عمل ماموپلاستی کاهشی

سه نوع کلی جراحی ماموپلاستی وجود دارد که بر روی سینه انجام می گیرد. از جمله این جراحی ها می توان به افزایش سایز سینه ها، کاهش سایز سینه ها و جراحی بازسازی سینه ها اشاره کرد. در ادامه به توضیحاتی درباره این سه روش می پردازیم تا دیدی کلی از جراحی ماموپلاستی پیدا کنید.

جراحی افزایش سایز سینه ها

افزایش حجم سینه ها به منظور افزایش ظاهر، سایز و تناسب سینه های زنان انجام می گیرد. زنان به دلایل مختلفی تحت این جراحی قرار می گیرند. برخی زنان احساس می کنند که سینه های بسیار کوچکی دارند. برخی زنان به دلیل تغییر ظاهر سینه ها ناشی از بارداری قصد دارند. برخی دیگر از زنان تمایل به اصلاح تقارن سایز سینه ها دارند.
افزایش حجم سینه ها با پروتز سینه انجام می گیرد. پروتز در ناحیه زیر عضله سینه یا بر روی ماهیچه سینه کار گذاشته می شود. برشی که در این جراحی ایجاد می گردد عمدتاً در ناحیه زیر سینه ها است و یا در مواردی در ناحیه اطراف نوک سینه برش ایجاد می شود. به طور کلی جراحی افزایش سایز سینه ها جزو جراحی های کم تهاجمی است و برش هایی که در این جراحی ایجاد می گردد تنها سه سانتی متر طول دارند. برای افزایش حجم سینه ها که برش در زیر بغل ایجاد می گردد، احتمال دارد در طول جراحی از یک اندوسکوپ ( لوله باریکی که به منبع نوری و دوربین متصل است ) کمک گرفته شود.

پروتز های سینه از سیلیکون و یا محلول آب و نمک پر شده اند. متقاضیان می توانند سایز و شکل پروتز دلخواه خود را انتخاب کنند و یا در مواردی که شرایط خاص است پزشک نوع پروتز ها را انتخاب می نماید.
این جراحی همانند جراحی های دیگر خطراتی در پی دارد که از جمله این خطرات می توان به بروز عفونت، ایجاد اسکار و… اشاره کرد.

ایا عمل ماموپلاستی خطرناک است | تجربه عمل ماموپلاستی نی نی سایت | دوره نقاهت عمل ماموپلاستی

کاهش حجم سینه ها

جراحی کاهش حجم سینه ها در اغلب موارد در زنانی که سینه هایی بزرگ و سنگین دارند انجام می گیرد. این افراد درد زیادی را در ناحیه گردن خود احساس می کنند و علائم دیگری مانند بیحسی کمر یا ضعف کمر به دلیل وزن بیش از حد سینه ها را تجربه می کنند. در طول این جراحی پوست اضافی، چربی، و بافت اضافه سینه ها برداشته می شود.

بعد از جراحی، کاهش حجم سینه ها می تواند منجر به تغییر احساس سینه ها و عدم توانایی در شیردهی شود. در مواردی که برش های بزرگی ایجاد می گردد و نوک سینه ها انتقال می یابند، احساس نوک سینه ها و توانایی شیردهی در اغلب موارد از بین می رود. اگر شیردهی برای بیمار مورد مهمی در آینده می باشد، احتمالاً بهتر است که جراحی سینه را به زمانی دیگر موکول کرد و پس از باداری و شیردهی برای جراحی اقدام گردد.

بازسازی سینه ها

زنانی که تحت به دلیل سرطان سینه قرار می گیرند، از جمله متقاضیان جراحی ترمیمی یا بازسازی سینه ها هستند. این جراحی به بازسازی شکل طبیعی سینه ها و تناسب و حجم دلخواه بیمار می انجامد.

مزایای ماموپلاستی

سینه های بزرگ و افتاده نه تنها ظاهری ناخوشایند دارند بلکه باعث ناراحتی ها و مشکلاتی برای فرد می شوند. سینه های بزرگ مشکلات زیادی را برای سلامتی فرد ایجاد می کنند که می تواند دردناک و حتی خطرناک برای زندگی فرد باشند. با جراحی ماموپلاستی می توان این مشکلات را از بین برد و ظاهر بهتری برای سینه ها ایجاد نمود.

سینه های بزرگ و خطر سلامتی

سینه های بزرگ قویاً بر سلامت فیزیکی یک زن تاثیر می گذارد. مشکلاتی که زنان با سینه های بزرگ مواجه اند به شرح زیر است:

  • درد شدید – کشیدگی سینه ها به سمت پایین به دلیل وزن زیادی که دارند باعث درد در ناحیه کمر، گردن و بازوها می شود.
  • سردرد – بسیاری از زنان که سینه های بزرگی دارند تجربه سر درد های دردناکی را دارند که به سختی کنترل می شود.
  • مشکلاتی در ستون فقرات – سینه های بزرگ باعث آسیب و تغییر در انحنای ستون فقرات زنان می شود.
  • سختی در ورزش کردن – به دلیل درد، بسیاری از زنانی که سینه های بزرگی دارند نمی توانند حرکات ورزشی را به درستی انجام دهند.
  • اضافه وزن – ورزش نکردن و تحرک نداشتن به دلیل ناراحتی که سینه های بزرگ ایجاد می کنند، می تواند باعث شود که فرد اضافه وزن پیدا کند.
  • خطر سرطان سینه – زنانی که سینه های بزرگی دارند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

در یک مطالعه که بر روی زنان با سینه های بزرگ انجام گرفت، طول عمر این افراد نسبت به افرادی که سینه های بزرگی نداشتند کوتاه تر بوده است.

ماموپلاستی برای کاهش مشکلات سلامتی

این خطرات سلامتی که مشکل ساز می شوند، سینه های بزرگ را مشکلی جدی برای بسیاری از زنان کرده اند. خوشبختانه لزومی ندارد که فرد تا پایان عمر خود با این مشکل زندگی کند و راهکاری قطعی برای کوچک کردن سینه ها وجود دارد که همان جراحی ماموپلاستی است. از جمله مزایای ماموپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش سر درد ها
  •  بهبود الگوی خواب
  • بهبود تنفس فرد
  • کاهش دردهای اسکلتی – عضلانی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه
  • بهبود توانایی فرد برای ورزش کردن
  • کاهش اختلالات غذایی

به دلیل مزایایی که برای سلامتی در پی جراحی ماموپلاستی وجود دارد، پزشکان این جراحی را برای بسیاری از زنان مناسب و مفید اعلام می کنند. این جراحی برای هر زنی می تواند انجام گیرد ولی در حقیقت باید برای زنانی انجام گیرد که سینه هایی بزرگ تر از حد نرمال دارند. از سوی دیگر ماموپلاستی تاثیر مثبتی بر اعتماد به نفس افراد دارد.

ماموپلاستی کاهشی

داشتن سینه های بزرگ مساله ای است که بسیاری از خانم ها از بابت آن ناراضی هستند. بزرگ بودن بیش از حد سینه ها می تواند عوارضی را برای سلامتی به همراه داشته باشد و منجر به بروز درد شود. اما خوش بختانه، جراحی ماموپلاستی کاهشی به رفع و کاهش این قبیل خطرات و عوارض کمک خواهد کرد.

بزرگ بودن سینه ها خود می تواند یک مشکل سلامتی باشد. بزرگ بودن سینه ها می تواند بر روی سلامت فیزیکی خانم ها تاثیر بگذارد. از جمله مشکلات و مسائلی که خانم ها با آن روبرو هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد شدید. بزرگ بودن سینه ها می تواند منجر به بروز درد در شانه ها، بازوها، گردن و پشت شود.
  • سردرد. بسیاری از خانم هایی که سینه های بزرگی دارند، با سردردهایی روبرو می شوند که کنترل آن سخت می باشد.
  • مشکلات ستون فقرات. بزرگ بودن سینه ها می تواند باعث قوس و قوز در ستون فقرات شود.
  • مشکلات حین انجام ورزش.
  • افزایش وزن. پایین آمدن توانایی در ورزش می تواند باعث بالا رفتن وزن در خانم هایی شود که سینه های بزرگی دارند.
  • خطر سرطان. خانم هایی که سینه های بزرگی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان خواهند بود.

ماموپلاستی کاهشی، احتمال بروز مشکلات سلامتی را کاهش می دهد

مشکلات سلامتی، یکی از اصلی ترین نگرانی در خانم هایی است که سینه های بزرگی دارند. اما این افراد می توانند با مشورت پزشک و انجام جراحی ماموپلاستی کاهشی، علاوه بر کاهش اندازه و حجم سینه های خود، از بروز عوارض و مشکلات بعدی نیز پیشگیری کنند.

مزایای جراحی ماموپلاستی کاهشی

از جمله مزایای جراحی ماموپلاستی کاهشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش سردرد
  • بهبود وضعیت و الگوی خواب
  • تسهیل وضعیت تنفس
  • کاهش دردهای مفصلی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان
  • بهبود توانایی ورزشی

این قبیل مزایای سلامتی باعث می شوند فرد گزینه مناسبی برای انجام جراحی باشد. یا ماموپلاستی کاهشی هم چنین مزایای روانی را نیز برای فرد به همراه دارد.

گرچه تا به این جا در خصوص مزایای فیزیکی این روش جراحی صحبت شد، اما باید بگوییم ماموپلاستی کاهشی مزایای روانی را نیز به همراه دارد. از جمله:

  • بالا رفتن سطح اعتماد به نفس
  • بهبود کیفیت زندگی
  • بهبود روابط جنسی

خانم هایی که تحت جراحی ماموپلاستی قرار می گیرند، می توانند از مزایای فیزیکی و روانی این روش جراحی بهره مند شوند.

روند عمل ماموپلاستی کاهشی

قبل از انجام جراحی، بیمار باید با مراحل انجام جراحی آشنایی کامل داشته باشد. خوش بختانه، ماموپلاستی کاهشی جراحی سریع و سرپایی است و در حدود یک تا دو ساعت به طول می انجامد.

مراحل انجام جراحی عبارت است از:

  • بیهوشی. جراحی می تواند تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام شود تا بیمار هیچ گونه دردی را احساس نکند.
  • برش. برش ها در نواحی اطراف هاله قهوه ای رنگ دور نوک سینه زده می شوند تا سینه باز شود. این برش ها در خطوط و چین های طبیعی سینه ها زده می شوند تا کمترین میزان اسکار بر جای بماند.
  • بعد از زدن بخیه، پوست و بافت اضافی از روی سینه برداشته خواهد شد. پوست باقی مانده نیز برر روی پوزیشن جدید سینه کشیده خواهد شد.
  • بخیه زدن. بعد از قرارگیری سینه در پوزیشن مناسب، برش ها بخیه زده می شوند.

نتایج جراحی ماموپلاستی کاهشی

نتایج این روش، بلافاصله بعد از جراحی مشخص خواهد شد. با این حال، ممکن است سینه ها تا چند هفته ملتهب باشند. با طی شدن روند بهبودی، از شدت ورم و درد کاسته می شود و نتایج نهایی جراحی مشخص می گردد. آن چه که اهمیت دارد این است که بیماران در این دوران، نکات گفته شده از سوی پزشک را رعایت کنند.

ماموپلاستی افزایشی

جراحی ماموپلاستی افزایشی که با عنوان نیز شناخته می شود، روش جراحی است که با هدف افزایش سایز و فرم سینه ها انجام می شود. خانم هایی که خواهان انجام این روش هستند، دلایل زیر را مدنظر دارند:

  • برقراری توازن بیشتر میان سینه ها و سایر قسمت های بدن و بالا رفتن سطح اعتماد به نفس
  • اصلاح کاهش حجم سینه ها بعد از بارداری
  • تغییر فرم و یا بزرگ شدن سینه هایی که به دلیل شیردهی و یا بالا رفتن سن از حجم شان کاسته شده است
  • برقراری تقارن بیشتر میان سینه ها
  • بازسازی سینه بعد از جراحی برداشت سینه ها (ماستکتومی)

ماموپلاستی افزایشی شامل قرارگیری پروتز پشت بافت سینه و یا زیر عضله قفسه سینه می باشد. قرارگیری پروتز باعث می شود بیرون زدگی سینه بیشتر شود و سینه ها پرتر به نظر برسند.

ماموپلاستی افزایشی یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین روش های جراحی در خانم های نوزده تا سی و پنج سال می باشد.

نکته ای که در خصوص این روش جراحی باید به آن اشاره کنیم این است که پروتز سینه ماندگاری دائمی را به همراه ندارد و گاها نیاز است چندین سال بعد، جراحی دیگری انجام شود. خانم هایی که از لحاظ بدنی فعال هستند و انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند، بهترین گزینه برای انجام جراحی پروتز سینه می باشند.

مشاوره قبل از ماموپلاستی افزایشی

خانم هایی که خواهان جراحی ماموپلاستی افزایشی هستند، باید در جلسات مشاوره شرکت کنند. به معاینه و بررسی کامل بافت سینه می پردازد تا بهترین تکنیک جراحی در نظر گرفته شود. نکته مهم این است، با این که این جراحی سطح اعتماد به نفس را بالا می برد، با این حال بیمار باید انتظارات معقولی از نتایج داشته باشد.

در طول جلسات مشاوره، در خصوص مزایا و معایب روش جراحی، اقدامات قبل و بعد و هم چنین تکنیک جراحی صحبت خواهد شد.

بیمارانی که می خواهند تحت جراحی قرار بگیرند، باید هر گونه داروی مصرفی از جمله ویتامین ها، مکمل ها و حتی داروهای تجویزی را به پزشک اطلاع دهند. مصرف این قبیل داروها باید قبل از جراحی قطع شوند، چرا که روند انعقاد خون را مختل می کنند.

خانم هایی که سیگاری هستند، باید از چند هفته قبل استعمال سیگار را کنار بگذارند. نیکوتین موجود در سیگار، روند ترمیم و بهبودی را به تاخیر می اندازد و احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد. معمولا از بیماران خواسته می شود قبل از جراحی، نسبت به انجام ماموگرافی اقدام کنند.