علمی و پزشکی

آیا کاشت ابرو انجام بدهم؟ یا عوارض دارد؟

عمل زیبایی کاشت ابرو، یک تکنیک بسیار ظریف میباشد که در آن پزشک متخصص با دانش خود اقدام به کاشت ابرو طبیعی میکند.

عوارض و خطرات کاشت ابرو چیست ؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، عمل زیبایی کاشت ابرو، یک تکنیک بسیار ظریف میباشد که در آن پزشک متخصص با دانش خود اقدام به کاشت ابرو طبیعی میکند. در این عمل زیبایی اگر پزشک و کلینیکی که به آن مراجعه می کنید بهترین باشد، مطمئنا بهترین و مناسب ترین نتیجه را بدست خواهید آورد. از آنجایی که کاشت ابرو طبیعی اگر به صورت حرفه ای انجام شود جز کم عارضه ترین عمل های زیبایی خواهد بود، پس انتخاب مناسب و محبوبی برای بسیاری از افراد است، تنها کافیست از کلینیک و پزشکی که به آن مراجعه می کنند اطمینان کامل حاصل کنند. در ادامه به برخی از عوارض و خطراتی کاشت ابرو که ممکن است رخ دهد، اشاره خواهیم کرد. به طور کل این عوارض در دو دسته ی دائمی و موقت هستند.

عوارض موقت کاشت ابرو

عوارض موقت کاشت ابرو دسته ای از عوارض هستند که بعد از ایجاد شدن به صورت خود به خود رفع میشوند و تنها راه درمان آن صبر و حوصله میباشد تا با گذشت زمان این عوارض خود به خود رفع و ناپدید شوند.

  • یکی از عوارض موقتی که کاشت ابرو دارد تورم پلک ها و ایجاد لخته و تورم در ناحیه کاشت ابرو می باشد که این تورم و لخته پس از ۲ الی ۴ روز بعد از کاشت ابرو رخ می دهد و حتی ممکن است بعد از ۳ الی ۵ روز آن ناحیه کاشت حالت صورتی رنگ به خود بگیرد، که جای نگرانی نیست و بعد از این بازه زمانی تمام این تورم ها و لخته ها از بین می روند و فرد به راحتی می تواند در جامعه حضور پیدا کند.
  • از آنجایی که میدانید، موهای پیوند خورده در ابرو از پشت سر برداشته می شوند، یکسری بخیه هایی در ناحیه پشت سر نیز زده می شود که این بخیه ها حدود ۱۰ الی ۱۴ روز پس از کاشت ابرو کشیده می شوند و فرد به راحتی می تواند به زندگی عادی خود برگردد.
  • ممکن است روز اول بعد از کاشت ابرو مقدار ناچیزی خون ریزی در محل کاشت دیده شود، که این عارضه با پانسمان رفع می شود و جای نگرانی نیست.
  • در صورتی که محل انجام کاشت ابرو استریل و ضدعفونی نباشد، ممکن است بعد از عمل مقداری عفونت در محل کاشت ابرو ایجاد شود، که این امر با مصرف آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز می کند، رفع خواهد شد.
  • ممکن است بعد از عمل مقداری خارش و یا خشکی در محل کاشت ابرو دیده شود که فرد باید در این حالت با تجویز پزشک از داروهای ضد خارش مانند آنتی هیستامین ها استفاده کند و همچنین با روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل محل کاشت ابرو را ماساژ بدهد.
  • یکی دیگر از عوارض موقت کاشت ابرو جوش زدن در ناحیه کاشت است. اگر بعد از کاشت ابرو جوش در محل کاشت به وجود بیاید، فرد بایستی با شامپو و بتادین آن ناحیه را ماساژ بدهد و اگر اکتفا نکرد از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی با توجه به تجویز پزشک استفاده کند. معمولا این جوش زدن در محل کاشت ابرو در پوست های چرب اتفاق می افتد.
  • به دلیل پیوند زدن موی جدید در محل ابرو، موهای قبلی وارد شوک می شوند و این شوک آنها را به خواب می برد و باعث ریزش آن ها می شود که این اتفاق طبیعی است و بعد از گذشت چند هفته از این حالت خارج می شوند و دوباره به طور طبیعی رشد خواهند کرد.

عوارض دائمی کاشت ابرو

این دسته از عوارض بسیار نادر هستند و به صورت خود به خود رفع نمی شوند و باید پزشک معالج آن را درمان کند. می توان گفت علت اصلی این عوارض بیماری زمینه ای در فرد می باشد.

  • اولین عارضه دائمی کاشت ابرو، کم پشتی و تراکم کم می باشد. در افرادی که پوست غیر طبیعی دارند که در اثر تاتو ایجاد شده نیازمند یک جلسه ترمیم در آن ناحیه می باشند تا بدین ترتیب از کم پشتی بعد از کاشت ابرو جلو گیری کنند.
  • یکی از عوارض دائمی کاشت ابرو که بی ملاحظگی فرد باعث آن می شود، خروج گرافت های کاشت شده است. در این حالت فرد بعد از عمل کاشت ابرو، ممکن است بی ملاحظگی هایی همچون کشیده شدن ابرو به بالش یا حوله، شست و شوی محکم صورت با جریان آب مستقیم و همچنین خاراندن ناحیه کاشت ابرو، داشته باشد. این قبیل بی ملاحظگی ها باعث خارج شدن گرافت های کاشته شده می شود. در این حالت فرد نیازمند یک عمل ترمیم کاشت ابرو می باشد.
  • یکی از نادر ترین عارضه های کاشت ابرو، به جا ماندن گوشت اضافه، کلوئید یا اسکار در ناحیه برداشت مو می باشد. این حالت در افرادی رخ می دهد که دچار اختلالات ژنتیکی هستند و یا بیماری های پوستی دارند و می بایست قبل از انجام کاشت ابرو، این مشکلات را با پزشک در جریان بگذارند.
  • خواب غیر طبیعی موهای کاشته شده در عمل کاشت ابرو یکی دیگر از عوارض و خطرات کاشت ابرو می باشد. این حالت به دو عامل بستگی دارد، اولین عامل حرفه ای بودن و ظرافت کار پزشک مربوطه است، که اگر پزشک مربوطه بسیار مجرب باشد هیچوقت این خواب غیر طبیعی و رشد نامطلوب و نامنظم ابروهای پیوند خورده اتفاق نمی افتد. دومین عامل نوع و جنس موی استفاده شده در کاشت ابرو، می باشد، برخی مو های فر و مجعد یا موهای صافی که حالت نمی پذیرند، بعد از کاشت رشد نامنظم و غیر طبیعی دارند. این عارضه با انجام جلسات ترمیمی رفع می شود.

کلام آخر

با توجه به عوارض و خطرات کاشت ابرو که در بالا گفته شد، به این نتیجه رسیدید که اگر پزشک و کلینیکی که به آن مراجعه می کنید، حرفه ای و بسیار باتجربه باشند، عوارض جدی اتفاق نمی افتد و بدون هیچ نگرانی می توانید کاشت ابرو خود را انجام دهید.

عوارض و خطرات کاشت ابرو چیست ؟

در آخر پیشنهاد ما به شما برای پیوند ابرو یا کاشت ابرو مراجعه به کلینیک کاشت ابرو در اصفهان دکتر نوایی به آدرس /https://hairheadface.com است که با جدیدترین متد پزشکی برای خانم ها و آقایان این شرایط را فراهم کرده است که با کمترین هزینه و بهترین نتیجه، عمل کاشت ابروی خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید