مذاکرات عراق با BP و توتال برای سرمایه گذاری گازی

سرمایه گذار | سرمایه گذاری | سرمایه گذاری گازی

عراق در حال مذاکره با BP برای سرمایه گذاری در تولید نفت از میدان نفتی رومیلا و سرمایه گذاری در دو میدان گازی با توتال است.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، میدان نفتی بومیلا که توسط BP اداره می شود ، روزانه 1.5 میلیون بشکه تولید می کند که معادل یک سوم تولید نفت عراق است. تولید روغن رومیلا از سال 2010 تاکنون 40 درصد افزایش یافته است.

احسان عبدالعببر اسماعیل ، وزیر نفت عراق به خبرگزاری شفق گفت که حفظ تولید در میدان نفتی ال رومیلا و فرصت های سرمایه گذاری در نفت و گاز موضوع ویدئویی توسط مدیر منطقه ای BP استیون ویلیس و ایاد ییاد الیاد ، مدیر عامل شرکت است. در عراق بحث شد.

عراق برای سرمایه گذاری در پالایش نفت و رفع آلودگی نیاز به تسریع در برنامه های توسعه ای خود دارد. علاوه بر نیاز به کاهش مشعل ها و آلودگی در بزرگترین میدان نفتی خود ، باید گاز تولید کند تا وابستگی خود را به واردات کاهش دهد ، که بیشتر آن از ایران وارد می شود.

طبق آژانس بین المللی انرژی ، در سال 2019 براساس این گزارش ، پتانسیل قابل توجهی برای گاز طبیعی در عراق وجود دارد ، زیرا تولید گاز به عنوان یک محصول جانبی نفتی در دهه گذشته افزایش یافته است.

حضور BP در عراق از دهه 1920 در کرکوک آغاز شد ، زمانی که این کشور به عراق کمک کرد تا از بزرگترین میدان نفتی آن زمان در جهان ، بابا گورگور ، نفت استخراج و صادر کند.

طبق گزارش BP ، رومیلا سومین میدان نفتی بزرگ جهان است که با تولید 17 میلیارد بشکه نفت تخمین زده می شود.

به گفته وزارت نفت عراق ، احسان عبدالعب آببار همچنین با مدیر عامل شرکت توتال پاتریک پویان دیدار و در مورد مشارکت شرکت فرانسوی در توسعه میادین گازی اوکاز-منصوریا گفتگو کرد.

وزیر نفت عراق همچنین در مورد مشارکت توتال در پروژه های پالایش نفت ، پالایش و صنایع پتروشیمی بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس گزارش دیگر رسانه های عراقی ، دولت فدرال عراق ایجاد یک شرکت نفتی جدید را پیشنهاد داده است که به طور مشترک بغداد و اربیل را هدایت می کند ، و استخراج نفت و صادرات آن از منطقه نیمه مستقل خودمختار کردستان ، با توجه به قیمت نفت. این پیشنهاد همزمان با از سرگیری مذاکرات درباره از سرگیری روابط دوجانبه دو طرف پس از چند سال تلاش ناموفق برای برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان است.

انتهای پیام: