دلایل برای اینکه آب شیر نخوریم؟

خطرات نوشیدن آب لوله کشی
نوشیدن یا ننوشیدن آب لوله کشی یک سوال رایج سلامتی است. این سوال ارزش تکرار دارد زیرا همه ما به طور روزانه به آب لوله کشی متکی هستیم و دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی در آن وجود دارد دشوار است و بیشتر مردم از اب تصفیه شده یا آب معدنی مصرف می کنند و ترجیحشان فروشگاه آنلاین آب است. حتی اگر آب لوله کشی نمی نوشید، احتمالاً میوه ها و سبزیجات خود را می شویید یا با آن می پزید. ایمنی تامین آب روزانه ما یک موضوع بحث برانگیز و مهم است. Aquanautren در مورد خطرات نوشیدن آب لوله کشی صحبت خواهد کرد و اطلاعات مهمی در مورد اینکه چرا باید از آن اجتناب کنید در اختیار شما قرار خواهد داد.

آیا امروز از مواد شیمیایی استفاده کرده اید؟

همچنین هشدار دهنده است که به عنوان مثال در استرالیا، مقامات آب تا 50 ماده شیمیایی مختلف را به آب ما اضافه می کنند. این مواد شیمیایی به دلایل مختلف بهداشت عمومی اضافه می شوند تا اطمینان حاصل شود که آب برای مصرف انسان مناسب است. اما چگونه می توان مطمئن بود که این مواد شیمیایی به همان اندازه که ظاهر می شوند بی ضرر هستند؟ چگونه متوجه می شوید که آیا عوارض جانبی طولانی مدت وجود دارد؟ هیچ تحقیق قطعی برای ارزیابی اثرات طولانی مدت واقعی استفاده طولانی مدت فلوراید انجام نشده است، بنابراین هیچ راهی برای اطمینان از فواید یا اثرات واقعی آن وجود ندارد.با این حال، مطالعات اخیر در کانادا نشان می دهد که در سلامت دندان افرادی که به آب خود فلوراید اضافه کرده اند در مقایسه با افرادی که این کار را نمی کنند، بهبود یافته است.

تحقیقات کمی برای حمایت از این پیشنهاد وجود دارد که فلوراید موجود در آب برای سلامت دندان ما مفید است (دلیل ذکر شده مربوط به منبع آب ما است). با این حال، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد فلوراید اضافی اثرات جانبی مضری بر بدن انسان دارد، به ویژه فلوراید سدیم اضافه شده به منابع آب. نشان داده شده است که فلوراید اضافی اثرات مضری بر رشد شناختی کودکان دارد، باعث بیماری تیروئید و افزایش مشکلات سلامت روان می شود. علاوه بر این، نشان داده شده است که غلظت بالای فلوراید در آب لوله‌کشی باعث خوردگی لوله‌ها می‌شود و اگر لوله‌ها از مس یا سایر فلزات سنگین ساخته شده باشند، می‌تواند به آب آشامیدنی شما ختم شود. نیازی به توضیح بیشتر در مورد اثرات منفی مصرف بی رویه فلزات سنگین نیست.

با در نظر گرفتن این نکات، واضح است که باید مطمئن شوید که فلوراید، کلر و سایر آلاینده‌ها زیاد مصرف نمی‌کنید.با اجتناب از استفاده از آب لوله کشی برای نوشیدن، شستن میوه و سبزیجات و پخت و پز می توان از این امر جلوگیری کرد. اگرچه مقامات آب اظهار می دارند که فلوراید بسیار کمی در منبع آب وجود دارد که بر روی انسان تأثیر منفی می گذارد، بسیار دشوار است که مطمئن شوید که برای سلامتی شما نیاز به مصرف بیش از حد فلوراید دارید. با این حال، دندانپزشکان پیشنهاد می کنند که مقدار بی خطر بین 3-4 میلی گرم در روز است. یک وعده محافظه کارانه خمیر دندان عمومی حاوی 3 میلی گرم فلوراید است. بنابراین، تصور اینکه از آنجایی که خمیردندان و دهانشویه شما حاوی فلوراید است، آسان است، نیازی نیست فلوراید دریافتی خود را از طریق منبع آب تکمیل کنید.

Aquanotren راه حلی برای خانواده شما دارد

برای اطمینان از حفظ سلامت خود و خانواده‌تان، توصیه می‌کنیم به هر قیمتی از آب لوله کشی استفاده نکنید. بهترین راه حل نصب یک دستگاه تصفیه آب است که قادر به حذف فلوراید و سایر آلاینده های شیمیایی از آب شما باشد. . برخی از فیلترهای آب عناصر کمیاب را حذف نمی کنند، بنابراین در از بین بردن فلوراید یا فلزات سنگین موثر نیستند.یک سیستم تصفیه آب اسمز معکوس می تواند به طور موثر تمام ناخالصی های موجود در آب را از بین ببرد و در طولانی مدت از سلامت شما محافظت کند.

آب معدنی یا آب شیر | آیا آب لوله کشی سالم است؟ | مضرات شیر در طب سنتی

تفاوت واقعی بین آب لوله کشی تصفیه شده و آب آشامیدنی بطری شده

آب تصفیه شده از طریق فیلترهای تصفیه آب داخلی از طریق یک فرآیند فیلتراسیون کامل عبور کرده است. این فیلتر از یک مانع فیزیکی، یک فرآیند بیولوژیکی، یک فرآیند شیمیایی یا ترکیبی از دو یا چند مورد برای حذف ناخالصی هایی مانند کلر و رسوبات فلزی در آب لوله کشی استفاده می کند و در نتیجه آب تصفیه شده را تولید می کند.

از سوی دیگر، آب آشامیدنی بطری‌شده در بطری‌های پلاستیکی عرضه می‌شود که می‌توانید به صورت جداگانه یا جداگانه از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید. اگر منبع آب بسته بندی شده از آب های زیرزمینی یا شهری باشد، قبل از بسته بندی تصفیه می شود. در عین حال اگر منبع آن آب چشمه باشد، ممکن است قبل از بسته بندی و فروش، تصفیه نشود تا با فرآیندهایی مانند اسمز معکوس مواد معدنی خود را از دست ندهد.

بوی نامطبوع یا طعم نامطبوع آب لوله کشی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که شهروندان با آن مواجه هستند. این حالت غیرعادی آب دلایل مختلفی دارد که هر کدام معایبی دارند. متاسفانه حتی آبی که از تصفیه خانه ها وارد لوله ها می شود و سپس به منازل و سایر نقاط شهر می رسد نیز می تواند بو و طعم نامطبوعی داشته باشد. این در حالی است که انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی قادرند بو و طعم آب لوله کشی شهری را به طور کامل از بین ببرند و سایر آلاینده ها و ناخالصی های مضر را از آب خارج کرده و آب سالم را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

بو و طعم بد آب لوله کشی

ما سعی کردیم تمام طعم‌هایی که معمولاً توسط کاربران گزارش می‌شود را نشان دهیم. طعم بد آب لوله کشی احساسات ناخوشایندی به ما می دهد و از نظر بهداشتی بی خطر نیست. شاید میزان املاح مضر آب زیاد شده که طعم آب لوله کشی را تغییر داده است. در مقاله زیر برخی از عوامل بد مزه و بوی بد آب که به آن ها توجه می کنیم فهرست شده است.

بو و طعم ماهی: این بو معمولا به دلیل وجود جلبک در آب است و اغلب در تابستان احساس می شود.این جلبک ها به دلیل گرما و نور مناسب خورشید در مخازن و حوضچه ها رشد می کنند. اگرچه تصفیه آب شهری می تواند از ورود جلبک ها به آب لوله کشی جلوگیری کند، اما گاهی اوقات بوی ماهی را از افرادی که پوست حساس دارند، می دهد.

علاوه بر این وجود موادی مانند باریم در منابع آب شیرین باعث ایجاد این مزه و بو می شود.

بو و طعم کلر: از سال 1850، کلر به عنوان ضدعفونی کننده و قاتل باکتری های آب به سیستم تصفیه آب شهری اضافه شد. اگرچه استفاده از این ماده برای سلامت آب آشامیدنی ضروری است اما آبی که به دست مصرف کننده می رسد نباید طعم و بوی کلر داشته باشد. کلر علاوه بر بو و طعم نامطبوع باعث خشکی پوست و مو و کمرنگ شدن رنگ لباس می شود. خوشبختانه دستگاه های تصفیه آب خانگی علاوه بر تصفیه کامل آب، کلر را نیز از آن خارج می کنند.

بو و طعم فلزات: فلزاتی مانند آهن، سرب و مس می توانند در آب وجود داشته باشند و بو و مزه آن ها احساس شود. مس و آهن به طور معمول در آب آشامیدنی وجود دارد و غلظت کم آنها خطری برای سلامتی انسان ندارد. اما اغلب به دلیل زنگ زدگی لوله ها یا استخراج آب از منابع زیرزمینی، آب طعم و بوی آهن و سایر فلزات را می دهد که علاوه بر نامطبوع بودن، عوارض و بیماری هایی را در افراد ایجاد می کند.

بوی تخم مرغ گندیده: با عبور آب از سطح زمین، سولفید هیدروژن را در خود حل می کند. اگر آب لوله کشی شما حاوی این ماده باشد، هنگامی که شیر آب را باز می کنید و آب را اجرا می کنید بوی تخم مرغ های گندیده را حس می کنید. اگرچه به طور معمول این بو نباید در آب آشامیدنی منازل وجود داشته باشد، اما اگر آب خانه شما این بوی نامطبوع را دارد، استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین راه حل برای از بین بردن آن است.