رومانی بهترین کشور برای تحصیل

عناوین این خبر پنهان کردن عناوین

تحصیل در رومانی شرایط و مدارک بورسیه فول فاند 2022

آموزش در کشور رومانی در سطح مطلوبی قرار دارد و دانشگاه های این کشور مدارک معتبری را در سطح جهان ارائه می دهند. پایتخت این کشور بخارست است و دارای دانشگاه برتر این کشور است. دانشگاه های این کشور به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم شده اند. این کشور اروپایی در سال گذشته از نظر اقتصادی و صنایع مختلف پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور زیبای رومانی از طریق تحصیل در رومانی رویزا گروپ است که دانشجویان می توانند با داشتن سوابق تحصیلی خوب برای اخذ ویزا این کشور اقدام نمایند.

چرا تحصیل در رومانی ؟

کشور رومانی با تنوع فرهنگ، هزینه های مقرون به صرفه، امکان ورود به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و داشتن مراکز مهم تحقیقاتی یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان جهت ادامه تحصیل می باشد. این کشور نیز نسبت به امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهد در دسته کشورهای اروپایی قرار می گیرد که هزینه تحصیل بسیار پایینی را دارند.

کشور رومانی در سال های اخیر دارای رشد سریع جذب دانشجو بوده است و به طور کلی یک مرکز عالی تحقیقات آموزشی می باشد که از شهرت جهانی برخوردار است. در این مقاله به طور مفصل شرایط تحصیل در رومانی شرح داده شده است. اما چرا تحصیل در رومانی مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است؟ دلایل انتخاب کشور رومانی جهت تحصیل به شرح زیر می باشد:

تحصیل در مدارس رومانی

تحصیل در مدارس رومانی از سن 6 سالگی شروع می شود و دانش آموزانی که در این کشور مشغول تحصیل می باشند طبق قانون اساسی رومانی ملزم به تحصیل اجباری هستند. نکته مثبتی که در زمینه تحصیل در رومانی وجود دارد هزینه تحصیل در مدارس این کشور می باشد که برای اتباع رومانیایی رایگان است.

مدارسی در رومانی به زبان های آلمانی، ترکی و مجارستانی وجود دارد. افرادی که در دبیرستان های این کشور تحصیل می کنند در صورت مورد تایید نبودن آن ها برای ادامه تحصیل در رومانی و ورود به دانشگاه ها از سال دهم وارد هنرستان های این کشور می شوند تا در آینده نیروی کاری مورد نیاز را تامین کرده و آمورش های لازم را داشته باشند. در سال های اخیر کشور هایی مانند انگلستان و آمریکا در شهر بخارست اقدام به تاسیس مدارس بین المللی کرده اند. لیست بهترین مدارس رمانی را می توانید در ca.usembassy.gov مشاهده نمایید.

تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی

افرادی که قصد تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی دارند باید مدرک آیلتس با نمره 6 ارائه دهند. زبان تحصیل در این کشور به زبان رومانیایی می باشد . مدت زمان تحصیل کارشناسی در رومانی 4 سال است. دانشجویانی که وارد این کشور می شوند اجازه کار 10 تا 15 ساعت در هفته را دارند. البته این اجازه کار نمی تواند تمام هزینه های زندگی فرد را پوشش دهند و فرد باید حتما از کشور خود پوشش های مالی کافی را داشته باشد. از سایر مواردی که متقاضیان باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به آن توجه داشته باشند ارائه مدرک دیپلم 12 ساله می باشد.

تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی نیاز به ارائه مدارک آیلتس 6/5 است. مدت زمان تحصیل در این مقطع حدودا 2 سال است. تحصیل به زبان رومانیایی نیز در دانشگاه های رومانی امکان پذیر می باشد.

اجازه کار در حین تحصیل بسیار مهم است و متقاضیان می توانند به صورت پاره وقت (15 تا 20 ساعت در هفته) در این کشور مشغول به کار می شوند. اصولا افرادی که در این کشور مشغول به تحصیل می باشند پس از تحصیل وارد بازار کاری این کشور می شوند. هزینه های تحصیل در این مقطع بین 3000 تا 5000 یورو می باشد.

تحصیل در رومانی در مقطع دکترا

تحصیل در رومانی و ورود به مقطع دکتر دارای شرایط قابل توجهی است و دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارند باید در گام اول با یک استاد در این کشور مکاتبه کنند و با ارسال رزومه خود برای  اساتید درخواست تایید خود را داشته باشند. البته دانشجویان علاوه بر تایید استاد راهنما (سوپروایزر) باید مدارک دیگری نیز به عنوان یک فرد مستعد به تحصیل در مقطع دکترا ارائه دهند.

ارائه مدارکی مانند آیلتس 7 و مقالات بین المللی برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر الزامی می باشد. افرادی که قصد تحصیل دکترا در رومانی را دارند می توانند با دریافت بورس تحصیلی هزینه تحصیل خود در این کشور را پوشش دهند.
نکته بسیار مهم این است که فرد در دوره های تحصیلی دکتری می تواند به صورت تمام وقت کار کند. مدت زمان تحصیل در این مقطع حدودا 5 سال می باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در رومانی

ابن روزها افراد زیادی به دنبال تحصیل در انواع رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند و کشور های زیادی را به عنوان مقصد برای تحصیل انتخاب می کنند که کشور رومانی نیز از جمله کشورهایی می باشد که مقصد مناسبی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

اکثر افراد متقاضی تحصیل در رومانی در رشته های پزشکی به علت کیفیت مطالعه، امکان انتخاب زبان برای یادگیری (رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا حتی مجارستانی) در این کشور مشغول می شوند. وقتی فردی در مقاطع پزشکی در رومانی فارغ التحصیل می شود دارای مدارک شناخته شده در سراسر اروپا و فراتر از آن در کشورهای دیگر نیز هستند و همچنین به عنوان یک پزشک با تجربه شناخته می شود.

هزینه تحصیل در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی با توجه به دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی متفاوت می باشد و تقریبا بین 2500 تا 5000 یورو در سال متغیر است. هزینه تحصیل در رومانی در رشته های پزشکی مبلغی حدود 7000 تا 9000 یورو در برخی از دانشگاه های رومانی می باشد.

تحصیل رایگان در رومانی

تحصیل رایگان در کشور رومانی به منزله عدم پرداخت شهریه توسط دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه می باشد. تحصیل رایگان در رومانی از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی که سازمان های دولتی و سازمان های خصوصی برای دانشجویان در نظر گرفته ‌اند امکان پذیر می باشد و بسیاری از بورسیه های تحصیلی رایگان در کشور رومانی توسط دولت برای دانشجویان ارائه می شود. هزینه بورسیه های تحصیلی متفاوت است و برای حمایت از دانشجویان مقطع لیسانس تا دکترا است.

دانشجویانی که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در کشور رومانی و تحصیل در رومانی هستند باید درخواست خود را طبق برنامه زمانبندی شده دریافت بورسیه تحصیلی به سازمان ها ارسال کنند. بورسیه های تحصیلی در رومانی ، هزینه های زندگی دانشجویی را به عنوان یک کمک هزینه مختصر تقبل می کند.

بورسیه تحصیلی در رومانی

بورسیه تحصیلی در رومانی ، گزینه ای عالی برای آن دسته از افراد متقاضی تحصیل در رومانی است و این بورسیه فرصتی می باشد تا بتوان از امکانات آموزشی کشور رومانی استفاده کرد و در تحصیلات خود به موفقیت رسید. بورسیه تحصیلی کشور رومانی شرایط متنوعی دارد و در شرایط گوناگونی به دانشجو تعلق می گیرد.

برای دریافت بورسیه تحصیلی رومانی شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که توانسته اند موافقت نامه همکاری فرهنگی – آموزش و پرورش با رومانی را کسب کنند، در اولویت قرار دارند. تبعه های رومانی که در این کشور زندگی نمی کنند و یا همسایگان این کشور از بورسیه تحصیلی در رومانی و مزایای آن می توانند استفاده نمایند.

اقامت پس از تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی می تواند یکی از راه های اخذ اقامت دائم شود که در نهایت متقاضیان توانایی درخواست پاسپورت و تابعیت این کشور را دارند. افرادی که وارد دانشگاه های این کشور می شوند می توانند پس از تحصیل در رومانی سکونت داشته و وارد بازار کاری این کشور شوند. این افراد می بایست متناسب با درآمد خود در رومانی مالیات پرداخت کنند.

افرادی که قصد اخذ اقامت دائم رومانی را دارند باید حدودا 6 سال مالیات پرداخت کنند و در پایان سال ششم با ارائه مدارک خود درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشند. افرادی که در کشور رومانی با یکی از اتباع رومانی ازدواج می کنند می توانند بعد مدت 3 سال درخواست خود را مطرح نمایند. متقاضیان حدودا 1 تا 2 سال بعد از اخذ اقامت دائم این کشور اجازه درخواست تابعیت این کشور را دارند.

مزایای تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی دارای مزایایی است که مزایای تحصیل در رومانی به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی

تحصیل در رومانی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیازمند ارائه مدارک کامل و صحیح به دانشگاه مورد نظر و سفارت رومانی می باشد. ارائه مدارک امری بسیار مهم می باشد و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی به شرح زیر می باشد:

تحصیل در رومانی ، کشوری که از جمله به شمار می رود ، اگر به تحصیل در این کشور علاقه مند هستید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بررسی شرایط تحصیل در رومانی

جهان در حال تغییر غیرقابل پیش بینی است ، فن آوری های جدید ، جهانی سازی ، انقلاب اطلاعات و تغییرات بازار کار اقتصاد جهان را در مقیاس غیرقابل پیش بینی تحت تأثیر قرار داده است.

دانش آموزان جوان بین المللی توسط سیستم های آموزش انعطاف پذیر تر و واکنش پذیر تر تغییر می یابند ، بنابراین مهارتهای جدیدی به آنها می دهد و آنها را برای حرفه رقابتی در هر جای دنیا آماده می کند.

تحصیل در رومانی از جمله انتخاب هایی است که می تواند شما را به این اهداف نزدیک کند ، اگر می خواهید در کشوری تحصیل کنید که همه هزینه های آن می تواند کمتر از سایرین باشد و دارای سواحل شنی ، جنگلهای وحشی ، قلعه های قرون وسطایی و حتی خون آشام ( شوخی ) است ، حتما باید تحصیل در رومانی را انتخاب کنید ؛ در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی رویزاگروپ به مزیت های آن اشاره می شود و شرایط آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انتخاب عالی برنامه های دانشگاهی رومانی

دانشگاه های رومانی انتخاب عالی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان رومانیایی ، انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی ارائه می دهد. دانشجو بین المللی می تواند فنی یا مهندسی ( علوم کامپیوتر ، مهندس عمران ، الکترونیک ، ارتباطات ، ناوبری هوایی ، هوش مصنوعی ، مهندسی مواد ، شیمی و مهندسی مواد شیمیایی ارگانیک ، شیمی نفت و زغال سنگ ، مهندسی نرم افزار و غیره ) و یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی ، داروسازی ، دامپزشکی را انتخاب کند.

مدیریت بازرگانی ، امور مالی و مدیریت ریسک ، تجارت بین المللی ، علوم رایانه ای ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، مطالعات سیاسی ، مدیریت عمومی و غیره نیز از گزینه های دیگر برای انتخاب تحصیل در رومانی است. مدارک دانشگاه رومانی که در اروپا و فراتر از آن بسیار مورد تقدیر و شناخت قرار گرفته است ، از طریق اعمال کمترین شهریه ، ساده سازی روند واضح پذیرش دانشگاه و درخواست ویزا ، پذیرفتن انتقال اعتبار دانشجویان ، محیط اجتماعی چند فرهنگی و غیره هزاران هزاران دانش آموز بین المللی را به خود جلب می کند.

آشنایی با موقعیت رومانی

از رومانی اغلب به عنوان محل ملاقات سه منطقه اروپای مرکزی ، اروپای شرقی و بالکان یاد می شود و این بر میراث فرهنگی آن منعکس شده است. رومانی همچنین کمترین هزینه تحصیل در اروپا و زندگی در اتحادیه اروپا را ارائه می دهد و آن را به مکانی مناسب برای یک تحصیل اروپایی با بودجه مناسب در خارج از کشور تبدیل می کند.

این کشور سومین اینترنت سریع در جهان ، صحنه هنری در حال رشد و طیف متنوعی از برنامه های دانشگاهی از جمله برنامه های انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، رومانیایی یا مجاری را در اختیار دارد. بخارست به طور خاص بیش از ۴۰ موزه دارد و یک زندگی شبانه هیجان انگیز را ارائه می دهد ، از همه مهمتر ، رومانی موسسات دانشگاهی عالی را ارائه می دهد که زندگی دانشجویی ، امکانات ابتکاری و فرصت هایی برای تحقیقات دارند .

چهار دانشگاه رومانیایی در بین دانشگاه های برتر QS در جهان رتبه بندی شده اند ، رومانی سالانه بیش از ۲۷۰۰۰ دانشجو بین المللی را به خود جذب می کند و قرار است این تعداد افزایش یابد .در ادامه مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رویزاگروپ ، سیستم آموزش در رومانی را بررسی خواهند کرد.

سیستم آموزش در رومانی

مؤسسات آموزش عالی در رومانی شامل دانشگاه ها ، انستیتوها ، آکادمی ها ، هنرستان ها و کالج های دانشگاهی است ، رومانی از سیستم بولونیا استفاده می کند ، این بدان معناست که دارای سه دوره دانشگاهی است : مدرک لیسانس ، کارشناسی ارشد و مدرک دکترا ، دوره های کارشناسی ارشد .

برای علوم ، علوم انسانی ، اجتماعی و اقتصادی ، حقوق ، علوم سیاسی ، هنرهای زیبا و ورزش سه سال به طول می انجامد ، برای علوم فناوری ، مهندسی ، کشاورزی و جنگلداری چهار سال تحصیل در رومانی مورد نیاز است. هر چند بسته به برنامه تغییراتی نیز وجود دارد ، به عنوان مثال حرفه های تنظیم شده با اتحادیه اروپا مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی می توانند مدت مدرک طولانی تری داشته باشند.

برای پزشکی عمومی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی و معماری تحصیلات تا شش سال است ، دوره های کارشناسی ارشد به مدت دو سال ادامه دارد. موسسات آموزش عالی رومانی توانایی تعیین برنامه های دانشگاهی خود را دارند ، اما اکثریت هفته اول اکتبر را شروع می کنند و به مدت ۱۴ هفته یک ترم ادامه می دهند . امتحانات در پایان هر ترم است.

ویزای دانشجویی در رومانی

بسته به تابعیت شما ، ممکن است برای ورود به رومانی و تحصیل به ویزا نیاز داشته باشید ، اگر اهل کشور اتحادیه اروپا یا ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، کره جنوبی ، ژاپن ، بیشتر آمریکای لاتین ، مالزی ، استرالیا ، نیوزلند ، سنگاپور ، هنگ کنگ ، صربستان ، امارات متحده عربی ، مولداوی ، نروژ یا سوئیس هستید ، برای ورود به رومانی نیازی به ویزا ندارید ، دانشجویان سایر کشورها ، پس از اخذ پذیرش یک موسسه از رومانی ، نیاز به درخواست ویزای دانشجویی دارند.

این مراحل تا دو ماه برای پردازش لازم است ، بنابراین از لحظه ای که پذیرفته شده اید استفاده کنید و بدانید که به احتمال ۹۰% به تحصیل در رومانی خواهید پرداخت. توجه داشته باشید که وقتی کنترل گذرنامه در رومانی در فرودگاه را وارد می کنید ، علاوه بر گذرنامه و کپی نامه پذیرش به حداقل ۲۰۰۰ یورو نیاز دارید که نشان می دهد شما بودجه کافی برای زندگی در کشور دارید.

رتبه بندی دانشگاه های رومانی

۴۹ دانشگاه دولتی و هشت دانشگاه خصوصی در رومانی وجود دارد ، چهار دانشگاه در رومانی در رتبه بندی دانشگاه ۲۰۱۷-۲۰۱۶ QS حضور داشته اند که همگی در رتبه ۷۰۱ قرار دارند. هفت موسسه دیگر در رده بندی دانشگاههای EECA 2016 ( رتبه ای از دانشگاه های برتر اروپا در حال ظهور و آسیای میانه ) نشان داده شده اند ، این چهار دانشگاه رومانی در ادامه نامبرده شده اند.

برای به دست آوردن کارت اقامت ، باید پرونده ای را به شرح زیر تهیه کنید : درخواست پذیرش ، ویزای ورود ، نامه از دانشگاه به امضای مدیر پلیس مهاجرت ، قرارداد اجاره یا اجاره نامه ، ضمانت مالی برای یک سال ( حداقل ۲،۰۰۰ یورو ) ، گواهی پزشکی ، اثبات پرداخت بیمه در صورت بالای ۲۶ سال بودن و اثبات پرداخت مالیات کارت اقامت.

هزینه های مسکن و زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی پایین تر از سایر کشور های اروپایی است ، اگر شما یک دانشجو با بودجه محدود هستید ، تحصیل در رومانی از بهترین گزینه های ممکن برای است. غذای رومانیایی شامل گوشت است که توسط غذاهای حاوی سبزیجات پشتیبانی می شوند ، “Borsch” یک ناهار معمولی رومانیایی است که یک سوپ کلم دلچسب با سبوس است .

همچنین “Papanasi” را که یک شیرینی سرخ شده یا آب پز است که با مربا و خامه ترش سرو می شود ، را از دست ندهید ! برخی از هزینه های متوسط زندگی در سراسر رومانی عبارتند از:

گزینه های مسکن دانشجویان در رومانی

شما از نظر مسکن در رومانی چند گزینه دارید . شما می توانید در خوابگاه دانشجویی دولتی یا خصوصی در پردیس بمانید و اجاره ماهانه حدود ۶۰ یورو را باید انتظار داشته باشد. اگر می خواهید چیزی نزدیک به دانشگاه ، با نظارت ویدیویی امنیتی و بسیار مقرون به صرفه باشد ، این گزینه عالی است ، حتما مستقیماً با دانشگاه های رومانی تماس بگیرید تا ببینید گزینه های شما در این مورد چیست ، ما نیز در موسسه مهاجرتی رویزاگروپ می توانیم در این راه به شما کمک کنیم.

شما همچنین می توانید یک آپارتمان را با هم اتاقی یا بدون آن اجاره کنید ، در اینجا شما باید انتظار داشته باشید مبلغی بین ۱۲۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه برای یک آپارتمان در یک شهر بزرگ بپردازید. اگر به صورت اشتراکی باشد ، می توانید بخشی از پول تان را پس انداز کنید ، برخی وب سایت های مفید دانشجویی وجود دارند که بیش از ۱ میلیون تخت در رومانی و سایر کشورهای جهان ارائه می دهد. آنها همچنین برای ایجاد امنیت بیشتر هنگام تحصیل در رومانی ، در سایت خود با هر صاحبخانه روابط رسمی قراردادی دارند!

زبان و فرهنگ رومانی

رومانیایی زبان اصلی کشور رومانی است و بسیاری از دانشجویان علاقه مند به یادگیری آن هستند ، شما قادر خواهید بود زبان رومانیایی را در سطوح مختلف در یک بخش اختصاصی در دانشگاه بگیرید. اگر می خواهید زبان رومانیایی را جدی بگیرید ، باید یک برنامه مقدماتی زبان را در نظر بگیرید که یک سال کامل برای دانشجویان دوره لیسانس و شش ماه برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی به طول می انجامد ، این برنامه ها به شما امکان می دهند تا بتوانید به راحتی در کلاس های زبان رومانی شرکت کنید.

فرآیند درخواست برنامه تحصیل در رومانی

جهت درخواست پذیرش و تحصیل در رومانی ، شما ابتدا باید با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرند ، دانشگاه از شما می خواهد چندین فرم را تکمیل کنید ، یکی از آنها فرم قبولی مقدماتی است که اطلاعات مختلفی از شما مانند وضعیت اقامت ، سوابق تحصیلی و مهارت زبان را از شما می خواهد.

حدود ۱۵ روز پس از ارسال این اطلاعات به دانشگاه ، تصمیم گیری اولیه به شما اطلاع داده می شود ، سپس پرونده درخواست شما به وزارت آموزش و تحقیقات علمی ارسال می شود و در صورت پذیرش طی ۳۰-۶۰ روز نامه پذیرش دریافت خواهید کرد.

در صورت عدم پذیرش ، وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط شما ، دانشگاه دیگری را توصیه می کند ؛پس از دریافت نامه پذیرش ، باید شناسنامه ، گواهی پزشکی و همچنین نسخه های رسمی از کشور خود را وارد کنید.

شما همچنین باید گواهی تمکن مالی ( حداقل ۲،۰۰۰ یورو ) ، گواهی اثبات کننده محل اسکان در رومانی ، بیمه درمانی ( اگر زیر ۲۶ سال داشته باشید ، تحت پوشش دانشگاه هستید ، اگر بیش از ۲۶ سال دارید ، باید ماهانه هزینه بیمه درمانی بپردازید ) را نشان دهید ، تمام این شرایط و الزامات را مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رویزاگروپ در جلسات مشاوره به شما خواهند گفت.

دانشگاه بخارست رومانی

دانشگاه بخارست دومین موسسه آموزش عالی کشور و دارای بالاترین رتبه در جداول جهانی است ، این دانشگاه در سال ۱۸۶۴ تأسیس شد و در حال حاضر در رتبه ۳۲ جهان برای رتبه بندی مقررات ایسا و ۷۰۱+ در جهان قرار دارد.

این مرکز تقریباً ۳۲۰۰۰ دانشجو و ۱.۳۰۰ کارمند دانشگاهی دارد ، دانشگاه بخارست دارای ۱۸ دانشکده است که طیف گسترده ای از موضوعات را برای تحصیل در رومانی در بر می گیرد.

این کشور با بیش از ۵۰ موسسه آموزش عالی در ۴۰ کشور جهان همکاری می کند و در برنامه هایی مانند Erasmus Mundus ، Lingua ، Leonardo da Vinci ، Tempus و دیگران مشارکت می کند که باعث ارتقاء همکاری های بین المللی در آموزش عالی می شود.

دانشگاه بابز – بولیویی رومانی

دانشگاه بابز بولیوی بزرگترین موسسه آموزش عالی برای تحصیل در رومانی است که بیش از ۴۱۰۰۰ دانشجو در آن ثبت نام کرده اند . این دانشگاه در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد ، اما در سال ۱۹۵۹ تحت یک روند تحول عمیق قرار گرفت.

دانشگاه بابز-بولیوی همچنین در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان و رتبه ۳۶ در EECA قرار دارد ، این یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو با ۲۱ دانشکده است ، این موسسه آموزش عالی دوره هایی را به زبان های رومانیایی ، مجارستانی ، آلمانی ، انگلیسی و فرانسه برای علاقه مندان ارائه می دهد.

دانشگاه الکساندررو ایوان کوزا

قدیمی ترین دانشگاه رومانی ، دانشگاه الکساندرو ایوان کوزا ، در سال ۱۸۶۰ توسط شاهزاده الکساندرو ایوان کوزا تأسیس شد.

این دانشگاه یکی از ارزشمندترین دانشگاه های رومانی است و در جدیدترین رتبه های EECA در رتبه ۴۹ قرار گرفته است ، این دانشگاه حدود ۲۶۰۰۰ دانش آموز را در پردیس خود در Iași آموزش می دهد.

دانشگاه الکساندرو ایوان کوزا در زمان تأسیس ، تنها سه دانشکده فلسفه ، حقوق و الهیات داشته است ، اما به طور قابل توجهی توسعه یافته است و با ایجاد ۱۲ مورد دیگر ، این دانشگاه عضو برخی از برجسته ترین شبکه های بین المللی آموزش عالی از جمله گروه Coimbra و شبکه Utrecht است .

دانشگاه غرب تیمیسوارا رومانی

چهارمین دانشگاه رومانی که در بین ۸۰۰ شرکت برتر جهان قرار گرفته است ، دانشگاه غرب تیمیسوارا است که در رتبه بندی EECA نیز در رتبه ۵۹ قرار دارد ، این موسسه در سال ۱۹۶۲ تأسیس شده است ، از جوانترین موسسات بین المللی رومانی است ، این دانشگاه ۱۱ دانشکده دارد.

ریاضیات و انفورماتیک ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، جغرافیا ، تاریخ ، الهیات ، روانشناسی ، اقتصاد ، هنر ، تربیت بدنی ، سیاست ، فلسفه و حقوق . یکی از قابل توجه ترین فارغ التحصیلان دانشگاه ، هرتا مولر است که در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

مشاوران موسسه مهاجرتی رویزاگروپ در دفاتر تهران و شیراز در تلاش هستند تا از زمان تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در رومانی و در طول دوره تحصیل ، تا حد امکان این روند را برای دانشجویان بین المللی آسان تر انجام دهند.

مشاوران ما در برابر همه شرایط و پرونده های فردی پاسخگو هستند ، این باعث صرفه جویی در وقت و تضمین شروع تحصیلات دانشگاهی در رومانی و اخذ مدرک معتبر در تمام اتحادیه اروپا و خارج از آن می شود . همچنین ما می توانیم را به شما معرفی کنیم ، مشاوره رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل در مقطع لیسانس در رومانی وجود دارد؟

بله لازمه این امر داشتن مدرک زبان است و البته دانش زبان رومانیایی زیرا دانشجویان در این مقطع به این زبان تحصیل خواهند کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های رومانی چقدر است؟

هزینه های تحصیل در مقطع های مختلف به رشته شما نیز بستگی دارد و بین 5 تا 2500 هزار یورو در سال برآورد شده است.

آیا امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رومانی وجود دارد؟

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس لازم است بتوانید مدرک زبان با حداقل نمره 6.5 ارائه کنید تا شرط اولیه را داشته باشید.

منبع مقاله:

رویزا گروپ

خروج از نسخه موبایل