ایمپلنت کامل فک بالا

برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و بررسی قیمت ایمپلنت کامل فک بالا در دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار  باید مراحل ذیل را به صورت کامل اجرا کرد.

کشیدن دندان ها

 ابتدا لازم است تمامی دندان ها کشیده شوند. سپس باید تا التیام کامل جای زخم دندان های کشیده شده صبر کرد. به همین دلیل اغلب بیمار مجبور است مدتی را بدون دندان سپری کند. برای اجرایی کردن پروسه کاشت دندان به طریق ایمپلنت در فک بالا باید حدالمقدور از وارد آوردن آسیب و تروما به بافت استخوانی دندان جلوگیری شود. لازم به ذکر است که روش های کشیدن دندان برای ایمپلنت بسیار خاص و متفاوت هستند.

آماده کردن محل کاشت

برای انجام ایمپلنت در فک بالا محل قرار گیری ایمپلنت در درون استخوان را با دریل های مخصوص دندان پزشکی آماده می کنند. در ایمپلنت فوری محل کاشت دندان را ابتدا تعیین کرده و سپس باز می کنند.

در بخش هایی که از قبل دندان ها کشیده شده باشند؛ استخوان را بوسیله لثه پوشش می دهند. در واقع برای کاشت ایمپلنت فک بالا باید لثه از روی استخوان برداشته شود. در صورت عدم نیاز به پیوند استخوان فک و همچنین وجود لثه کافی، فک را برش زده تا به استخوان آن دسترسی پیدا کنند. این کار برای آماده سازی ایمپلنت انجام می شود.

کاشت ایمپلنت فک بالا

بعد از آماده سازی محل قرار گیری ایمپلنت کامل فک بالا، آن را در محل مناسب و با استفاده از پیچ قرار می دهند. پیچ کردن باعث ایجاد استقامت اولیه ایمپلنت در درون استخوان می شود. در واقع لازم است ایمپلنت به مدت 3 ماه در درون استخوان بدون هیچ حرکت و یا وارد کردن فشاری بر آن قرار بگیرد.

این امر به منظور استخوان سازی در اطراف ایمپلنت امری حیاتی است. در طی 3 ماه استخوان جدید در پیرامون ایمپلنت ساخته می شود. بعد از پایان این مدت می توان اقدام به نصب روکش ایمپلنت کرد.

نکته مهم درباره کاشت فک بالا

لازم به ذکر است که برای کاشت ایمپلنت کامل در فک بالا، باید مواردی مانند وجود سینوس ها و کمبود ارتفاع استخوان فک را مورد توجه قرار داد. فک بالا به دلیل عدم تراکم مناسب استخوان ضعیف است به همین دلیل پزشک نهایت دقت و توجه خود را در حین انجام مراحل کاشت بکار بگیرد.

انواع روش های ایمپلنت کل دهان

برای اجرای ایمپلنت کامل در دهان روش های متعددی وجود دارند که می توان از آن ها استفاده کرد. این روش ها شامل موارد ذیل می باشند.

روش ایمپلنت‌های Endosteal

این روش یکی از متداول‌ ترین روش های کاشت ایمپلنت است. زیرا در اکثر مواقع از آن برای جایگزین بریج یا پروتز متحرک استفاده می کنند. در این روش اقدام به ایجاد سوراخی در فک بیمار می کنند. اندازه سوراخ با توجه به اندازه پایه تیتانیومی ایجاد می شود که به عنوان ریشه مصنوعی در فک قرار داده می شود.

بعد از قرار دادن پایه تیتانیومی باید تا جوش خوردن پایه نرم و استخوان‌های کناری به پایه تیتانیومی صبر کرد. سپس قسمت تاج را بر روی پایه قرار داده و به این ترتیب پروسه کاشت را به پایان رساند.

روش ایمپلنت دندان All-on-4

All-on-4  روشی دیگر برای ایمپلنت کامل است که به صورت قوسی کامل در درون دهان جای می گیرد. در این روش از چهار ایمپلنت برای تمام فک استفاده می شود. عدم پیوند استخوان از جمله ویژگی های انجام این روش است.

در این روش به منظور قرارگیری ایمپلنت از جوش‌های مخصوصی استفاده می‌شود. این جوش ها به شکلی هستند که می‌ توان یک دسته ناپایدار از دندان‌های جانشین را طی یک روز جای گذاری کرد.

روش ایمپلنت دندان کوتاه

کاشت ایمپلنت کامل به روش دندان کوتاه یا MDI به صورتی است که ایمپلنت ها را در اندازه بسیار کوچک تر از سایر ایمپلتت های دیگر در دهان قرار می دهند. در این روش ایمپلنت را با استفاده از تکنیک‌ های کمتر تهاجمی در جای خود قرار می دهند.

روش ایمپلنت دندان فوری یا یک روزه

این روش بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که از شرایط بسیار مناسبی در فک و لثه های برای اجرای ایمپلنت برخوردار باشند. در این روش تمامی مراحل آماده سازی و کاشت در یک روز انجام می گیرد. البته نباید فراموش کرد که این روش تا حد زیادی به آناتومی و وضعیت استخوان ناحیه‌ ای که در آن ایمپلنت کاشت می شود بستگی دارد

در دندانپزشکی شبانه روزی سپیدار 

ایمپلنت توسط متخصص فک و صورت انجام می شود

https://drshahhosseini.com/

خروج از نسخه موبایل