آخرین رتبه قبولی رشته داروسازی دانشگاه آزاد

قبولی در رشته داروسازی، آرزویی است که بسیاری را به سمت رشته تجربی کشانده است. داروسازی در کنار  رشته پرستاری، دندانپزشکی، پزشکی و.. بازار داغی را بوجود آورده است. خوشبختانه در سال 1401 با افزایش سهمیه پذیرش پزشکی، شانس داوطلبین علاقمند به این رشته نیز بیشتر شده است. میزان تاثیر معدل در کنکور نیز می تواند تاثیر مثبتی در نتیجه کنکور شما داشته باشد. به طور معمول،  بیشتر فارغ التحصیلان رشته داروسازی قادر به تاسیس داروخانه یا اداره آن هستند. اما به دیگر رشته ها نیز این مجوز داده می شود. به عنوان مثال، فارغ التحصیلان رشته های شیمی و شیمی دارویی نیز می توانند نسبت به دایر کردن داروخانه اقدام کنند.

آخرین رتبه رشته داروسازی دانشگاه آزاد چند است؟

متاسفانه رقابت در کنکور برای رسیدن به رشته داروسازی هر سال سخت تر می شود. لذا هر چقدر میزان رتبه شما پایین تر باشد، شانس پذیرش شما در این رشته بسیار خواهد بود. کمترین تراز قبولی در این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی، 9100 می باشد. در ادامه می توانید، از وضعیت تراز آخرین رتبه های قبولی در رشته محبوب داروسازی و در سه واحد مختلف دانشگاه آزاد را بررسی نمایید:

واحد دامغان                        9000

واحد آیت الله آملی               9000

واحد علوم دارویی                9200

نگاهی به کارنامه داوطلب پذیرفته شده در رشته داروسازی دانشگاه آزاد

مسلما رشته داروسازی بدون کارنامه ای درخشان محال است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به کارنامه یکی از داوطلبانی که در رشته داروسازی دانشگاه آزاد، پذیرفته شده است. شما می توانید با مقایسه قرار دادن وضعیت درصدها و نمرات خود با این رتبه و درصدها، به نتایج خوبی برسید.

درس                             درصدها

ادبیات فارسی                   62

زبان عربی                       23

دین و زندگی                   73

زبان انگلیسی                  51

زمین شناسی                  16

زیست شناسی                60

ریاضی                          48

شیمی                         44

فیزیک                         48

برای راه اندازی داروخانه باید چه شرایطی داشت؟

پس از اتمام رشته داروسازی، شما باید حائز شرایطی باشید. این شرایط  با نظر به جمعیت شهرستان، آخرین مدرک تحصیلی متقاضی، بومی بودن، برخورداری از سهمیه ایثارگران و شهدا و …رتبه شما را تغییر می دهد. همچنین، برای ثبت نام متقاضیان نیز شرایطی در نظر گرفته شده است. متاسفانه بیشتر عموم مردم از شرایط و ضوابطی که برای تاسیس داروخانه وضع شده است، بی اطلاع هستند. لذا این نوشتار، شرایط و ضوابط تاسیس و اداره داروخانه ها را به صورت شفاف مورد بررسی قرار می دهد. تا همه شانس و فرصت برابری در دریافت مجوزهای لازم را در این زمینه داشته باشند.

فارغ التحصیلان رشته داروسازی لازم است قبل از هر اقدامی، جداول زیر را با دقت بخوانند. در این جدول ها امتیازاتی که هر فرد می تواند داشته باشد، درج شده است. متقاضی باید بررسی کند، چه تعداد از این امتیازات را در اختیار دارد. موارد را جمع کند و امتیاز خود را بدست آورد. مسلما هر چه امتیاز متقاضی بیشتر باشد، امکان گرفتن مجوز برای راه اندازی داروخانه نیز برای او بیشتر خواهد بود.

داروسازی | دانشگاه | دانشگاه آزاد

امتیاز شهرستان

هر شخص متقاضی، چه در رشته داروسازی تحصیل کرده باشد و چه فارغ التحصیل رشته های دیگر باشد، اگر حداقل امتیاز را بدست آورد، می تواند داروخانه خود را راه اندازی کند. ولی این منوط به تایید صلاحیت از کمیسیون امور داروخانه ها می باشد.

برای شهر تهران:  دو هزار و هشتصد و پنجاه

برای شهرستان هایی که از جمعیت یک میلیون نفر و بالاتر برخوردارند: دو هزار و هشتصد

شهرستان هایی با جمعیت پانصد هزار الی یک میلیون:   دو هزار هفتصد

برای شهرستان های با جمعیت سیصد الی پانصد هزار نفر :  دو هزار و ششصد

شهرستان های با جمعیت صد الی سیصد هزار نفر:  دو هزار چهارصد

شهرستان های با جمعیت پنجاه الی صد هزار نفر : دو هزار و دویست

شهرستان های با جمعیت کمتر از پنجاه هزار  نفر : دو هزار نفر

آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان

یکی از شروط بدست آوردن مجوز دایر کردن داروخانه، برای کسانی که فارغ التحصیل رشته داروسازی نیستند، آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان است. هر چه مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، امتیاز او برای بدست آوردن مجوز بیشتر خواهد بود. در ادامه در امتیاز لازم برای هر مقطع تحصیلی ارائه شده است:

مدرک دیپلم: پانصد
دانشگاهی در رشته‌های غیر علوم پزشکی: ششصد
فوق دیپلم و لیسانس در رشته‌های علوم پزشکی: هشتصد
فوق لیسانس و بالاتر در رشته‌های علوم پزشکی:  هزار
لیسانس داروسازی: هزار و ششصد
فوق لیسانس داروسازی: هزار و هفتصد و پنجاه
دکتری عمومی داروسازی: دو هزار
دکتری تخصصی phd با پایه داروسازی: دوهزار و دویست

هر چه فرد متقاضی، پس از اخذ مدرک، سابقه فعالیت بیشتری در داروخانه داشته باشد، به ازای هر 15 سال یک امتیاز به او تعلق خواهد گرفت. البته مدرک متقاضی باید در رشته های مرتبط با داروسازی باشد. همچنین، سوابق اشتغال داروساز در داروخانه نیز در رتبه بندی تاثیر دارد. البته به این شرط که فرد متقاضی در داروخانه های داخل کشور خدمت کرده باشد. همچین کار در مناطق محروم نیز می تواند برای فردی که مایل است داروخانه تاسیس کند، اثر گذار خواهد بود.

داروسازی | دانشگاه | دانشگاه آزاد

 بومی بودن و برخورداری از سهمیه رزمندگان؛ یک امتیاز برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی

برای مجوز تاسیس داروخانه، بومی بودن متقاضی یک ملاک مهم است. منظور از بومی بودن یعنی؛ تولد در محل شهرستان یا روستای تابع آن، یا سابقه کاری 5 ساله به صورت پیوسته در شغل داروسازی. همچنین 5 سال تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در استان و شهر و روستای مربوطه جزء ملاک های بومی بودن به شمار می رود.

·        بومی بودن فرد متقاضی در استان: پنجاه
·        بومی بودن فرد متقاضی در شهر مورد نظر: صد

پس از پذیرش در رشته داروسازی یا پذیرش پزشکی و رسیدن به هدف نهایی، یک راه طولانی وجود دارد. اما بسیاری از داروسازهای موفق ایرانی تنها با پشتوانه صبر و علاقه توانسته اند، پس از اخذ دیپلم، در بزرگترین مارتن علمی کشور شرکت کرده و به خواسته نهایی خود برسند.