مقایسه پرفکت مانی و بیت‌کوین، کدام یک بهتر است؟

پرفکت مانی دارای یک سیستم پرداخت مالی بین‌المللی است که توانسته روابط تجاری و اقتصادی بین‌المللی را ساده‌تر و امکان انتقال پول در کسری از ثانیه را برای کاربران خود فراهم کند. فرآیند پرداخت پرفکت مانی به نوعی شبیه به ارزهای دیجیتالی چون بیت‌کوین است. از این رو، ممکن است که این سؤال مطرح شود که آیا ارزهای دیجیتال و در رأس آن‌ها بیت‌کوین، می‌توانند جایگزین پرفکت مانی شوند؟

ارز دیجیتال | پرفکت مانی برای ایران | پرفکت مانی چیست

پرفکت مانی چیست و چه مزایایی دارد؟

پرفکت مانی یکی از مطرح‌ترین شبکه‌های مالی در دنیا است که اولین بار در سال 2007 در کشور پاناما تأسیس شده است و به دلیل عدم تبعیت از قوانین تحریم آمریکا، به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌دهد. پرفکت مانی یک سرویس مالی پیشرو است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های آنی و انتقال پول را به ‌صورت ایمن در سراسر اینترنت انجام دهند و فرصت‌های منحصر به فردی را برای کاربران اینترنت و صاحبان مشاغل اینترنتی ایجاد می‌کند.

با این حال، پرفکت مانی مانند سایر سیستم‌های پرداخت الکترونیکی دارای مزایا و معایبی است که آگاهی از آن‌ها، به کاربران در استفاده درست از پرفکت مانی یا انتخاب آن کمک شایانی می‌کند. از جمله مزایای ثبت نام در پرفکت مانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارت‌اند از:

علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که در رابطه با این ارز الکترونیکی وجود دارد، مسئله امنیت ارز نگهداری شده در حساب‌های مختلف پرفکت مانی است. بر اساس برخی از اخبار منتشر شده، این شرکت از سرمایه کاربران خود برای سرمایه گذاری در سایت‌های دیگر استفاده می‌کند که همین مسئله موجب ناامن شدن سرمایه کاربران می‌شود و ممکن است در درازمدت خطرناک باشد.

کیف پول پرفکت مانی چیست؟

از پرفکت مانی برای انتقال وجه به تمامی کشورها و پرداخت‌های ارزی در سایت‌های خارجی و از همه مهم‌تر دریافت وجه و نقد کردن درآمد ارزی بسیار کارآمد استفاده می‌شود و یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های پرداخت الکترونیکی بین‌المللی به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام کار کردن با کیف پول‌های الکترونیکی وجود دارد این است که به دلیل تحریم بودن حساب‌های ایرانی ممکن است شبکه‌های مالی حساب شما را مسدود کنند.

با این حال، پرفکت مانی از هیچ یک از تحریم‌های وضع شده توسط آمریکا بر کشورمان ایران تبعیت نمی‌کند و تمامی خدماتش از جمله کیف پول الکترونیکی را بدون هیچ خطر مسدود شدنی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به طور کلی، پرفکت مانی یکی از معتبر‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی است که از آن به عنوان یک روش مطمئن و شناخته شده برای پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی یاد می‌شود. کیف پول الکترونیکی پرفکت مانی مانند سایر کیف پول‌ها کاربردهای زیادی دارد که به شرح زیر هستند:

آیا بیت‌کوین جایگزین پرفکت مانی است؟

اصلی‌ترین تفاوت و شباهت‌های میان پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال را می‌توان در ماهیت مفهوم این دو یافت کرد. پرفکت مانی و بیت‌کوین هر دو دارای ماهیت‌های مجزا و جدا از یکدیگر هستند. به طور ساده‌تر، با وجود اینکه هر دو به عنوان یک سیستم پرداخت بین‌المللی شناخته می‌شوند، اما از نظر سازوکار با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. قابل لمس‌ترین تفاوت این دو سیستم پرداختی را می‌توان در نوع متمرکز یا غیرمتمرکز بودن آن‌ها پیدا کرد.

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که در سال 2007 میلادی در کشور پاناما تأسیس شده است. این شرکت با در اختیار گذاشتن خدمات پرداخت آنلاین به کاربران خود، به نوعی یک صرافی اینترنتی راه‌اندازی کرده است که کاربران به واسطه آن می‌توانند سرمایه خود را به ارزهای جهانی معتبری چون دلار و یورو تبدیل کنند. ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، بر اساس ساختاری غیرمتمرکز طراحی شده‌اند. در واقع، بیت‌کوین بر اساس یک بلاک‌چین که یک سیستم غیرمتمرکز است طراحی شده است که هیچ سازمان یا گروهی آن را کنترل نمی‌کند و صاحب امتیاز آن نیست.

این ویژگی غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال، باعث شده است که اطلاعات کاربران و سایر اطلاعات مرتبط به آن‌ها در اختیار هیچ شخص یا نهادی قرار نگیرد و ایمن نگه داشته شوند. بلاک‌چین در واقع با حذف متمرکز بودن، امنیت اطلاعات کاربران را به صورت کامل تضمین کرده است. این در حالی است که پرفکت مانی توسط یک شرکت سوئیسی مدیریت می‌شود و تمامی اطلاعات کاربران را در اختیار دارد و آزاد است که هرگونه که می‌خواهد رفتار کند. این ویژگی متمرکز و غیرمتمرکز بودن یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ارزهای دیجیتال و پرفکت مانی محسوب می‌شود. این دو در ظاهر یک هدف را دنبال می‌کنند، اما هر کدام برای رسیدن به آن مسیری کاملاً متفاوت را طی می‌کنند.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال و پرفکت مانی عملاً از نظر بنیادی دو مفهوم کاملاً متفاوت هستند و حتی از نظر کاربرد نیز تفاوت‌های بی‌شماری دارند. از این رو، هرگز نمی‌‌توان ارزهای دیجیتال را جایگزین پرفکت مانی کرد و برعکس این موضوع نیز صادق است. هر کدام به نوبه خود جایگاه خاص خودشان را دارند و هرگز بر دیگری برتری کامل پیدا نخواهند کرد. پرفکت مانی این امکان را به شما می‌دهد تا سرمایه نقدی خود را به بیت‌کوین و یا سایر ارزهای بین‌المللی تبدیل کنید، این امکانی است که ارزهای دیجیتال نمی‌‌توانند در اختیار کاربران خود قرار دهند.

خروج از نسخه موبایل