نمایش اقتصاد صنعت بازی به بخش‌های حاکمیتی و سرمایه‌گذاری

صنعت | صنعت بازی
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دومین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر که با موضوع بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی ایران که با حضور نمایندگان ۵۰ شرکت بازی‌ساز، ناشر و سرمایه‌گذار در مجموعه ۱۰۰ استارتاپ برگزار شد، گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام می‌شود که ۴۰۰ میلیارد تومان کتاب به فروش رفت یا فلان فیلم سینمایی به فروش ۳۰۰ میلیارد تومانی رسیده است، این اعداد و ارقام برای سرمایه‌گذار و سیاست‌گذار دیدگاه و حس خوبی را ایجاد می‌کند. صنعت بازی در ایران دستاورد‌ها و موفقیت‌هایی کسب کرده و به درآمد و حتی صادرات رسیده است ولی به دلیل عدم ارائه و رسانه‌ای کردن آن، سرمایه‌گذار و حاکمیت نتوانسته ارتباط قوی با این حوزه برقرار کند.

وی در ادامه تصریح کرد: صنعت بازی‌سازی ایران به نسبت دهه ۸۰ رشد بسیار خوبی داشته و در بخش بازی‌های موبایلی بازار و درآمد خوبی دارد. درآمد تعدادی از بازی‌هایی که در خارج از کشور منتشر شده‌اند، چند برابر فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی است که ساخته می‌شود. اما این مسئله را هیچ‌کس جزو همان افراد فعال در اکوسیستم صنعت بازی نمی‌دانند.

حاجی هاشمی تاکید کرد: تا وقتی اراده‌ای برای نشان دادن اقتصاد حوزه بازی و جذابیت‌های آن وجود ندارد، به نظر می‌رسد که این حوزه در کشور رشد خوبی پیدا نمی‌کند. از این جهت چنین رویداد‌هایی می‌تواند بخش‌های جذاب صنعت بازی را به نمایش بگذارد و با معرفی و اعلام درآمد‌های به دست آمده، می‌توانیم نظر سرمایه‌گذاران را به این حوزه جلب کنیم.

وی بیان کرد: ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تلاش هستیم تا ارتباط میان فعالان این صنعت و بخش‌های مختلف حاکمیت را ایجاد کنیم و امیدواریم برگزاری این پیش رویداد و رویداد سرمایه‌گذاری در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر مقدمه‌ای برای این امر مهم باشد.