واکسیناسیون بیش از ۳۸۰ هزار راس دام در کردستان

کردستان | واکسیناسیون

اینترنشنال نیوز / کردستان: مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به آغاز برنامه واکسیناسیون برای جمعیت استان گفت: از ابتدای اجرای این برنامه بیش از 380 هزار حیوان در کردستان واکسن دریافت کرده اند.

مجتبی ورمقانی در بازدید از روستاهای بیجار با اشاره به مسئولیت های اداره کل دامپزشکی در زمینه پیشگیری ، کنترل بیماری های انسان ، حیوانات ، سایر حیوانات عفونی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون حیوانات در منطقه علیه سه نشخوارکننده است. طاعون ، تب مالت و سیاه زخم از 6 مه در کردستان آغاز شد.

وی افزود: ده ها تیم دولتی و خصوصی در این برنامه 40 روزه مشارکت دارند و انتظار می رود بیش از 1800 روستای واجد شرایط کردستان در جریان برنامه واکسیناسیون دام های استان توسط گروه ها هدف قرار گیرند. اداره کل دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: از ابتدای برنامه تاکنون بیش از 200 روستای استان ارجاع شده و 380 هزار حیوان واکسن رایگان علیه بیماریهای عفونی دریافت کرده اند.

وی گفت: اقدامات اداره کل دامپزشکی در سال های اخیر منجر به کنترل بیماری های عفونی حیوانات شده است و در سال 1999 تعداد موارد تب مالت در کردستان به 700 مورد رسیده است.

ورمقانی با اشاره به تعداد زیاد بیماران مالاریا در کردستان در سالهای اخیر ، ادامه داد: تعداد موارد مالاریا در بلاری از 700 مورد در سال 1995 به 70 نفر در سال گذشته رسیده است که آمار قابل توجهی است.

وی در پایان خطاب به کشاورزان کردستان یادآوری کرد که دلت هزینه زیادی را برای برنامه واکسیناسیون ملی پرداخت کرده است و امیدوار است که کشاورزان و دامداران هر چه بیشتر با تیم های اداره کل دامپزشکی همکاری کنند. ،
انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید