عمومیکسب و کار جدید

گوشی سرقتی چگونه ردیابی میشود؟

پس از سرقت گوشی اولین چیزی که ذهن هر مالباخته‌ای را درگیر می‌کند نحوه ردیابی گوشی است. اما سوال اینجاست که گوشی سرقتی چگونه ردیابی میشود؟ ما در این متن تمام روش‌های ردیابی گوشی سرقتی را بررسی می‌کنیم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید بنابراین با ما همراه باشید.

گوشی سرقتی چگونه ردیابی میشود؟

بعد از سرقت گوشی و مراجعه به پلیس، از شما خواسته می‌شود که در سامانه کشوری ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی ثبت نام کنید تا ردیابی گوشی شما آغاز شود.

پس از ثبت گوشی خود در این سامانه موارد زیر برای کالای سرقتی شما اعمال خواهد شد:

  • ردیابی 24 ساعته در اپراتورهای مخابراتی
  • جستجو در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور در کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی و
  • اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌های سراسر کشور جهت جلوگیری از خرید و فروش دستگاه
  • اطلاع‌رسانی کشوری به کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جهت جلوگیری از خارج شدن دستگاه از مرزهای کشور

این سامانه کشوری تحت حمایت قوه قضاییه است و بعد از سرقت حتما باید گوشی خود را در این سامانه ثبت نمایید تا ردیابی گوشی فوری انجام شود.

این نکته را به یاد داشته باشید که با کمک این سامانه ردیابی گوشی از طریق پلیس و از همه مهم‌تر ردیابی گوشی خاموش توسط پلیس برای گوشی شما انجام خواهد شد.

سایر روش‌های ردیابی گوشی

ردیابی گوشی سرقتی از طریق روش‌های گوناگونی انجام می‌شود، اما شما باید روشی را انتخاب نمایید که علاوه بر جامع بودن مورد حمایت قوه قضاییه و مورد تایید مراجع قضایی باشد تا با مشکل رو به رو نشوید. در ادامه تمام روش‌های ردیابی گوشی را بررسی خواهیم داد.

  • ردیابی گوشی از طریق اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل
  • پیداکردن گوشی سرقتی خاموش با پلیس
  • ردیابی گوشی خاموش با شماره سریال
  • ردیابی گوشی گمشده از طریق شماره تلفن
  • ردیابی گوشی از طریق گوگل مپ
  • ردیابی گوشی سامسونگ با جیمیل
  • ردیابی گوشی با Find My Device و Find My Phone
  • و

پیدا کردن گوشی از طریق اپراتورهای ایرانسل، رایتل و همراه اول

گوشی سرقتی توسط اپراتورها چطور ردیابی می‌شود؟

بعد از سرقت گوشی می‌توانید به صورت حضوری به هر سه اپراتور رایتل، ایرانسل و همراه اول مراجعه کرده و ردیابی اپراتوری گوشی خود را فعال نمایید.

اما اگر دوست دارید به صورت غیر حضوری با هزینه کمتر این ردیابی را فعال کنید همیاب24 این امکان را برای شما فراهم کرده است.

سامانه کشوری همیاب24 به صورت 24 ساعته و بدون وقفه، ردیابی تمام اپراتورها را به صورت غیر حضوری و با هزینه کمتر برای شما فعال می‌کند. کافی است وارد لینک مقابل شوید و گوشی خود را ثبت کنید . (https://hamyab24.ir/l/snd)

ردیابی گوشی سرقتی خاموش با پلیس

همینطور که در پاراگراف اول مقاله توضیح دادیم برای ردیابی گوشی از طریق پلیس باید وارد سامانه کشوری ردیابی گوشی شوید. این سامانه پیدا کردن گوشی سرقتی خاموش یا ردیابی گوشی گمشده خاموش را انجام می‌دهد.

ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال

اگر می‌خواهید گوشی سرقتی یا مفقودی خود را از طریق شماره سریال یا imei ردیابی کنید مجددا باید وارد سامانه کشوری ردیابی گوشی شوید. این سامانه جامع ترین روش ردیابی گوشی را دارد که تمام روش‌های ردیابی حتی ردیابی گوشی خاموش را با کم ترین هزینه انجام می‌دهد.

ردیابی گوشی گم شده از طریق شماره تلفن

در این روش شما می‌توانید از طریق شماره تلفن گوشی خود را ردیابی کنید. برای این کار باید از طریق سایت همیاب24 اقدام نمایید.

ردیابی گوشی از طریق گوگل مپ و جیمیل

شما از طریق گوگل مپ و جیمیل می‌توانید گوشی خود را ردیابی کنید. اما توجه داشته باشید که این روش مورد تایید مراجع قضایی نیست. اما می‌توانید مکان گوشی خود را روی نقشه ببینید. و به پیدا کردن گوشی‌تان کمک کنید.

ردیابی گوشی با Find My Device و Find My Phone

در گوشی‌های آیفون و اندروید قابلیتی برای ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی وجود دارد اما متاسفانه این روش‌ها قانونی نیستن.

برای استفاده از Find My Device:

  1. به وب سایت https://www.google.com/android/find بروید.
  2. با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید.
  3. گوشی خود را انتخاب کنید.
  4. از بین گزینه‌های موجود، اقدام مورد نظر خود را انجام دهید.

برای استفاده از Find My Phone:

  1. به وب سایت https://www.icloud.com/ بروید.
  2. با حساب کاربری iCloud خود وارد شوید.
  3. روی Find iPhone کلیک کنید.
  4. گوشی خود را انتخاب کنید.
  5. از بین گزینه‌های موجود، اقدام مورد نظر خود را انجام دهید.

درنهایت

ما در این متن تمام روش‌های ردیابی گوشی را معرفی کردیم. امیدواریم جواب سوال گوشی سرقتی چگونه ردیابی میشود؟ را گرفته باشید. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برای ردیابی گوشی خود روشی را انتخاب کنید که علاوه برجامع بودن مورد تایید مراجع قضایی باشد تا با مشکل رو به رو نشوید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.