این اسفنج تومورها را کوچک می‌کند

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس اسفنج کوچکی ساخته اند که می تواند در کنار تومورها در بدن کاشته شود و به مبارزه با سرطان کمک کند. این روش درمانی جدید که در واقع روی موش ها آزمایش شد، توانست از پیشرفت بیماری جلوگیری کند، اندازه تومورها را کاهش دهد و شانس بقا را افزایش دهد.

وظیفه گروه سلول های ایمنی نامیده می شود سلول های T تنظیمی (یا Tregs) در بدن، این برای اطمینان از عدم حمله سیستم ایمنی به سلول های سالم است. اما سرطان از این مکانیسم برای اطمینان از ایمنی آن در بدن سوء استفاده می کند. اکنون دانشمندان روش جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند این سلول‌های تنظیم‌کننده را فقط در ناحیه اطراف تومور تمیز کند و از آسیب رساندن به سایر قسمت‌های بدن جلوگیری کند.

اسفنجی که محققان ساختند SymphNode: اسمی دارد که انتهای چوب ها تمیز است. این اسفنج شبیه آب است آلژینات ساخته می شود و داروهایی روی آن قرار می گیرد که نه تنها از سلول های T تنظیمی جلوگیری می کند، بلکه سایر سلول های T ضد سرطانی را نیز به مبارزه فرا می خواند.

نتایج این روش جدید درمان سرطان بسیار امیدوارکننده است

محققان این درمان سرطان سینه و ملانوما (نوعی کرمن پوستی) تست شدند و نتایج عالی بود. SymphNode توانست: 80 درصد در میان موارد مبتلا به سرطان سینه، اندازه تومورها کاهش می یابد 100 درصد از متاستاز امرد کند. این اسفنج نیز مانع می شود تومورهای ثانویه در ساير كوتن بدن شد لازم به ذکر است که تمامی موش های گروه کنترل چند هفته پس از شروع آزمایش مردند.

عملکرد این درمان در موارد ملانوم حتی بهتر از این بود. در میان این گروه، اندازه تومور عبارت است از: 100 درصد موش ها کوچکتر هستند و در واقع در در هستند 40 درصد موارد، این اندازه به سطح غیر قابل کشف رسیده است. شانس زنده ماندن در هر دو نوع سرطان به طور قابل توجهی افزایش یافت و تقریباً دو برابر موش های درمان نشده بود.

محققان همچنین یک تومور ثانویه را به بدن موش هایی که با SymphNode درمان شده بودند، 100 روز پس از اولین آزمایش تزریق کردند. نتیجه این بود که سرطان جدید نتوانست رشد کند، زیرا ظاهراً سیستم ایمنی قادر به مقابله با آن بود.

اکنون دانشمندان در تلاش هستند تا این روش را برای آزمایش های انسانی آماده کنند. نتایج این مطالعه در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

227227

خروج از نسخه موبایل