افتتاح ۱۰۰۰ خانه محیط زیست در محلات/ لزوم ارائه لایحه ساختمان سبز به شورای شهر پس از دو سال

ساختمان | شورای شهر | محلات

عضو شورای شهر تهران از افتتاح ۱۰۰۰ خانه محیط زیست در مدارس، مساجد و در تهران …. خبر داد.

به گزارش اینترنشنال نیوز،‌ مهدی پیرهادی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه هفته گذشته شاهد افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در تهران بودیم و با اینکه برخی از افراد دنبال حذف این خانه‌ها بودند؛ اما با دستور شهردار این خانه‌ها ماندگار شد و جای تشکر دارد، گفت: قرار شد که این خانه‌ها در هر محله و در هر مدرسه ایجاد شود و امید است به زودی شاهد افتتاح ۱۰۰۰ خانه محیط زیست در مدارس و مساجد باشیم.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های محیط زیستی این کمیسیون اظهار کرد: طرح شناسایی و رسیدگی به درختان ارزشمند در این دوره برای اولین بار انجام شده و در حال تدوین دستورالعمل‌ها هستیم و همچنین طرح سامانه پایش منابع آلاینده در شهرداری تهران برای اولین بار  رخ داده است و ایجاد تصفیه خانه لوکال برای آبیاری فضای سبز در حال انجام است و از شهرداری می‌خواهیم که لایحه ساختمان سبز را بعد از دو سال به صحن شورای شهر تهران بیاورد.

پیرهادی گفت: بررسی‌های لایحه بازچرخانی آب نیز در شهرداری تهران تمام شده و باید برای بررسی به شورای شهر تهران ارسال شود و اساسا برای من سوال است که چرا شهرداری برخی از اقدامات خود همچون ورود ۱۰۸۶ اتوبوس جدید به ناوگان، نهایی شدن قرارداد ۶۳۰ واگن و…. را به مردم اطلاع رسانی نمی کنند.

در ادامه مهدی چمران نیز با بیان اینکه برخی‌ها ناراحت هستند که برای تهران اتوبوس بیاید، گفت: اگر اتوبوس‌ها بیاید واقعا گشایشی در تهران رخ می دهد و با اینکه تا الان بیش از ۱۰۰۰ اتوبوس به تهران اضافه شده اما این مقدار بسیار کم است و از آنجایی که ۱۲ سال به شهرها اتوبوس ندادند کمر شبکه اتوبوسرانی نه تنها تهران بلکه همه شهرها شکسته شده است.

انتهای پیام