هوشمند سازی ساختمان شامل چه خدماتی می‌شود؟

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم هوشمند سازی ساختمان شامل چه خدماتی می‌شود؟

طی یک دهه گذشته، با وجود پیشرفت تکنولوژی و استفاده همه‌ی مردم از آن، ساختمان‌های مسکونی و اداری نیز به سمت هوشمند شدن سوق پیدا کرده‌اند.

هوشمند سازی ساختمان شامل مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های الکترونیکی است که به منظور بهبود کیفیت زندگی و کارایی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هوشمند سازی ساختمان خدمات متنوعی را به کاربران خود در ساختمان‌های مسکونی و اداری ارائه می‌دهد. این خدمات بهبود کیفیت زندگی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی و امنیت ساختمان را فراهم می‌کند. به طورکلی خدماتی که هوشمند سازی ساختمان به ساکنین ساختمان ارائه می‌دهد عبارتند از:

کنترل هوشمند تجهیزات

یکی از مهم‌ترین خدماتی که هوشمند سازی ساختمان به کاربر خود عرضه می‌کند، امکان کنترل از راه دور کلیه تجهیزات خانه است. این تجهیزات شامل:سیستم صوتی و تصویری، سیستم نورپردازی، سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم امنیتی، قفل و کلید هوشمند و دیگر تجهیزات خانگی است .که  با استفاده از تلفن همراه یا تبلت، از راه دور و خارج از ساختمان قابل کنترل است.

مدیریت انرژی

امروزه و با وجود خطر نابودی محیط زیست به دست انسان،حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم و ضروری برای همه مردم است. از دیگر مزایای هوشمند سازی ساختمان، می‌توان به مانیتورینگ و کنترل مصرف انرژی در منزل به منظور کاهش هزینه‌های انرژی و محافظت از محیط زیست اشاره کرد.

امنیت و نظارت

سیستم‌های امنیتی هوشمند مانند دوربین‌های مداربسته، قفل و دستگیره هوشمند و … این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا به راحتی، تمام رفت و آمدهای ساختمان را رصد کنند. همینطور می‌توانند با اعلام وقوع حوادث غیرمعمول در خانه به کاربرکمک کنند تا از وقوع حوادث این چنینی جلوگیری کنند.همینطور از خسارات مالی و جانی نیز جلوگیری می‌شود.

اتوماسیون خانگی

اتوماسیون خانگی به این معنی است که تمامی عملکرد های مختلف در داخل ساختمان از جمله روشنایی، گرمایش، تهویه مطبوع، نورپردازی، امنیت و سایر تجهیزات خانگی را به صورت خودکار و بر اساس برنامه‌ریزی یا دستورات کاربرمی‌توان کنترل کرد.

به عبارت دیگر، اتوماسیون داخلی ساختمان به این معناست که، توانایی تعامل با تجهیزات مختلف را در ساختمان داراست. این سیستم می‌تواند از طریق تلفن همراه، تبلت یا کنترلرهای دیگر، اجازه کنترل کامل یا بخشی از تجهیزات را به کاربران بدهد. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند از راه دور سیستم گرمایشی را روشن یا خاموش کند، نورهای خانه را تنظیم کند یا حتی از طریق سیستم‌های امنیتی، وضعیت ساختمان را نظارت کند.

در کل، اتوماسیون داخلی ساختمان به کاربران امکان مدیریت بهتر و هوشمندانه تر ساختمان را می‌دهد و بهبود کیفیت زندگی، افزایش امنیت و کاهش مصرف انرژی را به ارمغان می‌آورد .

راحتی و ارتفاء کیفیت زندگی

یکی از مهم‌ترین مزایا و خدماتی که هوشمند سازی ساختمان به کاربر خود می‌دهد افزایش راحتی و ارتقاء کیفیت ساکنان ساختمان است.عملا سیستم هوشمند سازی ساختمان آمده است تا ساکنین با استفاده ازآن بتوانند زندگی راحتتر از قبل را تجربه کنند.

مدیریت ساختمان از راه دور

قابلیت کنترل و نظارت بر ساختمان از راه دور، حتی در صورت حضور نداشتن در ساختمان،از دیگر خدمات ساختمان هوشمند به ساکنین خود است.

هوشمند سازی ساختمان این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بهره‌وری بیشتری از منزل خود داشته باشند و همچنین امکان ارتقاء امنیت و کنترل ساختمان مسکونی و حتی اداری را داشته باشند.

در واقع هدف تکنولوژی هوشمند در ساختمان،افزایش آسایش و راحتی ساکنین است.

خب، حالا پس از آشنایی با سیستم ساختمان‌های هوشمند و مزایا و ویژگی‌های آنها وخدماتی که به کاربر خود ارائه می‌دهند، بهتر است کمی درباره‌ی خدماتی که شرکت‌های هوشمند سازی ساختمان به مشتری ارائه می‌دهند آشنا شویم.

شرکت‌های هوشمند سازی ساختمان در واقع به نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمند در ساختمان‌های مسکونی وادارات،ویلاها،مجتمع‌های بزرگ مسکونی و غیرمسکونی و … مشغول هستند.

شرکت‌های هوشمندسازی ساختمان، با توجه به برندهای مختلفی که در دنیا تولید می‌شوند. به نصب و راه اندازی این تجهیزات در ساختمان‌های مختلف مشغول هستند.

روند کار شرکت‌های هوشمند سازی ساختمان

جلسه‌ی مشاوره با مشتری و نیاز سنجی خواسته‌های مشتری

کارشناسان فنی شرکت هوشمند سازی ساختمان در طی جلسه‌ای نیازها و خواسته مشتری را می‌سنجد و بر اساس آنها به معرفی تجهیزات هوشمند می‌پردازند.

بازدید از پروژه و بررسی نقشه ساختمان

در این مرحله تیم فنی شرکت از پروژه ساختمانی بازدید کرده ونقشه‌ی ساختمان را  بررسی می‌کنند تا بر اساس آن پیش فاکتور ارائه کنند.

تایید نهایی فاکتور و عقد قرارداد

پس از تایید فاکتور توسط مشتری، قرارداد نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان مابین طرفین عقد می‌شود.

شروع به کار و تحویل پروژه به کارفرما مرحله‌ی بعدی است که توسط کارشناسان فنی شرکت صورت می‌گیرد.

ارائه خدمات گارانتی به مشتری توسط شرکت هوشمند سازی

برای همه‌ی ما پیش آمده که پس از خرید محصولی،نیاز به گارانتی و خدمات پس از فروش آن محصول و شرکت داشته‌ایم.هوشمند سازی ساختمان هم از این قاعده مستثنی نیست.گارانتی ووارنتی محصولات جزءخدماتی است که بایستی شرکت هوشمند سازی ساختمان به مشتریان خود بدهند.بسته به سیاست کاری شرکت‌ها مدت زمان این گارانتی ممکن است کم و زیاد شود.

جمع بندی

ما در شرکت هوشمند سازی ساختمان گوزن زرد با سابقه ده سال فعالیت در حوزه‌ی هوشمند سازی ساختمان،با برترین برندهای تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در دنیا همکاری داشته و داریم. اگر شما هم قصد هوشمند کردن ساختمان خود را دارید،به راحتی با مراجعه به سایت شرکت می‌توانید اطلاعات تماس خود را در صفحه تماس با ما بگذارید.همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس گرفته و شما می‌توانید با مشاوره رایگان با همکاران ما در شرکت بهترین تصمیم را برای ساختمان خود بگیرید.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید از شو روم شرکت بازدید کرده و با نحوه کارایی محصولات و برندهای مختلف آشنا شوید. با شرکت هوشمند سازی ساختمان گوزن زرد با خیال راحت و مطابق با سلیقه و نیازتان ساختمان خود را هوشمند کنید. امیدواریم پاسخ سوال هوشمند سازی ساختمان شامل چه خدماتی می‌شود؟ را به شکل مناسب داده باشیم.

https://corporate.enelx.com/en/question-and-answers/what-can-smart-buildings-do

خروج از نسخه موبایل