دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

آموزش بازاریابی محتوا:شروع از ۰ در تولید محتوا

آموزش بازاریابی محتوا به زبان ساده

تولید محتوا

آموزش بازاریابی محتوا برای دوستانی نوشته شده که تازه با این موضوع آشنا شده اند و تلاش داریم این آموزش را به مرور زمان کامل و تکمیل کنیم .این مقاله به شما کمک میکند به درک بهتری از بازاریابی محتوا برسین و بهتر در دیجیتال مارکتینگ ازش استفاده کنید همچنین به سوالی که شاید شما هم بهش برخوردین جواب بدیم و این سوال این هست که آیا بازاریابی محتوا به کسب و کار من کمک میکند ؟!؟

بازاریابی محتوا چیست ؟!

این شیوه بازاریابی بر اساس تولید محتوا هدفمند (کیفیت بالا) و توزیع آن برای جذب و حفظ مخاطبان بازار هدف،به جرات میشه گف بازاریابی محتوا پادشاه دیجیتال مارکتینگ و اساس و پایه بازاریابی جاذبه ای است. محتوا اینقد مورد اهمیت قرار گرفته که بیل گیتس گفته : محتوا پادشاه است !

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، سئو ، فرایند تبدیل ، ایمیل مارکتینگ،تبلیغ نویسی و هرآنچه که در بازاریابی دیجیتال هست،همگی وابسته به محتوا هستند و بدون محتوا هیچ یک از مواردی که ذکر شد عملی نیست و به راحتی می توان گفت که بدون محتوا بازاریابی دیجیتال وجود ندارد !

برای مثال زمانی که یک سئوکار استراتژی سئو را طراحی کرده و کلمات کلیدی را تعیین کرده ، برای اینکه سئوی هر کلمه کلیدی را انجام دهد نیاز به محتوا دارد،تا به گوگل بگوید موضوع وب سایت چیست .زمانی که فرایند ایمیل مارکتینگ شروع میشود ، حداقل پیشنهادی که برای دریافت ایمیل داده میشود عضویت در خبرنامه هست،خبرنامه یک محتواست .

    و به قول Ian Lurie مدیر عامل شرکت Protect به محتوای طولانی ، وبلاگ یا اینفوگرافی هایی که برای بدست آوردن رتبه های بالاتر در گوگل تهیه میشوند ،محتوا گفته نمیشود

    محتوا هر چیزی هست که بتواند پیغامی را برای مخاطبان انتقال دهد

محتوا قلب تپنده فعالیت های یک بازاریاب هست

آن ها با مشتریان و مخاطبان خود صحبت میکنند و هر مطلبی که ارائه می کنند فارغ از هرگونه فرمت و مدل محتوا محسوب می شود.همانطور که در ابتدا گفتیم تولید محتوا با صرف نظر از هرگونه و شکل ،برای رسیدن به اهداف تعیین شده ،بازاریابی محتوا گفته میشود .

بازاریابی محتوا چگونه برای کسب و کار من سودآور است ؟!

هنوز بعضی از کسب و کارها بر روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری نکرده اند،یکی از دلایل این موضوع ندانستن قدرت بازاریابی و آشنا نبودن با مزایای بازاریابی محتوا هست.شما با بازاریابی محتوا برندتان را بین مردم مشهور می کنید و این اتفاق ارزشمندی هست،متاسفانه بعضی از نتایج بازاریابی محتوا واضح و قابل لمس نیست زیرا کمتر کسی موفقیت خود را مدیون بازاریابی محتوا میداند !!!

باید قبول کنیم اگر دیجیکالا ،دیجی کالا شد به دلیل محتوای عالی ای بود که در صفحات محصولات داشت و به راحتی می توانستیم محصولات را با یکدیگر مقایسه کنیم ،خب خوبه که واسه شروع دلایل پادشاهی بازاریابی محتوا را بدانیم

۵ دلیل پادشاهی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

محتوا چندین سال اخیر صنعت دیجیتال مارکتینگ رو تحت سلطه خود درآورده ! برند ها در تلاشند تا در جایی باشند که مخاطباشون بیشتر وقت خودشون رو اونجا صرف میکنن و امروزه فضای آنلاین این فضا هست ، محتوا بهترین روش ارتباط برقرار کردن با مشتریان یا خوانندگان هست

محتوا این فرصت رو به شما میده که دانش و تخصص خودتون رو به مشتریان نشون بدین .

زمانی که شما وبلاگ و وبسایت خودتون رو راه اندازی کردین،دیگه وقت اون میرسه که استراتژی دیجیتال مارکتینگ رو تهیه کنین.باید با تمرکز بسیار عالی بر روی محتوا و استراتژی محتوا کار کنین

محتوا خیلی ارزشمند است و ما در این بخش ۵ دلیل مهم آن را آورده ایم

۱)محتوا تخصص و تسلط شما در یک موضوع و حوزه به نمایش میذاره:

کسانی که به عنوان متخصص در یک حوزه شناخته میشوند ،اغلب وقت زیادی رو صرف برندسازی کردن

بازاریابی محتوا برای نشان دادن تخصص ضروری است،چون افراد شمارو با محتوا قضاوت میکنن

زمانی که در وبلاگ،ویدئو و . . . تسلط خودتون رو نشون میدین.با گذشت زمان شما به عنوان متخصص شناخته میشن و حتی از شما میخوان در کنفرانس ها و سایر رویداد ها حوزه تخصصی توان صحبت کنین

۲)محتوا باعث وفاداری میشود

محتوا دارای قدرت جذب مشتریان هست و باعث جلب اعتماد مخاطبان شما میشود،زمانی که به صورت متوالی محتوا تولید میکنین خوانندگان اون محتوا با برند شما ارتباط برقرار میکنند که موجب حس وفاداری میشود

۳)محتوا شروع کننده یک گفتگو هست

زمانی که محتوای هدفمند تولید کنین،محتوا به شما فرصت یک گفتگو با مخاطباتون رو میده.

امکان این رو میده که مخاطبان نظراتشون رو برای شما بنویسد یا اینکه در رسانه های اجتماعی اون رو منتشر کنند،علاوه بر اینها به شما فرصت میده تا به سوالات مشتریان پاسخ بدین،زمانی هم که بازدیدکنندگان نظرات و بازخورد های دیگر مخاطباتون رو ببینن احتمال بیشتری برای همراهی شما و خرید از شما هست.

۴)محتوا قابل دسترسی است

تحقیقات نشون داده ۷۳% از مشتریان ترجیح میدن اطلاعات رو از مقالات دریافت کنند تا تبلیغات، وقتی که شما به صورت مداوم وبلاگ خودتون رو بروز میکنین (یا از دیگر فرصت های محتوا استفاده کنید ) و در مکان مناسب منتشر کنین .زمانی که مشتریان به دنبال تحقیقات و جستجو برای یک محصول یا خدمت هستند،اگر شما یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشین احتمال خرید از شما تا دیگر رقبایتان خیلی بیشتر خواهد بود

۵)محتوا محصول را میفروشد

یکی از موثر ترین بخش فروش در وبسایت شما محتوا هست ،اینکه در محتوا های مختلف کارایی و کاربرد یک محصول رو بگین و عکس های اون محصول رو بذارین،میتونین در بازاریابی محتوا عملکرد و کاربرد های عملی محصول رو به نمایش بزارین،میتونین از کارکنان مجموعه،خط تولید،دفتر و . . . محتوا تولید کنید در نهایت شما میتونید خودتون و محصولاتتون رو به نمایش بذارین تا مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند.

خیلی مهمه که قبل از شروع یه کمپین جدید در مورد استراتژی خودتون بیشتر فکر کنین این موضوع به شما این امکان رو میده تا اطلاعات ایده آل که مشتریان شما بهش علاقمند هستند رو در اختیارشون بذارین که منجر به فروش بیشتر میشه

نتایج و مزایای بازاریابی محتوا

در این بخش مزایایی رو آوردم که قابل لمس تر و واضح تر هستند

۱)افزایش ترافیک هدفمند وبسایت:

یکی از واضح ترین نتایج بازاریابی محتوا افزایش ترافیک وب سایت شما می باشد و این یکی از مهمترین ویژگی های آن میباشد،تولید محتوای ارزشمند مخاطبان هدف زیادی را به وبسایت جذب و هدایت میکند برای اینکه وبسایت شما مکانی هست که مخاطبان می توانند اطلاعات مورد نیاز خودشون رو از آنجا بدست آورند

بهبود وضعیت سئو:

تاثیر محتوا بر روی سئو بیش از آن چیزی هست که بتوان در این مقاله توضیح داد ،ولی بطور خلاصه محتوای باکیفیت باعث لینک های طبیعی معتبری می شود که این لینک ها سکوی پرشی برای کسب و کار شما می باشد .همچنین گوگل میتواند تا با جستجوی محتوای شما به درک بهتری از زمینه فعالیت وبسایت شما برسد .

این موضوع باعث میشود گوگل وبسایت شما را در کلمات کلیدی مشابه و مترادف نیز در رتبه های بالاتر قرار دهد،این اثرات میتواند همچنان باشد اما در نهایت خلاصه ی کلام این میشود که : زمانی که محتوایی وجود نداشته باشد چه چیزی برای موتور های جستجوی گوگل بهینه شود؟!

۲)اعتماد سازی :

شما با ارائه محتوا در مورد محصولات یا خدمات یک موضوع این اعتماد رو به مشتری هاتون میدین که شما متخصص این حوزه هستین و اعتماد سازی بسیار خوب و سریع شکل میگیره .

۳)افزایش فروش :

تحقیقات نشون داده فروش یک محصول با معرفی همون محصول به وسیله ی محتوا ۳۶% بوده در حالی که فروش محصولات بوسیله تبلیغات ۱۲% بوده،گرچه این آمار در سال ها اخیر تغییر کرده و محتوا ارزش بالاتری پیدا کرده،هیچ کاری نمیتواند مثل تولید محتوا برای معرفی یک محصول تعداد مشتریان را افزایش دهد .این محتوا باید به سبکی تولید شود که مشتری متقاعد شود که پیشنهاد ویژه ای دریافت کرده و شما چیزی دارید که باعث بهتر شدن زندگی آن میشود

مطلب کوتاهی در مورد بازاریابی چرخ لنگر

نکته مهمی که در بازاریابی محتوا هست که بهتره همین ابتدای کار در موردش بدونین ،این است که هیچ یک از مزایایی که در موردش بالا صحبت کردیم تاثیر خیلی قوی ای در کوتاه مدت ندارند!بازاریابی محتوا نمونه ی خوبی از بازاریابی چرخ لنگر هست .چرا چرخ لنگر ؟!

چونکه برای راه اندازی یک چرخ لنگر شما باید در ابتدا انرژی و زمان زیادی صرف انجام دادنش کنید.به مرور زمان ،تکانه خود چرخ ،انرژی لازم برای چرخیدن را تولید میکند و شما در مدت زمان طولانی میتوانید با مصرف کمی از زمان و انرژی همان نتیجه ابتدایی را دریافت کنید.

وقتی شروع به تولید محتوا میکنید مطمئن باشد میتواند از فردای آنروز اتفاق های بزرگی برای شما پیش آید

ولی موضوعاتی مثل افزایش ترافیک و سئو در طولانی مدت جواب میدهند و به محض تولید محتوا و اولین انتشار انتظار خبرهای خوب داشته باشین،حتی اولین فردی که یک سوال ساده از شما بپرسد را اتفاقی ساده به حساب نیاورید ! همه ی این اتفاقات کوچک نتیجه های بسیار بزرگی به همراه خود دارد به مرور زمان اتفاق خوب بیشتر و بیشتر میشوند فقط با کمی فعالیت. به این موضوع فکر کنید که نیاز چه افرادی را برطرف کردین و انکار برای شما چه سودی خواهد داشت ؟مطمئن باشید محتوا شاید زمانبر باشد ولی به نتیجه های بسیار ارزشمندی میرسد

در تصویر زیر گرافی میبینید که نشان دهنده حقیقتی محض ست ، نکته ای که سعی میکنم در همه ی مشاوره هایم بگویم،همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید بازاریابان محتوا در ابتدای راه موفقیت کوچکی (از نظر ترافیک) بدست بیاورند و بعد دوباره بازدید وبسایت به حالت اولیه برمیگردد و یا حتی ممکن است کمی سقوط داشته باشد که به این دوره ،دوره ی گذار گفته میشود ،بعد از گذشت این دوره آمار بازدید وبسایت افزایش میابد .پس اصلا عجله نکنید و به تولید محتوا ادامه دهید ،بدون شک نتایج بسیارعالی ای بدست خواهند آورد.

آیا بدون بودجه سنگین و یک تیم بزرگ برای بازاریابی محتوا بازهم امکان دارد موفق شوم ؟!

بله حتما ! چرا که نه ؟! اگر برای تولید محتوای متوالی و منظم منابع مالی و حتی غیر مالی(حتی زمان زیاد)ندارید.تمرکز خود را بر روی تولید محتوای همیشه سبز بگذارید .

تولید محتوا به این سبک نیاز به زمان کمتری دارد و شما باید به مرور زمان محتوای خود را بروزرسانی کنید ،تا به عنوان یک منبع موثق در اینترنت شناخته شوید

وبلاگ MOZ نمونه خوبی از این موضوع هست که در آن مقاله ای بنام تاریخچه تغییرات الگوریتم گوگل هست.قضیه از آنجا شروع شدکه Dr. Pete Meyers  برای کارهای شخصی مجبور بود تغییرات و بروز رسانی های گوگل را دنبال کند.با ثبت این تغییرات ،به مرور زمان مطلب ایشون به عنوان منبعی شد که ترافیکی عالی ای را جذب کرد.این مطلب در سال ۲۰۱۱ نوشته شد و فقط هنگام تغییرات الگوریتم های گوگل بروزرسانی میشد اما تا به الان بالای ۱٫۷ میلیون بازدید داشته است !

محتوای همیشه سبز

اگر توانسته این محتوایی تولید کنید که همیشه برای مخاطبان شما جذاب باشد به شما تبریک میگم شما محتوای همیشه سبز یا evergreen content داشته این بعضی از این محتواها با برنامه قبلی ایجاد میشوند ولی جالب است بخش قابل توجهی از این سبک محتوا اتفاقی درست شده است !نکته ای که وجود دارد این هست که در طول زمان محتوای شما به کمی تغییرات و بروزرسانی نیاز دارد،مثلا یک نفر محتوایی تولید کرده که الان اصطلاحات آن قدیمی شده باشد ، و واژه ها و جملات قدیمی را به جملات بروز تغییر دهد.

یکی از بهترین ابزار های اینکار گوگل ترندز هست ، این ابزار کمک میکند که کلمات و موضوعاتی را باهم مقایسه کنید و تغییرات آن برای شما در یک نمودار نمایش میدهد،به شما کمک میکند که در صورت نیاز بدانید چه کلمات کلیدی را جایگزین چه کلمات کلیدی دیگری کنید.برای مثال من دو کلمه دکتر و پزشک را داخل گوگل ترندز بررسی کردم همانطور که میبینید کلمه دکتر رشد بیشتری داشته و دارد !

گوگل ترندز به شما این امکان را میدهد تا آخرین ترند های مربوط به کسب و کار خود را بدانید

اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

یکی از اشتباه های رایجی که در تولید محتوا دیده میشه

خیلی از افراد با توجه به سلیقه شخصیشون محتوا تولید میکند و باید بگم اگه چنین کاری میکنین سریعتر این اشتباه رو کنار بذارین ! خب باید چکاری انجام داد !؟!

مهمترین دلیل تولید محتوا جذب مخاطب هست

پس باید محتوایی تولید شه که بازار هدف شما به اون نیاز داره

۱ سوال کلیدی که در بازاریابی محتوا باید از خود بپرسید!

یکی از موضوعاتی که امروزه خیلی از کسب و کار ها درگیرش هستن،محتوایی هست که تولید اون محتوا دلیل خاصی نداره !!!! سوالی که شما باید از خودتون بپرسین اینه که :

هدف شما از تولید محتوا چیست ؟!

برای تولید هر مدل محتوا باید این سوال پرسیده شود:چرا این مطلب رو بذاریم ؟! چرا این موضوع ؟! چرا این خدمت ؟!

در مقاله محتوا پادشاه است گفتیم که : ما هر محتوایی که تولید میکنیم باید در موردش تحقیق کنیم

و همچنین باید به سئوی اون محتوا توجه کنیم.مثلا شما میخواین فیلم تولید کنید،چه اهدافی می توانید داشته باشین ؟! میتونه آموزش یه موضوع باشه،معرفی یک محصول باشه،برای اعتماد سازی باشه یا اصلا میتونه تبلیغاتی باشه.پس بهتون پیشنهاد میکنیم از امروز که دارین این متن رو میخونی دیگه محتوای دلبخواهی تولید نکنین،حتما این سوال رو قبلش بپرسید : هدف من برای تولید این محتوا چیست ؟!

بنظر شما جواب اینکه:من دوست دارم این متن باشه،از این متن خوشم اومده

حرف درستیه !؟!تولید این سبک محتوا چه فایده ای داره ؟!خوشم اومده این فایل صوتی رو ضبط کنم ؟ که چی ؟!

هر محتوایی برای کار خاصی باید تولید شه،پس میتونیم بگیم کلید تولید محتوا این سوال است

هدف از تولید این محتوا چیست ؟!

وقتی به این سوال پاسخ ندین محتوا خوبی نمیتونین تولید کنین⬅️میتونین بازاریابی کنین⬅️نمیتونین محصولاتتون رو بفروشین⬅️شکست میخورند ⬅️

روش های مختلفی برای جمع آوری این اطلاعات هست مثلا:

با این نگاه به نظرتون ۲ تا سوال که پایین آوردیم درسته ؟!

  1. تولید محصول به شکلی محتواست ؟!
  2. یک خدمت به گونه ای محتواست ؟!

به نظر من که اینطوره،اگه با نظر من موافقین

پس هر قسمتی تو کسب و کار اینترنتی میخوایم قرار بدیم خیلی بهتره به این سوال کلیدی پاسخ بدیم ! موضوعاتی که در بالا گفته شد به دلیل نداشتن استراتژی محتوا هست !پس بهتره با کمی وقت گذاشتن استراتژی محتوای خود را تعیین کنید،ادامه این مقاله به شما کمک میکند تا استراتژی خود را به درستی بچینید

تفاوت بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست ؟!

شاید بخشی از مردم دو عبارت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا را بجای یکدیگر بکار ببرند اما این ۲ عبارت هم معنی نیستند.میتوان برای هر نوع محتوایی جدا از جنبه های بازاریابی ،استراتژی آن را تعیین کرد

استراتژی محتوا

به دورنما و چشم اندازی کلی اهمیت میدهد و به دنبال برای تولید و مدیریت محتوا هست. در استراتژی محتوا همه ی نیاز ها و محتواهایی که مخاطبان به دنبال آن هستند را زیر نظر میگیرد و حتی در بعضی مواقع بازاریابی محتوا را نیز زیر نظر دارد

بازاریابی محتوا

به تاکتیک ها و اجرایی کردن متمرکز است . تهیه،انتخاب کردن و ویرایش محتوا با اهداف بازاریابی . این موارد می تواند شامل هر چیزی باشد،مقاله های یک بلاگ گرفته تا صفحه ی تایید پرداخت !!!و همه ی این فعالیت ها برای ایجاد اعتماد محصولات و خدمات یک کسب و کار انجام می شود .خلاصه ی کلام هدف بازاریابی محتوا تولید نوعی محتوا هست که نه تنها مخاطبان را تشویق و ترغیب به خرید میکند،حتی به فرایند خرید محصول نیز کمک میکند

چشم انداز در استراتژی محتوا

وقتی سوال هایی مثل : چه کارهایی باید انجام دهیم ،چه محتوایی باید تولید کنیم برایتان پیش آید

داشتن استراتژی محتوا کمکتان میکند و شما را راهنمایی میکند که در بازاریابی محتوا هم موفق باشین شما باید استراتژی ای مخصوص کسب و کار خود داشته باشین تا به این مدل سوالات شما جواب بدهد . اما در عین حال استراتژی شما باید به گونه ای باشد تا در صورت تغییر شرایط کاری و بخشی از مخاطبان شما انعطاف پذیر باشد .

استراتژی کسب و کار خود را برای ۳ الی ۵ سال آینده برنامه ریزی کردید و بعد برای رسیدن به آن محتوای خود را تعیین کنید،از خود بپرسین چه نوع محتوایی برای ۳ یا ۵ سال آینده مرا به اهدافم می رساند؟این سوال اساس استراتژی شما خواهد بود

شناختن مخاطبان (بازار هدف)

مرحله بعد در تعیین استراتژی محتوا این هست که بفهمیم با چه اشخاص و چه سلیقه هایی در ارتباط هستیم (یا میخواهیم در ارتباط باشیم) ما باید این اطلاعات را داشته باشیم

اطلاعاتی مانند :

چه نوع محتوایی در بازاریابی محتوا باید ایجاد کنم ؟!

همانطور تا الان دیگه متوجه شدین نوع محتوایی که ایجاد می کنید بستگی به نیاز های شما در مراحل و فرایند خرید دارد،در سطح اولیه محتوای شما باید با هدف کمک به مخاطبان شما برای رفع نیاز های آنها و برطرف کردن مشکلات آنها باشد .در آموزش بازاریابی محتوا که در ادامه به مرور زمان خواهیم داشت تمامی موارد مورد نیاز و تخصصی را بررسی میکنیم

آموزش بازاریابی محتوا در جذب مارکتینگ

در جذب مارکتینگ  بازاریابی محتوا رو با دیگر بخش های دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه ای همراه شما هستیم

اگر تصمیم دارید که دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید میتوانید در دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ 2018 ما شرکت کنید

همچنین در مقالات ما مرحله به مرحله تمامی موضوعات در مورد بازاریابی محتوا پوشش می دهیم

 ۶ اصل محتوا در بازاریابی محتوا

برای اینکه محتوایی موثر و تاثیر گذار داشته باشیم بدون شک نیاز داریم اصول اولیه تولید محتوا را رعایت کنید ،تا بازاریابی موفق تری داشته باشیم

من ۶ اصلی رو که بعد از آموزش هایی که دیدم و مقالات زیادی که خوندم رو برای شما آورده هم

که این ۶ اصل عبارتند از :

  1. محتوا قابلیت بصری داشته باشد
  2. شناختن پرسونای مخاطب
  3. تولید محتوا در فرمت های مختلف
  4. زمان انتشار محتوا
  5. اشتراک گذاری محتوا
  6. نوشتن بهترین عنوان برای محتوا

برای مطالعه کامل این ۶ اصل به مقاله ۶ اصل پایه ای بازاریابی محتوا مراجعه کنید

قیف فروش و بازاریابی محتوا

یکی از مهمترین مباحث در بازاریابی دیجیتال موضوع قیف فروش هست و همه بازاریابان تلاش دارند که این قیف را بهینه تر کنند تا نتیجه نهایی بهتر شود.همانطور که فهمیده اید ردپای محتوا در همه ی مباحث دیجیتال مارکتینگ وجود دارد،در مقاله ۳ مدل محتوا بر اساس قیف فروش سعی کردم آموزش دهم که مرحله به مرحله قیف فروش باید چه محتوایی تولید شود ،تا قیف فروش بهتر بهینه سازی شود و نتایج بهتری به عمل آید.همچنین شما میتوانید به کمک این مقاله تا استراتژی محتوای خود را تعیین کنید .

انواع محتوا در بازاریابی محتوا

خب همانطور که در ۶ اصل بازاریابی محتوا گفتیم،بهتر است که محتوا در فرمت های مختلفی تولید شود تا همه ی سلیقه ها را پوشش دهید و همچنین به برندینگ شما کمک بیشتری میکند.من در مقاله ۱۹ نوع محتوا در بازاریابی محتوا سعی کردم انواع محتوا و مدل هایی از محتوا که الان بیشتر استقبال می شوند مفید و مختصر توضیح دهم .

مباحث روانشناسی در بازاریابی محتوا

ما برای اینکه بتوانیم محتوایی اثر گذار تولید کنیم که خوانایی بالایی داشته باشد ، چشم را خسته نکند و همچنین باعث ایجاد حس خوب در مشتری شود و دلیل ایجاد حس خوب و لذت را در آموزش بازاریابی عصبی کامل توضیح خواهم داد که این موضوع کاملا مربوط به تجربه کاربری (ux) هست که امروزه تجربه کاربری حرف اول را در دیجیتال مارکتینگ میزند و اگر ما بتوانید ux را به بهترین نحو مدیریت کنیم بدون موفق خواهیم بود !

برای همین موضوعاتی که در این مبحث بسیار اهمیت داشته اند را جمع آوری کردم که میتونیم ازشون استفاده کنید.اولین مقاله ای که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید مقاله ی ایجاد حالت مثبت مغزی در تولید محتوا هست

موضوع دیگری که در تولید محتوا بسیار اهمیت دارد ، این هست که محتوای تولید شده پیام را به سادگی منتقل کند و باعث جلوگیری از گیج شدن ذهن مخاطب کند.که در روانشناسی به عنوان جملات فعال و غیر فعال ازشون یاد میکنیم،من در مقاله ۲ نوع جمله از نظر روانشناسی در بازاریابی محتوا جملات فعال و غیر فعال را توضیح دادم و راه حل تغییر جمله غیر فعال را به فعال به وسیله نردبان تصور برای شما آوردم.

دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از فعالیت و ابزارهایی است که برای تبلیغات محصولات و خدمات در بستر وب یا اینترنت سایر ابزارهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ از چند دهه قبل تا به امروز به عنوان زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.

ایران سایت مجموعه ای بزرگ و قدیمی است که در زمینه طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی (سئو)، تولید محتوا، سئوی اینستاگرام در کشور فعالیت می کند. این مجموعه با برخورداری از تیم حرفه ای و دارای تخصص در زمینه طراحی و ساخت وب سایت با زمینه متنوع توانسته است خدمات مناسب و با کیفیت را با قیمت عالی به مشتریان خود ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئوی اینستاگرام، نحوه نگارش تولید محتوا براساس اصول سئو سایت و بازاریابی دیجیتال با مشاورین و کارشناسان ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند. مجموعه ایران سایت مفتخر است که طراح و پشتیبان سایت اتحادیه فناوری می باشد و همواره در تلاش است تا به کشور خود خدمت کند.

آشنایی با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

در سال های اخیر با توجه به به گسترده شدن کسب و کار اینترنتی، از ابزارهای بازاریابی دیجیتال متنوع استفاده شده است. با توجه به توسعه چشمگیر فناوری اطلاعات، کاربران به این موضوع توجه بیشتری کرده و متوسط انلاین بودن آن ها بیشتر شده است. بحث و موضوع دیجیتال مارکتینگ به عنوان دانش مستقل مورد توجه آن ها واقع شده است.

بهینه سازی سایت

سئو یا بهینه سازی سایت بهترین روش دیجیتال مارکتینگ است که رقابت زیادی در آن وجود دارد. چنان چه بتوانید سایت خود را براساس اصول سئو به درستی روی کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، هدفمندترین کاربران و مخاطبان را برای خود خواهید داشت. به هیچ عنوان نمی توان تاثیر بهینه سازی سایت را با روش های دیگر در دیجیتال مارکتینگ مقایسه کرد زیرا مخاطب هدفمند، مخاطبی است که خود به دنبال محصولات و خدمات قابل ارائه از سوی شما باشد.

محتوا پادشاه است

یکی دیگر از ابزارهای سئو سایت که می توان از آن در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال استفاده کرد، تولید محتوای مناسب است. مهم نیست که کسب و کارتان تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد، شما در هر صورت نیاز به بازاریابی محتوا دارید. با تولید محتوای مناسب و بارگذاری آن در سایت به صورت مقاله یا ویدیوی آموزشی می توانید نیاز مخاطب و کاربران سایت خود را برطرف نمایید.

به جرات می توان گفت محتوا مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور در بین تمام فاکتورهای بهینه سازی سایت به شمار می رود. به همین خاطر است که سئو کاران انگلیسی زبان می گویند: Content is king یعنی محتوا پادشاه است. آن ها به تجربه دریافتند که یک محتوای خوب و با کیفیت که متناسب با استانداردهای سئو تولید شده، چقدر می تواند در کسب رتبه توسط موتورهای جست و جو تاثیر گذار باشد.

به همین خاطر اگر قصدتان برای ادامه و موفقیت کسب و کارتان جدی است، حتما باید به فکر تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن به صورت مستمر در وب سایت خود باشید.

شبکه های اجتماعی

یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر شبکه های اجتماعی می باشند. امروزه اکثر کاربران از اینترنت موبایل خود استفاده می کنند و اکثرا وقت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک و …. سپری می کنند. بهترین روش برای بازدهی صاحبان کسب و کار اینترنتی می تواند راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مفید باشد.

مشاورین و کارشناسان ما در شرکت ایران سایت سایه می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی مجموعه با کارشناسان سئوی اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ ایران سایت در ارتباط باشید.

تقویت قدرت محتوای سایت با شبکه های اجتماعی

ایجاد تیم حرفه ای تولید محتوا برای شبکه اجتماعی و سایت خود بسیار ضرورت دارد. شبکه های اجتماعی بیستر مناسب بیشتر دیده شدن می باشند از این رو می توانید با ایجاد تیم محتوا نویسی قدرتمند براساس کلمات کلیدی کسب و کار خود موضوعات خاص و مناسبی را تهیه و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. با آنالیز داده و آمارهای به دست آمده از میزان بازدید و تاثیرگذاری و همچنین اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی می توانید بر روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

 داده های به دست آمده اطلاعات فراوانی را در مورد کیفیت محتوا در شبکه های اجتماعی به کارشناسان سئو می دهد. با این رویکرد می توانید در بازاریابی محتوایی از طریق شبکه های پرمخاطب اجتماعی نتیجه مطلوب کسب کنید. اگر تمایل دارید محتوای تولید شده شما در موتورهای جستجوگر مشاهده شود باید اصول سئو و استفاده از کلید واژه در متن و قواعد بهینه سازی محتوا و تصاویر و… را بدانید و با توجه به این موارد و رعایت آن ها جایگاه سایت خود در نتایج جست و جو را ارتقاء دهید.

استفاده از آنلاین مارکتینگ در کسب و کار

آنلاین مارکتینگ به تمامی فعالیت های اینترنتی گفته می شود که به افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار اینترنتی کمک فراوانی می کند. اولین موضوعی که در مورد گسترش کسب و کار و موفقیت در آن مورد بررسی قرار می گیرد، بحث آنلاین مارکتینگ می باشد.

اینترنت جزء جدایی ناپذیر در زندگی افراد شده است و به عنوان عضو اصلی در اکثر خانواده ها محسوب می شود. آنلاین مارکتینگ برای گسترش و پیشرفت در کسب و کارهای اینترنتی ضروری می دانند. از این رو اهمیت به آن برای افزایش مخاطب و پیشرفت در کسب و کار انجام می شود.

اهمیت استفاده از بازارهای دیجیتال

همانطور که میدانید بازاریابی دیجیتال فناوری در حال تغییر و توسعه با سرعت بالایی است که باعث به وجود آمدن فرصت های شغلی فراوان شده است. اهمیت بازاریابی دیجیتال این است که به محبوب شدن برند کسب و کار افراد کمک می کند و موجب افزایش فروش و درآمد آن ها می شود. فرصت های شغلی زیادی را به وجود می آورد و به دیده شدن در موتورهای جستجوگر کمک خواهد کرد.

مجموعه ما مشاوره رایگان خود را در زمینه طراحی سایت حرفه ای در زمینه های متنوع در تهران با امکانات استاندارد سایت با قیمت مناسب همراه با خدمات بهینه سازی سایت برای مشتریان محترم خود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت مجموعه ایران سایت مراجعه فرمایید.

منبع:تسمینو

خروج از نسخه موبایل