آیا وازلین برای ابرو خوب است؟

وازلین کامان مدل 01 حجم 300 میلی لیتر

 مشخصات محصول

به نقل از بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران اگر پوستی خشک دارید وازلین کامان حتی برای بعد از کاشت ابرو هم مناسب است. این محصول ترکیبی چرب و غنی شده با ویتامین E و روغن آرگان است که به لایه برداری و احیای پوست کمک می‌کند. فرمولاسیون این محصول سازگار با پوست حساس و آسیب دیده بوده و هایپوآلرژیک است.

وازلین یونی لد مدل Cotton Seed حجم 100 میلی لیتر

مشخصات محصول

وازلین یونی لد مدل Cotton Seed با ایجاد لایه‌ای محافظ از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری کرده و مانع از نفوذ باکتری‌ها می‌شود. این محصول با روغن پنبه دانه و عصاره کالاندولا غنی شده و محافظ کاملی در برابر عوامل نامساعد محیطی است.

وازلین ویتامینه سورفین حجم 135 گرمی

 مشخصات محصول

وازلین ویتامینه سورفین محصولی کامل برای برطرف کردن ترک پوست، جلوگیری از پیری زودرس، پاک کردن آرایش و نرمی دست و صورت است. این ترکیب با ویتامین E غنی شده و به رشد ابرو نیز کمک می‌کند.

 وازلین لیوزیا مدل آلوئه ورا

 مشخصات محصول

وازلین لیوزیا مدل آلوئه ورا برای انواع پوست به ویژه اگر پوستی خشک دارید مناسب است. این محصول ویتامینه برای تمامی نواحی بدن حتی صورت و لب مناسب است و لایه محافظی در برابر تحریک خارجی ایجاد می‌کند.

وازلین ویتامینه ساج مدل 3-5

مشخصات محصول

وازلین با هر نوع پوستی سازگار است و ترکیبات آن به طور غیرمستقیم به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. وازلین ویتامینه ساج مدل 3-5 محصولی ویتامینه و هایپوآلرژیک است که می‌توانید روی تمامی نقاط صورت و بدن از آن استفاده کنید.

وازلین وازلین مدل cocoa butter

مشخصات محصول

وازلین وازلین مدل cocoa butter با چربی متعادل محصولی ارگانیک برای نرم کردن پوست دست است. این وازلین با رایحه شکلاتی و جذب مناسب از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

معجزه وازلین برای پوست صورت و بدن

وازلین ترکیبی همه کاره است و بیش‌ترین تاثیر آن را روی سطح پوست می‌بینیم. کاربرد اصلی وازلین ایجاد سد فیزیکی روی پوست برای نرم کردن، لغزنده کردن و کاهش تخریش و خارش است. بنابراین اگرچه وازلین به خودی خود آبرسان یا مرطوب کننده نیست اما از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند.

شاید تصور کنید ترکیبات جایگزین مثل روغن زیتون بتوانند اثرات مشابهی روی پوست داشته باشند؛ اما تجربه و البته تحقیقات ثابت کرده‌اند که وازلین ترکیبی موثرتر است که سد فیزیکی قوی‌تری روی پوست ایجاد می‌کند و جذب بهتری دارد. وازلین کاربردهای مختلفی برای پوست دارد که احتمالا هرگز نمی‌دانستید!

استفاده از وازلین به عنوان پاک کننده آرایش

برای پاک کردن آرایش حتما نیازی به و صورت ندارید. فقط کافی است مقداری وازلین را روی موضع قرار دهید تا رنگ آرایش به خوبی در بافت پارافینی وازلین حل شود. بر خلاف خیلی از پاک کننده‌های آرایشی می‌توانید از وازلین به صورت ایمن در اطراف چشم استفاده کنید؛ حتی اگر از انواع ریمل ضد آب استفاده کرده باشید که پاک کردن آن‌ها دشوار است.

حفظ رطوبت طبیعی پوست با وازلین

ساختار شیمیایی وازلین طوری است که در رطوبت پوست قرار می‌گیرد و از تبخیر و از دست رفتن آن جلوگیری می‌کند. بنابراین بدون آن که نیازی به مصرف انواع محصولات مراقبتی مشابه داشته باشید شب پیش از خواب ناحیه مورد نظر را با وازلین چرب کنید.

درمان آکنه و پسوریازیس با وازلین

پوست در فصول مختلف مستعد آلرژی و بیماری‌های مزمن مختلفی نظیر پسوریازیس است؛ به ویژه اگر تیپ پوستتان خشک باشد. بنابراین اگر پوستی ملتهب دارید که در اثر جوش و آکنه یا پسوریازیس تخریش شده شاید بد نباشد اثرات وازلین را هم امتحان کنید. دقت کنید که از وازلین نباید در شرایطی که منافذ فعال و باز روی پوست وجود دارد استفاده کنید. به زبان دیگر وازلین ممکن است وضعیت جوش‌های فعال پوست را بدتر کند.

تسریع روند ترمیم پوست با وازلین

همانطور که گفتیم وازلین یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کند. این لایه مانع خوبی برای جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها و تسریع روند ترمیم پوست است. البته برای زخم‌های عمیق‌تر و مراحل اولیه شکل گیری جوش بهتر است از انواع استفاده کنید.

اثرات باورنکردنی وازلین روی ظاهر ابرو

باید درباره اثرات وازلین روی ابرو واقع بین باشیم؛ چون ترکیبات وازلین به رشد موهای ریز ابرو کمک چندانی نمی‌کند. اما در عوض استفاده از وازلین به تجمیع موهای ابرو، حالت گرفتن و زیبایی بیش‌تر آن کمک می‌کند. از طرفی برخی از وازلین‌ها با ویتامین و عصاره‌های گیاهی فرموله می‌شوند که در این صورت ممکن است به صورت مستقیم بر رشد ابرو نیز موثر باشند.

راهنمای استفاده از وازلین روی ابرو

هیچ منبع مشخصی وجود ندارد که با استفاده از آن درباره اثرات وازلین روی ابرو به صورت قطعی نظر دهیم. حتی نحوه استفاده از وازلین روی ابرو و مژه‌ها کاملا تجربی است. البته می‌دانیم که استفاده از وازلین به ویژه در اطراف چشم و نواحی حساس صورت اثرات جانبی ندارد. برای استفاده از وازلین مطابق با راهنمای زیر عمل کنید:

  1. ابتدا موهای ابرو را به خوبی شانه کنید. بدین منظور می‌توانید از برس ابرو یا برس تمیز ریمل استفاده کنید.
  2. مقدار خیلی کمی از وازلین را وسط ابروها قرار دهید.
  3. وازلین را بدون تماس دست و با حرکت برس روی تمام ابرو پخش کنید و همزمان به ابروها حالت دهید.

مراقب عوارض جانبی وازلین روی پوست باشید

به طور کلی استفاده از وازلین کاملا ایمن است و عوارض جانبی چشمگیری به دنبال استفاده از آن گزارش نشده است. به هر حال شاید بد نباشد قبل از استعمال این محصول نکات زیر را در نظر بگیرید:

ایجاد آلرژی روی پوست حساس و آسیب دیده

بعید است که وازلین باعث ایجاد واکنش آلرژیک شود. اما اگر پوستتان حساس است و از قبل زخم و جای جوش روی آن وجود دارد ممکن است به دنبال استفاده از وازلین موضع کمی پرخون و سرخ شود.

بستن منافذ صورت و ایجاد جوش

ایجاد جوش به ویژه روی پوست چرب به دنبال مصرف وازلین بعید نیست. پس اگر پوستی چرب یا مختلط دارید بهتر است از فواید وازلین روی دست و بدن یا برای ابرو استفاده کنید و از تماس آن با پوست صورت بپرهیزید.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

منبع: رز کلینیک

خروج از نسخه موبایل