انتقاد واردکنندگان برنج از تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار

برنج | تنظیم بازار | ستاد تنظیم بازار

رئیس انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه عرضه 100 هزار تن برنج ذخیره هشداردهنده کشور برای تعدیل قیمت برنج در بازار در زمان ممنوعیت فصلی واردات برنج است ، رکود بازار داخلی برنج را تقویت می کند. اقدام برای تنظیم بازار برنج باید ممنوعیت واردات فصلی را از چهار ماه به دو ماه کاهش می داد.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، مدیرعامل شرکت تجارت دولتی اخیرا از راه اندازی 100 هزار تن برنج تایلندی ، پاکستانی و پاکستانی در سطح فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی های مصرف کننده و اتحادیه های تجاری خبر داد.

عباس توکلی ، رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران معتقد است که آخرین تصمیم ستاد تنظیم بازار نه تنها برای مصرف کنندگان بازار نامطلوب است ، بلکه آنها ریشه های بخش خصوصی را برداشته اند. تجارت برنج

وی با اشاره به تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار مبنی بر عرضه 100 هزار تن برنج که به عنوان ذخیره پیشگیرانه برای تنظیم بازار وارد شده است ، گفت: هیچ صحبتی در مورد استفاده از این محصول برای تنظیم بازار وجود ندارد.

100000 تن در سه هفته مصرف می شود.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران اظهار داشت که در شرایط کنونی کشور 100000 تن برنج در دو یا سه هفته مصرف می کند.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات فصلی به دلیل حمایت از تولید برنج داخلی اعمال شد. او گفت.

وی گفت: در مورد راهکارهای عملی برای تنظیم بازار برنج.

تشدید رکود در بازار داخلی

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران با تأکید بر اینکه تفاوت برنج وارداتی فعلی با برنج داخلی پرمحصول 4000 تا 5000 درام است ، تصریح کرد. و تقاضا برای این نوع برنج کاهش یافته و نتیجه آن افزایش است. از افت بازار داخلی برنج.

به گفته وی ، در چنین شرایطی این انتظار در بازار وجود دارد که قیمت برنج تولید داخل کاهش یابد و این یعنی عرضه برنج کمتر از هزینه برنج است.

توکلی با بیان اینکه ورود یک شرکت بازرگانی دولتی در دوران ممنوعیت واردات ، رقابت نابرابر و ناعادلانه ای را در عرضه برنج با بخش خصوصی ایجاد می کند ، گفت: این امر تنها منجر به سقوط بازار داخلی و افزایش قیمت می شود. در بازارهای جهانی علاوه بر این ، توزیع این مقدار برنج با قیمتی ارزان تر از هزینه واردات ، خسارت بزرگی به بخش خصوصی وارد می کند که با سیاست اصل 44 قانون اساسی ، اصول اساسی بازار مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه اشتباه ستاد تنظیم بازار محدود به ارائه سهام هشداردهنده در بازار نیست ، تصریح کرد. برای جایگزینی آنچه که به عنوان ذخیره احتیاطی وارد بازار شده است ، واردات باید انجام شود و زیرا در زمان ممنوعیت هستیم ، واردات در پایان دوره ممنوعیت وارد بازارهای جهانی می شود و قیمت ها را افزایش می دهد ، قیمت ها را بالا می برد و سرانجام کشور ما معامله گران مجبورند برنج را با قیمت بالاتری بخرند.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران تأکید کرد که انتظار می رود با تغییر روسای جدید دولت ، برنامه ها ، اهداف و سیاست های رئیس جمهور تازه انتخاب شده را دنبال کند. آنها در مورد همکاری در کشور صحبت کردند و انتظار نمی رفت که اولین تصمیمات ستاد تنظیم بازار پس از تغییر قدرت با سیاست اعلام شده مغایرت داشته باشد و منجر به نابودی بخش خصوصی شود.

توکلی گفت که به رهبران تیم اقتصادی دولت توصیه کرده است که از سیاست های غلطی که دولت قبلی برای تنظیم بازار اتخاذ کرده است اجتناب کنند ، زیرا نتیجه اشتباه آن سیاست غلط امروزه مشهود است. این یک اشتباه بزرگ است ، اگرچه می تواند جو روانی بازار را برای چند روز کنترل کند ، اما آثار منفی آن در ماه های پایانی سال بازار را تحت تأثیر قرار می دهد و مداخله دولت در بازار برنج شرایط را پیچیده می کند.

وی با اشاره به نامه ای که روز گذشته از سوی انجمن واردکنندگان برنج به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شد ، خاطرنشان کرد: «در این نامه شرایط را برای او توضیح دادیم و بیان کردیم که انجمن واردکنندگان برنج ایران آماده استفاده از قابلیت های اعضای خود است. “واردکنندگان برنج کشور را تشکیل می دهند تا وارد میدان شوند ، برنج مورد نیاز کشور را با قیمت مناسب تامین کنند ، و آن را با کیفیت بالا عرضه کنند.

لازم به ذکر است که اکنون دوره ممنوعیت فصلی است که از اوایل آگوست آغاز شده و تا نوامبر ادامه دارد. اما در این مدت به دلیل کاهش ذخایر برنج ، کاهش 69 درصدی واردات امسال و امکان تنظیم بازار ، مقرر شد ممنوعیت فصلی اعمال شود ، اما برای برنج که تاریخ ورود گمرک 31 است. آگوست ، در صورت داشتن سفارش ، برای ترخیص از گمرک ثبت می شود. با این حال ، قبل از ممنوعیت ، حدود 10 کشتی برنج از کشورهای مبدا خود به سمت بنادر ایران حرکت کرده بودند ، اگرچه برخی از آنها قبل از 22 ژوئیه وارد ایران شده بودند ، اما تاریخ دریافت انبار پس از آن تاریخ اعلام شد. این کالا خواستار ترخیص کالا از گمرک بود ، اما در هر صورت ، علیرغم مکاتبات ادارات مربوطه ، از جمله وزارتخانه های گمرک ، صنعت ، معدن ، تجارت و کشاورزی ، هنوز هیچ توافقی در مورد تعیین کالاهای وارداتی حاصل نشده است. برنج به بنادر

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید