میز کنسول برای چی استفاده میشه

قبل از اینکه برسیم به اینکه کنسول چه کاربردی دارد ، اجازه دهید تعریف درست و دقیقی از آن داشته باشیم. کنسول به میز دکوری لوکسی گفته می‌شود که در چیدمان منازل و زیبا شدن دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. شاید بپرسید کنسول چه کاربردی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال لطفا این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. در این مقاله در مورد خصوصیات میز کنسول، کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن، کاربرد میز کنسول در اتاق پذیرایی، کاربرد میز کنسول در اتاق خواب، میز کنسول بدون آینه و با آینه و اندازه میز کنسول صحبت می‌کنیم.

خصوصیات میز کنسول

میز کنسول شباهت زیادی به میز توالت دارد.‌ اما از میز توالت زیباتر است و تزئینات بیشتری دارد. در گذشته از میز کنسول برای نگهداری مدارک با ارزشی مثل شناسنامه‌ها، سند خانه، ماشین و پول نقد استفاده می‌شد. در واقع جای گاو صندوق را در خانه‌ها پر کرده بود. روی میز کنسول دکوری‌های باارزش نیز چیده می‌شود.‌ بعضی از میز کنسول‌ها بدون کشو هستند و روی آن‌ها یک آینه بزرگ قرار داده می‌شود. این مدل برای زیباتر کردن دکوراسیون راهرو‌ها کاربرد دارد.

کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن

اگر اندازه اتاق نشیمن شما بزرگ است. می‌توانید برای زیباتر شون دکوراسیون داخلی منزل خود از میز کنسول در اتاق نشیمن استفاده کنید. میز کنسول و آینه‌اش را در کنار چیدمان مبل‌ها قرار دهید.‌ می‌توانید رنگ میز کنسول را طوری انتخاب کنید که با رنگ مبلمان شما ست شود. گذاشتن یک شمعدان زیبا و لوکس روی میز کنسول نمای زیبایی به اتاق نشیمن شما خواهد داد. از کشوهای میز کنسول نیز می‌توانید برای گذاشتن مدارکی که همیشه احتیاج دارید، استفاده کنید تا هنگام احتیاج به آن مدارک سردرگم نشوید و دسترسی راحتی به آن‌ها داشته باشید.

کاربرد میز کنسول در اتاق پذیرایی

میز کنسول در بعضی از منازل به عنوان مهم‌ترین وسیله دکوری اتاق پذیرایی محسوب می‌شود. اگر تمایل ندارید روی میز کنسول آینه قرار دهید، اشکالی ندارد، می‌توانید به جای آینه روی میز کنسول، چند قاب عکس زیبا یا دو عدد شمعدانی مجلل قرار دهید و یک فضای رمانتیک به آن قسمت از پذیرایی بدهید. زمانی که مهمان دعوت کرده‌اید، از میز کنسول برای گذاشتن قاشق، چنگال و لوازم پذیرایی استفاده کنید تا برای چیدن وسایل شام مدام به سمت آشپزخانه رفت و آمد نکنید.

کاربرد میز کنسول در اتاق خواب

شاید تعجب کنید و با خودتان بپرسید مگر میز کنسول را در اتاق خواب نیز قرار می‌دهند؟ بله، گذاشتن میز کنسول با ابعاد کوچکتر به فضای اتاق خواب شما نمای زیبا و دانشینی می‌دهد. از میز کنسول در همه فضاهای منزل می‌توان استفاده کرد. کاربرد میز کنسول در اتاق خواب به عنوان یک میز توالت است. می‌توانید لوازم آرایشی خود را روی آن بچینید. حتی از میز کنسول می‌توانید به عنوان میز مطالعه استفاده کنید و با گذاشتن یک صندلی جلو آن، به راحتی مطالعه خود را شروع کنید.‌

میز کنسول بدون آینه و با آینه

اکثر میز کنسول‌های موجود در بازار دارای یک آینه هم هستند. خرید آینه به همراه میز کنسول بستگی به سلیقه خریدار دارد. ممکن است کسی میز کنسول بدون آینه بخرد و روی آن را با شمعدان و آینه مراسم ازدواجش تزئین کند. یا به جای آینه قاب عکس و گلدان روی میز کنسول قرار دهد. به هر صورت میز کنسول در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارند و هر فردی با سلیقه خود بدو آینه یا با آینه آن‌ را خریداری می‌کند.

اندازه میز کنسول

میز کنسول در اندازه و ابعاد متفاوتی تولید می‌شود‌ و به بازار عرضه می‌گردد.‌ بعضی از مدل‌های میز کنسول یک میز و یک آینه دارند و طراحی آن‌ها ساده و زیباست. از این مدل برای خانه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. برخی دیگر از میزهای کنسول دارای چند کشو و دو کمد هستند. یک مدل دیگر دارای سه کشو در وسط و دو در در کناره‌های میز است. اگر برای اتاق میز کنسول میخرید بهتر است اندازه آن کوچک باشد. برای پذیرایی میز کنسول بزرگ نیاز است. به طور کلی اندازه میز کنسول با مساحت محیطی مورد اس

معرفی میز کنسول و کاربرد آن درخانه

اگر به خاطر داشته باشید، در فیلم های قدیمی و نوستالژی و یا در دکوراسیون خانه های قدیمی مثل خانه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، میزهای چوبی به عنوان دکوری در گوشه خانه دیده میشد که از آن برای نگهداری اسناد و لوازم مهم استفاده میکردند و همینطور روی این میزها را با وسایل تزئینی و اشیاء قیمتی تزئین میکردند.
در پاسخ به این سوال که میز کنسول چیست؟ باید گفت: این میزهای چوبی گنجه مانند که پای ثابت دکوراسیون خانه های قدیمی بوده، همان میزکنسول است که امروزه در طرح ها، رنگ ها و جنس های فراوانی تولید میشود.
تنوع بسیار بالا در تولید میزکنسول ها باعث شده در هر قسمت از خانه، مثل (اتاق نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، راهرو و …) کاربرد خاص خود را داشته باشد.
در ادامه مقاله میز کنسول چیست و چه کاربرد هایی دارد نکاتی را درباره شناخت بهتر و کاربرد میز کنسول، در فضاهای مختلف خانه را به طور کامل برای شما عزیزان توضیح میدهیم که راحت تر تصمیم بگیرید در کدام قسمت از دکوراسیون منزلتان از آن استفاده کنید و یا حتی خرید آن برای منزلتان لازم است یا نه!

شما در سایت ما میتوانید میز کنسول و یا آینه کنسول استیل  مورد نظر خود را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید!

وزن، ابعاد و جنس میز کنسول ها

به طور کلی جنس ها ممکن است سنگی، چوبی، رزینی، فلزی و … باشد که کاملا بستگی به سلیقه مشتریان و سبک دکوراسیون منزلشان دارد، اما از انجایی که امروزه طرفداران وسایل چوبی برای دکوراسیون منزل بسیارزیاد شده است، در ساخت میز کنسول هم بیشترین استفاده از جنس چوب است.
درباره وزن میزکنسول ها نمیشد به طور قطع نظر داد، زیرا وزن میزکنسول ها اغلب بستگی به جنس و ابعادشان دارد. به طور مثال یک میز کنسول چوبی مطمئنا وزن کمتری نسبت به یک میز کنسول سنگی یا فلزی دارد، حتی اگر ابعاد بزرگتری داشته باشد!
البته لازم به ذکر است که سبک میز کنسول ها هم تاثیر بسیار زیادی در وزنشان دارند. به طور مثال یک میز کنسول سلطنتی با حجم زیادی از چوب هایی با استحکام بالا و سنگین و همینطور طراحی ها و منبت کاری های فراوان، قطعا وزن بسیار زیادی دارد.
. میز کنسول کمترین فضا را در خانه ها اشغال میکند
طول و عرض و ارتفاع این میزهای کاربردی کاملا بستگی به سفارش مشتریان و تولیدی ها دارد، اما به طور معمول میز کنسول ها به شکل نیمه میز هایی هستند که عرض کمی دارند و همیشه به دیوار چسبیده میشوند، به همین دلیل کمترین فضا را در دکوراسیون خانه ها اشغال میکنند، پس همه منازل چه با متراز کم و متوسط و چه با متراژ زیاد، میتوانند از آن استفاده کنند و به دکوراسیون منزلشان جلوه شیک و زیبایی ببخشند.

میز کنسول برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

اگر تصمیم به خرید میز کنسول دارید اما نگران ست نشدن آن با دکوراسیون منزلتان هستید، باید بگوییم که <میز>
میزکنسول ها در سبک های مختلفی مثل (مدرن و مینیمال، کلاسیک و سلطنتی و …) تولید میشوند که همه خانه ها با هر نوع دکوراسیونی بتوانند از آن استفاده کنند. به طور مثال یک میزکنسول بسیار ظریف و کوچک چوبی با کشوها و کمد های کم برای منزلی کوچک با سبک مدرن گزینه بسیار عالی میباشد.

میز کنسول دراتاق خواب چه کاربردی دارد؟

کاربرد میزکنسول در اتاق خواب، بستگی به نیاز افراد دارد و میتواند متفاوت باشد.

. استفاده از میز کنسول بجای میز آرایشی

یکی از کاربرد های میز کنسول در اتاق خواب میتواند استفاده آن بجای میز آرایشی باشد. جایگزین کردن یک میزکنسول زیبا و شیک و بروز، با میز آرایش های جاگیر قدیمی میتواند به دکور اتاق شما جانی تازه بدهد.
برای این که بتوانید وسایل شخصی و مورد نیاز خود، مثل لوازم آرایشی و بهداشتی را آن قرار دهید، میتوانید از نمونه هایی استفاده کنید که دارای تعدادی کشو و یک آینه س زیبا باشد.

. میز کنسول، فضایی مناسب برای مطالعه دارد

یکی دیگر از کاربرد های میز کنسول در اتاق، استفاده از آن برای مطالعه است. افرادی که عادت به مطالعه در اتاق خواب خود دارند میتوانید با قرار دادن یک صندلی کوچک روبروی میزکنسول و چراغ مطالعه و کتاب خود روی آن از فضایی که برای مطالعه در اتاق خود ایجاد کردید لذت ببرید.

. یک قرار دادن میز کنسول در اتاق خواب یک دکوری لاکچری داشته باشید

یکی دیگر از روش های استفاده از این میز های لاکچری و کاربردی، استفاده برای دکوری های اتاق است، که معمولا در اتاق هایی استفاده میشوند که فضای نسبتا زیادی داشته باشند.
اگر فضای زیادی در اتاق خواب خود دارید، میتوانید در گوشه خالی یک میز کنسول برای قرار دادن اکسسوری های اتاق مثل (گلدان ها، مجسمه های کوچک، قاب ها، ساعت های رومیزی و…) استفاده کنید.

کاربرد میز کنسول در اتاق نشیمن

احنمالا فکر میکنید استفاده از میز کنسول در اتاق نشین، یک وسیله اضافی و بی مورد است!
خوب در این مورد باید بگویم تصورتان اشتباه است، زیرا با استفاده درست از میز کنسول در اتاق نشیمن میتوانید فضایی را ایجاد کنید که هم کاربردی باشد و هم دل کندن از آن بسیار سخت باشد.
تصور کنید در قسمتی از اتاق نشیمن که به خوبی در معرض دیدتان است، میز کنسولی قرار داد که روی آن آینه و شمعدان ها و مهم تر از همه قاب های خانوادگیتان که از دیدن آنها سیر مکیشوید قرار داد. همینطور میتوانید اسناد و مدارکی که میخواهید همیشه دم دستتان باشد مثل شناسنامه، سند خانه یا ماشین و … در کشوها یا کمد هایی از میزکنسول که قفل دارند قرار دهید.

آینه کنسول چیست | استفاده از کنسول بجای جاکفشی | استفاده از کنسول بجای جاکفشی نی نی سایت

میز کنسول در پذیرایی چه کاربرد دارد؟

برای کاربرد میز کنسول در فضای پذیرایی، باید به یک نکته دقت کنید.
بهتر است در فضای پذیرایی از میز کنسول هایی که آینه ای بزرگ دارند استفاده نکنید؛ زیرا کاربرد آینه های بزرگ اغلب در اتاق خواب، اتاق نشیمن و راهرو ها است. بجای آن میتوانید از قاب های بزرگ و زیبا برای میزکنسول های پذیرایی استفاده کنید. همینطور انتخاب آینه های چند تکه ی تزئینی هم برای افرادی که علاقه زیادی به آینه دارند میتواند گزینه مناسبی باشد.

. برای میز پذیرایی از میز کنسول استفاده کنید

در مواقعی که میهمان دارید میتوانید سرویس قاشق و چنگال، بشقاب های پذیرایی، سفره و یا حتی خوردنی هایی که میخواهید یه صورت سلف سرویس استفاده شود را روی میز کنسول قرار دهید تا هم از رفت و آمد زیاد برای پذیرایی کردن خسته نشوید و هم مدت زمان بیشتری در کنار میهمانان لذت ببرید.

. میز کنسول های جمع و جور را جایگزین بوفه های سنگین و جاگیر قدیمی کنید

امروزه بیشتر افراد بوفه را از وسایل منزل خود حذف کردند، زیرا:
. فقط مناسب سبک های خاصی مثل سبک سلطنتی و … است
. تمیز کردن بوفه بسیار زمان بر و مشکل است
. برای تغییر دکوراسیون و اسباب کشی، جابجایی آن مشکل است
. فضای زیادی را اشغال میکند و مناسب خانه های کوچک یا متوسط امروزی نیست

منبع: youtube