عمومیکسب و کار جدید

بهترین الکتروموتور را چگونه باید انتخاب کرد؟

وقتی صحبت از بهترین می شود، نمی توان تنها یک مورد را معرفی کرد و همیشه اختلاف نظراتی در این زمینه وجود دارد؛ چون هر شخص بسته به نیازهای خودش انتخاب می کند. پس از آن جایی که نمی توان طبق یک روش ثابت، بهترین الکتروموتور را معرفی کرد، ما ویژگی های مهم را معرفی می کنیم و انتخاب بهترین الکتروموتور با توجه به شرایط هر شخص است.

ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین الکتروموتور

منظور از ویژگی های مهمی که باید در نظر گرفته شود، مواردی مثل منبع تغذیه، توان، مصرف انرژی و قیمت است.

نکته: یکی از ویژگی های الکتروموتورها، جنس بدنه آن ها است اما چون جنس بدنه آن ها فقط از چدن و آلومینیوم است و برای الکتروموتورها و برای همه ویژگی ها از هر دو جنس وجود دارد، پس آن را نمی توان جز عوامل تاثیر گذار دانست و صرفا براساس شرایطی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، جنس آن را انتخاب می کنند.

منبع تغذیه الکتروموتور

مورد اول این که برای چه مصارفی نیاز داریم یعنی در کجا می خواهیم از الکتروموتور استفاده کنیم.

برای کاربردهای صنعتی، موتورهای سه فاز مورد استفاده قرار می گیرند اما برای کاربردهای خانگی معمولا الکتروموتورهای تک فاز مناسب هستند.

توان و قدرت الکتروموتور

دیگر ویژگی مهم، مقدار توان و قدرت مورد نیاز است.

توان الکتروموتورها از کمتر از 1 اسب شروع می شود و تا بیشتر از 500 اسب هم می رسد مانند دینام موتوژن سه فاز 544 اسب.

معمولا به دینام های با توان تا 1 اسب، الکتروموتور کوچک می گویند و به موتورهای با توان بیشتر از 40 اسب، الکتروموتور قوی یا بزرگ می گویند.

راندمان و میزان مصرف انرژی الکتروموتور

راندمان و میزان مصرف انرژی از پارامترهای بسیار مهم هستند.

موتورهایی که راندمان پایینی دارند، مصرف انرژی بسیار بالایی دارند که این اتفاق از لحاظ اقتصادی اصلا مناسب نیست و باعث افزایش هزینه ها می شود.

بهترین راه برای متوجه شدن راندمان و مصرف انرژی، مطالعه کاتالوگ محصولات و یا مشاوره با کارشناسان متخصص در این حوزه است.

قیمت الکتروموتور

قیمت هم عامل مهمی است که برای برخی افراد عامل بسیار مهمی است.

از لحاظ قیمت، الکتروموتورهای چینی معمولا جز ارزانترین ها هستند و همین مورد باعث شده است که بسیار مورد استفاده قرار گیرند.

معرفی برندهای معتبر الکتروموتور

دینام های صنعتی چون پرکاربرد هستند، برندهای مختلف داخلی و خارجی دارند که هر برند با توجه به ویژگی و مشخصاتی که دارد، طرفداران خود را دارد.

الکتروموتور موتوژن و الکتروژن: دو برند ایرانی و معتبر هستند که سابقه ی زیادی در زمینه تولید دینام های صنعتی دارند.

برندهای خارجی هم بسیار زیاد هستند و در این قسمت فقط تعدادی از آن ها را می توان معرفی کرد.

الکتروموتور زیمنس، برندی آلمانی است و یکی از برترین برندهای تولید کننده موتورهای الکتریکی با کیفیت بالا و قابلیت اطمینان فوق العاده است. برخی از کاربردهای موتورهای زیمنس استفاده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، پتروشیمی و تولید برق است.

الکتروموتور ABB متعلق به شرکت آلمانی  -فنلاندی است که به خاطر تولید موتورهای با کارایی بالا و مصرف انرژی کم معروف است. موتورهای ABB در کاربردهای مختلفی از جمله کوپل شدن با گیربکس های صنعتی، پمپ ها و موارد دیگری استفاده می شوند.

دسته بعدی، برندهای چینی هستند که به دلیل کاربرد و استفاده بسیار زیاد و شرکت های بسیار متنوع تولید کننده، مهمترین دسته در بین برندهای الکتروموتور هستند.

برخی از برندهای چینی ایده آل، جی لیم و ایمپکس هستند که بسیار پر استفاده هستند اما در این مقاله نمی توان همه آن ها را معرفی کرد و برای آشنایی بیشتر بهتر است به مطالعه مقالات مرتبط در زمینه معرفی بهترین الکتروموتور چینی بپردازید.

برخی افراد الکتروموتورهای ارزان را بهترین می دانند که عموما دینام های چینی در این دسته قرار می گیرند.

از نظر گروهی دیگر ایرانی یا خارجی بودن موتور الکتریکی مهم است و بعضی هم براساس راندمان و مصرف انرژی، بهترین دینام صنعتی را انتخاب می کنند.

همچنین توان و منبع تغذیه هم می تواند در انتخاب بهترین دینام تاثیر داشته باشد.

در کل همانطور که گفتیم انتخاب بهترین الکتروموتور بستگی به دیدگاه هر شخص و نیاز او دارد؛ پس بهتر است با توجه به نیاز، الکتروموتوری انتخاب شود که توان، راندمان، منبع تغذیه و دیگر پارامترهای آن متناسب با شرایط ما باشد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.