پی ال سی دلتا چیست؟

انواع مختلفی از PLC وجود دارد. در مقاله قبلی که در این مقاله به بررسی لوگوی PLC پرداختیم، به معرفی PLC دلتا و انواع آن از سری مقالات آموزشی PLC خود می پردازیم.

معرفی دلتا PLC (DELTA)

PLC دلتا یکی از انواع شناخته شده PLC در صنعت اتوماسیون صنعتی می باشد. دلتا PLC تامین کننده تجهیزات کامل و جامع در زمینه اتوماسیون صنعتی می باشد. در این زمینه لازم به ذکر است که این نوع PLC ها با توجه به نیاز صنعت در مدل های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

دلتا PLC را می توان به راحتی برای پروژه های صنعتی کوچک تا بزرگ طراحی و اجرا کرد. بر این اساس رد پای PLC برند دلتا در تمامی صنایع مانند صنایع غذایی، لاستیک سازی، پلاستیک، پتروشیمی و صنایع نفت و گاز قابل مشاهده است.

انواع PLC دلتا

دلتا Plc به طور کلی در مدل های مختلف AH500، AS و DVP طراحی و تولید می شود. در زیر به بررسی مشخصات و ویژگی های سری دلتا PLC می پردازیم.

1. سری PLC DVP Delta

PLC های سری DVP از پرکاربردترین و پرکاربردترین دستگاه های برند دلتا در زمینه اتوماسیون صنعتی در کشورمان هستند. سرعت و پایداری بالا، عملکرد ایمن و مطمئن و قیمت مناسب و مناسب از مهمترین ویژگی های PLC سری DVP می باشد.

پی ال سی دلتا سرعت بسیار بالایی را در استفاده معمولی و متوسط ​​ارائه می دهد. در نتیجه اعتماد به نفس و جایگاه منحصر به فردی در زمینه اتوماسیون صنعتی به دست آورده است. خانواده DVP به چندین مدل تقسیم می شود که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند.
پی ال سی
1- سری PLC دلتا DVP-SS

این مدل PLC دلتا برای کارهای کنترل توالی عمومی و ساده استفاده می شود. استفاده در پله برقی، تجهیزات بسته بندی مخصوص و ماشین های بافندگی و ریسندگی یکی از کاربردهای اصلی DVP-SS PLC محسوب می شود.

2- سری PLC DVP-SS2

نسل دوم دلتا PLC سرعت اجرای بالاتری دارد، اگرچه عملکردهای کنترلی اولیه سری قبلی را حفظ کرده است. این نوع PLC دلتا در کاربردهای مختلفی مانند ماشین های سیم پیچ، تسمه نقاله و ماشین های ریسندگی کاربرد دارد.

3- PLC DVP-EH3

این سری از PLC ها به دلیل ثبت داده ها و قابلیت برنامه نویسی بالا برای کاربردهای پیچیده استفاده می شوند. ماشین آلات و تجهیزات برش با سرعت بالا و دستگاه های جوش از کاربردهای رایج DVP-EH3 PLC هستند.

4- PLC DVP-ES2

PLC سری DVP-ES2 برند دلتا به دلیل صرفه جویی و عملکرد مناسب برای کنترل و مدیریت مستمر می باشد. این نوع PLC به طور گسترده در کاربردهای مختلف مانند سیستم های اتوماسیون، ماشین آلات بسته بندی، سیستم های تزریق و سیستم های هوا استفاده می شود.

5- سری PLC DELTA DVP-SKS

این مدل PLC از دلتا را می توان به عنوان یک محصول فشرده و نازک طبقه بندی کرد. قیمت مقرون به صرفه و مناسب یکی از ویژگی های این مدل به حساب می آید. استفاده در خطوط تولید، تجهیزات و امکانات بسته بندی و کنترل اینورتر از جمله کاربردهای اصلی این نوع PLC می باشد.

ناگفته نماند که PLC های سری DVP در مدل های دیگری مانند DVP-SX2، SA2، SV2، ES2، DVP EX2 و … نیز موجود می باشند، در ضمن تمامی مدل های PLC دلتا ساخت تایوان می باشد.

2. PLC 500AH Malika

PLC سری DELTA AH یکی از بهترین انتخاب ها برای کاربردهای پیشرفته و پیشرفته محسوب می شود. قیمت مناسب و مقرون به صرفه، FB یا بلوک با عملکردهای مختلف، نرم افزار یکپارچه و عملکرد عالی از ویژگی های عالی این نوع PLC می باشد.

DELTA AH PLC زمینه خوبی برای کنترل و مدیریت ماشین با دقت و سرعت بالا فراهم می کند. البته برنامه نویسی این نوع PLC با استفاده از نرم افزار ISP انجام می شود. علاوه بر این، این نوع PLC می تواند از زبان های برنامه نویسی ST، LD، SFC، FBD و IL پشتیبانی کند.

3. سری PLC DELTA AS

کنترلرهای PLC سری AS، کنترلرهایی با کارایی بالا و چند منظوره هستند. بنابراین کنترلرهای PLC دلتا برای این نوع اتوماسیون و دستگاه ها مناسب و کاربردی هستند. علاوه بر این، Delta AS PLC به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. کاربردهای این نوع کنترلرهای PLC را می توان در صنایع دارویی، نساجی، چسب، چاپ و بسته بندی یافت.

مزایای اصلی PLC DELTA

دلتا plc به دلیل مزایای فراوان مورد توجه بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی داخلی قرار گرفته است. این نوع PLC نقش عمده ای در بهبود و ارتقای فرآیندهای اتوماسیون صنعتی ایفا می کند.

PLC های دلتا دقت و سرعت عملیاتی بسیار بالایی دارند و کار را برای اپراتور آسان و راحت می کنند. نسبتا انعطاف پذیر؛ ایمنی و دقت بالا؛ سرعت پاسخگویی بالا و توانایی خواندن انواع داده ها از دیگر مزایای PLC برند دلتا می باشد.