
گزارش های منتشر شده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشان می دهد که در سال ۱۳۹۹ ، بیش از چهار میلیون بازرسی انجام شده ، پرونده های قاچاق به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد درام آغاز شده و سال گذشته بیشتر شکایات مردم مربوط به تعمیر نان و اتومبیل بوده است. .
به گزارش اینترنشنال نیوز ، براساس این آمار در سال گذشته بیش از ۴۳۲۸۰۰۰ بازرسی از اتحادیه های کارگری – اتحادیه های غیر صنفی – انجام شده است که ۳۴۶۲۵۲ مورد تخلف کشف شده است که منجر به بیش از ۲۸۰۳۲۴ مورد شده است.
علاوه بر این ، ۵۲۳۴۵۱ واحد خرد کلان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه مورد بازرسی قرار گرفت ، ۹۴۲۹ پرونده به ارزش بیش از ۴۰۰۰ میلیارد درام ثبت و برای بررسی به مراجع ذی صلاح ارسال شد.
در زمینه انبارها و مراکز ذخیره سازی سال گذشته بیش از ۱۴۲ هزار و ۸۶۳ مورد بازرسی در کشور انجام شده است ، بیش از ۳۲۴۹ مورد تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال به سازمان تعزیرات منطقه ای ارسال شده است.
انگیزه در خط مقدم اعتراضات مردمی قیمت است
در همین حال ، در طی سال ۱۳۹۹ ، در مجموع ۲۴۰،۰۴۲ شکایت عمومی از طریق تلفن ، به صورت حضوری و با ارزش تخمینی بیش از ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون درام ، در مورد تخلفات صنفی و غیر صنفی دریافت شده است. از مجموع شکایات دریافتی در مدت ذکر شده ، ۷۲۱۷ ماده از کارگروه های منطقه ای منجر به مصالحه و رضایت شاکیان شده است. اما عمده گزارش های عمومی در زمینه کالاها مربوط به تأمین نان ، مرغ و روغن و در زمینه خدمات – به تعمیر وسایل نقلیه سبک و رستوران ها بود. بیشتر این تخلفات مربوط به گران فروشی و کلاهبرداری بود.
انتهای پیام: