مقایسه‌ی درب‌های فست رول با سایر انواع درب‌ها

درب های پرسرعت در انواع مختلف با سازه های متفاوت از پرده PVC یا تیغه های آلومینیومی یا لوله های گالوانیزه ساخته می شوند.   یا  به دلیل قیمت مناسب و صرفه اقتصادی و هوابند بودن عالی یکی از رایج ترین نوع درب صنعتی سریع در انبارهای دارویی و غذایی است. دُرنیک مطابق با استانداردهای شرکت ما ایتالیا ساخته و ارائه می شود. ابعاد درب سریع رول آپ بر اساس سفارش ساخته شده و تا ابعاد 5*5 متر ساخته می شود. سرعت بازشدن این درب صنعتی تا 1 متر بر ثانیه می باشد. درب صنعتی سریع رول آپ (فست رول) معمولا در مبادی مورد استفاده قرار می گیرد که باز و بسته شدن سریع درب برای حفظ انرژی ارزشمند حرارتی مد نظر باشد.

موتور استفاده شده در درب صنعتی سریع، از برترین مدل های برتر آلمانی می باشد. همچنین مدار کنترل درب سریع ،دارای امکانات اتصال به ادوات ایمنی نظیر لوپ دتکتور مغناطیس تشخیص لیفتراک، چشم خطی دهانه درب و لبه حساس می باشد.

پرده PVC درب سریع

  1. پرده درب سریع رول آپ با وزن 900 گرم بر متر مربع دارای پوشیدگی غشائی دارای الیاف پلی استری که به روش پس تنیده تحت کشش قرار می گیرند.
  2. رویه غشاء پرده درب فست رول در طرفین توسط لایه ای از جنس PVC پوشیده می شوند تا عمر محصول 4 برابر گردد و به هیچ عنوان در برابر آفتاب پوسیده نمی شود.
  3. وجود رویه PVC بر روی غشاء باعث عملکرد یکپارچه سیستم درب صنعتی سریع می گردد و غشاء در برابر بارگذاری های مختلف عملکرد مطلوب تری خواهد داشت.
  4. پرده درب فست رول دارای مواد آنتی یو وی (Anti UV) می باشد که باعث می گردد رنگ محصول تغییر نیافته و غشاء تغییر فرم ندهد.
  5. به دلیل مواد آنتی یو وی (Anti UV) بکار رفته در پرده درب فست رول اشعه مضر آفتاب را بازتاب و به هیچ عنوان زیر غشاء گرم نمی گردد.
  6. پرده درب سریع بازشو نسوز و دارای قابلیت تحمل گرمای از منفی سی درجه سانتیگراد تا مثبت هفتاد درجه سانتیگراد می باشد.
  7. پرده درب پرسرعت به دلیل ضریب اصطحکاک پایین لایه محافظتی موجود بر روی غشاء، بار برف با سرعت بیشتری از روی غشاء فروریخته و پدید یخ زدگی و سربار برف بر روی آن اتفاق نخواهد افتاد.
  8. حفظ و نگهداری پرده درب صنعتی سریع آسان بوده و با ساده ترین وسایل قابل تمیزکردن خواهد بود.
  9. پوشش غشائی پرده در تطابق با استانداردهای کشورهای آمریکا و آلمان می باشد و گواهینامه های مربوطه را دراین زمینه اخذ نموده است.

حلقه مغناطیسی (Loop Detector)

لوپ مغناطیسی درب سریع بازشو بصورت دو حلقه در ورودی و خروجی و داخل بتن کف جاسازی می شود و فقط در صورت تردد لیفتراک فعال شده و فرمان باز شدن را به درب صنعتی سریع می دهد.

محافظ دهانه ورودی درب صنعتی سریع

چشم خطی برای محافظت دهانه ورودی درب صنعتی سریع و ممانعت از برخورد افراد و اجسام با درب است و در صورت فعال شدن از بستن درب صنعتی ممانعت می کند.

درب های سریع باز شو:

درب سریع بازشو چیست؟

انواع درب های سریع بازشو:

درب های سریع بازشو یا درب های فست یا همان رپید دُر به 5 دسته اصلی تقسیم بندی می گردند:

1-    درب های فست رول آپ یا سریع السیر رول آپ.

2-    درب های فست فولد آپ یا سریع السیر فولد آپ که به آن فلکس فولد نیز گفته می شود.

3-    درب های فست هیبریدی یا سریع السیر هیبریدی که به آن فست رول هیبریدی هم گفته می شود.

5-    درب های فست رول آپ ضد حریق محدود که به آن درب ضد حریق سریع بازشو رول آپ نیز گفته می شود.

این نوع درب تلفیقی از سیستم کرکره با سیستم های درب های نوین می باشد، بدین صورت که جنس این درب ها از PVC  ضد UV و بسیار مرغوب دو رو PVC می باشد که اکثرا با نام اختصاری UV-PVC شناخته می شوند و در برابر عوامل شیمیایی و جوی بسیار مقاوم هستند و در عرض این پرده های اصلی درب لوله های فولادی با محسابات دقیق نصب می گردد تا هم ثقل درب را هنگام پایین آمدن بالا ببرد و هم راهنمایی درب فست رول در درون ریل ها باشد، ضمناً با استفاده از طلق های شفاف در روی درب امکان دید دو طرفه عریض برای انسان و رانندگان لیفتراک مهیا می شود،

اگر بخواهیم از مکانیزم درب فست رول آپ صحبت کنیم، در واقع درب فست رول یا همان سریع السیر فست رول روی درام اصلی رول می گردد و فضایی حدود 60 سانتیمتر را در بالای درگاه درب اشغال می نماید و حرکت درب فست رول بی صدا و بدون مشکل می باشد، همچنین ریل های جانبی در ب فست رول ساخته شده از فولاد گالوانیزه به همراه جاروبک و یا لاستیک های هوابندی در طرفین درب نصب می گردند و تاج دستگاه فست رول آپ نیز از فولاد گالوانیزه ساخته شده است، برای بهبود عملکرد درب های فست رول آپ از براکت های فولادی کرومات شده و سوراخ کاری شده توسط دستگاه CNC و بهترین یاتاقان های موجود در بازار ایران استفاده شده است؛

به لطف طراحی برد اختصاصی توسط تیم مهندسی شرکت اسپیدرز درب، درب های فست رول ساخت گروه ما مجهز به مدار کنترل بسیار هوشمند با تمامی قابلیت ها اعم از اتصال به چشم الکترونیک، فلاشر، لوپ دتکتور، شاسی جهت مخالف درب، PLC، اتصال به اینورتر یا همان درایو و اتصال به کلیه سیستم های BMS کلیه نقطه نظرات و درخواست مشتریان را میسر نموده است، در صورت نیاز مشتری به سرعت بالای 80 سانتیمتر که استاندارد درب های فست رول است در مدار فرمان از اینورتر یا همان درایور استفاد می گردد و سرعت را میتوان کاملا هوشمند تنظیم نمود و در ابتدا و انتهای کورس حرکتی درب فست رول حرکت آهسته می باشد تا از خسارت به قطعات مکانیکال درب فست رول جلو گیری شود.

از نظر استانداردهای جهانی بهتر است درب های فست رول یا سریع بازشو رول آپ در محیط های داخلی نصب گردد، درب فست رول یا فست رول آپ بهترین گزینه برای ورودی سالن ها، انبارها، سالن های تولیدی و کلین روم ها می باشد چون ماهیت درب فست رول آپ به گونه ای می باشد که حدود %90 تا 95% دهانه ورودی یا خروجی را هوابندی می نماید و به همین دلیل است که درب های فست رول اکثراً در کارخانجات دارویی، صنایع غذایی، صنایع آرایشی بهداشتی، کارخانجات لبنی، کارخانجات پروتئینی  و سایر صنایع که گرد و خاک برای آنها مضر است مورد استفاده قرار می گیرد و درب فست رول مورد تائید سازمان GMP نیز می باشد و حتی میتوان گفت از الزامان این سازمان می باشد، زیرا با استفاده از درب فست رول آپ ضمن پاکیزه نگه داشتن محیط به سهولت درب فست رول را می توان شست و نقاطی برای جمع شدن گرد و خاک روی درب وجود ندارد.