استفاده از ظرفیت اجلاس کاپ ۲۹ در دستور کار سازمان محیط زیست

استفاده از ظرفیت | ر | سازمان محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید در آخرین جلسه هیات دولت استفاده از ظرفیت‌های حضور در اجلاس کاپ ۲۹ را مطرح کرده است.

به گزارش اینترنشنال نیوز، شینا انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار یادداشت هفتگی خود از اقدامات هفته‌ای که گذشت نوشت. متن یادداشت او به شرح زیر است:

«هفته گذشته برای جریان مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی تلخ گذشت. ترور سیدحسن نصرالله، سردار عباس نیلفروشان و یاران وفادارش را به همه تسلیت می‌گویم. خطبه‌های امروز رهبری انقلاب اما مسیر مقاومت را در برابر قساوت این رژیم روشن کرد.

در هفته ای که گذشت در سازمان حفاظت محیط‌زیست میزبان زنان کابینه چهاردهم بودم. موضوعات مشترک میان ما در مواجهه با مسائل و معضلات حرفه‌ای و شخصی و بیان راهکارها برای حل آن‌ها جلسه خوبی را رقم زد.

واقعیت این است که به‌رغم وجود زنان توانمند بسیار در کشورمان، نگاه موشکافانه، سخت‌گیرانه و نقادانه جامعه به اقدامات مدیران زن بیش از مدیران مرد وجود دارد و همین نگاه، عرصه را برای فعالیت مدیران زن با دشواری‌های بیشتری همراه کرده است. امیدوارم با باوری که آقای رئیس‌جمهور به توانمندی‌های زنان دارند و با همراهی و همدلی که میان بانوان کابینه وجود دارد، زنان کابینه چهاردهم بتوانند با عملکردشان موجب هموار شدن مسیر برای حضور بیشتر زنان در سطوح کلان مدیریتی شوند. 

روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت درباره کاپ ۲۹ که نزدیک به یک‌ماه دیگر در باکو آذربایجان برگزار می‌شود گزارشی ارائه کردم. متاسفانه سال گذشته دولت جمهوری اسلامی ایران در کاپ ۲۸ که در امارات برگزار شد، حضور نداشت. درباره ظرفیت‌های حضور در این اجلاس مهم محیط زیستی جهان که امسال در آذربایجان، کشور همسایه برگزار می‌شود و با ما منافع و منابع مشترک دارد (از جمله موضوع کنوانسیون تهران و دریای خزر) صحبت کردم.

سه‌شنبه دیداری با استادان محیط زیست ۱۶ دانشگاه کشور داشتم. دغدغه‌های دلسوزانه استادان حاضر در جلسه و وجود ابرچالش‌های محیط زیستی کشور ضرورت یک تعامل تنگاتنگ میان سازمان و بدنه علمی کشور را روشن می‌کند. البته در این رابطه تجربیاتی از قبل وجود دارد که می‌تواند با ساز و کاری مشخص قاعده‌مند شود و از سطح پروژه محوری گذر کند. در این جلسه تاکید کردم که پایان‌نامه‌های دانشجویان محیط زیست کاربردی و مبتنی بر حل مسئله باشد.

فرایند بررسی رزومه داوطلبان مدیرکلی استان‌ها ادامه دارد. تاکنون رزومه داوطلبان ۱۰ استان بررسی شده و رزومه داوطلبان بقیه استان‌ها هم در روزهای آتی بررسی خواهد شد. در گام بعد سعی می‌کنیم نامزدهایی که دارای امتیازهای بالا هستند را برای مصاحبه دعوت کنیم. باید تلاش کنیم در فضایی آرام و با وفاق جمعی مسیر تازه‌ای را برای محیط زیست ایران آغاز کنیم.»

انتهای پیام