استان هاکسب و کار جدید

بهترین امداد خودرو در همدان

رایج‌ترین مشکلات خودرو که هر راننده‌ای باید بداند

خرابی خودرو به‌ویژه در طول سفر و حرکت در جاده می‌تواند مشکلات بسیاری به همراه داشته باشد و یک راننده حرفه‌ای در اولین قدم باید بتواند این ایرادات را تشخیص دهد. مشکلاتی که در حین حرکت ممکن است برای خودرو شما پیش بیایند برخی ساده و جزئی بوده و بعضی از آن‌ها به عیب‌یابی توسط تعمیرکار مجرب نیاز دارند. در شرایطی که احساس کردید خودرو شما با مشکل مواجه شده است، حتماً خودرو را متوقف کرده و با شماره شماره امداد خودرو همدان تماس بگیرید. در ادامه مطلب با رایج‌ترین مشکلات خودرو که ممکن است هر راننده‌ای برای یکبار هم که شده با آن‌ها روبرو شود آشنا خواهید شد.

امداد خودرو ایران خودرو همدان | امداد خودرو فامنین | امداد خودرو همدان ساوه

اتمام بنزین خودرو

تمام شدن بنزین اتومبیل یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر راننده‌ای به دلایل مختلف پیش بیاید. معمولاً زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، رانندگان بسیار مضطرب شده و نگران می‌شوند. معمولاً روشن شدن چراغ بنزین اولین نشانه‌ای است که شما را متوجه این اتفاق می‌کند. این چراغ در قسمت بالایی فرمان قرار گرفته است و با نشان دادن علامت هشدار قبل از اتمام کامل سوخت شما را از کمبود آن مطلع می‌کند. در این شرایط در ابتدا خودرو را به کنار جاده کشیده و سپس چراغ خطر ماشین را روشن کرده و دیگر خودرو‌ها را از این موضوع آگاه کنید.

در قدم بعدی باید با امداد خودرو تماس گرفته و مشکل خود را گزارش دهید تا متخصصان برای ارائه خدمات سوخت‌رسانی سیار خود را سریعاً به شما برسانند. لازم است بدانید پرسنل خودرو محل بعد از تماس شما با در اختیار داشتن بهترین و خالص‌ترین سوخت خودرو در محل حاضر می‌شوند.

پاره شدن تسمه تایم

پاره شدن تسمه تایم از دیگر مشکلات خودرو‌ها است که در اثر ایجاد این مشکل خودرو شما عملکرد مناسبی نخواهد داشت. این ایراد به‌راحتی قابل تشخیص است و با به گوش رسیدن صدا‌های غیر طبیعی از ماشین می‌توان به بروز این ایراد مهم و اساسی پی برد. لازم است بدانید باید تسمه تایم خودرو را بعد از طی کردن مسافت‌های معین عوض کنید تا دچار مشکل نشوید. به‌هرحال زمانی که در جاده دچار این مشکل می‌شوید، باید خودرو را در کنار جاده متوقف کرده و ماشین را خاموش کنید. سپس با شماره تلفن امداد خودرو تماس حاصل کرده تا تعمیرکاران به‌سرعت در محل حاضر شوند.

تعمیر تسمه تایم موضوعی تخصصی است و نباید سرخود تصمیم به برطرف کردن ایرادات این قطعه مهم کنید و حتماً از تعمیرکاران مجرب امداد خودرو کمک بگیرید.

گیر کردن در برف یا گل‌ولای

گیر کردن در بین گل یا برف در جاده یکی از پیشامد‌های ناخوشایند برای هریک از ما است که در فصول سرد سال و روز‌های پربارش بسیار رخ می‌دهد. در این شرایط خود شما نیز می‌توانید قبل از رسیدن امداد خودرو اقداماتی انجام دهید. در اولین قدم یک صفحه فلزی یا تخته چوبی پیدا کنید و آن را زیر چرخ‌های خودرو خود قرار دهید.

سپس با هل دادن اتومبیل و گاز دادن سعی کنید چرخ‌های خودرو را روی صفحه یا تخته موردنظر بکشید. با این کار فشار وارد بر چرخ‌های خودرو کاهش پیدا کرده و آن‌ها را از بین گل و برف خارج می‌کند؛ البته در برخی موارد آن‌قدر خودرو عمیق در برف یا گل وارد شده است که بدون کمک خودرو‌های امداد و افراد متخصص نمی‌توان مشکل را حل کرد. اگر متوجه شدید نمی‌توانید این مشکل را به‌تنهایی برطرف کنید، لازم است نگران باشید خودرو‌های امداد جاده‌ای خودرو محل در کنار شما خواهند بود تا در سریع‌ترین زمان مشکل را حل کنند.

استارت نخوردن خودرو

از دیگر مشکلات ماشین باید به استارت نخوردن آن اشاره کنیم. این مشکل در تمامی‌ خودرو‌ها ایجاد می‌شود و ربطی به ایرانی با خارجی بودن خودرو ندارد. این ایراد ممکن است در اثر بروز مشکل در سیستم احتراق، سیستم استارت و ایرادات باتری ماشین باشد. توجه داشته باشید که استارت نخوردن ماشین با روشن نشدن آن متفاوت است. اگر نتوانستید این مشکل را حل کنید و متوجه شدید قطعات مختلف خودرو دچار ایراد شده‌اند، می‌توانید با شماره تلفن امداد جاده‌ای همدان تماس بگیرید.

روشن نشدن خودرو

روشن نشدن خودرو به این معنی است که ماشین شما استارت می‌خورد؛ اما روشن نمی‌شود. اصلی‌ترین دلیل ایجاد این مشکل عدم وجود بنزین در خودرو است. همچنین سیستم سوخت‌رسانی، احتراق، سلونئید و باتری خودرو در بروز چنین مشکلی دخیل هستند. معمولاً رفع این مشکل از عهده افراد غیرفنی و بی‌تجربه برنمی‌آید و توصیه می‌کنیم زمانی که با این موضوع مواجه شدید با شماره تماس امداد خودرو سیار همدان تماس گرفته و از متخصصان خودرو محل بخواهید برای رفع مشکل خودرو شما اقدام کنند.

خوابیدن باتری خودرو

خوابیدن باتری از دیگر مشکلات شایع خودرو‌ها است که به‌ویژه در فصول سرد سال به طور مکرر شاهد آن هستیم. برای رفع این مشکل استفاده از ضدیخ بهترین انتخاب است؛ اما در مواردی نیز دلیل ایجاد این مشکل خرابی باتری ماشین است. اگر در جاده با این مشکل مواجه شده و متوجه شدید مشکلی در ضدیخ وجود ندارد و ایراد از باتری است، باید سریعاً با امداد خودرو ارتباط بگیرید و درخواست خدمات امداد کنید.

پاره شدن تسمه تایم

وظیفه اصلی تسمه تایم خودرو رساندن میل لنگ به بادامک خودرو شما است. این موضوع سبب شده است به این قطعه تسمه میل لنگ نیز گفته شود. این بخش از مهم‌ترین عوامل در باز و بسته شدن سوپاپ‌های خودرو است و اگر دچار ایراد شود، موتور ماشین پیشرانه نخواهد داشت. از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد این موضوع می‌توان به کاسه نمد و نشتی روغن خودرو اشاره کرد. تسمه تایم از عمر مشخصی برخوردار است و شما باید همواره به این موضوع توجه داشته باشید که بعد از اتمام عمر تسمه آن را تعویض کنید. پرسنل خودرو محل در زمان پاره شدن تسمه تایم می‌توانند سریعاً خود را به محل رسانده و به تعویض این بخش بپردازند.

لرزش فرمان خودرو

در بروز این مشکل عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. اگر بلافاصله بعد از شروع حرکت این مشکل رخ داد، احتمالاً ایراد از یاتاقان چرخ یا سیستم تعلیق خودرو است. از طرف دیگر اگر در سرعت بالا متوجه لرزش فرمان شدید، معمولاً مشکل در تعادل لاستیک یا چرخ سبب ایجاد این اتفاق می‌شود. در برخی موارد ممکن است لرزش فرمان را تنها در زمان فشار دادن ترمز احساس کنید. به‌هرحال لرزش فرمان موضوع بسیار مهمی‌ است و امنیت سرنشینان خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شما باید به‌محض اطلاع از این موضوع با امداد خودرو تماس بگیرید.

مصرف بیش از حد سوخت

این مشکل علل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لاغر شدن سوزن ژیگلور، جرم گرفتن صافی هوا، نشتی بنزین در اتصالات خودرو، عدم تنظیم سوزن ژیگلور و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید این موارد را بررسی کرده و اگر قادر بودید، مشکل را رفع کنید. توجه داشته باشید که از وارد کردن فشار بیش از حد به خودرو جلوگیری کنید. اگر نتوانستید این ایراد را برطرف کنید، سریعاً با خودرو محل تماس بگیرید.

نشتی رادیاتور

نشتی رادیاتور ماشین از آن دسته مشکلاتی است که ممکن است هر راننده‌ای با آن روبرو شود. مهم‌ترین عامل ایجاد این مشکل زنگ‌زدگی است که با هزینه نه‌چندان زیاد قابل‌حل است. نکته بسیار مهم در این زمینه این است که شما باید نشتی رادیاتور را بسیار جدی بگیرید و به کمک امداد خودرو و متخصصان خودرو محل برای رفع آن اقدام کنید. بی‌توجهی به این موضوع و عدم رسیدگی به‌موقع به آن می‌تواند از کار افتادن رادیاتور و خطر داغ کردن موتور ماشین را به دنبال داشته باشد.

دود غیر عادی اگزوز

باید بدانید خارج شدن دود‌های غیر طبیعی از اگزوز خودرو اصلاً خبر خوبی نیست و در رفع این مشکل باید به رنگ دود توجه کنید. دود سفید یا خاکستری بیانگر سوختن مایع خنک کننده به همراه سوخت است یا اینکه در سرسیلندر، واشر سرسیلندر یا بلوک موتور نشتی به وجود آمده است. دود آبی نیز نشان می‌دهد در مهروموم سوپاپ نشتی ایجاد شده است یا حلقه‌های پیستون خودرو فرسوده هستند. این موضوع سبب نفوذ روغن موتور خودرو به محفظه احتراق و سوختن سوخت به همراه روغن می‌شود. ایجاد دود سیاه در لحظات اولیه روشن شدن ماشین نیز حاکی از سوختن بنزین یا سوخت خودرو است و جای نگرانی نیست.

اگر این دود سیاه ادامه داشت، ممکن است به دلیل ورود سوخت اضافه به سیلندر‌ها، عدم کارکرد درست سیستم جرقه‌زنی یا نبود مقدار هوای کافی باشد که سبب می‌شود خودرو شما به خوبی سوخت را نسوزاند.

خراب شدن برف پاک‌کن

تیغه‌های برف پاک‌کن نوعی نوار لاستیکی باریک هستند و روی یک دسته قرار می‌گیرند. کارشناسان خودرو محل توصیه می‌کنند حداقل هر ۶ ماه یکبار نسبت به تعویض برف پاک‌کن خودرو در صورت فرسودگی یا آسیب اقدام کنید. زمانی که این تیغه‌ها نو هستند، لاستیک‌های آن‌ها ترک و شکاف ندارد و صاف است. همچنین هنگام پاک کردن آب هیچ ردی ایجاد نمی‌کنند؛ اما زمانی که کهنه باشند، دچار ترک و شکاف شده و جرم می‌گیرند. نبود برف پاک‌کن تازه و سالم می‌تواند در روز‌های بارانی یا برفی مشکل بسیار بزرگی برای رانندگان باشد که خوشبختانه به کمک پرسنل خودرو محل قابل رفع است.

خرابی دینام خودرو

دینام خودرو بخشی است که وظیفه تولید جریان برق مستقیم برای تأمین انرژی الکتریکی و شارژ باتری خودرو را بر عهده دارد. دینام از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود که اگر هریک از آن‌ها دچار مشکل شوند، عملکرد دینام با اختلال مواجه می‌شود و انرژی الکتریکی ماشین به درستی تأمین نمی‌شود.

در این شرایط شمع‌های خودرو نمی‌توانند درست جرقه بزنند و این موضوع به کم شدن شتاب خودرو و بروز ایراد در کارکرد موتور منجر می‌شود. برای پیشگیری از این موضوع باید به عمر دینام توجه داشته باشید و با هر بار تعویض روغن موتور خودرو، تسمه دینام را نیز از لحاظ سلامت بررسی کنید. نگران نباشید اگر دینام خودرو شما به هنگام حرکت در جاده دچار مشکل شد، تنها کافی است با خودرو محل تماس بگیرید تا مشکل در کم‌ترین زمان ممکن حل شود.