بهترین شربت سرماخوردگی کودکان

با آغاز فصل بازگشایی مدرسه ها و سرد شدن هوا، بیشتر خانواده ها نگران سرماخوردگی کودکان خود هستند. شربت سرماخوردگی کودکان یکی از داروهای پرمصرف در این فصل می باشد. معمولا سرماخوردگی های خفیف با استفاده از روش های بسیار ساده درمان می شوند و  نیاز نیست به پزشک مراجعه کنید.

اما در موارد شدیدتر سرماخوردگی به سیستم ریوی کودکان آسیب می رساند و باعث بروز مشکلاتی در تنفس آنها می شود. مصرف شربت سرماخوردگی کودکان یکی از راهکارهای مناسب برای بهبودی بیماری می باشد.

بهترین شربت سرماخوردگی کودکان، شربت هایی می باشند که در طعم های مختلف و خوشایند تولید می شوند، به همین دلیل کودکان مایل به مصرف آنها هستند.  بیشتر شربت های سرماخوردگی کودکان دارای طعم های توت فرنگی، پرتقال و تمشک می باشد.

ترکیبات موجود در شربت سرماخوردگی کودکان برای درمان و بهبود برخی از علائم بیماری سرماخوردگی موثر هستند.  آنتی هیستامین موجود در شربت، جهت رفع مشکل آبریزش بینی، ترکیب ضد احتقان جهت کاهش سرفه و استامینوفن موجود در شربت، برای کاهش درد و تب استفاده می شود. شربت های سرماخوردگی بیماری سرماخوردگی را درمان نمی کنند بلکه با کاهش علائم بیماری کمک می کنند تا کودکان راحت تر، دوره بیماری را پشت سر بگذرانند.

چرا کودکان بیشتر از بزرگسالان سرماخورده می شوند؟

سیستم ایمنی بدن کودکان به اندازه کافی مقاوم نیست که بتواند در برابر تمام عوامل خارجی بیماری زا، از بدن محافظت کند. به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی در میان کودکان بیشتر از بزرگسالان است. بدن خردسالان ایمنی لازم برای مبارزه با حدود 100 نوع ویروس سرماخوردگی موجود در محیط را ندارد. زمانی که کودک به سرماخوردگی مبتلا می شود، بدن ایمنی لازم را در برابر ویروس ایجاد کننده بیماری سرماخوردگی، کسب می کند.

اطفال زیر 2 سال ممکن است در هر سال حدود 8 تا 10 بار مبتلا به سرماخوردگی شوند. استفاده از شربت سرماخوردگی کودکان بهترین راه درمان این بیماری می باشد. این شربت ها را می توان بدون نسخه پزشک از داروخانه های معتبر دریافت کنید. علاوه بر مصرف شربت، تغذیه مناسب کودک هم می تواند در جهت بهبودی سریعتر بیماری موثر باشد.

اکثر افراد از شربت سرماخوردگی کودکان جهت کاهش سرفه استفاده می کنند. اکثر سرماخوردگی ها سیستم ریوی را درگیر می کنند. سرفه از علائم اولیه بیماری محسوب می شود. سرفه کردن یکی از علائم آزاردهنده بیماری سرماخوردگی است که در برخی موارد منجر به ایجاد حالت تهوع هم می شود.

تب یکی دیگر از نشانه های بیماری سرماخوردگی کودکان است، نشانه های ابتلا به بیماری سرماخوردگی معمولا بعد  از گذشت 1 الی 3 روز بعد از تماس با ویروس ایجاد کننده بیماری، آشکار می شوند. با مصرف شربت سرماخوردگی کودکان بسیاری از علائم بیماری مانند تب خفیف، آبریزش از بینی و سرفه بهبود می یابد. تب سرماخوردگی بعد از گذشت 3 تا 5 روز درمان می شود. اگر تب کودک شدید شد و یا مدت زمان بیشتری طول کشید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین اگر شرایط کودک یا نوزاد وخیم بود و در شرایط مناسبی قرار نداشت جهت احتیاط و اطمینان می توان از آمبولانس نوزاد یا همان NICU نیز استفاده کرد.

انواع شربت سرما خوردگی کودکان

پلارژین کیدز بهترین شربت سرماخوردگی کودکان

شربت پلارژین کیدز به عنوان بهترین شربت سرماخوردگی کودکان به شمار می آید. کودکان بالاتر از 1 سال می توانند از این شربت دارای طعم مطبوع  استفاده کنند. این شربت کاملا گیاهی، موجب بهبود علائم عفونت سیستم تنفسی در زمان ابتلا به بیماری سرماخوردگی و برونشیت می شود و دوره درمان بیماری را به طور چشمگیری کوتاه می کند.

شربت سرماخوردگی کودکان پلارژین کیدز با رقیق کردن مخاط موجود درگلو و جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری ها، به درمان بیماری کمک می کند. این شربت با تقویت سیستم ایمنی، جهت مقابله با ویروس ها موثر است. از این شربت می توان برای بهبود آبریزش بینی، سرفه، گرفتگی بینی و گلودرد استفاده کرد. این شربت بر خلاف سایر شربت های سرماخوردگی باعث خواب آلودگی نمی شود.

کوریزان معجزه ای برای درمان سرماخوردگی کودکان

نمونه دیگر شربت سرماخوردگی کودکان که اکثر پزشکان برای درمان بیماری سرماخوردگی تجویز می کنند، شربت سرماخوردگی کوریزان است. این شربت دارای ترکیبات موثر سودوافدرین هیدراکلراید و کلرفنیرامین است که موجب درمان نشانه های بیماری سرماخوردگی مانند احتقان بینی، آبریزش بینی، عطسه، سرفه و دردهای عضلانی می شود.

این شربت برای کودکان بالاتر از 2 سال تجویز می شود. این شربت باید سر موقع و به اندازه تجویز شده، مصرف شود. از عوارض این شربت می توان به خواب آلودگی، سرگیجه، سردرد، درد معده، تهوع، خشکی بینی، گلو و دهان اشاره کرد.

دیگر برای سرماخوردگی کودکان چه شربتی خوبه

شربت آسماویت ویتابیوتیکس نیز یک نوع شربت سرماخوردگی کودکان است. طعم خوشایند این شربت موجب شده تا کودکان آن را با رغبت مصرف کنند. این شربت دارای انواع ویتامین، مواد معدنی مهم و بیوفلاونیدهای مرکبات می باشد که موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش علائم بیماری سرماخوردگی می شود.

این شربت سرماخوردگی کودکان سرشار از آنتی اکسیدان است که جهت مقابله با آسیب رادیکال های آزاد بسیار موثر هستند. مواد معدنی مهمی مانند منیزیم، روی و سلنیوم موجود در شربت، موجب تقویت سیستم ایمنی کودکان می شود.

کودکان بالاتر از 1 سال می توانند از شربت سرماخوردگی کودکان آسماویت ویتابیوتیکس برای درمان عفونت های ناشی از بیماری سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت، آسم و ذات الریه استفاده کنند. این شربت می تواند کمبود مواد مغذی در کودکان را در هنگام ابتلا به بیماری، جبران کند.

از شربت سرماخوردگی کودکان آسماویت علاوه بر کودکان، بزرگسالان هم می توانند استفاده کنند. افراد بزرگسال که در معرض آلودگی هوا و آلودگی دود سیگار قرار دارند، می توانند برای بهبود عملکرد سیستم تنفسی از این شربت استفاده کنند. مصرف این شربت مقاومت بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد و عوامل بیماریزا افزایش می دهد.

شربت برونشی پرت بیونوریکا یکی از موثرترین شربت سرماخوردگی کودکان

شربت برونشی پرت بیونوریکا یک شربت سرماخوردگی کودکان گیاهی می باشد. این شربت برای برطرف کردن علائم بیماری سرماخوردگی، بسیار موثر است. این شربت برای درمان برونشیت حاد در کودکان، معجزه می کند. برونشیت حاد در پی ابتلا کودکان به بیماری سرماخوردگی ایجاد می شود که موجب بروز سرفه و احتقان مخاطی می گردد.

شربت برونشی پرت دارای ترکیبات گیاهی عصاره گیاه آویشن و عصاره برگ های گیاه پیچک است که به عنوان شربت سرماخوردگی کودکان تاثیرات شگفت انگیزی در درمان بیماری دارد. مصرف این شربت برای کودکان بالاتر از 1 سال مجاز می باشد.

شربت دیفن هیدرامین دارویی آشنا جهت درمان سرماخوردگی کودکان

شربت دیفن هیدرامین یک‌ نوع داروی آنتی‌هیستامین‌ می باشد‌ که‌ برای‌ درمان‌ و یا پیشگیری‌ از بروز نشانه های حساسیت‌ مانند آبریزش‌ بینی‌، خارش‌ بدن‌، سرفه‌، خارش‌، التهاب و قرمزی‌ چشم‌ و علائم بیماری سرماخوردگی‌ مانند عطسه‌، سرفه و آبریزش‌ بینی‌ استفاده می شود. این شربت خواب آور است و باید با دستور پزشک مصرف شود.

روش های پیشگیری از سرماخوردگی کودکان

ویروس های سرماخوردگی خیلی زیاد هستند و  نمی توان واکسن برای ایجاد ایمنی بر علیه تمام آنها ساخت. اما روش هایی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی وجود دارد که باید کودکان خود را موظف کنیم تا آنها را رعایت کنند.

پاسخ به سوالات متداول

آبریزش بینی به دلیل افزایش فعالیت غدد موجود در بینی در زمان ابتلا به سرماخوردگی ایجاد می شود. تولید ترشحات زیاد موجب می شود تا ترشحات داخل بینی زیاد شده و از طریق سوراخ های بینی خارج شوند. این ترشحات موجب تحریک اعصاب بینی شده و عطسه ایجاد می شود.

 به یاد داشته باشید سرفه یک مکانیسم دفاعی بدن است. برخی از تومورهای قفسه سینه و ریه و یا عفونت های شدید تنفسی، با سرفه خود را نشان می دهند. با سرکوب کردن سرفه موجب می شوید تا زمان بیشتری برای پیشرفت بیماری ایجاد کنید.

خروج از نسخه موبایل