چاپ استیکر تبلیغات در مترو

در هر جایی که مردم حضور داشته باشند، شرایط عالی برای تبلیغات فراهم می‌شود. قطارهای مترو و همچنین ایستگاه‌های مترو روزانه شاهد حضور هزاران نفر است که این نشان می‌دهد مترو مکان مناسبی برای تبلیغات محسوب می‌شوند. تبلیغات در ایستگاه‌های مترو، در گروه تبلیغات ترانزیتی قرار می‌گیرد و در مقایسه با سایر شیوه‌های متداول تبلیغات محیطی اثربخشی بسیار مطلوبی دارد.

با توجه به این نکته که تبلیغات چاپی در مترو در معرض دید هزاران نفر قرار می‌گیرد، این روش خلاقانه تبلیغاتی به لحاظ هزینه‌ای نیز مناسب و توجیه ‌پذیر است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تبلیغات چاپ استیکر در مترو و مزایا و معایب آن آشنا کنیم.

مزایا و معایب تبلیغات چاپی در مترو

تبلیغات چاپی در مترو همچنان که مانند سایر روش‌های تبلیغات محیطی، روشی برای معرفی محصولات و خدمات است؛ پیامدهای مثبت و منفی متفاوتی دارد. برای اینکه بدانید آیا این روش برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی شما مناسب هست یا خیر، باید با مزایا و معایب آن آشنا شوید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

مزایای تبلیغات در مترو

  1. استفاده عموم مردم از مترو و دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان.
  2. مناسب هدف قرار دادن قشر خاصی از جامعه مخاطبان.
  3. طولانی بودن مدت زمان دیده شدن تبلیغات توسط مخاطبان.
  4. بازدهی بیشتر و ارزان‌تر بودن نسبت به سایر رسانه‌های جمعی غیر چاپی.
  5. انتخاب خط مورد نظر مترو با توجه به سطح محصول یا خدمات.

معایب تبلیغات در مترو

  1. هزینه‌های بالا در مقایسه با سایر ابزارهای تبلیغات چاپی محیطی.
  2. نامناسب برای محصولات یا خدمات کسب و کارهای کوچک.
  3. امکان تأثیر معکوس در مخاطبان به ‌دلیل تکرار مداوم آن.
  4. امکان مخدوش یا خرابی این تبلیغات در مترو.

ابزارهای تبلیغات در فضای مترو

ابزارهای تبلیغات چاپی گوناگونی وجود دارند که شاید شما در تردد در مترو با آنها مواجه شده باشید. در تبلیغات داخل مترو معمولاً از یکی از ابزارهای زیر استفاده می‌شود:

  1. لایت باکس

لایت باکس‌ها نوعی ابزار تبلیغات محیطی به حساب می‌آیند که در مترو بسیار پرکاربرد هستند. از لایت باکس‌ها در سکوهای انتظار و هم روی دیواره راهرو ها و پله برقی‌ها استفاده می‌شود.

  1. کتیبه

کتیبه‌ها از جمله ابزار تبلیغاتی بوده که فقط در متروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کتیبه‌ها معمولاً در واگن متروها و بالای سر صندلی‌ها نصب می‌گردند. جنس کتیبه‌ها از نوع پوستر است که با انواع چاپ وینیل یا چاپ استیکر پوشش داده می‌شود.

  1. آینههای هوشمند

نمایشگرهای آینه‌ای، جزو دیگر ابزارهای تبلیغاتی مدرن به حساب می‌آیند که دارای انواع مختلفی هستند. این نمایشگرهای آینه‌ای به محض اینکه مسافران رو به روی آن قرار می‌گیرند به نمایش در می‌آید. از ساده‌ترین انواع آینه‌های هوشمند در سکوهای مترو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. استند تبلیغاتی

در راهرو های ورودی مترو از استندهای ایستاده تبلیغاتی برای تبلیغ کالا و خدمات می‌توان استفاده می‌گردد.

  1. کانتر تبلیغاتی

به ‌علت پر رفت و آمد بودن ایستگاه‌های مترو، معمولاً از کانتر تبلیغاتی محصولات استفاده نمی‌شود و کانترهای تبلیغاتی معمولاً موقتاً و در بازه‌های زمانی مشخص جوابگو هستند.

5 روش خلاقانه تبلیغات در مترو با چاپ استیکر

اکنون که با انواع ابزارهای تبلیغات چاپی در مترو آشنا شدید، برویم سراغ چند روش خلاقانه برای تبلیغات در مترو! تبلیغات مترویی بهتر است در مکان‌هایی نصب شود که تبلیغات سایر شرکت‌ها در آنجا قرار دارند؛ به‌ عبارت دیگر فضاهای شلوغ و پرتردد!

اما با توجه به اینکه رقابت بر سر دیده شدن در این فضاها بسیار بالاست، بهتر است محتوای تبلیغاتی حسابی قوی و تاثیرگذار باشد، تا در کسری از ثانیه مخاطب هدف را جذب کند. اما چند مکان دیگر هم وجود دارد، که شاید تاثیرگذاری و کارایی بالاتری هم داشته باشد!

  1. داخل واگنهای مترو؛ تبلیغات داخل واگن‌های مترو جزو بهترین فرصت برای تبلیغات محصول شما می‌باشد، که به ‌صورت نمایشگرهای موجود داخل واگن‌های مترو برای تبلیغات استفاده می‌گردد.
  2. دستگیرههای مترو؛ این نوع تبلیغات جزو جذاب‌ترین نوع تبلیغات مترویی هستند، که معمولاً جذاب و سرگرم کننده طراحی می‌شوند، و مورد توجه و استقبال مسافران قرار می‌گیرد.
  3. راهروهای معابر مترو؛ دیواره راهروهای مترو مکان مناسبی برای تبلیغات به حساب می‌آید، که مسافران از زمان ورود به مترو تا زمان سوار شدن به قطار هر کدام مسافتی را طی می‌کند و از راهرو های مختلفی عبور می‌کند، که این فرصت مناسبی برای درج تبلیغات است.
  4. گیت ورودی و خروجی؛ تبلیغات در گیت‌های ورودی و خروجی یک فرصت خوب برای تبلیغات در مترو می‌باشد. که افرادی که از مترو استفاده می‌کنند، حدقل 2 بار از گیت عبور می‌کنند. فقط یک نکته وجود دارد، این تبلیغات باید محتوای قوی و کوتاهی داشته باشند که نهایتاً در 2 الی 3 ثانیه دیده و درک شوند.
  5. روی بدنه قطارهای مترو؛ تبلیغات بر روی بدنه مترو نیز جزو معروف‌ترین تبلیغات به حساب می‌آید. تقریباً اولین نوع از تبلیغات مترویی همین مدل بود که با کمک چاپ مش یا وینیل انجام می‌شد. بدنه مترو تقریباً توسط همه مسافران قابل روئیت است.

بهترین مرکز چاپ استیکر تبلیغاتی

مجتمع چاپ و تبلیغات سبحان، مجموعه‌ای پیشرو در ارائه انواع خدمات چاپ و تبلیغات است. این چاپخانه به عنوان بهترین مرکز چاپ استیکر در تهران، فعالیت خود را با هدف ایجاد تحول در عرصه سفارشات چاپ آغاز کرده و به‌ واسطه حُسن انجام کار، ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان و مسئولیت ‌پذیری بالا موفق شده در حوزه تبلیغات چاپی بدرخشد.

این مجموعه با تشکیل تیمی از افراد متخصص و مجرب کار خود را آغاز کرده و با کمک پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ دنیا که در چاپخانه مجهز خود دارد، توانسته طیف وسیعی از محصولات چاپ تبلیغات محیطی از جمله چاپ استیکر، چاپ وینیل، چاپ مش و… را پوشش دهد. از مزایای رقابتی این مجموعه می‌توان اشاره کرد به:

خروج از نسخه موبایل