خسارت تنش آبی به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر دهخدا

اینترنشنال نیوز / خوزستان معاون کشاورزی شرکت فرآوری و صنعت قند دهخدا با اشاره به از بین رفتن 500 میلیارد درام قند “دهکودا” به دلیل تنش آبی ، گفت:

حکیم ناصری در گفت وگو با اینترنشنال نیوز ، در مورد میزان خسارت وارد شده به صنعت نیشکر در اثر تنش آبی اظهار داشت. یک مرحله داشت. این اوج رشد گیاه نیشکر است ، و در این شرایط ، به دلیل تنش آبی ، پمپ آب به مزارع نیشکر تبدیل نشده است.

وی با بیان اینکه حدود 500 میلیارد درام خسارت به صنعت عصای دهخدا وارد شده است ، افزود: برای زنده نگه داشتن شکر ، ما فقط می توانیم از آب نمک مزارع استفاده کنیم و بنابراین ، حدود یک متر رشد گیاه نیشکر ، که شامل حدود 400000 تا 500 است. هزار نفر را از دست دادیم.

معاون وزیر صنعت شرکت صنعت کاشت قند دهخدا صنعت صنعت ذکر کرد. “در حال حاضر ، آنچه در حال حاضر در صنعت عصا استفاده می شود ، دردی را که ناشی از تنش آبی ناشی از گیاه عصا به دلیل کمبود آب است ، دوا نمی کند. در فصل آب به مزارع آب دهید. بر این اساس ، ما مرحله مهم رشد گیاه را از دست دادیم و صدمه بزرگی به صنعت نیشکر وارد کردیم.

ناصری با بیان اینکه تاکنون به هفت تن از شرکت های تولید نیشکر در خوزستان به دلیل تنش آبی و قطعی برق آسیب دیده است ، گفت: شرکت قند دهخدا تاکنون بیشترین آسیب را از تنش آبی دیده است. شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) نیز که 30٪ آب مورد نیاز خود را از رودخانه دز تأمین می کرد ، متحمل خسارت شد و شرکت های کشت و صنعت نیشکر خوزستان جنوبی نیز به دلیل قطع برق ضرر کردند.

او گفت. قطعی برق ، تنش آبی مشکلات زیادی را برای صنعت عصا در خوزستان ایجاد کرده است و تاکنون 10375 هکتار از مزارع صنعت نیشکر دهخدا متضرر شده اند.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید