سفارش ساخت طلا در بازار تهران

سفارش ساخت طلا و بررسی فرآیند تولید

سفارش طلا سازی؛ امروزه به دلیل منحصربه‌فرد بودن آن مورد استقبال بانوان است. ساخت طلا در گذشته با رویکردی سنتی توسط اره‌کاری و قالب‌گیری انجام می‌شد. این روش‌ها با خطای بسیاری همراه بوده و موجب هدر رفت میزان قابل‌توجهی از طلا در حین فرآیند تولید می‌شده است. در حال حاضر سفارش ساخت طلا با فاصله گرفتن از آنچه ذکر شد، اغلب توسط روش‌های به‌روزی مانند استفاده از برش لیزر انجام می‌شود. با استفاده از این تجهیزات، دقت و بهره‌وری به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت. در ادامه توضیحی در مورد پروسه ساخت و سفارش ساخت طلا از طریق این مجموعه موفق را شرح خواهیم داد.

مراحل چهارگانه ساخت طلا

ساخت طلا در مجموعه طلاسازی و جواهرسازی ۴ مرحله مختلف را طی می‌کند. لازم به ذکر است تمامی این مراحل توسط افراد باسابقه و متخصص انجام گرفته و کیفیت محصولات تولیدشده خود گواهی بر این مدعا است.

۱. طراحی و شبیه‌سازی

مشتریانی که قصد سفارش ساخت طلا را دارند معمولاً علاقه‌مند هستند تا طرح نهایی خود را قبل از تولید ببینند. ازاین‌رو طراحی قطعه موردنظر اغلب توسط کامپیوتر انجام می‌شود. در نظر داشته باشید یک طرح خوب علاوه بر ویژگی‌های ظاهری مناسب، از جنبه‌های فنی نیز باید استانداردهای لازم را دارا باشد.

۲. استفاده از دستگاه برش لیزر

در توضیح مرحله دوم سفارش ساخت طلا شایان‌ذکر است که طرح آماده‌شده، به دستگاه برش لیزر داده می‌شود. در ادامه طلای ۱۸ عیار ذوب‌شده باید درون دستگاه قرار گیرد. قبل از این کار تسمه‌هایی از طلا، توسط دستگاه نورد در ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند. سپس دستگاه لیزر شروع به برش تسمه‌ها با دقتی در حد میکرومتر می‌کند. هم‌زمان حرارتی به طلای در حال ساخت، تابیده می‌شود که سبب ایجاد قوام لازم در آن خواهد شد.

۳. آماده‌سازی سطحی قطعه

مجموعه طلاسازی و جواهرسازی لیلیوم در این مرحله، سه فرآیند مختلف ازجمله پولیش، پوسته‌ کاری و پرداخت را در دستور کار خود قرار می‌دهد. این سه مرحله با هدف حذف ناهمواری‌های سطحی انجام می‌گیرد. نکته‌ای که باید در هنگام سفارش ساخت طلا به آن توجه کنید همین پستی بلندی‌های سطحی است. متأسفانه برخی از طلاسازها برای دریافت سود بیشتر از حذف این موارد به جهت افزایش وزن قطعه خودداری می‌کنند. این کار باعث افزایش قیمت شده و از طرفی به‌شدت زیبایی نهایی کار را کاهش می‌دهد.

۴. آبکاری؛ آخرین مرحله ساخت طلا

قبل از اینکه جواهر سفارش داده‌شده آماده تحویل به مشتری شود، آبکاری به‌عنوان آخرین مرحله انجام می‌گردد. در این مرحله محصول یکدستی به لحاظ ظاهری آماده شده و جلوه خاصی پیدا می‌کند.

چرا مجموعه طلاسازی و جواهرسازی لیلیوم؟

برای پاسخ به این سؤال نیاز است ویژگی‌های یک کارگاه طلاسازی خوب را موردبررسی قرار دهیم. فرض کنید قصد سفارش ساخت طلا از یک مجموعه خاص را دارید؛ چه نکاتی را برای اعتماد به آن‌ها در نظر می‌گیرد؟ مطمئناً کیفیت نهایی کار یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای شما اهمیت خواهد داشت. موفقیت کارگاه جواهرسازی و طلاسازی لیلیوم، مرهون تولید محصولاتی است که کیفیت آن‌ها همواره مورد تأیید مشتریان عزیز بوده است.

مورد دیگر را می‌توان تنوع در طرح، رنگ و مدل دانست. به‌طورکلی کارگاهی که انتخاب مشتری خود را محدود کند نمی‌تواند در بازار رقابتی امروز دوام بیاورد. مجموعه لیلیوم به لطف تجهیزات به‌روز، کادری متخصص و متریالی مرغوب آماده پذیرش هرگونه سفارش ساخت طلا است.

وقتی صحبت از فلز گران‌بهایی مانند طلا می‌شود، اعتبار مجموعه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. قدمت و حسن شهرت پارامترهایی هستند که قبل از هرگونه اقدامی باید به آن توجه کنید. مجموعه لیلیوم به لطف سابقه طولانی به‌عنوان یک برند مورد اعتماد همواره آماده خدمت‌رسانی به کاربران عزیز بوده است.

اجرت ساخت طلا و محاسبه درصد اجرت هر گرم طلا چقدر است؟

کسانی که قصد خرید طلا و جواهر دارند باید مبالغی را به‌عنوان اجرت ساخت طلا ، سود فروشنده و مالیات بپردازند که در زمان فروش از قیمت خرید آنها کسر خواهد شد. هنگام فروش طلا، مبنای محاسبه قیمت جنس طلا، بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار در همان روز و همان ساعت است که به‌صورت لحظه‌ای مشخص و اعلام می‌شود. حالا سوال این است که اجرت ساخت طلا چگونه محاسبه می‌شود و چند درصد است. ما در این مطلب به تمام این سوال‌ها پاسخ خواهیم داد، پس با بلاگ گالری لیلیوم همراه باشید.

قیمت طلا در زمان خرید طلا از طلافروشی چگونه محاسبه می‌شود؟

برای بسیاری از ما سوال است که به‌طور دقیق بدانیم قیمت طلایی که قصد خرید آن را داریم چگونه محاسبه می‌شود. خب باید بگوییم که این قیمت بر اساس یک فرمول مشخص که در زیر نوشته‌ایم انجام می‌شود:

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + {وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار)}

البته ممکن است طلافروش‌های مختلف به روش‌های متفاوتی از این فرمول استفاده کنند. به طور مثال، برخی از طلافروش‌ها اول مالیات بر ارزش افزوده را حساب کرده و سپس سود طلافروشی را در آن ضرب می‌کنند.

یا مثلاً بعضی‌ها به جای آن که ۷% سود مغازه و ۹% مالیات را جداگانه حساب کنند، ۹% و ۷% را با هم جمع می‌کنند و ۱۶% را در فرمول حساب می‌کنند. یعنی بر اساس فرمول زیر قیمت طلا را مشخص می‌کنند:

۱۶% مالیات بر ارزش افزوده و سود طلافروش + {وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار)}

اما لازم نیست نگران باشید، چون پایه و اساس تمام این روش‌ها یکی است و در قیمت نهایی طلا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

اجرت ساخت طلا چیست؟

اجرت ساخت طلا چند درصد است؟ اجرت ساخت در واقع هزینه‌ای است که طلافروش برای ساخت و طراحی طلا از مشتری دریافت کرده و به قیمت خام یک گرم طلا اضافه می‌کند.

طلاهای مختلف اجرت ساخت متفاوتی دارند. هر چه مدل طلا به‌روزتر و جدیدتر باشد و مراحل ساخت آن پیچیده‌تر باشد، اجرت آن بیشتر است. در واقع، هزینۀ اجرت ساخت بر اساس روش طراحی، تراشکاری و سنگ‌های قیمتی که در طلا به کار رفته تعیین می‌شود.

حواستان باشد که اجرت ساخت فقط در زمان خرید طلا نو پرداخت می‌شود که برای سود فروشنده و هزینۀ مالیات است. اما در زمان فروش طلا این هزینه از طرف خریدار به شما پرداخت نمی‌شود.

اجرت ساخت طلا چگونه محاسبه می‌شود؟

مبنای محاسبۀ اجرت ساخت طلا، بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار و به صورت لحظه‌ای و روزانه است. یعنی فروشنده، قیمت طلا را در همان لحظه چک می‌کند و بر اساس آن، قیمت نهایی محصول را به خریدار اعلام می‌کند.

به طور کلی باید گفت بر اساس میزان وقت و تلاشی که برای ساخت طلا صرف شده، اجرت ساخت طلا نیز تغییر می‌کند؛ اما توجه داشته باشید که فروشنده سر خود اجازه ندارد مبلغ اجرت و دریافت آن را تعیین کند، بلکه باید بر اساس فاکتورهای خرید که از تولیدی و بنکداران طلا تحویل گرفته این مبالغ را دریافت کند.

خروج از نسخه موبایل