چگونه ماشین اسباب بازی را کنترلی کنیم؟

عناوین این خبر پنهان کردن عناوین

آموزش ۲ روش ساخت ماشین کنترلی حرفه ای دست ساز در خانه

ماشین اسباب بازی کنترل از راه دور را دوست دارید؟ به جای خرید یک ماشین آماده می توانید خودتان دست به کار شده و آن را بسازید. از این پروژه برای تفریح و هم ساخت یک وسیله علمی می توانید استفاده کنید. امروز در انزل وب آموزش ۲ روش ساخت ماشین کنترلی دست ساز در خانه را به شما ارائه می دهیم.

ساخت ماشین کنترلی حرفه ای بی سیم در خانه

How to Make Remote Controlled Car at Home

ساخت یک ماشین قدرتی اسباب بازی کنترل شونده خیلی کار دشواری نیست و نیاز به خرید یک سری لوازم دارد. در قسمت اول آموزش، روش ساخت یک ماشین را آموزش می دهیم که از یک کنترل سیمی استفاده می کند. این کار برای کاهش هزینه ها است اما می توانید به راحتی با خرید و اضافه کردن یک برد گیرنده بی سیم کنترل خود را بی سیم کنید. بهترین راه برای درک کامل روش ساخت هر وسیله ای، تماشای ویدیوی روش ساخت آن است. با این حال توضیحات مراحل را در ادامه مطلب برای شما شرح می دهیم. این ماشین کنترلی در نوع خود جالب است و علاوه بر طی مسیر مستقیم، حرکاتی بیشتر نیز انجام می دهد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت ماشین کنترلی با سیم

این وسایل را از فروشگاه ها مختلف یا قیمت مناسب می توانید تهیه نمایید. اگر اجناس با کیفیت تهیه کنید در نهایت یک ماشین اسباب بازی نشکن خواهید داشت.

روش ساخت ماشین کنترلی با آرمیچر و وسایل دور ریختنی

موتور ها و لوله های T شکل را برای ساخت ماشین کنترلی دست ساز بردارید. بالای لوله را سوراخ کنید و سپس اطراف همه موتور ها را چسب دو طرفه بزنید و مطابق شکل، موتور های را داخل لوله های PVC – T قرار دهید و سیم آن ها را خارج کنید. برای درک بهتر نحوه قرار گیری موتور ها، حتما ویدیو قرار داده شده را تماشا کنید. دو موتور رو به رو باید مخالف یکدیگر وصل شوند یعنی سیم مثبت یک موتور، به سیم منفی موتور دیگر وصل شود.

مقداری مقوا به اندازه سوراخ های لوله (کمی کمتر) ببرید و با استفاده از چسب حرارتی آن ها را بهم بچسبانید. با این مقوا ها سوراخ های لوله دیگر را کامل ببندید و با چسب حرارتی آن ها را کامل محکم کنید تا توانایی گرفتن لاستیک را داشته باشند.

یک سوراخ در مرکز همه مقوا ها ایجاد کنید و با استفاده از چسب، سوراخ مرکزی را به موتور تکی لوله دیگر بچسبانید. یک خلال چوبی را داخل نی پلاستیکی قرار داده (خلال داخل نی باید بتواند بچرخد) و وارد سوراخ های رو به رو لوله کنید. با استفاده از چسب نی ها را در جای خود محکم کنید. نی را کوتاه تر از خلال ببرید و لاستیک ها را با چسب حرارتی به چوب و میله های موتور، به صورت کاملا محکم بچسبانید.

روش ساخت کنترل کننده ماشین

در ادامه آموزش ساخت ماشین کنترلی از راه دور، حال ماشین کامل شده است و باید کنترل کننده ای را برای آن بسازید. مطابق ویدیو چند گیره کاغذ را ببرید. به هشت قطعه نیاز دارید. سپس آن ها در داخل برد برای نگه داشتن باتری قرار دهید و با لحیم کاری در جای خود محکم کنید. توجه داشته باشید که در ویدیو نحوه صحیح اتصال را خواهید دید. سپس به صورت سری در پشت برد گیره ها را به هم متصل کنید.

سویچ های DPDT را در دو طرف مقابل برد قرار دهید و آن ها را لحیم کنید. ارتباط بین کنترل کننده و باتری ها را برقرار کنید. سیم ها را به موتور وصل کرده و سپس آن ها را به کنترل کننده نیز مطابق ویدیو و نقشه راهنما وصل کنید. حال ساخت ماشین کنترلی با سیم به اتمام رسیده است و ماشین کنترل شونده جالب شما آماده است و می توانید از کار کردن با آن لذت ببرید.

مطلب آموزش ۲ روش ساخت جاروبرقی ساده دست ساز در خانه نیز از جمله مطالب جالب در این زمینه است که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد.

ساخت ماشین کنترلی حرفه ای بی سیم

علاوه بر ماشین معرفی شده در قسمت اول، آموزش ماشینی ساده تر همانند lightning mcqueen نیز در ادامه مرور خواهیم کرد که در این مدل نمونه کنترل بی سیم آن را آموزش می دهیم. تفاوت کنترل بی سیم و سیمی فقط در یک فرستنده و گیرنده رادیویی می باشد.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

ابتدا باید یک قطعه مکعبی شکل را برای بدنه ماشین انتخاب کنید. جعبه در دار انتخاب راحت تر و بهتری است. دو سوراخ را در رو به روی هم ایجاد کنید. اندازه این سوراخ ها باید کمی بیشتر از دسته موتور باشند تا جلوی حرکت آن را نگیرند.

حال موتور ها را داخل سوراخ ها قرار دهید و انتهای میله آن را خارج سازید.

موتور ها را در جای خود با استفاده از چسب محکم کنید تا تکان نخورند.

سپس سیم های برق را از جعبه باتری تا ورودی رسیور رادیویی متصل کنید. سمت مثبت را به مثبت و منفی را به منفی وصل کنید.

سیم ها را از موتور به خروجی گیرنده رادیویی، به همان شکل مثبت به مثبت و منفی به منفی متصل کنید.

باتری ها، گیرنده رادیویی و سیم ها را داخل جعبه قرار دهید و سعی کید با نوار چسب دو طرفه آن ها را در جای خود محکم کنید و درب جعبه را ببندید.

حال چرخ های لاستیکی را به موتور و بقیه را به صورت خلاص به جعبه وصل کنید. پروژه ساده شما تمام شد! با استفاده از کنترلر ماشین خود را تست کنید و لذت ببرید.

۱۱ راز افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی

اسباب بازی هایی که برای کودکان بسیار سرگرم کننده و دوست داشتنی هستند به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی ها یکی از این اسباب بازی های محبوب هستند اما این اسباب بازی ها هم همچون سایر ابزار و تکنولوژی های ساخته ی دست بشر دارای طول عمر هستند.

نحوه ی استفاده و نگهداری از ابزارآلات تا حد زیادی می تواند تعیین کننده ی طول عمر مفید آنها باشد. ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به این معنی که طول عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی نیز تا حد زیادی به نحوه ی کاربرد و نگهداری ما از آنها بستگی دارد.

از آنجایی که این اسباب بازی ها جزو محبوب ترین و پراستفاده ترین وسایل بازی کودکان هستند، ما تصمیم گرفتیم در این محتوا پرده از راز افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی برداریم. پس چنانچه شما هم مشتاق یافتن راهکارهایی برای افزایش عمر ماشین های کنترلی و شارژی دلبندتان هستید؛ خواندن این مطلب می تواند برایتان مفید باشد. پس لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.

استفاده ی صحیح، راز افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی

یکی از مهمترین مواردی که موجب افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی می شود، استفاده صحیح از آنها است. این اسباب بازی ها را نباید ساعت های طولانی در معرض مستقیم تابش نور آفتاب  قرار دهید. همچنین قرار گرفتن مداوم آنها در زیر بارش باران و یا مکان هایی که مرطوب است شرایط زنگ زدگی و خرابی قطعات آن را فراهم می کند. بنابراین بهتر است برای افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی از آنها در شرایط جوی مناسب استفاده کنید. به علاوه به هنگام عدم استفاده، آن را در مکان مناسب نگهداری کنید.

جلوگیری از ضربه های نامتعارف، افزایش عمر ماشین کنترلی ها شارژی

درست است که اغلب ماشین بازی شارژی  از ساختار و بدنه ی محکم برخوردار هستند. با این وجود وارد شدن ضربه ی سنگین به آنها نه تنها می تواند به بدنه ی ماشین آسیب بزند؛ بلکه می تواند منجر به خرابی قطعات داخل آن نیز شود. قطعاتی که گاهی اصلا قابل تعمیر نیستند. به همین جهت بهتر است؛ از وارد شدن ضربات نامتعارف به آنها جلوگیری شود.

عدم کنجکاوی راز افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی

کودکان ذاتا کنجکاو بوده و همواره به دنبال کشف روابط علت و معلولی محیط پیرامون خود هستند. این امر در واقع بسیار مفید است و شرایط رشد ذهنی کودک را فراهم می کند. اما برای اینکه ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی طول عمر مناسبی داشته باشند؛ لازم است مورد کنجکاوی کودکان قرار نگیرند و قطعات آنها جابجا نشوند. چرا که جابجایی بی مورد قطعات اسباب بازی و باز و بسته کردن های مداوم آن به خصوص در مورد انواع ماشین کنترلی نتیجه ای جز خرابی زود هنگام آنها نخواهد داشت.

هرچند برخی از برندهای معروف جهانی همچون ماشین کنترلی ۲.۴ گیگاهرتز سری آر سی پلی موبیل یا ماشین کنترلی جیپ تریل کت ۱:۱۸ کررا به گونه ای طراحی شده‌اند که حتی در صورت کنجکاوی کودک امکان دستکاری قطعات آن برای کودک وجود ندارند.

شارژ و دشارژ مرتب برای افزایش عمر ماشین کنترلی ها شارژی

سعی کنید به طور مداوم از ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی استفاده کنید. چرا که اغلب این اسباب بازی از باتری موجود در آنها نیرو می گیرند. باتری ها در صورت شارژ و دشارژ مداوم و صحیح طول عمر بیشتری خواهند داشت. ساختار باتری به گونه ای است که چنانچه مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرد خاصیت خود را ازدست می دهد یا خیلی سریع خالی می شود. به همین جهت یکی از راهکار های افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی شارژ کردن مرتب و خالی کردن باتری آن است. این امر به حدی اهمیت دارد که برخی از متخصصان الکترونیک معتقدند شارژ و دشارژ مداوم باتری تنها دلیل طول عمر مناسب باتری است.

توجه به سیکل مصرف باتری ماشین های شارژی و کنترلی

در حقیقت نمی توان اهمیت طول عمر باتری را در اسباب بازی های کنترلی و شارژی دست کم گرفت. این قطعه از اهمیت زیادی برای داشتن عمر مفید ماشین شارژی و کنترلی برخوردار است. چرا که تامین کننده ی اصلی انرژی مورد نیاز اسباب بازی های شارژی و کنترلی بر عهده ی باتری است.

باتری معمولا به عنوان یک قطعه ی داخلی توسط تولید کننده درون اسباب بازی تعبیه می شود. به همین جهت به سادگی قابل مشاهده نیست. هر چند در برخی از ماشین های شارژی باتری درون محفظه ای جاسازی شده است که می توانید آن را مشاهده کنید. ولی جهت اطمینان بیشتر از ایمن بودن اسباب بازی برای کودک محفظه توسط قفل قابلیت بسته شدن را دارد.

به هر حال باتری به هر صورتی که در ماشین کنترلی و یا شارژی قرار بگیرد. باید به درستی شارژ شود. برای  اینکه باتری اسباب بازی شما اصولی شارژ شود لازم است اجازه دهید که سیکل مصرف آن به طور کامل سپری شود. سیکل مصرف به زمان مورد نیاز برای پر و خالی شدن باتری گفته می شود یعنی باید اجازه دهید باتری اسباب بازی شما کاملا خالی شود سپس آن را شارژ کنید.

مراقبت از چرخ دنده ها ماشین اسباب بازی کنترلی و شارژی

مراقب چرخ دنده های ماشین های کنترلی و شارژی باشید. این چرخ دنده ها با اینکه معمولا با کیفیت بالا ساخته می شوند. اما به گونه ای طراحی شده اند که با کمک انرژی وارده از سوی قطعه ی الکترونیکی شروع به چرخیدن می کنند. در نتیجه میزان نیروی وارده بر آنها کاملا مهندسی شده می ‌باشد. وارد کردن نیروی بیش از توان به آنها منجر به خرابی زود هنگام چرخ دنده ها می شود. همین امر عملکرد ماشین کنترلی و شارژی را مختل می کند. این عمل در ماشین های کنترلی بیشتر مخرب بوده و به سرعت موجب خرابی آنها می شود. پس برای افزایش طول عمر این اسباب بازی ها لازم است که بیش از حد به آنها نیرو وارد نکنید. یعنی آنها را بر روی زمین نکشید و یا هل ندهید.

اجازه دهید ماشین کنترلی و یا شارژی کاملا شارژ شود!

برای اینکه به باتری ماشین اسباب بازی آسیبی نرسید و طول عمر مناسبی داشته باشد. بهتر است اجازه دهید. به طور کامل شارژ شوند. سپس از آن استفاده کنید. به همین جهت زمان کافی برای شارژ شدن آن اختصاص دهید و در استفاده ی مجدد از آن عجله نکنید.

از سالم بودن سیم شارژ مطمئن شوید

پارگی سیم شارژر چه در ظاهر و چه در داخل موجب خرابی باتری می شود. همچنین درست کار نکردن شارژر باعث اختلال در عملکرد شارژ شدن ماشین کنترلی یا ماشین شارژی می شود. همین امر در طولانی مدت باعث خراب شدن باتری و یا کاهش طول عمر آن می شود. پس برای افزایش طول عمر ماشین شارژی و یا کنترلی از سالم بودن سیم شارژ اطمینان حاصل کنید.

    برای اینکه به باتری ماشین اسباب بازی آسیبی نرسید و طول عمر مناسبی داشته باشد، بهتر است به طور کامل شارژ شوند.

به ظرفیت ماشین شارژی و کنترلی توجه کنید.

اغلب ماشین شارژی ها دارای ظرفیت خاصی به لحاظ تحمل وزن هستند. و این ظرفیت در دفترچه ی راهنما یا دستورالعمل ماشین شارژی ثبت شده است. بیش از وزن مشخص شده را بر ماشین اسباب بازی تحمیل نکنید. همچنین ماشین کنترلی ها توان کار کردن تا زمان مشخصی را  به صورت پشت سر هم دارند بیش از توان آنها نباید مورد استفاده قرار بگیرند.

رعایت دستورالعمل تولید کننده؛ راز افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی

اکثر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی دارای دستورالعمل هستند. دستورالعملی که نحوه‌ی استفاده ی صحیح از آنها را با توجه به ساختاری که دارند؛ توضیح داده است. این دستورالعمل یا به صورت دفترچه راهنما یا بروشور همراه با ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی به شما عرضه می شود.

همچنین گاهی دستورالعمل مذکور بر روی جعبه ی اسباب بازی قید می شود. به هر حال رعایت نکات توصیه شده تولید کننده می تواند برای افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی بسیار مفید واقع شود. این دستورالعمل معمولا به نکاتی همچون ساعت استفاده، نحوه ی استرلیزه کردن، توانایی باتری، نحوه ی شارژ صحیح و غیره اشاره می کند.

راز افزایش عمر ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی تنها خرید جنس خوب است!

برخی از ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی از بهترین قطعات و باتری ها ساخته شده اند. به همین جهت نه تنها استفاده ی مداوم بلکه حتی بلااستفاده گذاشتن آنها برای مدت های طولانی نیز هیچگونه آسیبی به آنها نمی زند به نحوی که می توان سال های طولانی بدون هیچگونه نگرانی از آنها استفاده کرد و یا آنها را بدون استفاده گذاشت.

سازندگان این دست ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی از برند های معتبر جهانی هستند. بنابراین پیشرفته ترین و بهترین قطعات را برای ساخت ماشین کنترلی ها و ماشین شارژی های اسباب بازی به کار می برند. قطعاتی که قبل از استفاده شدن در آزمایشگاه های تخصصی توسط کارشناسان زبده مورد آزمون قرار گرفته اند و پس از حاصل شدن اطمینان از فوق‌العاده بودن آنها در ماشین های اسباب بازی مورد استفاده قرار گرفته اند.

خروج از نسخه موبایل