اقتصادی

اجرای ۵ پروژه برای تنوع‌بخشی به مصرف نهاده‌های دام و طیور

ستاد توسعه بیوتکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد. 5 برنامه ملی در راستای تنوع بخشی به مصرف فرآورده های دامی و طیور در کشور اجرا شده است.

به گزارش اینترنشنال نیوز: به همت معاونت توسعه بیوتکنولوژی ستاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 برنامه ملی برای تنوع بخشی به مصرف فرآورده های دامی و طیور در کشور اجرا شده است. برنامه هایی مانند «جایگزینی سویای ذرت با ضایعات کشاورزی خانگی برای خوراک دام، طیور و آبزیان (1500 تن در ماه)» فرآوری (ظرفیت تولید 1500 تن پروتئین در سال)، «فرآوری کود مرغی برای خوراک دام – غنی سازی (40) تن در روز)” و “مطالعات مزرعه (تعیین سطح بهینه استفاده: گندم در جیره جوجه های گوشتی)”.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، پیش بینی ها حاکی از آن است که اجرای کامل این طرح ها باعث صرفه جویی ۷ میلیون دلاری ارزی کشور می شود. برنامه هایی که با اختصاص 9 میلیارد تومان اجرا می شود. البته این امر با چالش هایی مانند بازار بزرگ واردات، نبود مزرعه نمونه و مشکلات تامین واردات مواجه است.

معاونت توسعه ستاد توسعه علم و فناوری ریاست جمهوری نیز اقداماتی را برای ساماندهی این حوزه انجام می دهد که ممکن است «استفاده از علوفه نیشکر کامل در علوفه»، «استفاده از ضایعات میوه و سبزی در علوفه»، «تولید علوفه» باشد. . «حیوانات به دست آمده از شاخه های فرآوری شده نیشکر»، «استفاده از ضایعات پسته در علوفه»، «استفاده از تاج چغندر قند در علوفه» و ….

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید