اجتماعیکسب و کار جدید

 رفع گرفتگی چاه فاضلاب با محلول شیمیایی

عناوین این خبر پنهان کردن عناوین

3 روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

گرفتگی لوله فاضلاب حمام بیشتر به خاطر ورود موی بلند و اشیا ریز به داخل لوله اتفاق می افتد. برای رفع گرفتگی کفشور حمام می توانید از 17 روش آموزش داده شده در اینجا استفاده کنید. گرفتگی لوله فاضلاب حمام زمانی که میخواهید دوش بگیرید و حمام کنید واقعا ناراحت کننده و اعصاب خورد کن است. مخصوص زمانی که در حال استحمام هستید و به یکباره احساس میکنید زیر پایتان پر از آب شده و حمام تبدیل به استخر شده است! در چنین شرایطی قبل از تماس با لوله بازکنی تجریش می توانید ترفندهای زیر را برای باز کردن لوله فاضلاب کفشور حمام امتحان کنید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت | علت گرفتگی لوله فاضلاب | لوله بازکنی پونک

وسایل مورد نیاز قبل از لوله بازکنی حمام

  • دستکش لاستیکی
  • پیچ گوشتی
  • فنر دستی
  • پارچه یا اسفنج

باز کردن گرفتگی لوله حمام

برای باز کردن گرفتگی لوله حمام، ابتدا یک پیمانه جوش شیرین درون لوله حمام میریزید و سپس یک تا دو پیمانه سرکه روی آن خالی میکنید. حالا کافی است 1 ساعت به آن وقت دهید تا گرفتگی را رفع کند. در آخر با ریختن آب جوش هر آنچه باقی مانده را بشویید. اگر مشکل رفع نشد، این ترکیب را با یک بطری نوشابه امتحان کنید.

روش اول: با استفاده از خالی کردن ضایعات لوله فاضلاب حمام

1- باز کردن درپوش کفشور حمام

کفشور حمام را باز کنید. اغلب گرفتگی ها در زیر این درب یا بالای آن اتفاق می افتند. اگر چه بسیاری از این کفشور ها نیازی به پیچ گوشتی برای باز کردن ندارند، اما برخی از آنها هستند که باید با پیچ گوشتی مناسب باز شوند.

  • اگر نمیدانید از چه نوع پیچ گوشتی استفاده کنید، سر پیچ را با پیچ گوشتی مطابقت دهید.
  • اندازه و سر پیچ گوشتی باید به راحتی در پیچ جای بگیرد.
  • پیچ ها را یک به یک باز کنید و آنها را در جای امن قرار دهید تا به داخل لوله نیفتند.

2- تمیز کردن عامل انسداد

معمولا در خود درب کفشور، زیر آن و اطراف آن موادی جمع می شوند که باعث گرفتگی لوله فاضلاب حمام می شوند. این مواد را خارج کنید. این مواد راحت تر از موادی که در داخل لوله هستند از بین می روند. امکان دارد موهای بلند به کفشور چسبیده باشند که باید با حوصله تمام موها را تمیز کنید.

3- تمیز کردن اطراف لوله

پس از برداشتن کفشور، با استفاده از یک دستمال یا اسفنج شروع به تمیز کردن اطراف لوله نمایید. در بسیاری از موارد صابون و شامپو در اطراف لوله زیر کفشور باقی میمانند و هر چیزی را به خود میچسبانند. همین مسئله در دراز مدت سبب گرفتگی شدید می شود و شما را با معضل بزرگی رو به رو می نماید.

4- استفاده از فنر دستی برای تخلیه مواد از داخل لوله فاضلاب حمام

در این مرحله نیاز به فنر بلند ندارید، تنها کافی است فنر نازکی را آماده کنید. فنر را تا جایی داخل لوله ببرید که به گرفتگی برخورد کند. سپس آن را بچرخانید تا هر آنچه باعث گرفتگی لوله فاضلاب شده است را به فنر بچسبانید و از لوله خارج کنید. معمولا مو و مقداری رسوب و لجن به فنر میچسبد که با خارج کردن آنها سبب رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام خواهید شد.

5- دوباره از فنر دستی استفاده کنید

مقداری آب داخل لوله بریزید و لوله را شستشو دهید، سپس فنر را مجددا داخل لوله ببرید و خوب بچرخانید تا اگر چیزی باقی مانده به آن بچسبد و آن را بیرون بکشید. سعی کنید این کار را با حوصله انجام دهید، چون معمولا داخل لوله پر از موهایی است که به دیواره آن چسبیده اند و با تمیز کردن آنها می توانید مدت ها از شر گرفتگی لوله فاضلاب حمام خلاص شوید.

6- امتحان کردن لوله فاضلاب حمام

این مرحله نوبت به امتحان کردن کفشور حمام میرسد تا مطمئن شوید که گرفتگی رفع شده یا خیر. برای اینکار سطلی را پر از آب کنید و آن را با فشار داخل لوله بریزید. اگر آب بالا نیاید خوشبختانه مشکل رفع شده و میتوانید سراغ مرحله بعدی بروید.

7- بستن درپوش کفشور حمام

کاور یا درپوش کفشور حمام را به همان روشی که باز کردید حالا ببنیدید. برای اینکار کافی است درپوش را روی لوله قرار دهید و با پیچ گوشتی مورد نظر آن را خوب ببندید. توجه داشته باشید که حتما درپوش را قبل از بستن کاملا تمیز کرده باشید.

روش دوم: استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه سفید

1- تمیز کردن کفشور حمام

قبل از هر چیز مانند روش اول اقدام به باز کردن درپوش نمایید. سپس با استفاده از دستمال یا ابزاری مناسب، اقدام به تمیز کردن درپوش، و اطراف لوله نمایید. همانطور که گفته شد گاهی اوقات مو، صابون و مواد دیگر به سادگی باعث گرفتگی می شوند.

2- آماده کردن آب جوش

یک کتری را پر از آب کنید و آن را بجوشانید. اجازه دهید آب بجوشد تا از آن برای مرحله بعدی استفاده کنید. آب جوش باعث نرم شدن مواد می شود و به تجزیه شدن آنها کمک می کند. معمولا آب جوش بهترین، ساده ترین و ارزانترین راه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام می باشد.

3- خالی کردن مستقیم آب جوش در لوله فاضلاب حمام

آب جوش آماده شده را مستقیما داخل لوله بریزید. این کار ممکن است لوله را فورا باز کند. هنگام ریختن آب جوش مراقب باشید، آب به اطراف و بر روی بدنتان پاشیده نشود. حالا آب را باز کنید تا ببینید گرفتگی رفع شده یا خیر. اگر مشکل رفع نشده بود سراغ مرحله بعدی بروید.

4- 1 پیمانه جوش شیرین و 1 پیمانه سرکه سفید

این مواد را آماده کنید تا محلول بسیار قدرتمندی برای رفع گرفتگی فاضلاب استفاده نمایید. ابتدا جوش شیرین را درون لوله خالی کنید و سپس سرکه را روی آن بریزید. این مواد یک واکنش شیمیایی بی خطر تولید می کنند که برای انسان و لوله فاضلاب هیچ ضرری ندارد اما در عوض میتواند هر گونه عامل انسدادی را از بین ببرد.

5- 20 دقیقه تا 1 ساعت صبر کنید

در این مرحله پس از ریختن جوش شیرین و سرکه باید 20 دقیقه الی 1 ساعت صبر کنید تا محلول کار خود را انجام دهد. یک روش عالی برای از بین بردن هر گونه موی بلند در داخل لوله می باشد تا اگر مسدود شدن لوله به خاطر مو و مواد دیگر است، فورا گرفتگی باز شود.

6- آماده کردن آب جوش بیشتر

در این مرحله باید دوباره مقدار بیشتری آب جوش آماده کنید. ریختن آب جوش در این مرحله تنها به خاطر پاکسازی کامل لوله فاضلاب حمام می باشد تا هر آنچه که در لوله باقی مانده از بین برود و لوله به خوبی تمیز شود. چون جوش شیرین و سرکه تقریبا مواد موجود در لوله را تجزیه می کنند و آب جوش آن ها را به بیرون هدایت می کند.

7- ریختن آب جوش داخل لوله

آب جوش را مستقیما داخل لوله خالی کنید. پس از اینکار باید دوباره با باز کردن آب، رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام را تست کنید. اگر گرفتگی رفع شده باشد که مشکلتان حل شده، اگر نه باید از روش های بعدی استفاده کنید. چون جوش شیرین و سرکه یک محلول غیر شیمیایی است و برای گرفتگی های کوچک از آن استفاده می شود.

روش سوم: استفاده از تلمبه لوله بازکن

1- تمیز کردن اطراف لوله

با پارچه یا اسفنج اطراف لوله و درپوش کفشور حمام را تمیز کنید. سپس با استفاده از پیچ گوشتی درپوش را باز کنید و زیر کفشور را هم از هر گونه مو، صابون و مواد دیگر پاک کنید تا مرحله بعدی به درستی انجام شود.

2- حمام را پر از آب کنید

اگر وان دارید، وان را با مقداری آب پر کنید و اگر ندارید سعی کنید آب را باز نگه دارید تا مقداری آب در کف حمام بالا بیاید تا بتوانید از تلمبه استفاده نمایید. چون وجود آب به تلمبه زنی بهتر کمک می کند. آب باعث می شود تا فشار بیشتری وارد لوله شود و گرفتگی به راحتی باز شود.

3- تلمبه را آماده کنید

تلمبه را روی لوله قرار دهید و بلافاصله آن را به پایین فشار دهید و بالا بکشید. تقریبا باید 5 الی 10 بار این کار را تکرار کنید. در این مرحله امکان دارد آب کثیف از داخل لوله فاضلاب حمام خارج شود. مراقب باشید بیش از اندازه کثیف کاری نکنید.

  • بعد از 10 دفعه تلمبه زدن، بررسی کنید که آب کثیف از لوله خارج می شود یا خیر.
  • در صورتی که چیزی از داخل لوله خارج نمی شود، نیرو و فشار بیشتری را به تلمبه وارد کنید.
  • اگر چیزی از داخل لوله خارج نشود به این معنی است که گرفتگی شدید است و باید از خدمات شرکت لوله بازکنی حمام استفاده کنید.

شرکت لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

زمانی که گرفتگی شدید باشد، روش های فوق هیچگونه تاثیری در رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام نخواهند داشت. اگر از روش های آموزش داده شده استفاده کردید و نتیجه ای حاصل نشد بهتر است کار را به کاردان آن بسپارید.

شرکت لوله بازکنی با استفاده از سرویسکاران لوله بازکن فاضلاب حمام که دارای تجربه کافی در این زمینه هستند و اقدام به باز کردن هر گونه گرفتگی لوله فاضلاب بدون نیاز به کنده کاری و بدون کثیف کاری می نماید. این کار به وسیله دستگاه های پیشرفته و کاملا تضمینی و فوری انجام می شود.

برخی از ویژگی های شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه لوله بازکنی:

  • شبانه روزی بدون تعطیلی
  • زیر نظر اتحادیه
  • تعرفه های مصوب اتحادیه
  • دارای سرویسکاران با اخلاق و بدون سوء پیشینه
  • استفاده از دستگاه های جدید
  • بدون کثیف کاری
  • بدون کنده کاری
  • سریع و فوری
  • اعزام سرویسکار از نزدیکترین منطقه به شما

سوالات متداول در مورد رفع گرفتگی لوله حمام

آیا میتوان با روش های خانگی لوله فاضلاب حمام را باز کرد؟

بله به عنوان مثال با روش جوش شیرین و سرکه، نوشابه و … میتوان، اما زمانی که گرفتگی شدید باشد بهتر است با یک لوله بازکن تماس بگیرید تا مشکل را بصورت اساسی رفع کند.

ساده ترین راه رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام چیست؟

یکی از ساده ترین راه های رفع گرفتگی لوله حمام این است که یک پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه سرکه را درون لوله فاضلاب حمام بریزید تا گرفتگی باز شود.

اگر مشکل رفع نشد چه کار کنیم؟

اگر گرفتگی باز نشد میتوانید با شماره پشتیبانی شرکت آقای لوله بازکن تماس بگیرید تا سریعا نیروی متخصص به محل اعزام شود. محلول لوله بازکن خانگی را خودتان با کمترین هزینه بسازید!

منبع: اسنپ لوله