هواشناسی ۵ آبان ۱۴۰۳ / ورود موج بارش برف و باران به ایران از روز یکشنبه

بارش برف | بارش برف و باران | برف و باران
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: امروز (شنبه، ۵ آنلاین) در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین از اواخر وقت شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال کشور به تدریج بارش در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران آغاز خواهد شد.

به نوشته آنلاین، وی افزود: فردا (یکشنبه، ۶ آنلاین) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز تقویت شده و گستره بارش به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز خواهد رسید. همچنین در ساعات بعد از ظهر روز یکشنبه در ارتفاعات شمالی فارس، برخی نقاط یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: دوشنبه در نیمه غربی سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور، ارتفاعات کرمان و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز در مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز صاف در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با بیشینه ۱۷ و کمینه ۸ درجه سانتی گراد و فردا کمی ابری از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید با کمینه ۱۰ و بیشینه ۱۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ادامه بارش باران و برف تا دوشنبه

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف تا دوشنبه در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: سه‌شنبه تا پنجشنبه در کشور جوی آرام همراه روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

به گزارش اینترنشنال نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز شنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب کشور و شمال فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

بعدازظهر امروز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ابرناکی وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

یکشنبه در برخی نقاط شمال فارس، مرکز، شرق، شمال شرق کشور، ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان وزش باد و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

علاوه بر آن در اردبیل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی بارندگی وزش باد همراه با کاهش موقتی دما و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز بارش برف پیش بینی شده است.

دوشنبه در سواحل گیلان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در کرمان جنوب فارس و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

سه شنبه تا پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

همچنین روز‌های شنبه و یکشنبه نیز در شمال شرق شرق جنوب کشور و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید در نقاط مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

خلیج فارس در سه روز آینده و دریای خزر از اواخر شنبه تا دوشنبه مواج هستند.