جوانه گندم برای قد

برخی از افراد تمایل دارند صورتی پر و تپلی داشته باشند. همچنین بعضی از کودکان با وجود داشتن تغذیه مناسب باز هم بدنی ضعیف و لاغر دارند. معمولا افراد برای رفع این مشکلات اقدام به مصرف داروهای مختلفی می‌کنند که تاثیراتی مقطعی دارد. استفاده از مواد طبیعی علاوه بر اینکه هیچ عارضه‌ای ندارد، می‌تواند به عنوان یک مکمل مصرف شود و اثراتی دائمی بر روی وزن‌گیری و چاقی داشته باشد. پودر جوانه گندم دکتر بیز که یک ماده طبیعی است به منظور چاقی و مخصوصا چاقی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در فروشگاه محصولات دکتر بیز به طور مستقیم محصولات را از کمپانی بیز با بالاترین کیفیت دریافت می‌کنیم و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا پودر جوانه گندم دکتر بیز را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با دیگر خواص جوانه گندم

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر  آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با جوانه گندم

پودر جوانه گندم از پودر کردن گندم های جوانه زده حاصل می شود.

از خواص پودر جوانه گندم می‌توان به افزایش رشد وزنی و قدی کودکان، تقویت حافظه، درمان ریزش مو، پیشگیری از سفید شدن موها، جوانسازی پوست و چاقی صورت اشاره کرد.

پودر جوانه گندم مکملی بسیار مفید برای بدن می باشد که هم می تواند چاق کننده و هم لاغر کننده باشد. اگر این پودر را به قصد چاق شدن مصرف میکنید باید ده دقیقه پس از غذا آن را میل کنید.

اما اگر قصد لاغر شدن دارید باید پودر را ده دقیقه قبل از غذا میل کنید. البته علاوه بر افزایش یا کاهش وزن این پودر دارای خواص بیشماری است از جمله جلوگیری از ریزش موها و زیبایی پوست.

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است. امروز به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود.

سلنیوم و موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع موثر شناخته شده است.

جوانه گندم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

جوانه گندم دارای نوعی پروتئین به نام هیدرولیزات می باشد که با افزایش فعالیت آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و آن‌ها را نابود کند.

از وظایف پروتئین می‌‌توان به تولید آنتی‌بادی در بدن اشاره کرد که برای مقابله با میکروب عفونت و بیماری‌های خاص ضروری می باشد.

خواص جوانه گندم برای بهبود عملکرد سیستم عصبی

اسیدهای چرب امگا سه موجود در جوانه گندم بر روی عملکرد سیستم عصبی بسیار مفید بوده و می‌تواند خلق و خو را بهبود ببخشد که این امر باعث کاهش سطح استرس و اضطراب می‌شود.

جوانه گندم برای سرطان

اضافه کردن جوانه گندم به رژیم غذایی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان می شود چرا که از متابولیسم گلوکز در سلول‌های بنیادی جلوگیری کرده و با مهار کیناز که یک فعالیت سرطانی در سلول‌ها می‌باشد می‌تواند با این بیماری مقابله کند.

خواص جوانه گندم برای سلامت قلب

جوانه گندم از سلامت قلب محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

اسیدهای چرب امگا سه موجود در جوانه گندم برای عملکرد قلب بسیار مفید است.

خواص جوانه گندم و ماش

جوانه گندم ما را خوش خلق می کند

جوانه گندم سرشار از ویتامین های گروه B و E است و نسبت به دانه آن ۳ تا ۱۲ برابر ویتامین B و ۳ برابر ویتامین E دارد و در هر ۱۰۰ گرم آن ۲۰۰ کالری انرژی نهفته است.

ویتامین B موجود در جوانه گندم با تنظیم سیستم عصبی، کم خوابی، استرس، خستگی و بی حالی را رفع و باعث آرامش خاطر می شود.

این جوانه به واسطه سلنیوم، منیزیم و ویتامین E رادیکال های آزاد مضر بدن را حذف و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت های مغزی می شود.

همچنین فعالیت غدد جنسی را زیاد و اکسیژن بدن را تامین می کند و برای رفع التهابات بدن مفید است.

جوانه ماش سموم بدن را دفع می کند.

این جوانه سرشار از ویتامین C بوده و به جذب آهن مواد غذایی کمک می کند.

خاصیت بارز این جوانه برطرف کردن خستگی و رخوت است.

جوانه ماش باعث ازدیاد شیر مادران شده، ادرارآور است، سموم بدن را دفع می کند و صفرابر است. این جوانه خاصیت چاق کنندگی ندارد.

خواص جوانه گندم و جو

طبع جوانه گندم گرم و خشک و معتدل است.

جوانه گندم یک منبع عالی از پروتئین های گیاهی، فیبر و چربی های سالم و همچنین منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم، سلنیوم و فسفر می باشد.

جوانه گندم همچنین دارای ویتامین E و خواص آنتی اکسیدانی بالایی می باشد.

محققان معتقدند که جوانه گندم می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده، باعث کاهش وزن و لاغری شود و از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کند همچنین جوانه گندم برای درمان علائم یائسگی و حفظ سلامت قلب در زنان یائسه مفید می باشد.

جوانه جو دارای مقادیر بالای فیبر، ویتامین، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس، کروم، فسفر، منیزیم، نیاسین و آنتی اکسیدان می باشد.

طبع جوانه جو سرد و خشک می باشد. جوانه جو برای سلامتی قلب و پیشگیری و درمان دیابت مفید می باشد.

خواص جوانه گندم برای کاهش کلسترول خون

جوانه گندم به دلیل داشتن فیبر فراوان به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و باعث بهبود عملکرد کلسترول خوب خون در بدن می‌شود.

فیتوسترول و اکتاواسانول موجود در آن باعث کاهش کلسترول بد خون می شود.

جوانه‌ها باعث رشد قد کودکان می‌شوند

دکتر رضا راست‌منش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به پرسش هایی درباره انواع جوانه ها،نحوه پرورش و نگهداری‌شان در خانه و اینکه چه موادمغذی‌ای دارند و آیا باید آنها را خام خورد یا می‌شود به صورت پخته نیز مصرف کرد؟ پاسخ می دهد:

این ادعا درست است که جوانه‌ها ارزش غذایی بالایی دارند؟
بله. هر دانه‌ای یك قوه نامیه دارد یعنی در یك زمان تعریف‌شده می‌تواند مجددا حیاتش را آغاز كند و طی این روند، میزان مواد مغذی موجود در آن افزایش پیدا می‌كند.

از چاقی رنج می برید؟ سبوس چند غله دکتر بیز برای لاغری می تواند شما را در کاهش وزن کمک کند

به نظر شما ارزش غذایی دانه‌ها با جوانه‌هایشان یکسان است؟

نه. وقتی دانه به جوانه تبدیل می‌شود ویژگی‌هایی پیدا می‌كند كه قبلا نداشته است؛ مثلا سلنیوم موجود در دانه یا قابل دسترسی نیست یا در كمترین مقدار قابل دسترسی است ولی وقتی دانه، جوانه می‌زند مقدار سلنیومی كه بدن می‌تواند دریافت کند، به چند برابر افزایش می‌یابد.

در مورد ویتامین‌ها هم همین‌طور است. به‌طور مثال، 100 گرم عدس خام، 15 میلی‌گرم ویتامین C دارد ولی 100 گرم جوانه عدس، دارای 5/16 میلی‌گرم ویتامین C است. البته جوانه‌زدن باعث می‌شود میزان دسترسی بدن به پروتئین‌های گیاهی نیز افزایش پیدا كند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از پخت غلات و حبوبات اجازه دهید جوانه بزنند.

در این شرایط دسترسی به پروتئین به مراتب بیشتر می‌شود، مقدار پورین و پریمیدین جوانه‌ها نیز بالا می‌رود و این تركیب‌ها زمانی اهمیت پیدا می‌كنند كه فرد دچار سوختگی یا سرطان است و باید سلول‌ها تكثیر سریعی داشته باشند و زودتر ترمیم شوند.

 آیا ارزش غذایی جوانه‌های مختلف با هم متفاوت است؟

چارچوب كلی تركیب‌های غذایی و میزان پروتئین، چربی، ویتامین‌ها و موادمعدنی آنها چندان تفاوتی با هم ندارد. البته برخی دانه‌ها و جوانه‌ها حاوی تركیب‌هایی هستند كه خاص خودشان است. مثلا برخی جوانه‌ها تركیب‌های حلقوی دارند كه اشتها را بالا می‌برند، برخی دیگر اشتها را كاهش می‌دهند، برخی حاوی ویتامین K و… هستند. برخی هم بر شدت درد قاعدگی تاثیر می‌گذارند.

می‌توانید بگویید مصرف چه جوانه‌ای برای چه فردی مناسب‌تر است؟
در کل، نمی‌توان گفت كدام جوانه مناسب كدام فرد یا كدام بیماری است، اما تحقیقات نشان داده برای خانم‌های باردار بهترین جوانه، جوانه نخود و لوبیاست چون حداقل نمایه گلایسمی را دارند و جوانه‌های آنها حاوی مقادیر فراوانی از ماده‌ای به نام سلنوسیستئین است كه در فرایند افزایش قد جنین تاثیر مثبتی می‌گذارد.

قد جنین مادرانی كه در طول بارداری از این جوانه‌ها مصرف می‌كنند در مقایسه با مادرانی كه جوانه نخورده‌اند، بلندتر است. در كل، جوانه‌ها سلنیوم دارند و باعث افزایش قد كودكان می‌شود و ما به مادران توصیه می‌كنیم به فرزندانشان انواع جوانه‌ها را بدهند تا قدشان بلندتر شود.

 جوانه‌ها را در چه شرایطی و تا چه مدت می‌توان نگهداری و مصرف کرد؟

مادامی كه دانه خشك است، حداقل امكان فساد قارچی و كپكی را دارد اما وقتی جوانه زد چون میزان آب آن فراوان است، عمری بین 2 تا 6 روز در یخچال دارد. توصیه می‌شود برای پیشگیری از لزج و بدبوشدن جوانهکدام جوانه برای رشد قد کودکان ؛ خواص خوردن جوانه ها برای افزایش رشد کودکان همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. هنگام صحبت در خصوص پودر جوانه گندم دکتر بیز برای چاقی صورت سومین ماده مغذی که تاثیر در لاغری افراد دارد.