آخرین خبرها از حج امسال و واکسیناسیون حجاج / ۳ سناریو برای اربعین ۱۴۰۰

اربعین | واکسیناسیون

به گفته مقامات سعودی ، معاون وزیر بهداشت و درمان زیارت هلال احمر ، اقدامات انجام شده برای زیارت امسال را تشریح کرد. واکسن “کرونا” تهیه خواهد شد. “زائران باید بدون صف یا واکسیناسیون ساخته شوند.

در مصاحبه ای با اینترنشنال نیوز ، دکتر طاهر درودی وی در مورد وضعیت اعزام زائران به زیارت امسال گفت: “آنچه مربوط به حج است این است که وزارت حج عربستان سعودی چند روز پیش اعلام کرد که امسال حج با مشارکت کشورهای اسلامی برگزار می شود اما آنها هنوز این کار را انجام نداده اند. اعلام کرد که حج چگونه خواهد بود. “چند درصد؟ تحت چه شرایطی برگزار می شود؟” در همان زمان ، وزارت حج عربستان سعودی اعلام كرد كه وزارت بهداشت عربستان سعودی باید جزئیات شرایط بهداشتی ، پروتكل ها ، كسی را كه در چه سنی می تواند به حج برود و غیره روشن كند. با این حال ، وزارت بهداشت عربستان سعودی هنوز چیزی در این زمینه اعلام نکرده است. وی گفت: وزارت حج عربستان سعودی هنوز در مورد عدم برگزاری یا عدم برگزاری مراسم حج با کشورهای بزرگ اسلامی ایران مذاکره مستقیم نکرده است. اگر در سال های گذشته ، چند ماه قبل از فصل زیارت ، کشورهای اسلامی موافقت نامه های زیارت خود را با وزارت حج در عربستان سعودی امضا کردند ، امسال هنوز این مشکل مشخص نیست.

او افزود. “به عنوان یک قاعده ، از آنجا که سازمان زیارتی در ایران توسط ایران هدایت می شود ، ما منتظریم این سازمان تصمیم بگیرد که آیا مراسم حج را انجام دهد یا شرایط خود را برآورده نکند ، تا بتوانیم درباره اجرای آن بحث کنیم. بعد از آن. “هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وضعیت واکسن حجاج

در مورد آمادگی هلال احمر برای واکسیناسیون زائران در صورت زیارت کرونا و اعزام زائران ایرانی ، دارووردی گفت: واکسیناسیون های معمول که بخشی از تعهدات هلال احمر در سال های گذشته بود ، در صورت اعزام حجاج ایرانی به حج امسال انجام می شود. » مسئله حساس تر ، واکسن Covid-19 است. در همین راستا ، چند ماه پیش دکتر مرعش ، رئیس مرکز پزشکی زیارت و زیارت هلال احمر و دکتر رشیدیان ، رئیس سازمان زیارت و زیارت ، جلسه مشترکی با وزیر بهداشت داشتند. حداکثر 70 تا 80 هزار نفر اعزام می شوند ، اما این مبلغ بعید است امسال باشد.

او افزود. “در عین حال ، با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی واکسن خارجی وارد می شود ، واکسن های ایرانی نیز وارد بازار می شوند ، این مسئله ما را آزار نمی دهد.” در حال حاضر موضوع اصلی ، یعنی رعایت یا عدم رعایت حج ، حضور یا عدم حضور زائران ایرانی ، به طور صریح تصمیم گیری نشده است و وضعیت نهایی آن توسط سازمان حج زیارت حج به عنوان متولی اعلام خواهد شد. پس از اعلام مشکل ، درمان ، واکسیناسیون ، پیشگیری و … را دنبال خواهیم کرد.

او گفت. “البته واکسن های تاج وارد شده توسط هلال احمر در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.”

3 سناریو برای اربعین

معاون مرکز پزشکی زیارتی حج عمره مرکز پزشکی زیارتی هلال احمر گفت: وضعیت مراسم اربعین در کشور منوط به افزایش سرعت واکسیناسیون ویروس کرونا است. جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و ادامه دارد.

درود افزود. “سناریوهای مختلفی برای اجرای مراسم Arbain وجود دارد. سناریوی اول این است که مراسم اربعین به هیچ وجه برگزار نشود ، سناریوی دوم این است که باید به تعداد محدود برگزار شود ، سناریوی سوم این است که مانند سالهای گذشته در شرایط عادی برگزار شود. اجرای سناریوی سوم ، با توجه به اینکه عاشورا ب Arba را در سپتامبر-اکتبر داریم ، کمی بعید به نظر می رسد. گرچه ممکن است اتفاق بیفتد.

او ادامه داد. “شرایط محتمل تر با محدودیت بیشتر برآورده می شود ، زائران کمتری توسط متخصصان ما مورد مطالعه قرار می گیرند ، چندین جلسات برگزار می شود ، و مراقبت های بهداشتی و مدیریت حوادث و کارشناسان حوادث ارزیابی ریسک و تعیین نیازها را انجام می دهند.” “این مراقبت های بهداشتی است. با این وجود ، باید مدتی منتظر بمانیم تا جلو برویم و سرانجام تصمیم نهایی توسط مقر ارباین در وزارت امور داخلی اتخاذ خواهد شد. هلال احمر و وزارت بهداشت ، به عنوان اعضای کمیته های کارکنان Arbain که به طور خاص مسائل بهداشتی را پیگیری می کنند ، گزارش های فنی و تخصصی ما را به ستاد ارائه می دهد و در نهایت تصمیم می گیرد که آیا مراسم Arbain را انجام دهد یا خیر. با ستاد خواهد بود. ستاد ملی کرونا نیز در این امر دخیل است.

او افزود. “اگر زائران عرب اعزام شوند ، ما تصمیم خواهیم گرفت که چه توانایی ها و زیرساخت های بهداشتی چه در داخل و چه در خارج از کشور مورد نیاز است. این موارد در حال بررسی ، “محاسبه” است و سال آینده به طور مشترک گزارش می شود. ” اربعین را ارائه می دهیم. ستاد تصمیم گیری

وی درباره واکسیناسیون تاج برای حجاج عرب صحبت کرد. در مورد واکسیناسیون حجاج عرب ، با توجه به اینکه تعداد آنها معمولاً از تعداد حجاج بیشتر است ، وزارت بهداشت هنوز قول های صریح ، مستقیم ، هیچ مذاکره ای نداده است ، اظهارنظر در این مورد غیرممکن است. تا مسئله حل نشود.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید