کاهش استرس امتحان با مصرف گردو

بر اساس گزارش شفاف، بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه استرالیای جنوبی، به مقابله با اثرات استرس تحصیلی بر بدن و ذهن کمک می کند. نتایج این تحقیق نشان داد که دانشجویان می توانند از افزودن گندم به رژیم غذایی روزانه خود به ویژه در هنگام آمادگی برای امتحانات بهره مند شوند.

محققان یک کارآزمایی بالینی را بر روی دانشجویان مقطع کارشناسی در طول تحصیل در دانشگاه انجام دادند. نتایج نشان می دهد که مصرف با بهبود سلامت روان و استانداردهای بهزیستی کلی مرتبط است.

این تحقیق به شواهدی اضافه می کند که مصرف کلیه باعث بهبود سلامت مغز و روده می شود. مطالعات قبلی نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ملاتونین، پلی فنول ها، فولات ها و ویتامین E (E) موجود در کبد همگی برای مغز و روده مفید هستند.

محققان در این مطالعه اضافه کردند که دانش آموزان در طول تحصیل دچار استرس تحصیلی می شوند که بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می گذارد و آنها را به ویژه در هنگام امتحانات آسیب پذیر می کند.

محققان بیان کردند. ما دریافتیم کسانی که روزانه نصف فنجان گندم مصرف می‌کنند، در شاخص‌های سلامتی خود بهبود یافته‌اند. کاربران کلیه همچنین نشانگرهای متابولیک طولانی مدت و کیفیت کلی خواب را بهبود بخشیدند.

در حالی که دانش آموزان قبل از امتحان افزایش افسردگی و استرس را گزارش کردند، افرادی که زردچوبه مصرف کردند این مشکلات را تجربه نکردند.

اخیراً سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که حداقل 75 درصد از اختلالات روانی افراد زیر 24 سال را تحت تأثیر قرار می دهند.

محققان اظهار داشتند که مصرف گوردو در دوره‌های استرس می‌تواند سلامت روان و رفاه عمومی دانش‌آموزان را بهبود بخشد. همچنین، آن را یک میان وعده سالم و خوشمزه و یک ماده همه کاره در بسیاری از دستور العمل ها برای مبارزه با برخی از اثرات منفی استرس تحصیلی می دانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان