عمومیکسب و کار جدید

انتخاب فرش برای سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن یکی از شیوه‌های طراحی دکوراسیون داخلی است که این‌روزها طرفداران زیادی دارد. در فضای مدرن، همه چیز از طرح و رنگ دیوارها گرفته تا وسایلی مثل مبل و فرش، ساده و به‌دور از شلوغی است.  البته گاهی هم از طرح‌های شلوغ و انتزاعی برای ایجاد فضایی مدرن استفاده می‌شود که این به سلیقه افراد بستگی دارد.

با توجه به محبوب شدن دکوراسیون مدرن و استفاده از المان‌های مختص به این فضا، امروزه خرید فرش مدرن متقاضیان زیادی پیدا کرده است. تنوع طرح‌ها و رنگ‌های موجود در بازار، انتخاب فرش برای دکوراسیون مدرن را اندکی دشوار می‌کنند. در اینجا با فرش مدرن و انواع آن آشنا می‌شوید. در انتها نیز راجع‌ به بهترین فرش برای دکوراسیون مدرن و نکات خرید آن صحبت خواهیم کرد.

چنانچه به اطلاعات بیشتر در رابطه با انتخاب فرش برای دکوراسیون مدرن نیازی ندارید میتوانید برای دیدن انواع طرح ها و خرید فرش مدرن وارد سایت فروش آنلاین فرش کاشان فرشک شوید و تمامی طرح فرش ها در ابعاد و تراکم مورد نظر خود را همراه با قیمت فرش ها مشاهده کنید.

ارزانسرای فرش کاشان | خرید اینترنتی فرش کاشان ارزان | خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فرش مدرن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرش مدرن در کنار سبک‌های سنتی و کلاسیک یکی از سه دسته اصلی فرش‌های ماشینی است و با طرح‌ها و رنگ‌های خاصی به بازار عرضه می‌شود. این سبک فرش، طرح و نقشه ساده‌ای دارد و در آن از رنگ‌های متنوع و یا جیغ استفاده نمی‌شود. بنابراین، عموماً قالی‌های ماشینی مدرن موجود را دو یا سه رنگ خنثی مثل طوسی، نقره‌ای، سرمه‌ای یا دلفینی خواهید دید. البته گاهی هم قالی‌های مدرن با ترکیب رنگ‌های خنثی و تند تولید می‌شود که ترکیب رنگی زیبایی دارد.

اگر قصد خرید فرش مدرن را دارید، به این نکته توجه کنید که معماری فضا باید مدرن باشد. برای فضاهای کلاسیک، قالی‌‌های سبک کلاسیک استفاده می‌شود و این دو سبک از هم متمایز هستند.

 مقایسه فرش مدرن با فرش های کلاسیک

در مقایسه فرش مدرن با قالی کلاسیک باید طرح، استایل، جنس، رنگ و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار داد.  برخی از این موارد را در جدول زیر بیان کرده‌ایم.

کلاسیک مدرن
طرح و سبک طرح‌های پیچیده، هنرمندانه و سنتی مانند طرح گل، شکوفه و الگوهای هندسی طرح‌های ساده، خطوط هندسی، طراحی انتزاعی
جنس و کیفیت معمولا از جنس پشم، ابریشم و نخ و با کیفیت بالا تولید می‌شوند. معمولا  از پنبه‌، پلی‌استر، نایلون و … است.
رنگ اغلب از رنگ‌های غنی و سنتی مانند طلایی، قرمز، صورتی و آبی استفاده می‌شود. رنگ‌های خنثی مانند دلفینی، طوسی، نقره‌ای، سرمایه‌ای  و ترکیب رنگی کمتر به کار برده می‌شود.
محل استفاده  در فضاهای سنتی، مجلل با طراحی کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده در فضاهای مدرن، آپارتمان‌های کوچک و طرفداران فضای خلوت و ساده کاربرد دارد.

انتخاب بین فرش‌های کلاسیک و مدرن کاملا به سلیقه، نیاز و بودجه افراد بستگی دارد. اگر فضای شما مدرن است، اکیدا از قرار دادن قالی کلاسیک در آن خودداری کنید؛ زیرا زیبایی چیدمان و دکوراسیون را بر هم می‌زند.

انواع فرش مدرن

فرش‌های مدرن در انواع طرح و رنگ تولید می‌شوند و نام‌های مختلفی از جمله شگی، شنل، فریز، فرش مدرن اتاق کودک، عروسکی، کهنه‌نما، چهل‌تکه، اسپرت، مینیمال و .. روی آنها گذاشته شده است. انواع قالی مدرن را در 4 دسته کلی وینتیج، لایت، فانتزی و گل برجسته یا هایبالک قرار می‌دهند.

فرش فانتزی شامل انواع متال، شگی، شنل و عروسکی است. به قالی مدرن فانتزی، سیلک یا طرح ترک نیز گفته می‌شود.

نکات انتخاب و خرید فرش مدرن

به‌دلیل تنوع طرح و رنگ و همچنین کیفیت  فرش مدرن، این سبک بسیار پرطرفدار شده است؛ اما با توجه به همین تنوع انتخاب  سخت می‌شود. درکل، برای خرید فرش مدرن فاکتورهای زیر را مدنظر داشته باشید.

  •       اندازه: قالی‌ای که خریداری می‌کنید باید با ابعاد فضا تناسب داشته باشد. بیش از اندازه بزرگ یا کوچک بودن باعث می‌شود که فرش چندان به چشم نیاید.
  •       جنس: بسته به محیط مورد استفاده جنس قالی متفاوت خواهد بود. جنس فرش مدرن با قیمت آن ارتباط دارد. قالی‌هایی که با الیاف باکیفیت تولید می‌شوند، گران‌قیمت‌تر هستند.
  •       محیط: هرکدام از طرح‌های فرش برای محیط‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. الیق مناسب هال و پذیرایی با اتاق کودک یا آشپزخانه و راهروها متفاوت است.

بهترین فرش برای انتخاب دکوراسیون مدرن

بهترین فرش برای سبک دکوراسیون مدرن براساس پارامترهای مختلفی از جمله مبل، رنگ کف پوش، رنگ دیوار و سایر المان‌های فضا انتخاب می‌شود. رنگ فرش مناسب دکوراسیون مدرن ، خنثی و معمولا کرمی، یا سرمه‌ای است. می‌توانید رنگ مبل یا کوسن‌ها را با رنگ قالی ست کنید یا از یک رنگ‌های متضاد استفاده نمایید.

فرش مدرن مناسب پذیرایی

همانطوری که در بخش‌های بالا نیز بیان کردیم، در مورد انتخاب و خرید فرش مدرن باید به محیط موردنظر اهمیت بدهید. بعضی از انواع فرش مدرن مانند شنل یا بلژیکی نشیمن خوبی ندارند؛ بنابراین این نوع قالی برای هال یا پذیرایی و درکل جایی که روی زمین می‌نشینید، انتخاب خوبی نیستند. اگر قصد نشستن روی زمین را دارید، قالی پذیرایی باید تراکم و شانه بالایی داشته باشد و اندازه آن‌ نسبت به ابعاد محیط انتخاب شود.

فرش مدرن مناسب اتاق خواب

فرش‌ مدرن شنل به‌دلیل شانه و تراکم پایین برای اتاق خواب گزینه مناسبی است. به‌طورکلی، برای اتاق خواب به اندازه ، وزن و راحتی در جابه‌جا کردن اهمیت بدهید.

فرش مدرن مناسب آشپزخانه

فرش‌های مدرن طرح‌های متنوع زیادی دارند که بسته به رنگ المان‌های آشپزخانه و سلیقه شخصی می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. محیط آشپزخانه شلوغ است و همچنین نظافت و بهداشتی بودن آن اهمیت زیادی دارد. پس باید قالی سبک، کم‌وزن و بدون‌ پرز انتخاب کنید. بدین ترتیب می‌توانید فرش را جابه‌جا کرده و همچنین به‌آسانی شستشو دهید. قالی‌های مدرن طرح وینتیج، پلی‌استر و فومی گزینه‌های مناسبی برای آشپزخانه هستند.

حال اگر اطمینان به انتخاب فرش های مدرن دارید برای دیدن قیمت فرش ها روی لینک خرید فرش مدرن کلیک کنید تا فرش های مدرن را در تمامی ابعاد، طرح و تراکم  را با قیمت مشاهده کنید.

معرفی فرش های کاشان

کاشان یکی از شهرهای کویری ایران است و مشهورترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در این شهر قرار دارند. طرح‌های فرش کاشان بسیار متنوع هستند و شامل سه دسته اصلی لچک ترنج، افشان و خشتی می‌شوند. با افزایش طرفداران سبک دکوراسیون مدرن، قالی طرح مدرن نیز در کاشان تولید می‌شود و طرفداران این سبک نیز می‌توانند از کیفیت و هنر تولیدکنندگان کاشان بهره‌مند شوند. به‌طورکلی قالی‌های کاشان دارای چند ویژگی اصلی و متمایزکننده هستند.

ü                   قالی‌های کاشان ظریف هستند و بافت ریزی دارند که موجب برجسته شدن نقش‌های آن می‌شود و تمامی طرح‌ها و نقش‌ها به‌طور واضح دیده می‌شود.

ü                   ابعاد و اندازه آنها متنوع است و به‌طور معمول ابعاد سجاده‌ای آن شهرت بیشتری دارد.

ü                   قالی‌های کاشان با زمینه لاکی رنگ و حاشیه سرمه‌ای رنگ شناخته می‌شود و در کناره طرح لچک ترنج از رنگ‌های اسلیمی سفید نیز استفاده خواهد شد.

ü     به دلیل داشتن رج‌شمار بین 35 تا 45 بسیار کاربردی بوده و مانند یک کف‌پوش گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاهی هم قالی‌هایی با رج شمار بالای 70 تولید می‌شود که از چله و پود ابریشم در بافت آن استفاده می‌شود.

ü                   کیفیت نخ فرش‌ کاشان بسیار بالا است و غالبا برای تار و پود آنها از نخ پنبه استفاده می‌شود. در برخی از محصولات از پشم مرغوب مرینوس استفاده می‌شود که باعث مخملی بودن بافت قالی می‌شود.

قیمت فرش مدرن

قیمت فرش‌های مدرن همانند انواع سبک‌های کلاسیک و سنتی با توجه کیفیت الیاف، شانه و تراکم تعیین می‌شود. مثلاً، قیمت فرش 1200 شانه و تراکم 3600 و همچنین قالی‌های 1500 شانه طرح ترک و لایت گران‌تر از سایر قالی‌های این سبک هستند.اگر به دنبال فرش مدرن ارزان قیمت هستید، می‌توانید گزینه مناسب را در قالی‌هایی با الیاف بی سی اف پیدا کنید. علاوه بر این عوامل دیگری مانند تورم و وضعیت اقتصاد نیز بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند و منجر به نوسانات قیمت می‌شوند.