زمان و مدارک لازم ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا

مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

همان‌طور که ذکر شد، مثل سال‌های گذشته، مهلت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ نیز از ۵ اکتبر ۲۰۲۳ شروع و تا ۸ نوامبر همین سال ادامه می‌یابد.

مهلت ثبت نام لاتاری ۱۴۰۳

اگر بخواهیم زمان ثبت نام لاتاری آمریکا را به تاریخ شمسی ذکر کنیم، باید به بازه ۱۳ مهرماه تا ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲ اشاره نماییم. همان‌طور که گفتیم، افراد متقاضی ۳۴ روز فرصت دارند تا ثبت نام خود را انجام دهند.

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

ثبت نام لاتاری آمریکا شرایط کاملا آسانی دارد. فقط کافی است که افراد متقاضی دارای پاسپورت معتبر باشند و مدارک هویتی خود را ارائه کنند. سپس با تکمیل فرم ثبت نام لاتاری می‌توانند به راحتی در این قرعه‌کشی بزرگ شرکت کنند. البته در دوره قبلی لاتاری اعلام شده بود که شرط داشتن پاسپورت معتبر برای افراد الزامی نیست و ممکن است که در دوره بعدی نیز به همین صورت باشد.

شرایط ثبت نام لاتاری ۱۴۰۳

به‌طور کلی برای اینکه بتوانید در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنید، تنها کافی است که در یکی از کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری به دنیا آمده باشید. همان‌طور که گفتیم، شرایط شرکت در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا به هیچ‌وجه سختگیرانه نیست و هر فردی که از شرایط حداقلی برخوردار باشد، می‌تواند برای ثبت نام لاتاری اقدام کند.

مدارک ثبت نام لاتاری آمریکا

در زمان تکمیل فرم ثبت نام لاتاری، لازم است برخی مدارک را ارسال کنید. برای آنکه در زمان ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید و بتوانید مدارک لازم را از قبل آماده کنید، در ادامه فهرستی از این مدارک را ارائه کرده‌ایم.

مدارک ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵

مهمترین مدارک ثبت نام لاتاری آمریکا در سال ۲۰۲۵ عبارتند از:

پاسپورت

همانطور که گفتیم یکی از مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری آمریکا پاسپورت دارای اعتبار است. در سال‌های گذشته تمام افراد متقاضی باید در هنگام ثبت نام، اطلاعات پاسپورت خود را ارائه می‌کردند، اما در ثبت نام دوره قبلی لاتاری شرط داشتن پاسپورت برای افراد متقاضی برداشته شده بود و حتی افرادی که دارای پاسپورت نبودند نیز می‌توانستند برای لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.

احتمال دارد که در ثبت نام آینده لاتاری آمریکا هم مانند دوره قبلی شرط داشتن پاسپورت معتبر وجود نداشته باشد و همه افراد حتی بدون داشتن پاسپورت بتوانند برای لاتاری ثبت نام کنند. اما از آنجایی که اخذ پاسپورت کار بسیار آسانی است و معمولاً نیز در زمان کوتاهی انجام می‌شود، توصیه می‌کنیم که همه افراد متقاضی برای گرفتن پاسپورت اقدام کنند تا بعداً با مشکلی مواجه نشوند. همچنین اگر اعتبار پاسپورت فردی به پایان رسیده بهتر است که برای تمدید آن اقدام نماید.

عکس پرسنلی

یکی از موارد مهمی که افراد متقاضی باید به آن توجه داشته باشند، ارسال عکس به شکل کاملا صحیح است. در صورتی که عکس شما نامناسب باشد، درخواست شما برای ثبت نام رد خواهد شد. بنابراین دقت داشته باشید که عکس شما حتما از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

فرم ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵، افراد باید به تکمیل فرم ثبت نام لاتاری بپردازند. این فرم در واقع در وبسایت رسمی دولت آمریکا به آدرس dvprogram.state.gov موجود است. اطلاعات خواسته شده در این فرم به زبان انگلیسی هستند، بنابراین برای ثبت نام لاتاری باید در حد نیاز به زبان انگلیسی مسلط باشید. در غیر این صورت بهتر است از یک فرد دیگر برای تکمیل فرم ثبت نام کمک بگیرید.

اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت نام لاتاری

در فرم ثبت نام لاتاری، اطلاعات مختلفی در چند بخش ارائه شده است. در قسمت اول باید اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی وارد شود. در قسمت بعد، تاریخ تولد فرد متقاضی به میلادی و همین‌طور شهر محل سکونت او باید ذکر شود. در ادامه لازم است که اطلاعات مربوط به پاسپورت خود را وارد کنید و همچنین عکس مخصوص لاتاری را آپلود نمایید. سپس یک سری اطلاعات دیگر از قبیل شماره تلفن، ایمیل و آخرین مدرک تحصیلی (باید حداقل مدرک دیپلم باشد) درخواست می‌شوند.

شرایط لازم برای عکس لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا

در بالا به برخی از شرایط اصلی که عکس مخصوص لاتاری باید داشته باشد اشاره کردیم. در زیر می‌توانید بعضی دیگر از ویژگی‌های عکس لاتاری را مشاهده کنید:

عکاسی معتبر برای عکس لاتاری

برای انتخاب عکاسی مناسب جهت تهیه عکس لاتاری دقت زیادی به خرج دهید. عکس یکی از مهمترین مدارک لازم برای قبول شدن ثبت نام شماست. یک اشتباه کوچک در عکس، ممکن است باعث رد شدن ثبت نام شما شود.

راهنمای ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری کار بسیار ساده‌ای است. در حال حاضر موسسات زیادی هستند که اقدام به ثبت نام افراد در لاتاری گرین کارت آمریکا می‌کنند، اما هر فردی می‌تواند خودش برای ثبت نام لاتاری اقدام نماید. تنها کافی است که مداکر لازم را از قبل آماده کند و سپس در زمان شروع ثبت نام، وارد وبسایت dvprogram.state.gov شود.

سایت ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

ثبت نام لاتاری در همه سال‌ها از طریق سایت dvprogram.state.gov انجام شده و همان‌طور که گفتیم برای ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ هم افراد باید به همین آدرس اینترنتی مراجعه نمایند. در ضمن نتایج قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا ۲۰۲۵ از طریق این وبسایت اعلام می‌شود.

هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

برای ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ می‌توانید در زمان تعیین شده برای این کار وارد وبسایت لاتاری شوید و مراحل ثبت نام را دنبال کنید. این کار به صورت کاملاً رایگان است و هیچ هزینه جانبی برای شما به همراه نخواهد داشت.

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

بر اساس تجربه سال‌های گذشته انتظار می‌رود که زمان ثبت نام لاتاری سال ۲۰۲۵ در پاییز امسال یعنی سال ۲۰۲۳ میلادی یا ۱۴۰۲ شمسی انجام شود. به احتمال زیاد در ماه‌های اکتبر و نوامبر یا همان مهر و آبان خودمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

جدول هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا هیچ هزینه‌ای ندارد. صرفا اگر از طریق شرکت‌های واسطه‌ برای این کار اقدام کنید، باید مبلغی را به عنوان کارمزد به آن شرکت بپردازید. در غیر این صورت، خودتان می‌توانید ثبت نام را انجام دهید و هزینه‌ای پرداخت نکنید. اما پس از برنده شدن در لاتاری، برای دریافت ویزا و همچنین سفر به آمریکا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید که تقریبا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. این ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکاست و در روش‌های دیگر باید مبلغی به مراتب بیشتر را هزینه نمایید.

هزینه مبلغ
هزینه ثبت نام لاتاری ندارد
هزینه‌های بعد از ثبت نام لاتاری تا رسیدن به آمریکا حدود ۱۵۰۰ دلار

خروج از نسخه موبایل