چگونه با Corona تمرین کنیم؟

Covid-19 وضعیت دشواری را در جهان ایجاد کرده است و به نظر می رسد که افراد باید به آن عادت کنند و با حضور طولانی مدت آن سازگار شوند. در همین راستا ، محققان کشور توصیه هایی را برای عملکرد اقشار مختلف مردم در این شرایط ارائه داده اند.

به گزارش اینترنشنال نیوز در دسامبر سال 2019 بود که تعدادی از افراد در شهری به نام Wuchan در چین نوع جدیدی از ذات الریه را ایجاد کردند که تحت تأثیر واکسن ها و درمان های موجود قرار نگرفت و در نتیجه ، این بیماری به دلیل نوع جدیدی از کروناویروس ایجاد شد که می تواند در انسان گسترش یابد. او ذکر شد. هنگامی که تعداد قربانیان از هزار نفر فراتر رفت ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نام رسمی 19-COVID را برای این بیماری انتخاب کرد که به Corona ، ویروس و بیماری اشاره دارد. سرانجام ، 2019. آمار نشان می دهد که از 28 مه 2009 ، Coronavirus جدید بیش از 200000 نفر را کشته و بیش از 3 میلیون نفر را آلوده کرده است.

به گفته کارشناسان ، شیوع ویروس جدید و کشنده مراکز عمومی ، سالن های ورزشی و رویدادهای مهم از جمله سطوح مختلف مسابقات ورزشی و حتی بازی های المپیک 2020 در سراسر جهان بسته است. از طرف دیگر ، سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت كشورهایی كه میزان آنفلوآنزای بسیار بالایی دارند ، مانند ایالات متحده ، چین ، آلمان ، ایران ، اسپانیا و ایتالیا ، خواستار این هستند كه مردم قرنطینه داخلی داشته باشند. حال سوال اساسی این است که آیا افراد مجاز به انجام فعالیت های ورزشی هستند تا بتوانند متناسب باشند. و اگر ورزش در بعضی از افراد در هنگام شیوع کورو ویروس مسدود شده است ، چگونه باید انجام شود؟

در همین راستا محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دانشگاه آزاد اسلامی در تهران یک مطالعه تجدیدنظر انجام دادند که در آن تلاش شد تا به این سؤالات پاسخ کافی داده شود.

براساس یافته های این مطالعه ، افراد مختلفی که در معرض ویروس قرار دارند ، بر اساس علائم احتمالی می توانند به گروه های مختلفی تقسیم شوند و برای هر یک از آنها می توان از توصیه های ورزشی خود استفاده کرد.

حسین شیروانی از مرکز تحقیقات فیزیولوژیکی فیزیولوژیک در انستیتو تحقیقات سبک زندگی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و همکار وی گفت: تولید آنتی بادی ، تکثیر لنفوسیت ها ، تولید گاما اینترفرون ، سلول های نانولول و ایمونوگلوبولین های G و M را افزایش می دهد. همچنین پاسخ های قوی تر و طولانی مدت در مورد واکسیناسیون آنفولانزای بزرگسالان ارائه می دهد.

براساس بررسی یافته های تحقیقاتی در این زمینه و شباهت برخی از عوارض کوویداز 19 با آنفلوانزای H1N1 ، این محققان تمرینات زیر را برای عملکرد در هنگام شیوع ویروس توصیه می کنند:

1. از نظر منطقی ، افراد باید ورزش سخت و سخت را در این مرحله محدود کنند ، زیرا فرضیه “پنجره باز” ممکن است باعث افزایش حساسیت آنها به عفونت شود.

2 – افراد سالم و بدون علامت می توانند به شدت متوسط ​​ورزش کنند و عملکرد ایمنی تقویت شده ای را که در پی می آید دنبال کنند.

3 – افراد مبتلا به علائم خفیف بیماری دستگاه تنفسی فوقانی (مانند آبریزش بینی ، احتقان سینوس و گلودرد جزئی) ممکن است در طول فعالیت های ورزشی سبک در نظر گرفته شوند.

4 – افراد مبتلا به علائم گسترده و مشکوک Qovid-19 (مانند تب ، سرفه خشک ، گلودرد شدید ، درد بدن ، تنگی نفس ، خستگی عمومی) باید تا زمان بهبودی کامل از فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

این یافته های علمی ، که می تواند در روشن سازی افکار عمومی در مورد چگونگی ورزش در روزهایی که تحت تأثیر تاج قرار گرفته اند ، مؤثر باشد ، در مجله علمی “پزشکی نظامی” منتشر شده است. این انتشارات توسط دانشگاه بقیه الله و مؤسسه تحقیقات پزشکی منتشر شده است.

انتهای پیام