مواردی که درباره ی مبلمان اداری قبل از خرید باید بدانیم؟

اهمیت مبلمان اداری و دانستنی های آن

هرچه کیفیت و زیبایی مبلمان اداری منتخب بیشتر باشد، هارمونی و نظم بیشتری در فضای کاری حاکم می شود. بطوری که موجب افزایش بهره وری کارکنان در محیط اداره یا شرکت و سازمان مربوطه می شود و حتی ارباب رجوع احساس رضایت بیشتری از روند رسیدگی به درخواستش را خواهد داشت علاوه بر آن هرچه مبلمان اداری از فناوری به روزتری برخوردار باشد، کارمندان بیشتر احساس راحتی می کنند و بدون خستگی با انرژی بالا به وظایف کاری خود رسیدگی می کنند و با یکدیگر تعامل برقرار می کنند.

مبل | مبلمان

بنابراین با توجه به همه موارد بیان شده نتیجه می گیریم که هزینه کردن برای مبلمان اداری با کیفیت، در بلند مدت سودآوری شگفتی برای مجموعه کاری شما خواهد داشت چراکه هرچه انرژی، نشاط و راحتی کارکنان بیشتر باشد، راندمان کلی اداره، سازمان و شرکت افزایش یافته و در بلند مدت با نتایج مثبتی مواجه می شوید.

انواع مبلمان اداری

  تا این بخش از مطالب به چیستی و ماهیت مبلمان اداری پرداختیم و به میزان اهمیت آن در محیط کار اشاره کردیم در ادامه این مبحث به انواع مبلمان اداری اشاره می کنیم که شامل وسایلی مانند انواع ، مبل، صندلی، کمد، کشو، ، کتابخانه، پارتیشن و… می باشد پس لطفا با ما همراه باشید.

صندلی اداری شامل صندلی لاکچری مدیریتی، کارشناسی، کارمندی، کنفرانسی، اپراتور، انتظار و… است که هرکدام از این صندلی ها ویژگی و کاربرد مخصوص به خود را دارند بنابراین هیچ فضای کاری و اداری نیست که از تهیه انواع میز و صندلی اداری بی نیاز باشد!

کیفیت صندلی اداری هم بر سلامت و انرژی کارکنان تاثیر دارد و هم نشانگر نوعی احترام و ارزش قائل شدن برای مراجعین است. بطورمثال با تهیه مبلمان اداری راما به صورت تک نفره یا گروهی، از منتظر ماندن ارباب رجوع به حالت ایستاده و در نتیجه کلافگی و خستگی آن ها جلوگیری می شود.

بعضی از میزها ساده هستند و انواع دیگر با کشوهایی که از قفل های ایمن برخوردار است طراحی می شوند. توجه داشته باشید که هرچه تناسب میز با صندلی اداری بیشتر باشد در نتیجه افزایش راحتی و آرامش کارکنان را به دنبال دارد.

 میز مدیریتی اغلب بسیار شکیل و در ابعادی بزرگ با کشوهایی عمیق و فوق ایمن طراحی می شود که نشانگر اهمیت جایگاه مدیر مجموعه است و بهتر است بدانید که میزهای مدیریتی مزین به چرم یا منبت های ظریف، از جلوه و شکوه خاص تری برخوردارند!

لازم است برای ایجاد نظم بیشتر در هنگام تشکیل جلسات از میز کنفرانسی کاربردی و لوکس استفاده کنید تا به راحتی در رابطه با پیشبرد اهداف مجموعه با یکدیگر صحبت و برنامه ریزی کنید.

پس بهتر است از فایل، کمد، و… جهت افزایش نظم و دقت خود و سایر همکاران استفاده کنید زیرا این تجهیزات موجب دسترسی سریع تر و راحت تر شما به اسناد و مدارک مورد نظر می شوند در نتیجه بر بهره وری کل مجموعه کاری شما تاثیر مثبت می گذارد و به نوعی فضای کار را ساماندهی می کند. جالب است بدانید که بعضی از فایلینگ های مدرن، از قابلیت اتصال به میز اصلی برخوردارند و ظاهر میز را به شکل حرف لاتین L تغییر شکل می دهند و بعضی دیگر کاملا در زیر میز قرار می گیرند.

از پارتیشن ها در هر فضایی با هر ابعاد و ساختاری می توان بهره برد. با توجه به کاربری مورد نظر می توان از پارتیشن های شیشه ای، چوبی، MDF و… جهت ایجاد محیطی خصوصی برای کارمندان استفاده کرد. جالب است بدانید که اگر از پارتیشن های با کیفیت دو جداره استفاده کنید، این محصول می تواند عایق خوبی در برابر صدا باشد بنابراین نظم و آرامش کارکنان را تا حدود 80 درصد افزایش می دهد!

ویژگی مبلمان اداری

به نظر شما لازمه موفقیت و پیشبرد اهداف یک مجموعه اداری چیست؟ برای ارتقاء سطح کیفی یک کسب و کار، شروط بسیاری وجود دارد که در این بین ایجاد نظم و هماهنگی در محیط نقش پر رنگی را ایفا می کند بنابراین در سال های اخیر طراحان و تولیدکنندگان خلاق، وسایل و تجهیزاتی را برای افزایش راحتی هرچه بیشتر کارمندان در فضای کار تولید کرده اند که به این تجهیزات شیک و کاربردی مورد استفاده در محیط اداری، مبلمان اداری می گویند و کارمندان برای رسیدگی به وظایف محوله، نیازمند به استفاده از این وسایل هستند.

بهتر است بدانید مبلمان اداری با مبلمان منزل تفاوت دارد به دلیل اینکه باید دارای ویژگی ها و کاربرد خاصی باشد پس لازم است مبلمان اداری از کیفیتی بالا و ساختاری مرغوب برخوردار باشد تا بتوان سالیان متمادی بدون آسیب و فرسودگی، در نهایت رضایت از این ملزومات استفاده کرد.

این نکته را مدنظر قرار دهید که هرچه مبلمان اداری منتخب، مدرن تر و کامل تر باشد، نظم و هماهنگی بیشتری به کارکنان و حتی مراجعین القا می شود بنابراین سعی کنید از وسایل جدید و جذاب با طیف رنگی چشم نواز استفاده کنید تا دکوراسیونی شیک و خلاق را در فضای کاری مورد نظر طراحی کنید.

ویژگی مبلمان اداری لاکچری

همانطور که ظاهر زیبا و لاکچری مبلمان اداری دارای اهمیت است، به همان میزان کیفیت و ساختار اصولی این ملزومات مورد توجه است بطورمثال صندلی اداری که جزئی جدایی ناپذیر از میز اداری است، باید ساختاری بر مبنای اصول ارگونومی داشته باشد به گونه ای که لازم است ارتفاع و تکیه گاه آن قابل تنظیم باشد و از ناحیه ستون فقرات پشتیبانی کامل و درستی داشته باشد.

عرض صندلی و عمق نشیمن نیز موجب افزایش راحتی کاربر می شود و چه بهتر که نشیمن آن از جنس فوم سرد باشد. طراحی دسته صندلی نیز به جهت جلوگیری از خستگی دست کارکنان در حین کار صورت گرفته است و چرخدار بودن صندلی اداری، باعث افزایش تعامل کارمندان و راحت تر شدن جا به جایی صندلی آنان می شود بنابراین هر یک از اجزاء مبلمان اداری باید از کیفیت و کارایی بالا، مطابق با فناوری روز برخوردار باشند تا بازدهی عملکرد کل اداره، شرکت و سازمان بهبود یابد و پرسنل از فعالیت در چنین محیطی احساس رضایت کنند.

قیمت مبلمان اداری مدرن

با توجه به توضیحات ارائه شده واضح است که هرچه متریال بکار رفته در طراحی و تولید مبلمان اداری مرغوب تر باشد، قیمت نهایی محصول بالاتر است اما اگر شما مسئول تجهیز فضای اداره یا شرکت خود هستید، دقت کنید که قرار است از مبلمان اداری برای سالیان طولانی استفاده شود بنابراین نسبت به تدارک مبلمان اداری مرغوب و با کیفیت دست و دلباز عمل کنید تا در آینده با افزایش بهره وری مجموعه، از سود و موفقیت بیشتری بهره مند شوید بنابراین برای طراحی فوق العاده لوکس و مدرن در محل کارتان تردید نکنید.

منبع :

hermanmiller.com

خروج از نسخه موبایل