عمومیکسب و کار جدید

نمایندگی فروش لوازم‌یدکی خودرو امکو آریا گستر

لوازم‌یدکی خودرو شامل دسته‌بندی‌های گسترده‌ای می‌شود و هرکدام از آن‌ها یک وظیفه در سیستم چند ده‌هزار قطعه‌ای را خواهند داشت. یکی از مهم‌ترین ارکان در مورد نگه‌داری ماشین، تعویض به‌موقع این قطعات است. برای هرکدام از لوازم جانبی و قطعات، یک دامنه عمر مشخص در نظر گرفته شده است؛ علاوه‌برآن، انتظار می‌رود که برخی قطعات و لوازم‌یدکی خودرو کمی زودتر تعویض شوند تا به دیگر بخش‌های ماشین آسیب نزنند.

بازار آنلاین قطعات یدکی خودرو از نظر قیمت و رقابت با بازار سنتی تفاوتی ندارد. کاربران خودرویی که از قیمت یک قطعه یدکی خاص اطلاعی ندارند، می‌توانند با انجام یک تحقیق خوب قیمت‌های مناسب‌تر را پیدا کنند.

داشتن آگاهی از مدت گارانتی و سیاست بازگشت برای هر صاحب خودرو الزامی است. به‌طورکلی، تمام قطعات یدکی خودرو دارای یک تا دو سال گارانتی هستند.که از جمله این شرکت ها میتوان شرکت اتحاد موتور که لوازم یدکی خودرو با برند امکو عرضه میکند. سازنده قول می‌دهد در صورت بروز هرگونه نقص تولید، محصول را تعویض کرده و یا از نظر حقوقی و قانونی پاسخگو باشد.

مهم‌ترین قطعات و لوازم‌یدکی مصرفی خودرو

اعداد VIN و PR می‌توانند هرآنچه را که باید در مورد وسیله نقلیه خود بدانید، از رنگ‌گرفته تا سال تولید آن، به شما بگوید. مثل یک کد مخفی است. اگر این شماره را هنگام سفارش به فروشنده‌ها ارائه دهید، می‌توانند مدل دقیق قطعه‌ای که باید خریداری کنید را به شما پیشنهاد دهند. البته انتظار می‌رود که یک فروشنده به‌صورت تخصصی در حوزه مدنظر شما فعالیت کرده و قطعات استانداردی را برای خرید در اختیار شما قرار دهد.

اپلیکیشن لوازم یدکی خودرو | ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو | خریدار لوازم یدکی خودرو

پخش عمده لوازم یدکی خودرو امکو

وسایل نقلیه در سری‌های متفاوت عرضه می‌شوند. مثلاً پراید کاربراتور را مدل انژکتور از نظر انتخاب قطعات تفاوت‌های زیادی دارد. این در مورد انواع پژو 405 و یا حتی 206 نیز فرق می‌کند. به همین منوال حتماً قطعات را مختص به خودروی خودتان تهیه کنید.

مگر این که تفاوت اساسی در مورد انتخاب آن‌ها وجود نداشته باشد که در این صورت مرکز فروش لوازم‌یدکی ماشین، اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه‌برآن، ما در ادامه تصمیم داریم چند مورد از مهم‌ترین قطعات مصرفی و لوازم‌یدکی کلیدی را در خودروها به شما معرفی کنیم. براین‌اساس انتخاب و خرید و تفکیک دسته‌بندی‌ها برای شما آسان‌تر خواهد شد.

شمع و وایر

شمع برای مشتعل کردن مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق طراحی شده است. بدین با استفاده از آن ترتیب موتور خودرو قدرت کافی برای راه‌اندازی خودرو را دارد. پس از روشن‌شدن، شمع‌ها برق را حفظ نمی‌کنند. در عوض شروع به انتقال گرما از محفظه احتراق می‌کند. این گرما به آب که در سرسیلندر است می‌رود. این قطعات خودرو کوچک اما مؤثر هستند و برای عملکرد صحیح خودرو موردنیاز هستند.

به طبع انتظار می‌رود که جریان الکتریسیته از طریق کابل‌ها منتقل شود، وایرها نقش مهمی را در این موضوع ایفا می‌کنند. البته لازم است که مقاومت بالایی در مقابل حرارت داشته باشند.

لنت ترمز

لنت‌های ترمز حساس‌ترین بخش اصطکاک در سیستم ترمز هستند، بین تمام محدودیت‌های دیسک ترمز و پیستون کالیپر این قطعات نقش اساسی در ایمنی ماشین ایفا می‌کنند.  لنت‌های ترمز در واقع عوامل چسبنده‌ای هستند که سرعت را کاهش می‌دهند، این چسبیدن به لنت یا ساختار حرکتی محور خواهد بود. لنت‌های ترمز هرچند ماه یک‌بار و یا گاهی سالیانه تعویض می‌شوند و ضروری است که حتماً اورجینال باشند.

انواع استارت ماشین

استارت یا همان استارتر قطعه‌ای است که برای چرخاندن موتور احتراق داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بحث خرید استارت ماشین، توجه به اصالت برند، می‌تواند تا سال‌ها شما را از تعویض مجدد آن بی‌نیاز سازد. استارت‌ها امروزه پنوماتیک، برقی و یا هیدرولیک ساخته می‌شوند و مشخصات فنی در آن‌ها با هم متفاوت است.

سیستم برف‌پاک‌کن

سیستم برف‌پاک‌کن در ماشین‌ها بسیار حیاتی بوده و شامل موتور، قطعات بیرونی و همین‌طور تیغه خواهد شد. در برخی خودروها، هر دو تیغه برف‌پاک‌کن یک اندازه هستند. در خودروهای دیگر، دو تیغه برف‌پاک‌کن اندازه‌های متفاوتی دارند. اندازه بهینه تیغه برف‌پاک‌کن توسط سازنده تعیین می‌شود و برای تناسب مناسب انتخاب می‌شود تا حداکثر شیشه جلو را پاک کند.

قطعات تعلیق و فرمان ماشین

  • مفصل توپی
  • بوشینگ‌ها
  • انتهای میله کراوات
  • قفسه فرمان

از جمله مهم‌ترین قطعاتی هستند که در سیستم فرمان ماشین مورداستفاده قرار می‌گیرند و شامل مشخصات و ویژگی‌های فنی متفاوت بسته به هر خودرو هستند؛ ازآنجاکه انتخاب این قطعات حساسیت زیادی را می‌طلبد. در نتیجه حتماً در هنگام خرید آن‌ها به سراغ نمایندگی‌های فروش معتبر و البته مراکز شناخته شده بروید.

انواع قطعات بخاری و سیستم برودتی

چند جزء اساسی برای سیستم گرمایش وجود دارد. هسته بخاری، موتور دمنده/فن، شیلنگ بخاری، شیر کنترل بخاری و پانل کنترل HVAC (گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع) داخل کابین که البته در انواع ماشین‌ها، توان کاری، ولتاژ و مشخصات آن می‌تواند متفاوت باشد.

پروانه، موتور فن در ماشین‌ها

فن‌های پروانه‌ای بیشتر برای تهویه رقیق یا خنک‌کننده استفاده می‌شوند. این فن‌ها اغلب در دیوار یا سقف نصب می‌شوند. نمونه‌های رایج آن فن رادیاتور خودرو یا فن اتاق ایستاده آزاد است.

فن پروانه‌ای شکل نسبتاً ساده‌ای از یک فن با پروانه ورقه‌ای فلزی 3 تا 6 پره است که مستقیماً توسط یک موتور نصب شده در جریان هوا هدایت می‌شود. راندمان تا 75 درصد قابل دستیابی است، اگرچه افزایش فشار کم است و درصورتی‌که فن در سیستمی با مقاومت بسیار بالا نصب شود، اضافه‌بار ممکن است رخ دهد.

دستگاه بالابر شیشه

دستگاه بالابر شیشه در خودروهای ایرانی یک قطعه مهم به‌حساب می‌آید. درصورتی‌که تحت برند معتبر تولید نشده باشد؛ با وجود ایرادات متداول، روند کارکرد سیستم بالابر و پایین بر شیشه را دچار مشکل می‌کند. سرعت حرکت شیشه و همین‌طور نوع حرکت آن بسته به این که موتور الکتریکی توسط چه برندی تولید شده است متفاوت خواهد بود. در برخی ماشین‌های ایرانی بالابر شیشه برقی روی هر چهاردرب و در برخی روی دو درب نصب شده است.

لوازم‌یدکی خودروهای داخلی

در بحث خرید لوازم‌یدکی خودروهای داخلی، یکی از مهم ترین نکات، توجه به اصالت کالا است. برندهای داخلی و چینی زیادی این قطعات را تولید می‌کنند. فاکتورهایی در مورد تعیین قیمت لوازم‌یدکی ماشین ایرانی وجود دارد که لازم است در مورد آن‌ها بدانید:

برند تولیدکننده قطعات یدکی

به طبع یکی از مهم‌ترین مسائلی که عامل تعیین‌کننده در کیفیت محصول می‌باشد، برند تولیدکننده خواهد بود. شرکت‌های کوچک و بزرگ بر اساس حاشیه سود، مدت‌زمان فعالیت در بازار و میزان فروش و استراتژی جذب مشتری، گستره وسیعی از محصولات مانند شمع و وایر، انواع قطعات سیستم برق خودرو و… را تولید می‌کنند. تفاوتی ندارد که قصد خرید لوازم‌یدکی پراید، تیبا، سمند، پیکان و یا انواع پژو را دارید. برند فروش، مهم است.

قیمت لوازم‌یدکی خودرو

قیمت همیشه تعیین‌کننده است؛ یک‌ ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید که هرچقدر پول بدهی، همان قدر آش می‌خوری! این در مورد قیمت لوازم جانبی ماشین‌های ایرانی نیز صدق می‌کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

قطعاً دوست ندارید که پس از چند هفته استفاده از لنت ترمز، سروصدای بدی را بشنوید، هنگام ترمزگرفتن با تأخیر مواجه شده و یا لنت خیلی زود تمام شود. این در مورد دیگر محصولات و لوازم‌یدکی خودرو نیز صدق می‌کند. به جهت جلوگیری از بروز این مشکل، به سراغ فروشندگان معتبر و برندهایی بروید که دارای گارانتی، لیبل‌های اصالت و همین‌طور مشخصه‌های استاندارد هستند.

به طبع انتظار می‌رود لوازم جانبی ماشین‌های داخلی توسط برندهای مورد تأیید سازمان صمت و زیر نظر شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا عرضه شوند. در غیر این صورت کیفیت لازم را نخواهند داشت. در برخی موارد حتی این مسئله روی موضوع بیمه نیز تأثیر می‌گذارد. فراموش نکنید که خدمات پس از فروش در مورد قطعات فنی و ایمنی اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مورد می‌توان به سیستم ترمز، تعلیق و یا حتی لنت ترمز اشاره کرد.

خرید با واسط یا فروشنده مستقیم

شما می‌توانید در مورد خرید لوازم‌یدکی ماشین‌های ایرانی به سراغ فروشندگان خیابان محل زندگی خود بروید یا از طریق اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین انتخاب خود را انجام دهید. فروش عمده لوازم‌یدکی خودرو به معنای قیمت پایین تر و همکار خواهد بود. البته اگر قصد خرید قطعات به صورت تکی را هم دارید؛ حتما به سراغ نمایندگی‌های فروش و فروشنده های غیر واسط بروید.

هنگامی که قطعات مورد نیاز خود را نهایی کردید، شروع به تحقیق در مورد این قطعات کنید تا ببینید آیا جایگزین هایی از برندهای معتبر دیگر موجود است یا خیر، تفاوت قیمت، ارزان تر بودن خرید آنلاین نسبت به آفلاین و غیره یک مزیت مهم است. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی در سراسر کشور در دسترس هستند.

خرید لوازم‌یدکی ماشین ایرانی

در صورتی که مایل به خرید لوازم‌یدکی ایرانی با قیمت عمده و مناسب هستید، در حال حاضر مجموعه آریا گستر به‌عنوان نمایندگی فروش لوازم یدک خودرو و نمایندگی مجاز امکو، به شما امکان خرید لوازم‌یدکی را با بهترین کیفیت می‌دهد. می‌توانید انواع لنت ترمز، قطعات بخاری، شمع و وایر را برای مدل‌های مختلف ماشین از پیکان، نیسان و پراید گرفته تا سمند، پژو ها و… تهیه کنید.

  • شماره قطعه
  • اطلاعات مربوط به سازگاری
  • جزئیات محصول
  • دفترچه راهنمای کاربران
  • قطعات یدکی اصلی خودرو شما به احتمال زیاد دارای گواهینامه های خاصی هستند

لازم است تمامی این موارد حین خرید مورد ارزیابی قرار گیرد.

یکی از مهم‌تریم ترین مزیت‌های خرید از این مجموعه این است که تمامی کالاها دارای گارانتی تضمین کیفیت، اصالت و خدمات پس از فروش بوده و محصول حتماً تحت لیبل اورجینال و با هولوگرام رسمی برند امکو عرضه می‌گردد. حتی اگر به دنبال قطعات یدکی خودرو خود به‌صورت آنلاین هستید، سازنده را از نظر حضور در بازار بررسی کنید.

ببینید آیا آنها یک شرکت واقعی با شهرت عالی هستند یا خیر. در درجه اول، می‌توانید از وب‌سایت آنها بازدید کرده و نظرات مشتریان را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا ایده روشنی در مورد خدماتی که ارائه می‌دهند به دست آورید.