منابع درسی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

نحوه انتخاب بهترین منابع سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هوش et ششم فرازمینی: در سال های تحصیلی آزمون های دوره ابتدایی حذف شدند و برای ورود داوطلبان به دبیرستان های دوره اول تیزهوشان، آزمون سنجش هوش و استعداد در قالب تست هوش ریون برگزار شد که هیچ یک از سوالات از کتب درسی نبود، البته این آزمون مشکلات بسیاری در بر داشت.

آزمون تیزهوشان مقطع ششم به هفتم برای ورود داوطلبان، به صورت ترکیبی از تست هوش و استعداد برگزار خواهد شد. در واقع پذیرش در آزمون سنجش هوش تیزهوشان بر پایه هوش و استعداد دانش آموزان می باشد.

آزمون سنجش هوش بر خلاف آزمون های تستی تیزهوشان ششم به هفتم که در سال های گذشته برای آن ها منابع سوالات اعلام می شد، هیچ گونه منبع خاصی ندارد. لذا دانش آموزان برای شرکت در این آزمون نیازی به مطالعه کتب درسی و یا شرکت در کلاس های آموزشی و تقویتی ندارند، بلکه هدف از برگزاری این آزمون سنجش هوش و توانایی حل مسئله دانش‌آموزان می باشد. بهتر است این دانش آموزان با آشنایی داشته باشند.

هوش کمپلکس پنجم و ششم مهروماه: برای موفقیت در این آزمون نیازی به آموزش های تخصصی و عمومی و یا تهیه ی کتاب های خاص و جزوه های تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۲۱۴۰۳، سی دی های آموزشی ششم ابتدایی و کتب کمک آموزشی تیزهوشان ششم به هفتم 1402 – 1403 نیست چون این آزمون تماما مرتبط با هوش و استعداد دانش آموز است. با این حال ما برای رفع نگرانی های داوطلبان سعی داریم در این مقاله کتاب هایی که از نظر گروه مشاوره تحصیلی هیوا بهتر بوده را به شما معرفی می کنیم.

 

آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی | بهترین کتاب برای قبولی در تیزهوشان ششم نی نی سایت | دانلود pdf کتاب تیزهوشان ششم

 

بهترین کتب کمک درسی منابع سوالات تیزهوشان ششم 1402 – 1403

با توجه به این که بسیاری از دانش آموزان ششم دبستان علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند و ورود به این مدارس برای خانواده های آن ها دارای اهمیت زیادی می باشد، لذا در تلاش هستند که از طریق مطالعه سوالات تیزهوشان، کتاب های و منابع گوناگون شانس قبولی در  ۱۴۰۲۱۴۰۳ را افزایش دهند.

با توجه به موارد ذکر شده در این بخش به شرح و معرفی بهترین کتاب برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می پردازیم که به ترتیب زیر عنوان شده اند.

بهترین منابع آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبان مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم بدون گذراندن هیچ آزمونی می توانند وارد شده و به ادامه تحصیل در این مدارس بپردازند. این داوطلبان بدونی هیچگونه آزمونی می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

از سوی دیگر دانش آموزان باید درصدد تلاش بیشتر برای دریافت باشند تا با نحوه سوالات و پاسخنامه آن ها آشنا شده و بتوانند در طول سال تحصیلی از آن بهره ببرند.

دانش آموزانی که وارد مدارس هیئت امنایی می شود مانند دیگر محصل ها بایستی شهریه تحصیل خود را بپردازند. بنابراین این داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از میزان شهریه این مدارس مطلع و در صورت داشتن شرایط اقدام به نام نویسی خود در این مدارس نمایند.

برای اطلاع از آخرین اخبار منابع آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲۱۴۰۳ می توانید عضو کانال تلگرامی مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال نمایید. هم چنین در صورت وجود هر گونه سوال در خصوص ثبت نام تیزهوشان 1402 – 1403، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402

مدارس تیزهوشان همواره آماده پذیرش دانش آموزان با استعدادی است که توانایی تحصیل در این مدارس را داشته باشند. از همین رو آزمونی که جهت گزینش دانش آموزان برگزار می شود به منظور سنجش استعداد و هوش آن ها است. به عبارت دیگر در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه هفتم هیچ گونه سوالی از مباحث درسی مطرح نمی شود و دانش آموزان جهت موفقیت در آزمون نیازی به مطالعه کتاب های درسی خود نخواهند داشت.

همان گونه که می دانید سوالات هوش، بسیار گسترده هستند و بنابراین نمی توان کتابی را معرفی کرد که قبولی دانش آموز در آزمون مذکور را تضمین کند. تنها می توان با تهیه کتاب های متنوع در این زمینه و حل سوالات هر چه بیشتر، با نوع سوالات هوش آشنا شد و به یک شناخت کلی از آن ها رسید. از همین رو، در ادامه چند کتاب معروف از انتشارات های معتبر را معرفی می کنیم که هر یک به نوبه خود می توانند در تقویت هوش و استعداد دانش آموزان تاثیرگذار باشند.

لیست کتاب های کمک آموزشی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
نام کتاب توضیحات کتاب تصویر جلد کتاب
سنجش iQ هوش و استعداد ششم گاج انواع گسترده ای از سوالات هوش زبانی، مخزن و چرخ دنده و معماهای معروف جهت آشنایی و تسلط هر چه بیشتر دانش آموز به این گونه سوالات

انواع سوالات استدلال غیرکلامی و استعداد تحلیلی به صورت طبقه بندی شده به همراه درسنامه ای کوتاه

سوالات استعداد تحلیلی آزمون های ورودی سال های پیش به همراه پاسخ تشریحی جامع و کامل

بیش از 1700 تست

هوش فرازمینی ET انتشارات گامی تا فرزانگان یکی از کامل ترین کتاب ها برای آمادگی آزمون تیزهوشان

داشتن 16 مدل متفاوت هوش و بیش از 305 مبحث و 5000 تست هوش به همراه پاسخ کاملاً تشریحی

تحلیل آزمون های تیزهوشان سال های گذشته

درسنامه در پاسخ نامه تشریحی آمده است.

کتاب هوش جامع نیترو پویش اندیشه خوارزمی دارای درسنامه آموزشی

دارای بیش از 1400تست با پاسخ نامه تشریحی

تحلیل سوالات آزمون های تیزهوشان سال های گذشته

پوشش دهی کامل مباحث هوش

کتاب هوش کمپلکس پنجم و ششم انتشارات مهروماه دارای درسنامه آموزشی و نکات کلیدی

مثال های حل شده و سوالات طبقه بندی شده

آزمون های مبحثی و آزمون های ورودی تیزهوشان به همراه پاسخنامه تشریحی

کتاب هوش و استعداد تحلیلی ششم دبستان انتشارات مرشد مبتکران درسنامه در پاسخنامه تشریحی آمده است.

دارای 2351 تست کافی و متنوع

دارای پاسخنامه تشریحی کامل

پوشش آزمون های بین المللی هوش و نمونه سوالات آزمون های تیزهوشان سال های گذشته

جلد اول کتاب سوالات و جلد دوم پاسخنامه است.

هوش و خلاقیت ریاضی ششم انتشارات مبتکران آموزش از طریق پاسخنامه تشریحی

بیش از 1100 تست به همراه پاسخنامه تشریحی

تک جلدی

هوش مالتیپل ششم به هفتم خیلی سبز مناسب دانش آموزان با پایه ی قوی

دارای درسنامه خلاصه

تست های طبقه بندی شده

پوشش نمونه سوالات آزمون های سال های گذشته به همراه تحلیل

کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم انتشارات کاهه دارای درسنامه کاملا مختصر و کوتاه

سطح سوالات از ساده به دشوار

دارای نکات طلایی و کلیدی

13 آزمون همراه با درسنامه، 15 آزمون ترکیبی و 9 آزمون استعداد تحلیلی به همراه پاسخنامه کامل

آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9 × 9

انتشارات مهروماه

دارای درسنامه ی کامل برای آموزش هوش غیرکلامی و نمونه سوالات مرتبط

کتاب تک جلدی است.

کتاب 33 آزمون دقت و تمرکز انتشارات پویش 33 آزمون شبیه سازی شده تیزهوشان

دارای 1600 سوال کاملا تالیفی جهت افزایش دقت و تمرکز

آمادگی برای دفترچه شماره 2 آزمون تیزهوشان

هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند درسنامه آموزشی ندارد

دارای 1400 تست تالیفی

تحلیل آزمون های تیزهوشان سال های گذشته

کتاب 20 ازمون شبیه ساز تیزهوشان ششم انتشارات مرشد مبتکران 12 آزمون 60 سوالی و 3 آزمون 100 سوالی در زمینه هوش ادبی، استعداد تحلیلی

5 آزمون برای سنجش سرعت و دقت دانش –آموزان

پاسخنامه تشریحی و جامع

درباره سوالات آزمون تیزهوشان چه می دانید؟

در سال های گذشته پرسش های آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم از کتاب های درسی ریاضی، فارسی و علوم تجربی پایه ششم ابتدایی طراحی می شد اما از سال تحصیلی 97 – 98 محور طرح سوالات این آزمون به “هوش”، “استعداد” و “خلاقیت” تغییر کرد. تعداد پرسش ها در سال های مختلف، متغیر است و نمی توان عدد مشخصی را برای آن تعیین کرد. در مجموع می توان گفت که پرسش های این آزمون بر مبنای شکل های هندسی، استدلال های تحلیلی، تصویری و فضایی، عبارت های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی شکل می گیرد.

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند، با مطالعه و حل سوالات این آزمون در سال های گذشته، به آمادگی بیشتری در دست می یابند. در آزمون تستی تیزهوشان پایه ششم، هر پاسخ نادرست یک سوم از نمره کل آزمون کم می کند و در صورتی که بیش از یک گزینه را برای تستی انتخاب کرده باشید، به آن سوال نمره منفی تعلق می گیرد.

 

تکنیک های موفقیت در آزمون سنجش هوش 1401 – 1402

همان طور که گفته شد، آزمون تیزهوشان ششم به هفتم منبع درسی ندارد و به همین خاطر به آن آزمون سنجش هوش نیز گفته می شود. در واقع سوالات این آزمون، تحلیلی است و نیازی به حفظ کردن مطلب خاصی ندارد. بهترین روش حل تست های تحلیلی، تمرین و ممارست در تست زنی می باشد. در زیر چند تکنیک طلایی حل تست های هوش آزمون تیزهوشان را برای شما بیان کرده ایم که توجه به این نکات می تواند به موفقیت در این آزمون کمک کند.

  • نمونه سوالات سنجش هوش را تهیه کرده و همراه با تحلیل و تشریح آن ها، تست بزنید.
  • معمولا سوالاتی که درباره رابطه اعداد می باشد، زیاد مطرح می شود که می بایست در این گونه پرسش ها به ترتیب اعداد دقت کرده و یافتن رابطه های ریاضی را بدانید.
  • تمام سوالات را بخوانید و از روی سوالی به تصور دشوار بودن رد نشوید، چرا که سطح همه سوالات در یک سطح نیست.
  • روش حل تست های تحلیلی همیشه زمان بر و طولانی نیست. کافی است روش حل سریع آن ها را پیدا کنید که این کار با تمرین و تست زنی میسر می شود.

نمونه سوالات تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402

همان طور که گفته شد، با تغییرات صورت گرفته در طراحی سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، بخش استعداد تحصیلی از آن حذف شد و در حال حاضر، سوالات این آزمون، تنها شامل بخش  استعداد تحلیلی می شود.

یکی از مواردی که می تواند تاثیر چشمگیری در کسب نتیجه مطلوب در این آزمون داشته باشد اقدام به  می باشد و در این راستا استفاده از  می تواند مفید واقع شود.

سوالات متداول

1- موضوع سوالات مطرح شونده در آزمون تیزهوشان پایه ششم چیست؟

پرسش های این آزمون شامل مباحث هوش، خلاقیت و استعداد تحلیلی می باشند.

2- دانش آموزان متقاضی ورود به پایه هفتم در مداس تیزهوشان می بایست چه منابعی را مورد مطالعه قرار دهند؟

در آزمون ورودی این پایه هیچ گونه سوالی از مباحث درسی مطرح نمی شود و دانش آموزان صرفا می بایست کتاب های کمک آموزشی را مورد مطالعه قرار دهند.

3- آیا پاسخ های منفی به سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم شامل امتیاز منفی می باشد؟

بله، هر پاسخ نادرست یک سوم از نمره کل آزمون کم می کند و در صورتی که بیش از یک گزینه را برای تستی انتخاب کرده باشید، به آن سوال نمره منفی تعلق می گیرد