فدراسیون جهانی صلیب سرخ علیه نقض حقوق بین الملل بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی اقدام عملی کند

رژیم صهیونیستی | صلیب سرخ | فدراسیون

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در دیدار با رئیس و دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، بر لزوم اقدام عملی و موثر از سوی صلیب سرخ علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کشورهای فلسطین، لبنان و سوریه تاکید کرد.

به گزارش اینترنشنال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیر حسین کولیوند، در چهارمین روز از بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و در دیدار با جاگان چاپاگان دبیر کل فدراسیون و کیت فوربس رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: هلال‌احمر ایران، محموله اقلام غذایی، زیستی و دارویی را از طریق هواپیما به کشور لبنان منتقل و یک بیمارستان صحرایی در مرز لبنان و سوریه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مقرر بود این محل به مرکز و سرپناهی برای اقامت آوارگان لبنانی و سوریه ای تبدیل شود و خدمات درمانی و دارویی در آن ارائه شود. این محل می‌توانست به تعداد زیادی آواره جنگی، خدمات درمان و اسکان بدهد و تمام اقلام زیستی، دارویی و تغذیه ای برای مدت ۳ ماه در این بیمارستان تعبیه شده بود ولی متاسفانه با شلیک ۱۰ موشک این بیمارستان و تمام اقلام و حتی آمبولانس ها به طور کامل از بین رفت و سوخت.

وی افزود: بمباران این بیمارستان خلاف دستورالعمل های بین المللی و نقض کامل حقوق بین الملل بشر دوستانه است و باید رئیس و دبیر کل فدراسیون صلیب سرخ جهانی این اقدام را محکوم کند و به این وسیله از کیان و حرفه خود دفاع کنیم.

وی تاکید کرد که نباید اجازه دهیم هیچ گروهی به گروه‌های امدادی هلال احمر و صلیب سرخ حمله و به آنها آسیب وارد کند.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید حمله به مراکز امدادی محکوم شود و اسناد آن به مجامع بین المللی ارسال شود، گفت: رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ بایستی صدای هلال احمر ایران در مجامع بین المللی باشد و اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان را محکوم کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: مستندات نقض حقوق بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی را آماده کرده ایم تا با همکاری سایر جمعیت های ملی علیه آنها در دادگاه‌های بین المللی اقدام کنیم.

انتهای پیام