فرآیند طراحی لباس خواب دخترانه چگونه است؟

اقداماتی که یک طراح لباس خواب باید انجام دهد

به صورت کلی بیان می شود که انواع پوشاک از لباس خواب زنانه گرفته تا لباس های راحتی معمولی برای آنکه بسیار عالی و مخاطب پسند طراحی و آماده شود و مورد استقبال و خرید از سوی افراد قرار گیرد نیاز به فعالیت های مختلف مانند پیش بینی  دقیق روند بازار، تحقیق و بررسی فرایندهای تجاری و بررسی سلیقه و نیاز مشتریان دارد.

شما به عنوان یک فرد طراح که قصد دارید لباس خواب زیبا طراحی نمایید، باید در مورد پارچه ها و تزیینات مربوط به آن که می تواند به زیبایی ظاهری لباس بیفزاید به خوبی تحقیق کرده و آنها را  مدنظر قرار دهید، این کار برای هدف گذاری و توسعه پایگاه دانش شما الزامی است.جهت شرکت در کلاس خیاطی لطفا کلیک کنید

چگونه به یک طراح حرفه ای لباس خواب تبدیل شویم؟

هر یک از علاقه مندان به دنیای طراحی لباس و انتخاب طراحی لباس خواب احتمالا با این سوال مواجه هستند که بهتر است چه مهارت هایی را فرا گیریم و چه مواردی را در طراحی اعمال نمایم تا به بهترین و زیباترین طرح برسم؟

چنانچه به طراحی لباس خواب علاقه مند هستید و این مورد برای شما جذاب است، باید بدانید که نیاز به نگاهی دقیق و چشمانی تیزبین دارید تا بهترین ایده ها را از محیط اطراف دریافت نموده و با انتخاب بهترین پارچه و مناسب ترین رنگ و جنس که حس آرامش را در زمان استراحت برای افراد فراهم آورد در کنار بهترین تزئینات و جزئیات در طراحی، یک لباس خواب دوست داشتنی و زیبا و مخاطب پسند ارائه نمایید. برای اینکه به کلید موفقیت دست یابید، به توصیه  هایی که در ادامه ارائه شده اند، توجه نمایید.

در نظر داشته باشید که انسان ها برای زمان استراحت و کسب آرامش، بخش اعظمی از زندگی خود را در لباس های خواب سر می نمایند. در قدم اول برای اینکه بتوانید بهترین طراحی لباس را داشته باشید لازم است تا لباسی طراحی کنید که حس رهایی و آرامش را منتقل نماید و شما باید با بخش های مختلف اندام و همچنین عادات افراد در زمان استراحت آشنا شوید.

برای طراحی لباس خواب لازم است تا در کل فرایند طراحی از معرفی مفهوم تا توسعه و تولید نقش داشته باشید به عنوان طراح لباس باید در نظر داشته باشید که افراد مختلف عادات مختلفی را از خود نشان می دهند و با در نظر داشتن علایق و عادات افراد، گزینه های مختلفی برای طراحی و خلق لباس خواب خواهید داشت. شما می توانید از انواع مدل های لباس مثل، تاپ، تیشرت، ، شلوارک، پیراهن و … استفاده نمایید.

نکات مهم برای طراحی لباس خواب

طراحی لباس خواب یکی از گرایش های طراحی لباس می باشد که دارای طرفداران بسیاری است. جالب است بدانید که، تعداد زیادی از افراد اهمیت زیادی برای پوشش و خوش استایل بودن در منزل خود قائل هستند و  تمایل دارند تا زیباترین و بروز ترین مدل ها را خریداری نموده و استفاده کنند. این به معنای آن است که طراحان لباس مخاطبان بسیار زیادی دارند که حاضرند برای انواع مدل های زیبای لباس خواب و خانگی هزینه نموده و از آن بهره ببرند. از این رو طراحان می توانند تمرکز خود را بر روی طراحی لباس خواب بگذارند که در عین جالب بودن معمولا دشوار و چالش برانگیز است.

توصیه می شود تا در زمان طراحی لباس خواب به سادگی و کاربردی بودن مدل  توجه داشته باشید زیرا اهمیت زیادی برای افراد دارد و بسیاری از مدل ها به دلیل اینکه کاربردی نیستند، خیلی زود از رده خارج می شوند.

افراد ترجیح می دهند که در زمان استراحت خود از پارچه های نرم و لطیف استفاده نمایند که برای این منظور معمولا پارچه های ساتن و ابریشم بسیار مناسب هستند.

بسیاری از افراد در زمان طراحی لباس خواب از پارچه های ساتن و توری استفاده می نمایند. این مورد برای افراد مدرن پسند که به دنبال سادگی هستند، گزینه ای عالی می باشد.

اگر از پیراهن برای لباس خواب استفاده می کنید، توجه نمایید که عموما در بازار، مدل های کوتاه و آزاد طرفداران بیشتری دارد

 

دانستنی های مهم در خصوص طراحی لباس خواب:

طراحی لباس خواب از دید بسیاری از افراد یک فعالیت ساده ممکن است به نظر برسد اما باید در نظر داشت که طراحی لباس خواب می تواند بسیار دشوار باشد زیرا طراح باید به جزئیات توجه ویژه ای داشته باشد. به صورت کلی بیان می شود که وظایف یک طراح در بحث طراحی لباس شب در موارد زیر خلاصه می شود:

  • دانستنی های مهم در خصوص طراحی لباس خواب

پیش بینی روند، تحقیق و توسعه روندهای تجاری و مرتبط با مشتری در دسته بندی محصولات مختلف فصلی از لباس خواب زنانه گرفته تا لباس های راحتی معمولی.

  • شما باید در مورد پارچه ها و تزیینات مربوطه تحقیق کرده و آنها را توسعه دهید، این کار برای هدف گذاری و توسعه پایگاه دانش شما الزامی است.
  • برای موضوعات فصلی تابلوهای تم و حالت ایجاد کنید.
  • طراحی مجموعه های تجاری، بکارگیری زرق و برق، پوشیدن لباس های شبانه معمولی با هماهنگ کردن لباس زیر و لوازم جانبی که می تواند شامل آرایش چشم ساق های نازک و روفرشی باشد.
  • ارائه طرح های کاربردی به سایر سطوح تولیدی از رئیس طراحی گرفته تا تیم های PD.
  • روی برنامه های محدوده دقیق کار کنید، همه گزینه ها را در یک منطقه بزرگ و متنوع تولیدی پوشش دهید.
  • هنگام توسعه محدوده های تجاری محدودیت های هزینه و تولید را در نظر بگیرید.
  • CAD ها و بسته های فنی دقیق تهیه کنید و به تیم های فنی و خریداری تحویل دهید و از نزدیک با تیم های داخلی در زمینه تناسب هزینه و کیفیت همکاری کنید.
  • بهترین و بدترین فروشندگان را تجزیه و تحلیل کنید و با تیم های داخلی کار کنید تا عکس العمل افراد را در بازار مشاهده نمایید.

چگونه می توان در بحث طراحی لباس شب به خوبی ظاهر شد و به یک طراح حرفه ای تبدیل گردید؟

شاید این سوال برای شما به وجود آید  که چگونه می توان اقدام به طراحی لباس خواب نمود و به چه مهارت هایی نیاز می باشد؟ اگر این مورد برای شما نیز جذاب است باید بدانید که نیاز به چشمان تیزی است. انتخاب بهترین با مناسب ترین رنگ و جنس که حس آرامش را در زمان استراحت برای افراد فراهم آورد در کنار بهترین تزئینات و جزئیات می تواند کلید موفقیت شما باشد اما به صورت کلی توصیه می شود تا موارد زیر در نظر گرفته شوند:

نکات طراحی لباس خواب

  • برای طراحی لباس خواب لازم است تا در کل فرایند طراحی از معرفی مفهوم تا توسعه و تولید نقش داشته باشید.
  • تحقیق و شناسایی روندهای بازار را انجام داده و طرح های خود را بسط دهید تا مطابق با نیازهای جامعه بوده و فرهنگ را نیز در نظر گرفته باشد.
  • در Illustrator طرح های مسطح ایجاد کنید.
  • گاها برای طراحی لباس شب نیاز است تا چندین بار اقدام به تولید و به روز رسانی CADS فصلی خود برای چندین برند تجاری نمایید.
  • حتما از طرح های خود لازم است تا یک نمونه نرم افزاری و گرافیکی تهیه نمایید که قدرت ارائه داشته باشند.
  • با الهام از چاپ روی پارچه ها و طبیعت طرح هایی را معرفی نمایید که هدف اصلی شما در آنها راحتی فرد باشد.
  • بعد از ارائه محصولات ارائه شده، آنها را با نیاز جامعه و روندهای فعلی مقایسه نموده و بسط دهید.

نکات مهم برای طراحی لباس خواب:

همواره باید در نظر داشته باشید که انسان ها بخش اعظمی از زندگی خود را در لباس های خواب سر می نمایند. در قدم اول برای اینکه بتوانید بهترین طراحی لباس شب را داشته باشید لازم است تا با بخش های مختلف اندام، خصوصیات هر یک و همچنین عادات افراد در زمان استراحت آشنا شوید. به طور مثال اگر قصد طراحی لباس خواب برای فردی را دارید که بسیار گرمایی بوده و عرق می نماید، حتما از پارچه هایی استفاده شود که پنبه ای هستند. لذا به کمک آن می توان شرایط تنفس پوستی را فراهم آورد.

به عنوان طراح لباس باید در نظر داشته باشید که افراد گاها عادت های مختلفی را از خود نشان می دهند. برخی از افراد نمی توانند شب هنگام و برای استراحت شلوار به تن نمایند لذا باید بدانید که برای این افراد پیراهن ها گزینه بهتری هستند. توصیه می شود تا در زمان طراحی لباس شب حتما به این موارد دقت نمایید:

  • برای افرادی که ترجیح می دهند در زمان استراحت خود از پارچه های نرم و لطیف استفاده نمایند، توصیه می شود تا در زمان طراحی لباس خواب مدل هایی را انتخاب نمایید که برای پارچه هایی نظیر ساتن و ابریشم بسیار مناسب هستند.
  • طراحی لباس خواب مدرن

اگر از پیراهن برای لباس خواب استفاده می نمایید، توجه نمایید که عموما در بازار، طراحی های کوتاه و آزاد طرفداران بیشتری دارد.

  • بسیاری از افراد در زمان طراحی لباس خواب از پارچه های ساتن و توری استفاده می نمایند. این مورد برای افراد مدرن پسند که به دنبال سادگی هستند، گزینه عالی می باشد. معمولا اکثر طرح های ایتالیایی از این سبک پیروی می نمایند.
  • اما یکی از موارد مهم در طراحی لباس خواب این موضوع است که باید به مدل خود توجه زیادی نمایید تا در حین شستشو آسیب نبیند. بسیاری از مدل ها به دلیل اینکه کاربردی نیستند، خیلی زود از دور کنار می روند

 

منبع : سیماکده

schoolofsewing.co.uk