراحی ببینید، اما روند بهبودی زمان می برد. در این بین، مراحلی وجود دارد که می توانید برای تسریع روند بهبودی انجام دهید و به شما آرامش دهد که همه چیز خوب پیش می رود. اگر شما هم قصد جراحی بینی در شیراز را دارید، توصیه ما به شما مراجعه به بهترین جراح بینی شیراز است.

زمان نقاهت بعد از جراحی بینی

متوسط ​​زمان بهبودی بعد از جراحی بینی یا جراحی بینی یک سال است. این ممکن است برای افراد عادی طولانی به نظر برسد، اما وقتی آن را به یک جدول زمانی تقسیم کنید، بسیار قابل درک و مدیریت می شود. در همین حال، نقاط عطف بهبود ممکن است از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی، تقریباً همان فرآیندی است که در زیر می‌خوانید:

اولین هفته

لقمه از بینی شما برداشته می شود و می توانید آن را بدون جای زخم روی صورت خود بگذارید مگر اینکه چشمان شما کبود باشد. اگر کبودی وجود داشته باشد، مرحله اول بهبود تقریباً طول می کشد. 2 هفته. پس از این مدت، از سرگیری فعالیت های روزانه بی خطر است.

پس از دو هفته

بیشتر تورم صورت شما باید از بین برود و بیشتر کبودی ها باید از بین بروند.

3-4 هفته

می توانید با خیال راحت به فعالیت هایی که به سیستم قلبی عروقی شما بستگی دارد، مانند دویدن و ورزش های سبک بازگردید.

6 هفته

پس از این مدت، استخوان ها ثابت می شوند و می توانید به کارهای سنگین، عینک زدن و باد کردن بینی ادامه دهید.

3-6 ماه

بی حسی و احساس غیر طبیعی در بینی شما برطرف می شود.

یک سال

مسیر بازیابی کامل است. تورم کاهش یافت و شکل جدید استخوان بینی شکل گرفت.

13 روش برای بهبود سریع بعد از جراحی بینی

پس از خواندن این جدول زمانی بهبودی جراحی بینی ممکن است از خود بپرسید آیا راهی برای تسریع روند بهبودی وجود دارد؟ در واقع، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به بهبود جراحی پلاستیک خود انجام دهید. این 13 نکته در این فرآیند کاربردی مفید است.

1) در توصیه های جراحی بینی دقت کنید

ابتدا دستورات پزشک را دنبال کنید. شما می توانید 100 مقاله در اینترنت در مورد روش های جراحی بینی بخوانید، اما هیچ چیز با اطلاعاتی که در مورد جراحی پلاستیک به دست می آورید قابل مقایسه نیست. شما دستورالعمل های خاصی را از پزشک بینی خود دریافت می کنید. هر چند وقت یک بار باید دارو مصرف شود؟ برای جلوگیری از عفونت از محل جراحی خودداری کنید و سپس در صورت نیاز مجدد به پزشک خود برای انجام آزمایشات بعدی مراجعه کنید.

2) به بدن خود گوش دهید

جراح بینی می تواند به بیرون از بدن شما نگاه کند تا ببیند جراحی بینی چگونه انجام می شود، اما تنها شما می دانید که چه حسی دارد. بنابراین به بدن خود گوش دهید – اگر بعد از جراحی بینی چیزی غیرعادی به شکل علائم طبیعی و غیر از آنچه پزشک به شما گفته است احساس کردید، بلافاصله با پزشک خود صحبت کنید.

3) سر خود را بالا نگه دارید

خوابیدن به پهلو بعد از جراحی بینی نه تنها ناراحت کننده است، بلکه می تواند زمان بهبودی شما را نیز طولانی کند و باعث کبودی و تورم بیشتر شود. بدتر از آن، می تواند بینی شما را به یک طرف کج کند و در نهایت آن را کج کند. برای جلوگیری از چنین شرایطی، باید سر خود را به مدت 6 هفته پس از عمل در خواب نگه دارید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار این است که سر خود را بین دو یا سه بالش قرار دهید یا از فوم انعطاف پذیر استفاده کنید. دراز کشیدن روی تخت پزشکی نیز می تواند در روند بهبودی مفید باشد. اگر می خواهید وضعیت خواب خود را تغییر دهید و بدن خود را بچرخانید، می توانید با یک بالش مسافرتی از سر خود محافظت کنید.

4- از کمپرس سرد استفاده کنید

در 72 ساعت اول پس از جراحی، استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. مراقب باشید که کمپرس را مستقیماً روی بینی قرار ندهید. در عوض، کمپرس را روی گونه خود قرار دهید تا به طور تصادفی استخوان یا غضروف دررفته نشود.

5) استراحت کافی داشته باشید

احتقانی که بعد از جراحی احساس می کنید می تواند خواب را حتی سخت تر کند، اما استراحت بخش مهمی از روند بهبودی است. بدن برای درمان خود از انرژی استفاده می کند. داشتن 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت در هر شب به شما این فرصت را می دهد که انرژی مورد نیاز خود را بازیابی کنید.

۶) رژیم غذایی سالم داشته باشید

رابطه بین مصرف سبزیجات و فرآیند خروپف چیست؟ در واقع، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل پس از جراحی می تواند با تامین مواد مغذی مورد نیاز برای بهبودی، به بهبود روند کمک کند. پروتئین یک بلوک ساختمانی مهم برای پوست، عضلات، غضروف و خون است. رژیم غذایی شامل آجیل، گوشت، تخم مرغ، ماست، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین به ترمیم بافت های آسیب دیده داخل و اطراف بینی کمک می کند.

شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که ویتامین های کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. یعنی ویتامین A، ویتامین C و ویتامین A که معمولا در سبزیجات تیره و برگدار مانند اسفناج و کلم پیچ یافت می شوند. این متامین ها نوعی سپر ایمنی در برابر عفونت های بعد از جراحی بینی هستند و یک تقویت کننده عالی سیستم ایمنی به حساب می آیند. ویتامین C نقش مهمی در بازسازی کلاژن، پروتئینی که بافت پوست را به هم متصل می کند، ایفا می کند. منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات، کلم بروکسل و کلم بروکلی است.

۷) آرام باشید

یک دوش بخار، یک کاسه سوپ داغ و یک سونای آرامش بخش ممکن است باعث شود همه احساس خوبی داشته باشند، اما برای بینی متورم شما خوب نیستند. گرما بافت‌های بینی را متورم‌تر می‌کند، بنابراین بهتر است در هفته‌های بعد از جراحی که بینی در حال تغییر شکل است، به غذاهای خنک با دمای اتاق پایبند باشید، دوش ولرم بگیرید و از گرما اجتناب کنید.

8) باد نکنید

بعد از جراحی بینی، ممکن است چندین هفته یا چند ماه یک سری گرفتگی عضلات را تجربه کنید. این احساس در اثر تورم بافت های بینی ایجاد می شود. اگر می خواهید بینی خود را پیدا کنید، در برابر آن مقاومت کنید. پس از 6 هفته از عمل، می توانید پیدا کردن را از سر بگیرید. در مورد عطسه چطور؟ مطمئناً نمی توانید انتخاب کنید که عطسه کنید یا نه. در عوض، سعی کنید به جای بینی از طریق دهان عطسه کنید. ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما بهتر از آسیب رساندن به بینی شکننده بعد از جراحی پلاستیک و قطع شدن زمان بهبودی بینی است.

9) نگران ورزش شدید نباشید

در اکثر بیماران، حدود 6 هفته طول می کشد تا استخوان های بینی پس از جراحی بینی بهبود یابد. در این دوران باید از ورزش شدید خودداری کنید. حتی حرکاتی که بی ضرر هستند، مانند کشش، خم شدن و کشش بیش از حد، می توانند احتقان بینی را افزایش دهند. صبر کنید تا پزشک به شما چراغ سبز بدهد تا فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

10) از عینک استفاده نکنید

عینک آفتابی، عینک مطالعه، یا عینک طبی، هر چیزی که به بینی شما فشار بیاورد می تواند کبودی و تورم را افزایش دهد. یا حتی باعث افسردگی شود که در این صورت نیاز به جراحی بازسازی بینی خواهید داشت. مطمئن باشید جراح بینی در صورت اطمینان از بهبود کامل بینی و استحکام استخوان ها به شما اجازه می دهد از عینک استفاده کنید. علاوه بر این، در مواقع لزوم می توانید به جای عینک از لنزهای تماسی استفاده کنید. در غیر این صورت از سبک ترین قاب ممکن استفاده کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز از اسپلینتی که بعد از جراحی روی بینی شما قرار می گیرد به عنوان تکیه گاه برای عینک خود استفاده کنید.

11) از آفتاب دوری کنید

برای محافظت از پوست خود، اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب توصیه بسیار خوبی است. اما این توصیه بعد از جراحی بینی بسیار مهم است. نه تنها بینی شما در هفته‌ها و ماه‌ها پس از جراحی به راحتی آفتاب سوخته می‌شود، آفتاب بیش از حد می‌تواند جای زخم را تیره کند و تورم را افزایش دهد.

12) سیگار نکشید

مهم است که قبل و بعد از جراحی سیگار نکشید و تا حد امکان از سیگار کشیدن خودداری کنید. نیکوتین موجود در محصولات تنباکو جریان خون را محدود می کند و می تواند در روند بهبودی بدن شما اختلال ایجاد کند.

13) صبر

شاید این مهم ترین نکته در مورد روند بهبودی بینی بعد از جراحی پلاستیک باشد. صبور باش. در نهایت شفا خواهید یافت و به نتایج مورد نظرتان در جراحی بینی دست خواهید یافت. فقط زمان می برد. توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، روند بهبودی یک سال را به دوره درمانی یک هفته ای تبدیل نمی کند، اما بدون شک دانستن این نکات می تواند روند بهبودی بینی را تسریع کند و حتی تجربه شخصی افراد را در این زمینه افزایش دهد. رشته. کمک