ویژگی های یک سولجر خوب

برای سازه‌هایی که از بتن ساخته می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که این قالب‌ها می‌توانند به‌راحتی بتن را دربرگیرند.

همان‌طور که می‌دانید، امروزه ساخت‌وساز ساختمان‌های مرتفع به دلیل افزایش جمعیت و قیمت زمین افزایش بسیاری پیدا کرده‌است. به همین جهت در ساخت سازه‌های بلند و مواردی که عرض بتن بیش‌تر از ۲۰ سانتی‌متر است، لازم است جهت استحکام و استواری بیشتر از سولجر قالب بندی استفاده شود.

شایان ذکر است برای اجرای سازه‌هایی که از نظر فشار هیدرواستاتیکی و جانبی سنگین هستند و در اجرا نیازمند تکرارند، قطعاتی به نام سولجر تولید می‌شود که به‌عنوان پشت‌بند عمودی در سازه‌هایی که دارای ارتفاع و ضخامت زیادند، به‌کار گرفته می‌شود. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، خواهید دید که دربارۀ این محصول اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و درمورد وزن، قیمت و چگونگی صحبت خواهیم کرد.

سولجر قالب بندی چیست و چه کاربردی دارد؟
سولجر (Soldier) در لغت به معنای سرباز یا (سربازی کردن) است. اما در صنعت ساخت‌و‌ساز، به معنی سازۀ نگهبان است. در یک تعریف ساده می‌توان گفت در سازه‌های بلند و همچنین دیوار‌هایی که از ضخامت بالایی برخوردارند، لازم است برای کنترل و مهار فشار از سمت بتن، از ابزار خاصی استفاده شود تا بتواند به‌عنوان پشت‌بند عمودی استفاده شود. به این ابزار سولجر قالب بندی می‌گویند. در بعضی از سازه‌ها به هنگام ساخت‌و‌ساز ضروری است که از سولجر استفاده شود. اما در بعضی دیگر از سازه‌ها ضرورتی ندارد و چنانچه از سولجر قالب بندی استفاده شود، یک مزیت به شمار خواهد آمد.

ازجمله مزایای استفاده از سولجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سولجر بتن‌ریزی تحمل وزن بسیار سنگین تا 100 نیوتن را دارد.
به مهار کردن فشاری که به بتن وارد می‌شود کمک می‌کند.
در زمان باز و بسته کردن قالب‌ها، در وقت صرفه‌جویی خواهد شد.
چنانچه روش استفاده از سولجرها را دیده باشید، می‌دانید که از طریق ابزار جانبی به یکدیگر متصل‌اند و می‌توانند بخش زیادی از سازه را بپوشانند.
استهلاک این محصول کم بوده و همین امر سبب افزایش طول عمر تجهیزات خواهد شد.
سطح بتنی که برای ساخت‌وساز در نظر گرفته می‌شود، صاف و یک‌دست خواهد بود.
در اجرای ارتفاع، ایمنی به وجود خواهد آورد.
سبب استحکام بیشتر سازه می‌شود.

سولجر پایل | سولجر در نیلینگ

هنگام استفاده از سولجر قالب بندی، شیرۀ سیمان جذب نمی‌شود.
قابلیت جداسازی دارد.
سولجر طبقه بندی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و آن‌ها را می‌توان با انواع سولجر مختلف تطبیق داد.
یکی از کاربرد‌های گستردۀ سولجر‌ها در کشتی‌سازی است تا بتواند به دوام و مقاومت آن در برابر آب کمک کند.
روش نصب آن ساده است.
نمونه‌های امروزی سولجر قالب بندی نسبت به گذشته تغییر کرده و از طرح‌های متنوع و خاصی برخوردارند. طراحی‌های جدید سبب می‌شود استفاده از آن ساده‌تر باشد و سولجرها بتوانند عملکرد بهتری ارائه دهند.
سولجرهایی که امروزه تولید می‌شوند، در برابر خوردگی از مقاومت بالاتری برخوردارند، زیرا تولیدکنندگان روش‌های تازه‌ای را برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته‌اند. مضاف بر اینکه با استفاده از رنگ می‌توان از زنگ‌زدگی و خوردگی آن‌ها جلوگیری کرد.
قابلیت استفادۀ مجدد از آن وجود دارد.
می‌توانید یک بار هزینه کرده و همیشه از آن استفاده کنید.
به دلیل آن‌که سولجر با لوله، بولت عصایی، مهره خروسکی و واشر کاس به قالب‌ها متصل می‌شوند، دیگر لازم نیست پس از اتمام بتن ریزی قالب‌ها را باز کرد، بنابراین می‌توان با استفاده از جرثقیل، آن‌ها را حمل کرده و در پروژه‌های دیگر استفاده کرد. همین موضوع سبب می‌شود تا در زمان قالب بندی، صرفه‌جویی به عمل آمده و مانع از استهلاک تجهیزات شود.

وزن سولجر قالب بندی چه تاثیری در کارکرد آن دارد؟
چنانچه این محصول از ورق ۳ میلی‌متر st37 فولاد مبارکه تولید شده باشد، روش ساخت آن به این صورت است که ورق‌ها به‌شکل ناودانی دوبل شده و با جوش به یکدیگر متصل می‌شوند. سولجر طبقه بندی در ۵ سایز ۱ الی ۳ متری تولید می‌شود که طول و عرض آن ۱۵ سانتی‌متر است.

در ارتفاع ۱ متر، ۱٫۵ متر، ۲ متر، ۲٫۵ متر و ۳ متر تولید می شود و به‌صورت تقریبی از 16 کیلوگرم، 22 کیلوگرم، 28 کیلوگرم تا 35 کیلوگرم و 43 کیلوگرم ادامه می‌یابد.

از این سازه نگهبان می توان به‌عنوان یک سیستم حمایتی جهت ساخت دیوارهای بلند استفاده کرد. اما محصول فوق غیر از این کارکردهای دیگری هم دارد. به‌عنوان مثال، در پروژه‌هایی مانند بتن ریزی، پل‌های شهری و بتن ریزی تونل‌ها می‌توان از سولجر بتن ریزی برای نگه‌داری قالب‌ها و پشتیبانی از تجهیزات آن استفاده کرد.

برای خرید سولجر به چه نکاتی باید توجه کرد؟
همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این ابزارها نقش مهمی در بتن ریزی ایفا می‌کنند. به همین جهت لازم است خرید سولجر به‌نحو درستی انجام شود و چنانچه گزینۀ مناسب آن‌ها از نظر ابعاد و نحوۀ قرارگیری انتخاب شود، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در ساخت‌وساز و بتن‌ریزی داشته باشد.

نکتۀ مهمی که در اینجا باید به آن پرداخت، ویژگی‌های مشترکی است که بین این ابزارها وجود دارد، اما از آنجا که شرایط هر پروژه متفاوت است، سبب می‌شود میزان فشار وارده به قالب‌های ساختمانی نیز تغییر کند. برای خرید سولجر قالب بندی لازم است جهت یک انتخاب خوب با مشاوران این حوزه گفت‌وگو کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

جمع‌بندی
همان‌طور که در این مطلب به آن پرداخته شد، سولجر قالب بندی برای ساخت سازه‌های بتنی به‌کار گرفته می‌شود، بنابراین با توجه به نوع سازه لازم است که از سولجرهایی با وزن و ابعاد متنوع استفاده شود. طبیعی است که با توجه به ابعاد و وزن این محصول، قیمت سولجر تغییر یابد. اینکه برای هر پروژه‌ای لازم است سولجر قالب بندی با چه ابعاد و وزنی خریداری شود، باید با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید. سیویل سان دانواع مختلف سولجر قالب بندی در سازه های بتنی

در سازه های بتنی قالب بندی های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به جنس این قالب بندی ها آنها را به دسته های مختلف تقسیم بندی می کنند که عبارتند از:
قالب بندی آجری: یک نوعی از قالب بندی، قالب بندی آجری است. از قالب های آجری به عنوان پی دیوار استفاده می شود و جزء قالب های دائمی محسوب می شوند. نکته ای که در مورد این قالب ها وجود دارد این است که بعد از اتمام عملیات بتن ریزی و پس از اینکه بتن به طور کامل شکل گرفت، این قالب ها همچنان در جای خود می مانند.
قالب های چوبی: در ساخت قالب های چوبی از چوب روسی و چوب کاج استفاده می شود که با توجه به اینکه منجر به قطع تعداد بیشتری درخت می شود؛ بهتر است برای حفاظت از محیط زیست از استفاده از این قالب ها خودداری کرد.
قالب های بالارونده: این قالب ها نوعی از قالب بندی هستند که زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که ارتفاع سازه بلند باشد.
قالب بندی تونلی: بتن ریزی دیوار و سقف در این قالب ها به طور همزمان انجام می شود.
قالب های پلی وود: در ساخت این قالب ها از چند لایه با متریال های چوب و پلاستیک استفاده می شود.
قالب های فایبرگلاس: این قالب ها بسیار پرکاربرد بوده و از مواد پلیمری و الیاف شیشه ساخته می شوند.
قالب های میزی: این نوع از قالب ها معمولا برای بتن ریزی سقف مورد استفاده قرار می گیرند و در افزایش سرعت انجام پروژه ها بسیار موثر هستند.
قالب فلزی بتن: سولجرها در قالب های فلزی بتن مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به قیمت مناسب این قالب ها و استحکام بالایی که دارند جزء قالب های بسیار پرطرفدار هستند.

از سولجر قالب بندی در سازه های سنگین و مرتفع و ساختمان های دارای اسکلت بتنی که عرض بتن آنها از 20 سانتی متر کمتر است استفاده می شود. در ساخت این Soldier که در ارتفاع و وزن های متفاوتی وجود دارد از ورق فولادی 37 دارای ضخامت 3 سانتی متر استفاده شده است. معمولا حداکثر وزن این سولجر 40 کیلوگرم بوده و حدود سه متر نیز ارتفاع دارد. به منظور نگهداری آن از ابزارهایی همچون بولت عصایی، واشر کاس و مهره استفاده می گردد.
مزایای سولجر قالب بندی
با توجه به اینکه امروزه جمعیت افزایش پیدا کرده و به تبع آن ساخت و ساز ساختمان های با ارتفاع زیاد نیز بیشتر شده است، Soldier قالب بندی تبدیل به یک ابزار بسیار مهم برای استحکام این سازه ها شده است. برخی از مهمترین مزایای این Soldier عبارتند از:
• سولجر قالب بندی دارای دوام زیادی است.
• قیمت آن بسیار مناسب و اقتصادی می باشد.
• ایمنی لازم در ارتفاع را افزایش می دهد.
• نصب این Soldier بسیار ساده است و با سهولت انجام می شود.
• شیره سیمان را جذب نمی کند.
• به خوبی قابل جداسازی می باشد.
• قابل تکرارپذیری است و می توان از آن در پروژه های مختلف به دفعات استفاده کرد.

ر زمینۀ تولید تجهیزات قالب بندی بتن فعالیت دارد و می‌تواند این محصول را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با کیفیت بالا در اختیارتان قرار دهد.