راه اندازی خط تولید نان فانتزی

نان یکی از اصلی ترین مواد غذایی سفره ما ایرانیان است. انواع مختلفی از نان تولید می شود که در این بین نان فانتزی یکی از آنها است. در ایران مصرف عمده نان فانتزی بیشتر محدود به فست فودها می باشد. امروزه با گسترش صنعت نان فانتزی مدل های مختلف نان فانتزی پخته می شود. این موضوع نقش موثری در رواج این نوع نان و تغییر ذائقه افراد داشته است. به گونه ای که تقریبا در هر محله ای یک مغازه نان فانتزی یافت می شود.

خط تولید

با توجه به بازار کار دائمی فروش نان های فانتزی طبیعی است که بسیاری از افراد علاقمند به پخت نان، در فکر باز کردن یک فروشگاه عرضه نان فانتزی باشند. جدیدترین دستگاه نان لواش بدون شاطر که توسط شرکت نان سالم تبریز پخت طراح و تولید می شود و گارانتی کیفیت نان دارد.

چگونگی راه اندازی مغازه نان فانتزی

باز کردن و اداره یک مغازه نان فانتزی مانند اکثر مشاغل آزاد نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و بررسی همه جانبه دارد. اطلاع از هزینه و سرمایه مورد نیاز، مجوزهای لازم، دستگاه و تجهیزات لازم، روش های تبلیغ و جذب مشتری و …. همگی مواردی هستند که به شما کمک می کند تا با قدم های حساب شده در این مسیر گام بردارید و به تدریج کسب و کار خود را گسترش دهید و به درآمد بالا برسید.  در ادامه تمام فاکتورهای لازم برای راه اندازی یک مغازه نان فانتزی را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

هزینه و سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه نان فانتزی

خوشبختانه شغل پخت و فروش نان فانتزی جزء آن دسته از مشاغل صنعت غذا است که با سرمایه کم نیز می توان راه اندازی کرد. اگر تازه کار هستید و سرمایه کافی برای اجاره مغازه ندارید، می توانید فعالیت خود را در قالب یک کسب و کار اینترنتی شروع کنید. به عنوان مثال، نوع خاصی از نان فانتزی مانند پیراشکی یا نان شیرمال را بپزید و محصول خود را در اختیار کافی شاپ ها قرار دهید یا از طریق فضای مجازی و اینستاگرام به فروش برسانید.

اگر سرمایه کافی برای رهن و اجاره کارگاه نان فانتزی را دارید، می توانید یک محل مناسب در یک منطقه نه چندان شلوغ شهر اجاره کنید و به پخت و عرضه نان فانتزی مشغول شوید. بعدها می توانید کار خود را گسترش دهید و یک فروشگاه بزرگ در خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد شهر باز کنید که در آن علاوه بر پخت نان، محصولات خود را مستقیما به فروش برسانید.

به طور کلی، اصلی ترین هزینه های راه اندازی یک مغازه نان فانتزی شامل هزینه خرید تجهیزات، اجاره یا خرید مغازه، حقوق پرسنل، هزینه های مربوط به آب، برق و گاز، هزینه لازم برای اخذ مجوز و در نهایت هزینه تبلیغات و جذب مشتری می باشد. برآورد اولیه هزینه ها به شما کمک می کند تا سرمایه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی مغازه نان فانتزی

امروزه دستگاه ها و تجهیزات لازم برای یک کارگاه پخت نان فانتزی  بسیار پیشرفته شده اند و تمام مراحل پخت نان از مرحله آماده سازی خمیر تا پهن کردن و پختن آن را انجام می دهند. این موضوع کیفیت و سرعت پخت نان را به میزان قابل توجهی بالا برده است. با این حال، لزوم استفاده از پرسنل ماهر را بیشتر از قبل پررنگ تر کرده است. در ادامه فهرست تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه و مغازه نان فانتزی را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید با آگاهی بیشتری برای خرید و تهیه آنها برنامه ریزی کنید.

  1. دستگاه خمیرگیر(همزن)
  2. دستگاه چانه گیر
  3. دستگاه پهن کن خمیر
  4. دستگاه پخت نان
  5. فر طبقه ای
  6. دستگاه الک کردن آرد
  7. دستگاه برش نان
  8. قیف مخصوص نانوایی
  9. توری سرد کن
  10. ویترین محصول
  11. ترازو
  12. تغار خمیر
  13. میز کار استیل
  14. انواع سینی های آلومینیومی
  15. پنکه و فن های خنک کننده
  16. انواع قالب های نان

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی مغازه نان فانتزی را از کجا بخریم؟

تجهیزات و دستگاه های لازم برای پخت و عرضه نان فانتزی را باید از فروشگاه ها و مراکز معتبر عرضه تجهیزات نانوایی و قنادی خریداری کنید. این فروشگاه ها معمولا نمایندگی برندهای شناخته شده ایرانی و خارجی هستند و محصولات خود را طبق نرخ اتحادیه و به همراه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش قابل قبول ارائه می دهند.

برخی از این فروشگاه ها در کنار دستگاه ها و تجهیزات برند، انواع لوازم و دستگاه های دست دوم قنادی و فانتزی را نیز به فروش می رسانند. اگر سرمایه زیادی برای خرید لوازم نان فانتزی را ندارید، توصیه می کنیم سری به بورس لوازم دست دوم نانوایی در عبدل آباد یا خیابان جمهوری بزنید. اگر شانس با شما یاری کند می توانید دستگاه های در حد نو را با نصف قیمت خریداری کنید.

در حال حاضر، بیشتر فروشگاه های عرضه تجهیزات نانوایی وب سایت فروشگاهی دارند و محصولات خود را به صورت اینترنتی نیز به فروش می رسانند. اگر مشغله کاری شما زیاد است یا در نزدیکی محل سکونت خود به مراکز معتبر فروش ابزار و دستگاه های نان فانتزی دسترسی ندارید، می توانید وارد وب سایت این فروشگاه ها شوید و کالای مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

مجوزها و مدارک مورد نیاز برای تاسیس مغازه نان فانتزی

داشتن مدرک فنی پخت نان شرط لازم برای راه اندازی مغازه نان فانتزی است. مدرک فنی باید دارای مهر سازمان فنی حرفه ای کشور باشد. با شرکت در دوره ” ” آموزشگاه دنیز و قبولی در آزمون پایانی می توانید در مدت زمان بسیار کم مدرک فنی مورد نیاز را بدست آورید.

لازم به ذکر است که در دوره نانوایی و پخت نان؛ به طور تخصصی در خصوص بازار کار و چگونگی تاسیس یک کارگاه، مغازه، فروشگاه، خط تولید و کسب و کار نان فانتزی و همچنین مطالبی که در زیر آمده است؛ به شرکت کنندگان دوره آموزش خواهیم داد:

  • مشاوره و آموزش صفر تا صد راه اندازی نان فانتزی
  • شرایط و مجوز راه اندازی کارگاه نان فانتزی
  • وسایل و تجهیزات لازم برای راه اندازی نان فانتزی
  • برای تاسیس و راه اندازی نان فانتزی چقدر سرمایه لازم است
  • چگونه مغازه نان فانتزی بزنیم که سودآوری بالایی داشته باشد
  • نحوه راه اندازی فروشگاه و مغازه و کارگاه تولید و فروش نان فانتزی
  • هزینه و قیمت راه اندازی مغازه و کارگاه و خط تولید و فروشگاه نان فانتزی

جواز کسب یکی دیگر از مجوزهای لازم برای تاسیس کارگاه یا فروشگاه نان فانتزی است. با داشتن این مدرک می توانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید. البته باید قوانین وزارت بهداشت را در مورد کارگاه های تولید مواد غذایی رعایت کنید تا به شما پروانه کسب داده شود.

به یاد داشته باشید که قبل از فروش محصول خود باید با تنظیم اظهارنامه مالیاتی نسبت به ثبت نام امور مالیاتی خود اقدام نمایید.

اجاره مغازه برای تاسیس نان فانتزی

هنگامی که قصد دارید برای اجاره مغازه نان فانتزی برنامه ریزی کنید، بهتر است به نوع کاربری مغازه نیز توجه داشته باشید. یک مغازه نان فانتزی معمولا شامل دو قسمت است؛ یک قسمت مربوط به کارگاه پخت نان است و بخش دیگر باید برای فروش محصول تولید شده در نظر گرفته شود.

اگر قصد دارید هر دو قسمت را با هم در یک مجموعه داشته باشید، بهتر است به فکر اجاره یک مغازه بزرگ در یک محله پر رفت و آمد باشید. اما چنانچه بخواهید کارگاه از مغازه جدا باشد، بهتر است کارگاه را در یکی از محلات کم تراکم و حتی حاشیه شهر اجاره کنید و یک مغازه کوچک در یکی از خیابان های اصلی شهر برای فروش محصولات تولید شده در نظر بگیرید.

روش های جذب مشتری و افزایش درآمد در مغازه نان فانتزی

روش های مختلفی برای جذب مشتری و بالا بردن درآمد یک مغازه نان فانتزی وجود دارد. در ادامه برخی از ترفندهای ساده اما کاربردی آن را توضیح می دهیم.

چیدمان و طراحی مغازه نان فانتزی نقش موثری در جذب مشتری دارد. قفسه های شیک و ساده، بسته بندی متفاوت و دکوراسیون خلاقانه همه و همه از جمله کارهای ساده و کم هزینه اما تاثیرگذار در فروش بهتر و کسب درآمد بیشتر است.

شما می توانید برای  مشتریان دائمی خود کارت اشتراک تهیه کنید و صبح زود نان تازه برایشان ارسال کنید. این کار هزینه زیادی ندارد اما یک سرمایه گذاری بلند مدت برای مشتریان ثابت شما است و درصد فروش شما را به میزان چشمگیری زیاد می کند، مخصوصا اگر مغازه نان فانتزی شما در یکی از محله های شلوغ شهر باشد.

  • تنوع محصول خود را بالا ببرید

فروش محصولات متنوع یکی از فاکتورهای مهم و موثر در بحث جذب مشتری است. امروزه تقاضا برای نان سبوس دار و مغزدار زیاد شده است. بنابراین، می توانید کمی مغز تخمه یا پسته به نان های خود اضافه کنید و ظاهر جذاب تر و مزه دلنشین تری به آنها بدهید. همچنین، با کمی خلاقیت می توانید طرح های فانتزی و جدیدی به نان هایتان بدهید که تنها مختص مغازه نانوایی شما باشد.

  • از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

اگرچه تبلیغات محیطی نقش موثری در جذب مشتری دارد اما نباید اثرگذاری رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام یا …. را نادیده گرفت. ویترین مغازه نان فانتزی خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مطمئنا در بین مخاطبانتان، مشتریان بالقوه ای هستند که به دنبال نان های فانتزی با طعم های متفاوت و جدید می باشند.

  • فروش اینترنتی داشته باشید

جذب مشتری از طریق فروش آنلاین یکی دیگر از تکنیک های افزایش سود فروش نان فانتزی است. اگر تازه کار هستید و فعلا شرایط لازم برای راه اندازی وب سایت را ندارید، می توانید محصولات خود را در بسترهای فروش آنلاین مانند اسنپ فود عرضه کنید و از این راه فروش خود را افزایش دهید.