تشدید نظارت دامپزشکی کرمان در عید قربان/ کشتار دام قربانی خارج از کشتارگاه ممنوع است

دامپزشکی | عید قربان

اینترنشنال نیوز / تغذیه: مدیرکل دامپزشکی ایالت کرمان گفت. “به دلیل خطر از بین بردن حیوانات قربانی شده در خارج از کشتارگاه ، که به روش سنتی انجام می شود – با مالش دست ، حتی دمیدن زیر پوست با دهان برای تسهیل پوست ، برای انتقال جنازه. این کار برای از بین بردن عفونت های احتمالی (تب کریمه کنگو) انجام نمی شود ، اما ذبح و توزیع گوشت قربانی می تواند در انتقال و انتشار ویروس کرونا نقش داشته باشد ، بنابراین امسال کشتار حیوانات در منطقه فقط در کشتارگاه ها است. مطابق پروتکل های بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی انجام می شود و ذبح حیواناتی که در خارج از کشتارگاه قربانی می شوند ممنوع است.

دکتر “حسین رشید” امروز ، 20 ژوئیه ، با اشاره به آمدن Kurban Bayram ، لزوم نظارت بر بررسی های بهداشتی و معاینات مذهبی حیوانات قربانی شده در این روز ، گفت: “بهداشت عمومی را برای سلامت گوشت و مصرف کنندگان ارائه شده تأمین کنید.”

وی خاطرنشان کرد که نیروهای اداره کل برای تأیید سلامت دام خدمات رایگان به مردم ارائه می دهند ، وی افزود. بر اساس اجرای برنامه پایش مذهبی و بهداشتی قربان بایرام ، 69 تیم ثابت و متحرک از 21 ناظر فنی کشتار بهداشتی و قانونی حیوانات را قبل و بعد از ذبح کنترل می کنند.

رشید افزود. عفونت های احتمالی (تب کریمه کنگو) از بین نمی روند ، کشتار و انتشار گوشت قربانی ممکن است در انتقال ویروس کرونا نقش داشته باشد ، بنابراین امسال کشتار حیوانات قربانی شده در این ایالت ، فقط کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی انجام می شود مطابق سوابق بهداشتی در خارج از کشتارگاه ذبح حیوانات قربانی شده ممنوع است.

مدیرکل دامپزشکی ایالت کرمان با تأکید بر اینکه شهروندان در ارتباط با قربان بایرام از خوردن غذا در مراکز عرضه حیوانات خودداری کنند ، گفت: “امسال نیز از طریق عرضه دام در مراکز مختلف حومه شهر به دلیل تعداد زیاد مردم. گسترش شیوع بیماری های قلبی عروقی. در این مکانها منجر خواهد شد ، پیشگیری انجام خواهد شد ، گاو تأمین کننده فقط در زمینه کشتار حیوانات عرضه می شود.

او افزود. “با در نظر گرفتن تهدیدهای بهداشتی مرتبط با ذبح حیوانات خارج از تهدید و عواقب جدی آن برای سلامت جامعه ، همکاری سایر ادارات با دامپزشک در این زمینه امکان پذیر است.”

رشید گفت: در روز عید سعید قربان ، کلیه کشتارگاه های استان کرمان (15 کشتارگاه) از ساعت 7 تا 7 بعد از ظهر باز هستند و آماده ارائه خدمات نظارت بر سلامت هستند. “سران 16 شبکه دامپزشکی در منطقه ، بهداشت و کنترل مذهبی بر حیوانات قربانیان اعمال می شود ، آنها کنترل مداوم دارند.

وی از وجود نگهبان دائمی در شبکه های دامپزشکی دولتی برای پاسخگویی به تماس های تلفنی ، نحوه هماهنگی آن در بین “تیم های کاری” شهروندان خبر داد و همچنین تأکید کرد که شهروندان باید از خطر حیوانات عادی ، مردم ، به ویژه کریمه آگاه باشند. بیماری های کریمه – تب کنگو ، تب مالت. کیست هیداتید و غیره) تأکید کرده و اضافه شده است. وی ادامه داد: یکی از خطرات اصلی ذبح حیوانات در خارج از کشتارگاه ، احتمال ابتلا به بیماری هایی است که از انسان به حیوانات منتقل می شود.

راشد گفت. “شهروندان باید از خرید گوشت حاصل از ذبح حیوانات غیرقانونی ، كه بدون كنترل بهداشت دامپزشكی در خارج از كشتارگاه ها تهیه نمی شود ، خودداری كنند. هنگام خرید گوشت ، اطمینان حاصل كنید كه گوشت آن با بهداشت دامپزشكی آنلاین و موم شده است و مراقب هرگونه تخلف باشید. “با تماس با شماره های پیامکی 1512 و 3000231512 یا از طریق شبکه دامپزشکی شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهید تا در اسرع وقت پردازش شود.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید