لباس کار برقکاران چه ویژگی هایی دارد؟

هر شغلی لباس کار مخصوص خودش را دارد که متناسب با شرایط خاص آن طراحی می‌شوند. در صنایع پرخطری مانند برق‌، ایمنی و حفظ سلامت در درجه اول اهمیت قرار دارد و لباس کار مهندسی برق، متناسب با این نیاز و برای افزایش ایمنی طراحی شده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اما سوال این است که ویژگی لباس برق کاری چیست و چگونه می‌تواند از افراد در مقابل خطرات مختلف محافظت کند؟

ما در این مطلب به تمام جزئیات و ویژگی‌های مورد نیاز و جنس پارچه‌ای که جهان ایمنی در تولید لباس کار مخصوص برق و لباس کار ایران خودرویی استفاده می‌کند، اشاره خواهیم کرد تا با در اختیار داشتن اطلاعات کافی، لباسی امن و راحت برای خود تهیه کنید.

قیمت لباس کار مهندسی | لباس کار حرفه ای | لباس کار خارجی

استفاده از لباس کار برق کاری مناسب چه ضرورتی دارد؟

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین خطراتی که متخصصان برق را تهدید می‌کند، خطر برق گرفتگی است. برای کاهش خطرات ناشی از برق گرفتگی، باید از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده شود. لباس مناسب برق کاری بر اساس این ضرورت طراحی شده و مهندسان و کارکنانی که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند، نه تنها باید از لباس کار مهندسی برق استفاده کنند، بلکه برای اطمینان از ایمنی کامل حتما باید ، کلاه و کفش مخصوص نیز در اختیار داشته باشند.

لباس برقکاری مناسب چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟

یک لباس کار مخصوص برق کاری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که بتواند از متخصصان این حوزه محافظت کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • لباس کار برق کار باید متناسب با اندازه بدن فرد باشد.
  • یک لباس کار مرغوب باید متناسب با شرایط محیط شغلی و آب و هوا باشد.
  • جیب لباس کار باید کوچک و تعداد آن کم باشد تا هنگام کار مانعی برای فرد ایجاد نکند.
  • توجه کنید که دکمه و زیپ فلزی در لباس برق کاری وجود نداشته باشد تا موجب برق گرفتگی نشود.
  • برای محافظت از بدن فرد، بهتر است از پارچه‌های ضخیم و سبک و نخی در لباس کار استفاده شود.
  • آستین لباس کار باید دارای دکمه و یا کش برای محکم کردن آن باشد.

لباس برقکاری معمولا از چه جنسی دوخته می‌شود؟

استفاده از لباس کار مرغوب در بسیاری از مشاغل، از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا لباس کار مهندسی برق از جنس پارچه کجراه، کتان صددرصد طبیعی و یا از پارچه‌های ترکیبی الیاف مصنوعی و طبیعی هستند. یک لباس برق کاری خوب باید بتواند از اعضای بدن فرد مانند دست، پاها، سر و بدن محافظت کند. بنابراین وجود کلاه ایمنی، دستکش، لباس، کفش مناسب و غیره ضروری است.

در برخی مواقع جنس لباس کار مخصوص برق، نخی است زیرا هنگام ایجاد قوس الکتریکی، سرعت سوختن در این نوع پارچه‌ها کمتر است و میزان حرارت تولید شده نیز کمتر است، در نتیجه در صورت به وجود آمدن حادثه، آسیب کمتری به بدن وارد می‌کند. کیفیت پارچه در لباس کار بسیار اهمیت دارد و در صورتی که پارچه لباس کار از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، ممکن است نتواند به اندازه کافی از افراد محافظت کند و در نتیجه خرید چنین لباسی بی‌تاثیر خواهد بود و جان کارکنان را به خطر می‌اندازد.

لباس کار برقکاری چه انواعی دارد؟

مهم‌ترین ویژگی لباس برق کاری این است که رنگ و شکل ظاهری مناسبی داشته باشد. یک لباس کار خوب باید از رنگ‌هايی ساخته شود که قابلیت دید بیشتری دارد. به این معنی که در شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف، بیش از 50 درصد قابلیت دید داشته باشد. به همین دلیل، رنگ‌هایی مانند زرد و نارنجی بیشتر در لباس‌ها به کار می‌روند.

شاید به نظر برسد که ظاهر کلی لباس کار اهمیت چندانی ندارد، اما این تصور اشتباهی است. زیرا یک لباس کار زیبا می‌تواند در بالا بردن اعتماد به نفس کارکنان و روحیه آنها، تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین تا حد امکان باید به شکل و ظاهر لباس و همچنین رنگ‌هایی که در آن استفاده می‌شود، توجه کنید.البته شایان ذکر است که لباس کار برق کاری انواع مختلفی دارد که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • لباس کار برق کاری یکسره یا یک تیکه مانند سرهمی است که بلوز و شلوار به هم متصل هستند. پوشیدن آنها نسبتا دشوار است اما تمام بدن را می‌پوشاند.
  • لباس کار دو تیکه برق کاری از دو قسمت بلوز و شلوار ساخته شده است و به راحتی می‌توان آنها را پوشید.

خطر ها و آسیب های موجود در کار برق

در ادامه این مقاله تصمیم داریم تا در رابطه با خطر ها و آسیب هایی که شغل برقکاری دارد توضیحاتی را ارائه کنیم و طبیعتا هر شغلی خطرات و آسیب های خاص خودش را دارد که باید با توجه به آن آسیب ها و تجهیزات ایمنی مورد نیاز تهیه شود. شغل برقکاری یکی از پر خطر ترین کارهای موجود میباشد اما با رعایت چند نکته در پوشیدن تجهیزات ایمنی مناسب برای این کار می توانیم خطرها و آسیب‌ها را از بین برده و یا به حداقل مقدار ممکن برسانیم.

اولین خطر در این کار، خطر برق گرفتگی میباشد لذا لازم است افراد که در این شغل مشغول به کار هستند تحت هیچ شرایطی از فلز در لباس ها و سایر اجزای که با خود حمل می کنند استفاده نکنند به عنوان مثال کفش ایمنی برقکاران باید حتما پنجه کامپوزیت باشد و تحت هیچ شرایطی از کفش پنجه فولادی استفاده نشود. دیگر خطری که در شغل برقکاری وجود دارد این است که ممکن است بر اثر الکتریسیته و امواج برق آتش‌سوزی به وجود بیاید لذا لازم است تا افراد شاغل در این محیط از لباس‌هایی با پارچه الیاف طبیعی استفاده کنند چرا که در اثر آتش گرفتن بسیار کند می سوزد و به بدن نمیچسبد.

لباس کار مناسب برای برقکاری

در قسمت قبل گفته شد که هر شغلی آسیب ها و خطرات خاص خودش را دارد لذا تولیدکنندگان لباس کار با توجه به نوع هر شغل لباس مشخص و استاندارد برای آن تولید می کنند تا افراد شاغل در آن محیط ها دغدغه ای از بابت خطرها و آسیب های موجود در کار نداشته باشند.

برای شغل برقکاری لباس کاری مناسب است که تا حد ممکن در صد پنبه بالایی داشته باشد مانند لباس کارهای لی و یا لباس کار های کتان که اکثراً صددرصد پنبه نیز هستند که وجود این لباس ها باعث خواهد شد اگر خطر برق گرفتگی و آتش سوزی به وجود بیاید آسیب کمتری به فرد برسد.

به طور کلی لباس کار مناسب برای شغل برقکاری اولاً باید از پارچه با درصد بالای پنبه استفاده شود و بعد از آن تحت هیچ شرایطی نباید از فلز در تولید آن استفاده شده باشد به عنوان مثال زیپ فلزی و یا دکمه فلزی نباید در تولید لباس کار ایمنی برق استفاده شود چرا که فلز رسانای برق بوده و خطر برق گرفتگی را افزایش میدهد.

تولید و فروش لباس کار ایمنی برق

با توجه به اینکه ادارات برق در سراسر کشور بسیار زیاد است این موضوع باعث شده است که تولید کننده های لباس کار این نوع از لباس کار را در طرح ها و رنگ های مختلف و با توجه به درخواست مشتریان خود تولید کنند چرا که میدانند با تولید این لباس کار و ارائه قیمت مناسب خواهند توانست مشتریان بسیار زیادی داشته باشند.

تقریباً تمام کارگاه های تولید کننده لباس کار امکان تولید لباس کار ایمنی برق را دارند اما مسئله زمان تحویل بسیار مهم است لذا کارگاه های کوچک نمیتوانند در زمان مناسب لباس کار های اداره برق را تولید کنند چرا که معمولاً تعداد سفارش زیاد است و کارگاه های کوچک نیز خیاطان کمی دارند. تولید و فروش انواع لباس کار مناسب برای شغل برقکاری توسط کارگاه لباس کار جهان ایمنی در حال انجام است که ما در تلاش هستیم تا بتوانیم با ارائه یک قیمت مناسب و البته کیفیت بالا برای لباس کار رضایت مشتریان خود را به دست آوریم.

سفارش بهترین لباس کار ایمنی برقکاری

برای این که بتوانید لباس کار ایمنی برقکاری با کیفیتی را خریداری کنید باید با این شغل به خوبی آشنا باشید و با توجه به ویژگی هایی که در قسمت های قبل گفته شد یک لباس کار استاندارد برای این کار خریداری کنید. بهترین لباس کار ایمنی برقکاری همان لباسی است که ویژگی های ذکر شده یعنی پارچه طبیعی و نبود فلز در تولید آن را داشته باشد که این لباس خواهد توانست نیازهای یک برقکار را برآورده سازد.

برای سفارش بهترین نمونه های لباس کار برقکاری و یا سایر لوازم ایمنی مورد نیاز برای این شغل مسیر های زیادی وجود دارد که اینترنت یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مسیرها برای ثبت سفارش میباشد. از طریق همین سایت و ارتباط با کارشناسان ما خواهید توانست لباس کار ایمنی برق را در سایز ها و رنگ های مختلف و در هر تعدادی که بخواهید سفارش دهید.

جمع‌بندی

به طور خلاصه در مشاغل پر خطری مانند برق‌کاری، تهیه و استفاده از یک لباس مناسب نه تنها سلامت کارکنان را تضمین کرده و از خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری می‌کند، بلکه باعث می‌شود دیگر نگران آسیب دیدگی نباشند و با تمرکز و دقت بهتری کار خود را انجام دهند. اگر به دنبال تهیه یک لباس کار برق کاری مناسب هستید، حتما انواع لباس کارهای مخصوص جهان ایمنی را بررسی کنید.

همکاران ما با سال‌ها تجربه در زمینه لباس‌های ایمن آماده ارائه مشاورهلباس کار ایمنی برق از جمله تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای تمام برقکاران در قسمت های مختلف اداره برق می باشد. در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با این نوع از لباس کار و ویژگی های آن توضیحاتی را در منبع بیان کنیم که با دانستن آن ها خواهید توانست انتخاب بهتری در هنگام خرید لباس کار برق داشته باشید.