علمی و پزشکیکسب و کار جدید

درباره بوکال فت (تخلیه چربی زیرگونه) چه می‌دانید؟

بوکال فت چیست؟

بهتر است در ابتدا چربی بوکال را بشناسید تا بدانید آیا بوکال فت باعث پیری می‌ شود یا خیر. چربی بوکال یک چربی عمقی است که در صورت بیرون زدگی باعث حالت پری و گوشتالو بودن در ناحیه ی زیرگونه تا قسمت خارجی گوشه ی لب ها میشود که یک لایه ی چربی جداگانه در زیر استخوان گونه است بطور دقیق میتوان گفت بوکال توده ای در ناحیه ی عضله ای صورت به نام بوکسیاناتور و عضلات سطحی است.

مقدار چربی بوکال در افراد مختلف متفاوت است ممکن است در برخی افراد به میزان کمتر و در برخی به اندازه بیشتری وجود داشته باشد اگر این لایه ی چربی بیش از حد معمول بزرگ باشد تاثیر منفی بر روی زیبایی فرد خواهد گذاشت . بوکال فت با نام تخلیه ی چربی دهانی نیز شناخته شده است بدین دلیل که در جراحی بوکال فت مقداری از چربی داخل دهان برداشته میشود . دلایل بسیاری باعث چاقی صورت و انباشته شدن چربی در ناحیه ی گونه ها میشوند از این علل میتوان اشاره کرد به :

استفاده از رژیم های غذایی غلط و نامناسب : امروزه به علت ازدیاد مشغله های کاری افراد توجه کمتری به تغذیه ی سالم دارند رو آوردن به فست فودها و اغذیه های آماده خود یکی از علل بیشتر شدن چاقی است اندام چاق طبعا صورتی چاق را نیز به دنبال خواهد داشت که چهره ای چاق و گوشتالو مورد پسند هیچکس نمیباشد.

ابتلا به برخی بیماری ها : گاهی نیز چاقی افراد ربطی به تغذیه ی آنها نداشته و بر اثر ابتلا به برخی بیماریها بوجود می آید بیماری هایی از قبیل : کم کاری تیروئید ، بیماری های کلیوی و… مصرف الکل و سایر نوشیدنی های ناسالم نیز میتواند از علل چاقی باشند

عدم وجود آب کافی در بدن : هنگامی که بدن دچار کم آبی شود به علت کم شدن آب و نرسیدن مواد معدنی به اندامها این نواحی از بدن سعی میکنند با فعالیت بیشتر این شرایط را بهبود ببخشند که این اتفاق باعث افزایش حجم در آن اندامها خواهد شد .

علل ارثی : برخی نیز چاقی آنها ربطی به بیماری ،تغذیه و… ندارد و دارای علتی ارثی میباشد .

پیری : گاهی بر اثر بالا رفتن سن افراد دچار لپ های آویزان میشوند .

تمامی این علل میتوانند شخص را برآن دارند تا به دنبال راهی برای خلاصی از این چربی ها باشند تا به چهره ی دلخواه برسند.

ایا بوکال فت باعث افتادگی پوست میشود | تخلیه چربی بوکال | عوارض بوکال فت در دراز مدت

عمل بوکال فت مناسب چه کسانی است؟

  • افرادی که در سلامت کامل به سر می‌برند و وزن ثابتی دارند.
  • افرادی که گونه‌های چاق دارند.
  • افرادی که انتظارات واقعی از نتیجه عمل دارند.
  • افرادی که سیگار نمی‌کشند.

اقدامات قبل از عمل بوکال فت صورت

پیش از انجام این عمل، بیمار با جراح ملاقات کرده و درباره عمل صحبت می‌کند. جراح ابتدا صورت بیمار را بررسی کرده و چند عکس از زوایای مختلف از صورت وی می‌گیرد. سپس درباره اهداف عمل و گزینه‌های پیش رو برای رسیدن به آن صحبت می‌شود.

اقداماتی که باید قبل از عمل بوکال فت صورت انجام دهید عبارتند از:

  • در صورتیکه به دارویی حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.
  • حداقل 12 ساعت پیش از عمل چیزی نخورید (اگر قرار است عمل با بیهوشی کامل انجام شود).
  • حداقل دو روز پیش از عمل سیگار نکشید.
  • از مصرف آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.
  • هماهنگ کنید کسی شما را تا خانه همراهی کند.

شیوه عمل بوکال فت

    با توجه به شرایط بیمار، برداشتن چربی بوکال با بیهوشی کامل یا تزریق آرامبخش انجام می‌گیرد. جراح ابتدا یک برش داخل دهان بیمار در زیر گونه ایجاد می‌کند. سپس با یک وسیله مخصوص چربی بوکال را گرفته و از داخل این حفره خارج می‌کند. در مرحله نهایی، با استفاده از بخیه جذبی محل برش بسته می‌شود.

    جراحی برداشتن چربی بوکال نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد و فرد پس از اینکه به حال مساعد رسید می‌تواند به خانه بازگردد.

    چربی بوکال در پایین گونه‌ها قرار دارد و با برداشتن این چربی، گونه‌ها برجسته‌تر دیده شده و صورت فرد خوش فرم‌تر می‌شود.

دوره ریکاوری بعد از بوکال صورت چقدر طول میکشد؟

    درد و ورم بعد از عمل بوکال فت طبیعی است. این علائم به مرور زمان که محل جراحی ترمیم می‌شود کاهش می‌یابد.

    اگر تنگی نفس، درد در قفسه سینه و ضربان نامنظم قلب را پس از عمل احساس کردید سریع با پزشک خود تماس بگیرید.

نکات مهم برای تسریع ترمیم جای بخیه بعد از جراحی بوکال فت

یکی از نگرانی هایی که در ذهن متقاضیان این عمل وجود دارد، این است که جای بخیه ها کی و چگونه از بین می رود. بسیاری هم می خواهند بدانند که در راستای سرعت بخشیدن به بهبود سریع تر، چه اقداماتی می توان انجام داد. در این بخش چند مورد را در این باره ذکر می کنیم:

 استراحت مطلق 48 تا 72 ساعت

 سعی کنید سر خود را به طور مداوم بالا بگیرید.

 از وارد کردن هرگونه فشار خودداری کنید.

مزایای عمل بوکال فت چیست؟

این عمل را می توان دارای مزایای زیادی دانست که در این بخش به معرفی برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. این مزایا عبارتند از:

  برجستگی گونه

 جوانسازی صورت

 بهبود خطوط و زوایای خط فک و گونه ها

 این عمل جای زخم یا اسکار نخواهد داشت.

برش ها داخل دهان هستند و هیچ برشی روی پوست ایجاد نمی شود.

عوارض بوکال فت چیست؟

مسلما هر عملی عواقب خود را خواهد داشت که دامنه آن کم و بیش به شرایط مختلف از جمله سطح تخصص و تجربه پزشک، نوع جراحی و مراقبت های قبل و بعد از عمل بستگی دارد. در بخش زیر از مقاله “بوکال فت چیست؟” برخی از متداول ترین عوارض را ذکر کرده ایم:

     درد

چربی هایی که در این عمل برداشته می شود، جزء بافت های نرم است اما بعد از عمل قطعا علائمی مانند درد و التهاب در قسمت تحت عمل وجود خواهد داشت که طبیعی است و جای نگرانی نیست و شما برای درمان آن باید به توصیه های پزشک توجه نموده و آن ها را دنبال کنید.

     خونریزی

اگر بعد از عمل از غذاهای سفت استفاده شود، احتمال خونریزی وجود دارد. زیرا باعث فشار بر ناحیه بخیه می شود که منجر به خونریزی می شود.

     عفونت

این امر به دلیل عدم رعایت بهداشت رخ می دهد. مثلاً سیگار کشیدن، استفاده نکردن از دهان شویه و … که باعث عفونت می شود.

     افتادن گونه ها

اگر به توصیه های پزشک عمل نکرده و به انجام فعالیت های سنگین بپردازید، ممکن است گونه های شما شل شده و حالت افتاده ای به خود بگیرند. این اتفاق می تواند در اثر کهولت سن نیز رخ دهد.

     آسیب عضلانی به صورت

این عمل در ناحیه ای از صورت که دارای اعصاب زیادی است انجام می شود، بنابراین در عین سادگی بسیار ظریف هم می باشد و نیاز به مهارت بالایی از سوی جراح دارد و در صورت نداشتن تجربه کافی پزشک در این زمینه؛ این عمل می تواند مضر باشد.

     عدم تقارن در گونه ها

احتمال وقوع این مشکل بسیارکم است اما اگر فردی توصیه های پزشک را جدی نگیرد و محل جراحی را فشار داده یا فعالیت سنگین انجام دهد، ممکن است عدم تقارن ایجاد شود.

     بی حسی

احتمال بی حس شدن ناحیه عمل وجود دارد.

     آسیب به مجاری بزاقی

این مشکل عموما به دلیل عدم مهارت و دانش و تجربه پزشک اتفاق می افتد.

  • تجمع مایعات
  • حذف بیش از اندازه چربی ها
  • فرد تا چند روز پس از جراحی نمی تواند به راحتی دهان خود را باز کند.
  • احتمال آبسه و زخم در دهان

نکته: اگر بعد از انجام این عمل علائم خاصی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس و مواردی از این قبیل را مشاهده کردید، بلافاصله با پزشک مشورت کنید و مشکل را بررسی کنید.